Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Lodde ut en RSV1000R

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 3 av 4]

51 Re: Lodde ut en RSV1000R on Søn 21 Okt 2012 - 19:35

99Trollerud skrev:Jeg ville hatt mye større problem med å glede meg over at et annet forummedlemm hadde vunnet sykelen, enn at "overskuddet" hadde gått til asfalt.. Evil or Very Mad

Fyda Trollis!!
Det er jo akkerat det du beskylder AP-folk for.. å være misunnelige.. og ikke unne noen andre (enn seg selv) goder (selvsagt uten innsats).

Nei..
Jeg ville ikke likt at noen loddet ut en gråstein for 20mill og lo hele veien til Cayman Island.
Men:
Business is business.. man må jo tjene på det man gjør.
Så det beste er jo å ikke vite om man blir "lurt", ergo:
Kliff kan selge så mange lodd han vil for min del.
Jeg spiller ikke uansett om det er KliffLotto, Vikinglotto eller på enarmede banditter.
:)
Og hadde jeg "tippet"/kjøpt lodd hadde jeg regnet med å tape og unnet vinneren gevinsten.
(Og helst ikke tenkt noe på om hvorvidt Kliff hadde solgt 40 eller 1000 lodd).
Razz

Vis Medlemmets Profil

52 Utlodding av sykkel on Man 22 Okt 2012 - 15:47

Akkurat den ideen å lodde ut en motorsykkel er jo egentli genial for de som har noe så "ukurant" at ingen vil betale den egentlige verdien men gjerne kunne tenkt seg en slik sykkel.

Har selv min ZX9R banesykkel som æ også kunne tenkt lodde bort så hvis ikke Kliffern lodder ut sin så gjør æ det med min.

Og min har tross alt en laaaaaaaaaaaaaang historie man kan lyge om :)

Vis Medlemmets Profil

53 Re: Lodde ut en RSV1000R on Man 22 Okt 2012 - 15:55

11-Yngve skrev:Akkurat den ideen å lodde ut en motorsykkel er jo egentli genial for de som har noe så "ukurant" at ingen vil betale den egentlige verdien men gjerne kunne tenkt seg en slik sykkel.

Har selv min ZX9R banesykkel som æ også kunne tenkt lodde bort så hvis ikke Kliffern lodder ut sin så gjør æ det med min.

Skulle sett den salgsannonsen ..... "pent kjørt Kawa , noen mindre kosmetiske feil , men ikke noe alvorlig, driftsikker og en god investering. Kun kjørt av havgammel same mellom gamma og kirken i pent vær på vidda ..... jatta jatta..."

Vis Medlemmets Profil

54 Re: Lodde ut en RSV1000R on Man 22 Okt 2012 - 16:30

Haya99 skrev:
11-Yngve skrev:Akkurat den ideen å lodde ut en motorsykkel er jo egentli genial for de som har noe så "ukurant" at ingen vil betale den egentlige verdien men gjerne kunne tenkt seg en slik sykkel.

Skulle sett den salgsannonsen ..... "pent kjørt Kawa , noen mindre kosmetiske feil , men ikke noe alvorlig, driftsikker og en god investering. Kun kjørt av havgammel same mellom gamma og kirken i pent vær på vidda ..... jatta jatta..."

Til neste år blir det ny ramme IGJEN ( er på 3dje ramma nå :) men grunnen til at æ nu bytter er for at æ fikk tak i en 03 modell til en veldig bra pris og de modellene har en mye kraftigere ramme med ekstra festepunkt mot motoren ) og ny framgaffel. Desverre er reell salgspris for denne sykkelen tydeligvis under 10K så da får æ heller bare fortsette å ha den med som leketøy i tilfelle noen andre sykler ryker.

Vis Medlemmets Profil

55 Re: Lodde ut en RSV1000R on Man 22 Okt 2012 - 23:01

Hainn KliffArne kan sikkert lyg litt han også rabbit Vi kan jo slå isammen lotteriet,så har vi både 1.og 2.premie.

Haya regner ut hvordan det skal fordeles geek

56 Re: Lodde ut en RSV1000R on Tir 23 Okt 2012 - 10:21

Jsså så du ble kvitt noe rot i garsjen ? .... dvs en 500 2-takt?

Vis Medlemmets Profil

57 Re: Lodde ut en RSV1000R on Tir 23 Okt 2012 - 18:20

Haya99 skrev:Jsså så du ble kvitt noe rot i garsjen ? .... dvs en 500 2-takt?

V4 2-takt mot V2 4-takt skulle vel gå opp i opp? clown

58 Re: Lodde ut en RSV1000R on Tir 23 Okt 2012 - 18:44

Det er da for FAEN ikke noe V-motor i en RD 500??!!! Evil or Very Mad

Vis Medlemmets Profil

59 Re: Lodde ut en RSV1000R on Tir 23 Okt 2012 - 18:44

Øøøh...jo?
350, derimot...

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

60 Re: Lodde ut en RSV1000R on Tir 23 Okt 2012 - 18:48

Hallis; www.bikez.com/motorcycles/yamaha_rd_500_lc_1987.php

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

61 Re: Lodde ut en RSV1000R on Tir 23 Okt 2012 - 19:03

KnutR

Admin
99Trollerud skrev:Det er da for FAEN ikke noe V-motor i en RD 500??!!! Evil or Very Mad

Oj. Dagens. Suspect

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

62 Re: Lodde ut en RSV1000R on Ons 24 Okt 2012 - 22:06

KnutR skrev:
99Trollerud skrev:Det er da for FAEN ikke noe V-motor i en RD 500??!!! Evil or Very Mad

Oj. Dagens. Suspect

Det spørs litt hvordan man definerer hva en V motor er.
Hvis den defenisjonen går ut på at det er to sylindre som utfra en felles veiv former en "V" så er ikke RD500 noen "V" motor men derimot 2stk twinmotorer satt sammen.
En NS400 derimot hadde en V motor der 3 cylindre delte samme veiv.

Men de fleste vil sikkert si at RD500 er en V-motor :)

Vis Medlemmets Profil

63 Re: Lodde ut en RSV1000R on Tor 25 Okt 2012 - 9:28

Både RG og RD 500 har TO veiver, TO separate veivhus, og da LIKNER de ikke på noe V-motor en gang!

De er "square four", V'en selger bare bedre enn square, vil jeg tru?

Man kan ikke omdefinere en V-motor, en på en V-motor skal sylinderene dele veiv, enkelt og greit. End of story, I win, you lose.. IGJEN!! alien

Vis Medlemmets Profil

64 Re: Lodde ut en RSV1000R on Tor 25 Okt 2012 - 9:33

99Trollerud skrev:Både RG og RD 500 har TO veiver, TO separate veivhus, og da LIKNER de ikke på noe V-motor en gang!

De er "square four", V'en selger bare bedre enn square, vil jeg tru?

Man kan ikke omdefinere en V-motor, en på en V-motor skal sylinderene dele veiv, enkelt og greit. End of story, I win, you lose.. IGJEN!! alien

Så i prinsippet er det 2 stk 2-syl motorer? og hva faen er vitsen med det ??? Da forsvinner jo poenget med 4 sylindre.

Vis Medlemmets Profil

65 Re: Lodde ut en RSV1000R on Tor 25 Okt 2012 - 9:46

Poenget med 4 syl forsvinner ikke. Selv om jeg tror jeg overlater det til "Vi" å gå i detalj her, så er det "allmenn kjent" at fler syl gir mer effekt. I tidlige tider så man 6-syl 4t 125cc racingmotorer og mye annet artig.

"Problemet" med V-motorer og 2t, er jo at hvis et stempel beveger seg ned mens et andre beveger seg opp, utjevnes "veihuskompresjonen", mao; En slik motor vil ikke fungere..

Merk også at 2t rekkemotorer har adskilte veivhus, av samme årsak?! Din eminente rekkefirrer med vakuuuum pumpe er igrunn et godt utgangspunkt for et tankeeksperiment rundt 2-takterens avhengighet av veivhuskompresjon? Du skjønner at det ligger en ganske stoooor forskjell i grunnprinsippet mellom 2 og 4 t her?

Vis Medlemmets Profil

66 Re: Lodde ut en RSV1000R on Tor 25 Okt 2012 - 10:42

99Trollerud skrev:Poenget med 4 syl forsvinner ikke. Selv om jeg tror jeg overlater det til "Vi" å gå i detalj her, så er det "allmenn kjent" at fler syl gir mer effekt. I tidlige tider så man 6-syl 4t 125cc racingmotorer og mye annet artig.

"Problemet" med V-motorer og 2t, er jo at hvis et stempel beveger seg ned mens et andre beveger seg opp, utjevnes "veihuskompresjonen", mao; En slik motor vil ikke fungere..

Merk også at 2t rekkemotorer har adskilte veivhus, av samme årsak?! Din eminente rekkefirrer med vakuuuum pumpe er igrunn et godt utgangspunkt for et tankeeksperiment rundt 2-takterens avhengighet av veivhuskompresjon? Du skjønner at det ligger en ganske stoooor forskjell i grunnprinsippet mellom 2 og 4 t her?

flere sylindrer yter mer når de er på en veiv - flere veiver blir mer vekt og mer motstand - og når man bare har 2 syl pr. veiv så fårt man ikke 4 syl smoothness.

En fordel med 2 veiver er jo at de kan gå motsatt vei og utligne gyrokrefter.

Dette har jeg egentlig ikke greie på men motorteknologi er jo så enkelt... pirat

Vis Medlemmets Profil

67 Re: Lodde ut en RSV1000R on Tor 25 Okt 2012 - 10:45

Haya99 skrev:
Dette har jeg egentlig ikke greie på men motorteknologi er jo så enkelt... pirat

Støttes.. study

Vis Medlemmets Profil

68 Re: Lodde ut en RSV1000R on Tor 25 Okt 2012 - 22:43

99Trollerud skrev:"Problemet" med V-motorer og 2t, er jo at hvis et stempel beveger seg ned mens et andre beveger seg opp, utjevnes "veihuskompresjonen", mao; En slik motor vil ikke fungere..

En sannhet med modifikasjoner. Det er fullt mulig å ha en V2 2T med felles veiv geek

69 Re: Lodde ut en RSV1000R on Fre 26 Okt 2012 - 5:30

Det er igrunn ikke så mange modifikasjoner til denne sannheten, vis meg en flersylindret to-takt der veivhus og sylinder IKKE er adskilt fra hverandre, og jeg skal gi meg..

En V-motor fra f-eks Harley Davidson har jo begge rådene på samme "crank-pin", om du får til dette på en 2t, så vil jeg gjerne høre om det, for DET hadde vært nytt for meg..

Vis Medlemmets Profil

70 Re: Lodde ut en RSV1000R on Fre 26 Okt 2012 - 7:28

Det er mulig vi misforstår hverandre litt,eller sitter på hvert vårt gjerde. Jeg forstod deg sånn i det andre innlegget at det ikke var mulig med en v-motor og 2t.

Seff må de to sylindrene og veivhusene holdes adskilt.

Og dessuten så er RD'en en V4 Sleep

71 Re: Lodde ut en RSV1000R on Fre 26 Okt 2012 - 9:08

KliffArne skrev:
Og dessuten så er RD'en en V4...

Godt forsøk. Den typen trolling var det som førte til eksklusjonen fra "det andre forumet", -kjennes det ikke godt å være sin egen moderator nå?? Question

Vis Medlemmets Profil

72 Re: Lodde ut en RSV1000R on Fre 26 Okt 2012 - 22:55

99Trollerud skrev:
KliffArne skrev:
Og dessuten så er RD'en en V4...

Godt forsøk. Den typen trolling var det som førte til eksklusjonen fra "det andre forumet"

Skulle det ikke mere til? clown

99Trollerud skrev:

-kjennes det ikke godt å være sin egen moderator nå?? Question

Har egentlig ikke kjent etter. Men når du sier det,så er det ganske sorgløst rabbit Forstår ihvertfall ikke hva som er så svært med å være moderator. Sleep

73 Re: Lodde ut en RSV1000R on Fre 26 Okt 2012 - 23:36

KliffArne skrev:Det er mulig vi misforstår hverandre litt,eller sitter på hvert vårt gjerde. Jeg forstod deg sånn i det andre innlegget at det ikke var mulig med en v-motor og 2t.

Man behøver IKKE holde veivhusene seperat. Det er bare å ha veitappene "seperate" slik at stemplene går opp og ned i takt.

Vis Medlemmets Profil

74 Re: Lodde ut en RSV1000R on Lør 27 Okt 2012 - 1:10

11-Yngve skrev:
KliffArne skrev:Det er mulig vi misforstår hverandre litt,eller sitter på hvert vårt gjerde. Jeg forstod deg sånn i det andre innlegget at det ikke var mulig med en v-motor og 2t.

Man behøver IKKE holde veivhusene seperat. Det er bare å ha veitappene "seperate" slik at stemplene går opp og ned i takt.

Helvette...

edit:hainn Kliffarne fikksa enn "quote-parrantes" sånn att ittje fålk ska tru att hainn Yngve bainnes rabbit

Vis Medlemmets Profil

75 Re: Lodde ut en RSV1000R on Lør 27 Okt 2012 - 7:19

11-Yngve skrev:

3/4-dels takt? rabbit Må vel ha labyrinttettning på veivaksling mellom veivhusene,ellers blir det vel bare vas?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 3 av 4]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next

Similar topics

-

» Lodding av radiator