Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

87 FZR 1000 bastardprosjekt!

Gå til side : Previous  1 ... 8 ... 12, 13, 14, 15  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 13 av 15]

301 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Tor 15 Mai 2014 - 17:00

Haya99 skrev:Slik jeg ser det må det være snakk om et stort akterspeil her på en eller annen måte….

Nå er dere langt OT her gutter men jeg får komme med ei forklaring:
Ho er i gøtt høll, ja. Ho kjøpte Deauville med breie kofferter så ho skal sjå tynnere ut bakfra. Rolling Eyes 

Vis Medlemmets Profil

302 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Tor 15 Mai 2014 - 17:09

Svein2 skrev:
Haya99 skrev:Slik jeg ser det må det være snakk om et stort akterspeil her på en eller annen måte….

Nå er dere langt OT her gutter men jeg får komme med ei forklaring:
Ho er i gøtt høll, ja. Ho kjøpte Deauville med breie kofferter så ho skal sjå tynnere ut bakfra. Rolling Eyes 

Okda kjører også en sånn....

303 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Tor 15 Mai 2014 - 21:32

bare en liten oppdatering i dag. lagd brakett til startrele.

Jeg har også montert sitteramma og mesteparten av ledningsnettet er kobla. men det glemte jeg å ta bilder av. lover mere i morgen :)

Vis Medlemmets Profil

304 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Fre 16 Mai 2014 - 20:58

dette ble en meget bra dag! Fra begynnelsen:

siden jeg ikke fikk brukt låseplate til framdrevet brukte jeg loctite og låsetråd. er dette nok tro? :

sitteramma og ledningsnett montert:

rotete overalt

fyller olje rett i kamkassa før første oppstart etter direkte ordre fra S1000RR

Første gang jeg prøvde å starte rant det bensin som aldri før ut av gasserne. vanskelig å se hvor det kom fra. Jeg tok av hele gasserekka igjen uten å se noe feil og når jeg satte den på igjen var det normalt. Får håpe det ikke kommer tilbake.

uansett, etter dette starta den med en gang. Målte oljetrykket og det var som det skal være. Holdt på å bli kullosforgifta så fikk ikke kjørt den så lenge. Skal skru på bakhjulet i morra så jeg kan få trilla den ut og varma den opp. nasjonaldag får bare være nasjonaldag :)

Håper videolinken virker:

Vis Medlemmets Profil

305 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Fre 16 Mai 2014 - 21:15

Å pytt det blir nasjonaldag neste år også. Sitter i brakka til kjerringa med dårlig nett forbindelse så fikk ikke sjekka videoen. Men dette ser grise bra ut

Vis Medlemmets Profil

306 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Lør 17 Mai 2014 - 0:15

Nasjonaldagen må da vel være en fin dag å prøvekjøre på.

Rant bensin av Gussi'en også da jeg satte på tanken,men det ga seg etterhvert,truttna sikkert.  Eller en flottørventil som ikke teta med det samme.

307 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Lør 17 Mai 2014 - 19:57

i dag har jeg holdt på siden 7 på morran. begynte med å lufte clutch og bremser. har ikke fått alle sensorene til det nye instrumentet så jeg satte på det trailtech instrumentet for å ha kontroll på kjølevannstemp. Monterte alt av plastikk, seter tank osv så sykkelen ser ferdig ut nå :) minuset er at jeg må demontere litt igjen... den lekkasjen jeg snakka om fra gasserne i går ga seg den.. sto lenge og gikk på utsia av verkstedet, rusa litt og hadde god og varm motor, ingen lekkasje. etter at den hadde gått i ca 20min var det på med kjøreutstyr og klar for å endelig få prøvd sykkelen. kjørte fra holmestrand til horten (10-15km). stoppa på statoil for å fylle tanken og da så jeg at det bare fossa bensin ut av overflowrøret på gasserne. heldigvis hadde det ikke tatt fyr.. ikke så imponert over motorlakken heller da den flassa av der det hadde rent mest. ikke så ille så skal klare å flekke over det da. men om noen av dere har stålpeiling på forgassere tar jeg imot tips om hvor jeg kan begynne. Legger ut noen bilder fra i dag. på det fra statoil ser man dammen tydelig..
http://s1272.photobucket.com/user/eppe1000/media/20140517_113800_zpsk1ic7vqg.jpg.html?sort=3&o=6

Vis Medlemmets Profil

308 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Lør 17 Mai 2014 - 20:42

Grrattlere med en utrolig tøff sykkel og et flott arbeid  cheers 

Vis Medlemmets Profil

309 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Lør 17 Mai 2014 - 21:12

Den er blitt fin.

Lekkasjen kan vel ikke være noe annet enn at en flottør-nål fusker. Du har vel en overflow-slange ut av hver,sånn at du kan plukke ut synderen?

Ikke for det,på RD'en min varierte det hvilken gasser som fant det for godt å slippe litt.Jeg kjøpte overhalingskit og skal skifte på alle fire.

310 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Lør 17 Mai 2014 - 21:23

KliffArne skrev:Den er blitt fin.

Lekkasjen kan vel ikke være noe annet enn at en flottør-nål fusker. Du har vel en overflow-slange ut av hver,sånn at du kan plukke ut synderen?

Ikke for det,på RD'en min varierte det hvilken gasser som fant det for godt å slippe litt.Jeg kjøpte overhalingskit og skal skifte på alle fire.
Hos meg er overflow kobla sammen på to og to menj eg syns det så ut som det lakk fra begge selv om det var mest på den ene. Får vel åpne alle sammen og se hvordan det ser ut. krysser fingrene for en easy fix for en gangs skyld :)

Vis Medlemmets Profil

311 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Lør 17 Mai 2014 - 22:16

Espen skrev:dette ble en meget bra dag! Fra begynnelsen:

siden jeg ikke fikk brukt låseplate til framdrevet brukte jeg loctite og låsetråd. er dette nok tro? :

Gratulere med et bortimot fullført prosjekt.
Det har vært både lærerikt og spennende å følge med. Takk for at du delte dine erfaringer med oss "bermen".

Jeg tillater meg å gi et par kommentarer til bruken av låsetråd.

Om du ser på bildet og prøver å tenke deg hva som skjer om mutteren begynne å løsne så ser du at av alle trådene som er brukt er det bare den nederste tråden som greier fullt ut å holde igjen.
Trådene som ellers er tredd igjennom hullene i tannhjulet vil ved belastning tillate seg å bli dratt med i mange mm før de stopper. Kun den nederste tråden vil holde. Men det er nok det. Det holder med en tråd.

Dette er selvsagt mest flisespikkeri, men greit å ha i bakhodet til neste gang.

Flott prosjekt !!!  cheers

Vis Medlemmets Profil

312 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Lør 17 Mai 2014 - 23:05

takk for ett flott prosjekt og velkommen på veien tongue 

Vis Medlemmets Profil

313 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Søn 18 Mai 2014 - 20:04

Nå er jeg meget fornøyd! :) åpnet gasserne i dag tidlig og fant et fragment av et eller annet som blokkerte ene flottørnåla fra å tette. syns det ligna på messing så kan hende det er fra en overgang jeg har fra 6-8mm bensinslange. hvis ikke må det ha vært i gasserne når jeg fikk dem for jeg har hvertfall bensinfilter før pumpa. etter dette monterte jeg på igjen og sykkelen virka bra så tok på kjøreutstyr og cruisa litt rundt i nærområdet en stund før jeg kjørte til sandefjord via kodal og andebu tur retur. etterpå ble det svelvik, drammen eidsfoss hof og hjem igjen. har vel 20-30 mil på den i dag og verdens største glis :) kjenner at ikke all effekten er der da men ikke så lenge til benkkjøring og da blir nok dette knall. her kommer litt bilder fra i dag:

klar for tur

innom jobben en tur også

bytta til helsyntetisk olje når jeg kom tilbake. tappepluggen er bakerst mens laveste punktet i bunnpanna er fremst så jeg løfta sykkeln litt foran for å få ut alt

eksplosjonstanken ser ut til å gjøre nytten sin :)

Vis Medlemmets Profil

314 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Søn 18 Mai 2014 - 22:52

Dæven og den blei bra! Om du skulle være lei nå og vil kvitte deg med den til langt under selvkost så er det bare og si ifra rabbit 
Sjøl har jeg så langt peila olja i år, tror kanskje du har noen timer mere i snikkerboden.

Vis Medlemmets Profil

315 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Søn 18 Mai 2014 - 23:43

Steike bra!
:)
Går han på hjulet?

Vis Medlemmets Profil

316 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Man 19 Mai 2014 - 0:27

Moppen er blitt steikje fin,ingen tvil om det. Har en ide om hva som kunne gjort den enda tøffere,men det skal jeg holde for meg selv  clown 

Gratulerer med praktbygg.

317 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Man 19 Mai 2014 - 5:36

Gratulerer cheers 

Arti at det funka. Blei steike fiiin også!

Vis Medlemmets Profil

318 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Man 19 Mai 2014 - 6:24

KliffArne skrev:Moppen er blitt steikje fin,ingen tvil om det.  Har en ide om hva som kunne gjort den enda tøffere,men det skal jeg holde for meg selv  clown 

om du ikke skal bruke ideen selv er det bare å dele :) selv tviler jeg litt på lykta men foreløpig henger den godt.

Vis Medlemmets Profil

319 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Man 19 Mai 2014 - 6:27

Kongen skrev:Steike bra!
Går han på hjulet?
takk :) har kun hatt fokus på å kjøre den inn foreløpig så har ikke testa. får se etter benkkjøring hva den klarer men det tror jeg nok. en ting jeg oppdaga er at den lekker litt bensin ut av tanklokket når tanken er full. tror det er den tjukke pakningen på 2cm mellom lokk og tank som lekker. ser ut på delefilmen som jeg må kjøpe originalt tanklokk for å få med denne. Eller er det noen som vet annen råd?

Vis Medlemmets Profil

320 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Man 19 Mai 2014 - 7:24

Tec 7? Gaffatape?

drunken 

Vis Medlemmets Profil

321 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Man 19 Mai 2014 - 8:42

Gratulerer med et flott prosjekt Espen. Følelsen når en kjører de første milene er alltid helt ubetalelige når det funker fra første mil  Very Happy .

Ser KliffArne ikke vil gi konkrete tips til endringer, men jeg tillater meg å peke på fronten siden du selv nevner den. KTM har en del stilige frontlykter, og selv har jeg gått for 2012 KTM 690 Duke lykten på mitt prosjekt. Den er en del mindre, ligger tettere på sykkelen og kommer litt lengre ned. Jeg har også benyttet originale KTM blinkers både foran og bak. Etter min smak skader det heller ikke med et flatt styre av typen dragbar, men her er det mange hensyn å ta, bla. kjørestilling og preferanser.

Skal en først bygge en litt sint fighter må det jo være litt "tail up - nose down" eller? Kjør gjerne  diskusjon!

Lykke til videre og hold oss oppdatert.

Vis Medlemmets Profil

322 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Man 19 Mai 2014 - 9:23

Kongen skrev:Steike bra!
Går han på hjulet?

Han?? Dette må da være ei ho. Ei skikkelig frekk hora  Shocked 

Vis Medlemmets Profil

323 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Man 19 Mai 2014 - 12:29

Espen skrev:
KliffArne skrev:Moppen er blitt steikje fin,ingen tvil om det.  Har en ide om hva som kunne gjort den enda tøffere,men det skal jeg holde for meg selv  clown 

om du ikke skal bruke ideen selv er det bare å dele :) selv tviler jeg litt på lykta men foreløpig henger den godt.

Jeg tenker på tanken,det er noe som ikke helt harmonerer. Når man ser sykkelen i sideprofil ved bensinpumpa,så synes jeg tanken blir for flat på toppen/vannrett. Den skulle vært høyere i akterkant,sånn at linjene hadde "stupt" forover og ned,sånn som alt det andre gjør.

Men dette er sånn irriterende kommentarer å få,når man selv er fornøyd og kanskje har lyst å bli ferdig. Den er uansett fin som den er  pirat

324 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Man 19 Mai 2014 - 16:39

takk for tilbakemeldinger og innspill :) Lykta kan hende det blir gjort noe med neste vinter om jeg irriterer meg nok, hvis ikke går det bra det også. tanken derimot så ser jeg hva kliff mener men det er ikke enkelt å endre på, hvertfall ikke den veien. vurderte lenge en R1 tank fordi den er "flatere" men det blir jo motsatt vei igjen. lage tank selv er nok noen år fram i tid enda :)

Vis Medlemmets Profil

325 Re: 87 FZR 1000 bastardprosjekt! on Tir 27 Mai 2014 - 22:19

Hei igjen. holder på med justering av forgassere men ingen med benk har tid med det første så jeg får prøve å grovjustere litt selv. Har synka gasserne i dag, men hvis noen av dere som leser dette holder til ikke mange timer fra horten og har tilgang på bredbåndslambda med måler er jeg veldig interessert i å låne noen dager...

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 13 av 15]

Gå til side : Previous  1 ... 8 ... 12, 13, 14, 15  Next