Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Vinteren er i anmars 2 / Haya hadde rett..

Gå til side : 1, 2, 3  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 3]

1 Vinteren er i anmars 2 / Haya hadde rett.. on Fre 2 Nov 2012 - 18:10

Stemmer som Haya sier, at jeg ikke er helt komfortabel med å ha motorsykler som virker rundt meg.. Da GasGas'en var ferdig, ønsket jeg igrunn bare å bli kvitt den..

Muligheten åpnet seg idag; Jeg fikk byttet noe relativt nytt og moderne som virket, mot noe gammalt ræl som var defekt!

Vinn-vinn for begge parter! alien

Vis Medlemmets Profil
Skikkelige piggdekk på den der,du rabbit

Har du prøvekjørt?

Vis Medlemmets Profil
Defekt girkasse? Den mangler jo!

Vis Medlemmets Profil
S1000RR skrev:Defekt girkasse? Den mangler jo!

Det var en egen kasse til girkassen.. Angivelig bare et defekt drev, skal se litt på det når det lysner.

Nå skal det drikes kaffe først..

Vis Medlemmets Profil
Synd at kunstisbanen i Larvik ikke er i drift fortia,så kunne du ha testa sykkelen der!

Vis Medlemmets Profil
DU kunne testa, jeg kunne stått på betryggende avstand og sett på.... rabbit

(Finner du ut hvordan toppen demonteres?)

Vis Medlemmets Profil
Nå regner jeg med du har fikset det meste, etter tipset du fikk?

Vis Medlemmets Profil
Enn så lenge må jeg sitte her ved kontorpulten, men det skal ikke drøye så veldig lenge før jeg får prøvd det jeg ble tipset om idag, nei..

Takker for tipsene så langt, men hold utkikk etter gamle Jawa girkasser nå! rabbit

Vis Medlemmets Profil
Har du sjekket med "Jawa's Vitner" ?

Vis Medlemmets Profil
Si ifra når du har israceren oppe å går - og litt is å kjøre på så kan jeg være Der Furer - trenger en med endel RR-erfaring til sånt....

Vis Medlemmets Profil
Dette prosjektet er vel bare barnematen.. Enda en stund til stålisen på Nordre Semmentjern har lagt seg, jeg har ingen bekymringer med å ikke rekke det. Jeg er mer bekymret for hvor en avholdsmann som meg skal finne egnet sprit til å ha på tanken når den dagen kommer..

Vis Medlemmets Profil
Den spriten, du skal ha på tanken er ikke beregnet til innvortes bruk. Den heter Metanol og om du likevel ønsker å drikke den, anbefales det å medbringe hvit stokk, såkalt blindestokk! Men med mer forsiktig inntak kan det hende du bare greier deg med gode briller!

Vis Medlemmets Profil
Har noe dyr konjakk liggende - eneste måten slik væske kan komme seg unna ho....sestempel er vel at det brukes på tanken til en isracer.... elephant

Vis Medlemmets Profil
Noe nytt? Fått kontakt med personen jeg tipset deg om?
Ble oppringt av en som driver med ordinær speedway kjøring.
og han tipset om at det var svært viktig å sjekke for tæringer på lagerflater på både råde og rammelager.
Var lett for å oppstå tæringer i forb. med metanol og R40 olje, og lang lagring, uten at det var tilført "lay up oil"

Vis Medlemmets Profil
Fikk pratet med fyren, ja. Så nå vet jeg hvordan toppen skal demonteres.

Sjekke tæring? Må veiva demonteres, eller snakker vi om å måle med micrometer?

-Kjenner prestasjonsangsten sniker seg på nå, kanskje monteringsjobben bør skje i landlige omgivelser i Larvik..

De oljerestene som har "limt sammen" motoren, er noe skikkelig klissete saker, og av det jeg har kunnet se hittil, er det ingen ting som likner på korrosjon eller rust, ikke en gang i forgasseren var det korrosjon, og der har jeg hørt at metanolen kan herje ganske bra hvis man ikke passer på?

-Jeg velger å være optimist enn så lenge. cat

Vis Medlemmets Profil
99Trollerud skrev:Stemmer som Haya sier, at jeg ikke er helt komfortabel med å ha motorsykler som virker rundt meg.. Da GasGas'en var ferdig, ønsket jeg igrunn bare å bli kvitt den..

Muligheten åpnet seg idag; Jeg fikk byttet noe relativt nytt og moderne som virket, mot noe gammalt ræl som var defekt!

Vinn-vinn for begge parter! alien

Hva er dette for noe ræl da, Trollerud? Du er en mester til å finne ting som nesten er umulig å bruke, mistenker at du egentlig helst vil slippe å kjøre motorsykkel...
Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil
RÆL? Slippe å kjøre??

To rette der, gitt.. cat

Er vel ganske lett å forstå hva det er? Gammelt øst-europesik stål i shaber forfatning, just the way I like it..

Vis Medlemmets Profil
He-he... Very Happy
Ikke bare motoren som er Jawa da kanskje? Jeg kjenner ikke til den typen sykler i det hele tatt, mangler nok det genet som styren interessen for dem...

Vis Medlemmets Profil
Da er ny girkasse ankommet! I love you

Ser jaggu ny ut, kanskje jeg har vært heldig..

Må bare finne ut av oljetype og mengde nå.. Question

Vis Medlemmets Profil
Nice cheers

Angående oljetype og mengde; hør med haggis rabbit

Angående oljetype og mengde; hør med haggis...

Hvis det bare var ett menneske igjen på jorda, etc, etc.. Hadde faen ikke spørt den mannen der om noe som har med oljer å gjøre.. tongue

Kan hende han har greie på massasjeoljer og andre smøremidler til samkvem i sengehalmen, men når oljen skal tjenestegjøre i en motor eller girkasse, nei da lytter vi ikke til den mannen..

Vis Medlemmets Profil
Om det er type 886-22-001 eller 886-22-002 type girkasse du har så skal du bruke Gear oil PP-90H eller tilsvarende 0,18 liter, sjekk nivåskrue!

Vis Medlemmets Profil
S1000RR skrev:Om det er type 886-22-001 eller 886-22-002 type girkasse du har så skal du bruke Gear oil PP-90H eller tilsvarende 0,18 liter, sjekk nivåskrue!

Roger that! Wink

Vis Medlemmets Profil
(Gjenstår jo fremdeles å fjerne den gamle gugga fra motoren, da..)

tongue

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 3]

Gå til side : 1, 2, 3  Next