Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

87 FZR 1000 bastardprosjekt!

Gå til side : Previous  1 ... 7 ... 11, 12, 13, 14, 15  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 12 av 15]

276 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Lør 10 Mai 2014 - 12:59

har såvidt montert litt men er en ting jeg lurer på. røret i øverste høyre hjørne går inn i klutsjdekslet som har en slags kanal som peker mot clutchhuset. jeg har tenkt at her skal det oljetrykk slik at det spruter olje utover klutsjhuset men det er ikke tilkobla noenting i bunnpanneenden? tips til hva dette er vitsen med tas imot med takk:

her vises det øverst i bildet (motoren er oppned)

Vis Medlemmets Profil

277 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Lør 10 Mai 2014 - 14:59

Ikke lenger Johnny??  tongue 

Vis Medlemmets Profil

278 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Lør 10 Mai 2014 - 15:10

Trollerud skrev:Ikke lenger Johnny??    tongue 
nei, jeg har nå valgt å stå frem åpent som Espen :)

Vis Medlemmets Profil

279 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Lør 10 Mai 2014 - 16:51

Kommet ut av skapet  clown 

Sitter med en padde,så ser ikke hele bildene. Det første som slår meg med det nevnte røret er lufting mellom clutch-hus og veivhus,et skudd i blinde

280 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Lør 10 Mai 2014 - 16:59

KliffArne skrev:Kommet ut av skapet  clown 

Sitter med en padde,så ser ikke hele bildene. Det første som slår meg med det nevnte røret er lufting mellom clutch-hus og veivhus,et skudd i blinde
du har rett uten å se bildene :) fikk melding fra en i Larvik som har greie på ting og han sa også at det hadde med veivhusventilasjon og gjøre og ikke tilkobla noe :)

Vis Medlemmets Profil

281 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Lør 10 Mai 2014 - 17:00

Espen skrev:

Men ikke som Esther Pirelli?  Cool 

Vis Medlemmets Profil

282 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Lør 10 Mai 2014 - 17:29

Trollerud skrev:
Espen skrev:

Men ikke som Esther Pirelli?   Cool 
håper ikke jeg kan forveksles med han/hun/det nei :)

Vis Medlemmets Profil

283 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Man 12 Mai 2014 - 21:03

Vis Medlemmets Profil

284 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Tir 13 Mai 2014 - 5:51

Får det til, du....  Very Happy 

Vis Medlemmets Profil

285 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Tir 13 Mai 2014 - 16:56

Har noen av de "seriøse" aktørene i norsk mc-presse vist interesse for dette bygget,Espen?
Hvis ikke bør de skjemmes.

"Bolt-on"-gutta på andre fora rekker deg ikke opp til knærne  clown 

286 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Tir 13 Mai 2014 - 19:09

KliffArne skrev:

Prater du om?

Han har jo bare bolta en enklesving til en Genesisramme, bolta en ny gaffel og noen nye hjul på, bolta en 3GM motor der en 2LA skal stå, bolta et nytt topplokk på og litt ymse intern bolting i motor, pluss, pluss, pluss..

SÆRLIG imponerende igrunn..  Mad 

JEG derimot har solgt ham ramma!  alien 

Vis Medlemmets Profil

287 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Tir 13 Mai 2014 - 21:29

KliffArne skrev:Har noen av de "seriøse" aktørene i norsk mc-presse vist interesse for dette bygget,Espen?
Hvis ikke bør de skjemmes.

Det der er vel det beste komplimentet man kan få, takk for det:) ingen som har vist noe interesse utover det som er kommentert her nei, men jeg har heller ikke gjort noe for å få noen interessert. Jeg syns bare det er gøy å drive med også er det jo moro med feedbacken jeg får her inne.

Vis Medlemmets Profil

288 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Ons 14 Mai 2014 - 0:34

Er ihvertfall fornøyd med at vi har litt kjøtt på beinet her inne,uten sånne tråder som dette tror jeg ikke vi hadde vært oppegående enda.

Og så kaller de oss "tulleforum",de vet ikke hva de snakker om  Evil or Very Mad 

289 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Ons 14 Mai 2014 - 0:48

Et slikt prosjekt er IKKE tull...det er masse arbeid og ikke minst kreativt.. montering av GPS,frynser og Crommede skruer er ikke inspirerende.. bounce 

Vis Medlemmets Profil

290 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Ons 14 Mai 2014 - 4:27

mekkern skrev:Et slikt prosjekt er IKKE tull...det er masse arbeid og ikke minst kreativt.. montering av GPS,frynser og Crommede skruer er ikke inspirerende.. bounce 

Istemmer  cheers 

Tør ikke kommentere så mye i frykt for at egen inkompetanse skal lyse lang vei og føre til at man blir BANnet, men nyter innleggene!

Vis Medlemmets Profil

291 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Ons 14 Mai 2014 - 8:50

Hei!

Har nettopp kommet inn på dette og forumet og synes mange av trådene både er nyttige og underholdende.

Byggetråden din Espen er noe av det bedre jeg har funnet på diverse forum. Den er både lærerik og ikke minst inspirerende for oss som driver og pusler litt i verkstedet.

Jeg følger med i stor spenning og håper du snart får prosjektet på veien og kan nyte det.

Vis Medlemmets Profil

292 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Ons 14 Mai 2014 - 20:44

mekkern skrev:Et slikt prosjekt er IKKE tull...det er masse arbeid og ikke minst kreativt.. montering av GPS,frynser og Crommede skruer er ikke inspirerende.. bounce 
Jeg tar av meg hatten for Espen sitt prosjekt,
Men jeg skal være forsiktig med å si hva som er inspirerende eller ikke. Det er to ting som jeg vil nevne som grunn, det ene er at i mangel på "inspirerene" tråder kan holde folk unna å poste små prosjekter ala frønser etc (og det kan være ting som holder liv i forumet i perioder). og ikke minst så begynner mange med små bolt on, før de går videre med "inspirerende" prosjekter som Espen sitt.

Vis Medlemmets Profil

293 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Ons 14 Mai 2014 - 21:25

Tusen takk for alle positive tilbakemeldinger folkens! Det inspirerer hvertfall meg :)

Her kommer dagens fremgang:

koblet opp kabler til girsensor som nevnt litt tidligere. (med tilhengerkabelen jeg ble anbefalt her)

montert diodene så nå mangler det bare masse kobling:

montert vannpumpa:

montert grenrør:

Montert oljetrykksensor fra en suzuki med en adapter for å få det på. har bare en mm klaring til rammebøylen men det er rett bak motorfestet så jeg satser på at det holder.

Gjort ferdig braketten for kjølevifter og lakkert den med sprayboks. radiatoren fikk også et strøk til pga noen riper i kampens hete

om noen av dere bor i vestfold og tilfeldigvis har utstyr til å lage noen rørbiter til kjølevæske for meg hadde det blitt satt stor pris på. Liker ikke vinkelen på slangen utifra oljekjøleren, den blir klemt og vridd mellom motor og rammebjelke så kunne tenkt meg å fått bøyd et rør jeg hadde brukt gjennom der. må "flanges" som de sier på engelsk altså lage sånne forhøyninger i endene så slangen ikke kan gli av.

Vis Medlemmets Profil

294 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Tor 15 Mai 2014 - 0:36

custom 95 skrev:
Men jeg skal være forsiktig med å si hva som er inspirerende eller ikke. Det er to ting som jeg vil nevne som grunn, det ene er at i mangel på "inspirerene" tråder kan holde folk unna å poste små prosjekter ala frønser etc (og det kan være ting som holder liv i forumet i perioder). og ikke minst så begynner mange med små bolt on, før de går videre med "inspirerende" prosjekter som Espen sitt.

Ser hva du skriver,og kan være enig i det. Vi har rom for småtteri også her,se bare på hayabusa-tråden  clown 
Kommentaren min om "tulleforum" var et spark i leggen til kingkenny inne på det døde forumet,der går de ned med flagget til topps,og ser ikke hvorfor.

Men nå skal jeg gi Espen arbeidsro,han må skynde seg skal han rekke paraden til helga.

295 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Tor 15 Mai 2014 - 1:17

KliffArne skrev:
custom 95 skrev:

Ser hva du skriver,og kan være enig i det. Vi har rom for småtteri også her,se bare på hayabusa-tråden  clown 
Kommentaren min om "tulleforum" var et spark i leggen til kingkenny inne på det døde forumet,der går de ned med flagget til topps,og ser ikke hvorfor.

Men nå skal jeg gi Espen arbeidsro,han må skynde seg skal han rekke paraden til helga.

Mulig det var litt upresist: kan komme smarte løsninger av disse "pusle med småtteri" tingene også, MEN de som tar den helt ut med omfang,løsninger og grundighet er imponerende og en inspirasjonskilde som er uvurderlig for slike som meg.. cheers 

Vis Medlemmets Profil

296 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Tor 15 Mai 2014 - 8:46

mekkern skrev:
KliffArne skrev:
custom 95 skrev:

Mulig det var litt upresist: kan komme smarte løsninger av disse "pusle med småtteri" tingene også, MEN de som tar den helt ut med omfang,løsninger og grundighet er imponerende og en inspirasjonskilde som er uvurderlig for slike som meg.. cheers 

Der er vi helt enige  sunny

Glemt jo helt Kjempe framgang Espen  cheers 

Vis Medlemmets Profil

297 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Tor 15 Mai 2014 - 9:04

Meget imponerende å lese om slike prosjekttråder selv for en som ikke har peiling. Very Happy 
Tenkte å legg ut en prosjekttråd om da jeg monterte speilforlengere til kjærringa,
men skjønner det blir litt "snøtt", liksom.  scratch

Vis Medlemmets Profil

298 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Tor 15 Mai 2014 - 16:12

Jeg vil gjerne se kjærringa til n'Svein, med speilforlengere montert..

Vis Medlemmets Profil

299 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Tor 15 Mai 2014 - 16:19

Trollerud skrev:Jeg vil gjerne se kjærringa til n'Svein, med speilforlengere montert..

Hehe,og kanskje en forklaring på hvorfor de måtte forlenges. Er hun kanskje plaget med at'n Svein lurer seg på bakfra  Embarassed

Kan bli en ra tråd ut'av det

300 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Tor 15 Mai 2014 - 16:29

Slik jeg ser det må det være snakk om et stort akterspeil her på en eller annen måte….

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 12 av 15]

Gå til side : Previous  1 ... 7 ... 11, 12, 13, 14, 15  Next