Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Vinteren er i anmars 2 / Haya hadde rett..

Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 3]

Om du vil vite mer om sykkelen din så kan du gå på denne siden: www.jawa.cz
Der kan du laste ned manualer og reservedelslister for motor chassie og girkasse i PDF format, om du vil!

Vis Medlemmets Profil
Cool

Men nå skal gutten sove.... Sleep

Vis Medlemmets Profil
KliffArne skrev:Angående oljetype og mengde; hør med haggis
Vet ikke om DET er så lurt...

Hadde jeg bare latt være å høre på alle "ekspertene" og fortsatt med samme paranoiaen jeg hadde i starten, ville ingenting gått galt.
Men sånn er livet - det var uansett en fin tur. (og flere kommer)

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/
Nå lurer jeg på om det er noen mc-sjapper i Norge som har Jawa speedway-deler på lager?

Noen som vet?

Vis Medlemmets Profil
Det va et jævla mas på dæ om de derre motorsyklan, kan ikke du finne dæ et ekte mc-forum?

Vis Medlemmets Profil
jhn skrev:Det va et jævla mas på dæ om de derre motorsyklan, kan ikke du finne dæ et ekte mc-forum?

Næmmen? Atte?? HÆ?

alien

Vis Medlemmets Profil
Leverte veiva til Grand Old Man Aulie igår, og var innom for å inspisere idag. Gamle Per skulle hive inn noen nye rullelager og hone lagerflaten på råden, så var den "good to go", i-flg Per.

Det ble avtalt at jeg kunne hente veiva på fredag, så nå ramler bitene på plass her. Den siste utfordringen er EN stempelring, som jeg ikke får løsnet.. Worst case er at jeg må koste på den et nytt stempel, best case er om jeg før løs ringen som har satt seg. Midt i mellom casen er ny stempelring..
-Ah! Det ER spennende å fikle med slike gamle doninger! cat

Vis Medlemmets Profil
Ikke så fort nå Trollerud, snart må du kanskje starte opp og kjøre denne maskinen... Shocked

Vis Medlemmets Profil
mortal skrev:Ikke så fort nå Trollerud, snart må du kanskje starte opp og kjøre denne maskinen... Shocked

Men jeg VIL ha start på denne, jo før jo bedre..

Har du fått på rigget deg en vintersykkel, du da? Det kunne vel vært artig med litt iskjøring før jul??

Vis Medlemmets Profil
99Trollerud skrev:
mortal skrev:Ikke så fort nå Trollerud, snart må du kanskje starte opp og kjøre denne maskinen... Shocked

Men jeg VIL ha start på denne, jo før jo bedre..

Har du fått på rigget deg en vintersykkel, du da? Det kunne vel vært artig med litt iskjøring før jul??
Skal du kjøre også nå? Rolling Eyes

Jeg har XT 500 som skal få piggdekk på etter hvert, arvet ett sett med brukte piggdekk av en snill sjel. :) Dekkene passer jo på YZ 490-en også, men tror nok de havner på XT-en. Planen er å kjøre grusveier så snart det blir skikkelig vinterføre, og da trenger jeg dekkene på en registrert sykkel.

Har du noe forslag til sted å kjøre da?

Vis Medlemmets Profil
Like a Star @ heaven

Sist endret av 99Trollerud den Ons 12 Des 2012 - 7:02, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil
Er dessverre opptatt på lørdag. Hadde sikkert vært gøy med piggdekk på 490-en, men jeg orker ikke legge om en ekstra gang. Piggdekka skal til slutt på XT 500-en. rabbit

Vis Medlemmets Profil
Da har veiva vært til overhaling og stempelet er fiksa, og sylinder honet!

Veiv montert i veivhus, og sylinder montert. Motoren bør kunne monteres ferdig i morgen..

Er optimist nå, dette trur je kænn gå bra.. (og det er ikke ofte JEG er optimist..)

alien

Vis Medlemmets Profil
Hvordan gikk det på ultralyden?

Vis Medlemmets Profil
Øyvind skrev:Hvordan gikk det på ultralyden?

Det var visst tvillinger clown

Hvorfor har du sletta innlegget med kartet over hvor du skal kjøre imorgen,Trollerud Suspect

Tror neppe det blir kjøring i morgen. Jeg tok med Husabergen opp til Morstaden for å legge om til pigg idag, men det var mye mer morro å skru Jawa-motor! cat

Fikk så flott veiv, P Aulie honet råden, pusset rust på skinkene, la i nye rådelager og presset og balanserte veiva for 600 spenn.. Fikk nesten dårlig samvittighet for å betale så lite, men det gikk over etter hvert..

Det er spådd masse snø i morgen, tror jeg reiser til Sande og skrur ferdig Jawa'en mens snøen laver ned, så kan jeg heller kjøre litt snøscooter på søndag..

Vi får se hva jeg bestemmer meg for i natt..

Vis Medlemmets Profil
Øyvind skrev:Hvordan gikk det på ultralyden?

Ble aldri noe ultralyd, fikk vekk guffa med salmiakk. Begynner å bli bra nå, 99,2% ferdig vasket, må ta rullelagerene for kammene, og rullelagerene for kamkjedestrammerene, så er jeg ferdig! cyclops

Vis Medlemmets Profil

43 Re: Vinteren er i anmars 2 / Haya hadde rett.. on Lør 15 Des 2012 - 17:43

99Trollerud skrev:Da har veiva vært til overhaling og stempelet er fiksa, og sylinder honet!

Veiv montert i veivhus, og sylinder montert. Motoren bør kunne monteres ferdig i morgen..

Er optimist nå, dette trur je kænn gå bra.. (og det er ikke ofte JEG er optimist..)

alien

Fikk du fyr på den?

44 Re: Vinteren er i anmars 2 / Haya hadde rett.. on Lør 15 Des 2012 - 18:11

To skritt frem, og ett tilbake..

Clutchen passer ikke på den nye girkassa... Sad

Motor er montert tilbake i ramma, men jeg må finne ut hvordan kammene skal times. Og så har jeg seff rotet vekk sporkilen som timing-drevet styres av.. Dette fikser jeg iløpet av uka, men den faens clutchen er verre..

Må vel kanskje kjøpe ny clutch også, nå... For han forpulte julenissen har vel ikke vett på å gi oss, som virkelig har vært snille, det vi virkelig ønsker oss til jul?! No

Vis Medlemmets Profil
Fant forresten ut at fyren som solgte meg girkassa ikke akkurat var et uskrevet blad i speedway-kretser:

http://myweb.tiscali.co.uk/speedwayyears/verner.html

Vis Medlemmets Profil
Skjer det noe mer her da, Trollerud? Her er forresten et bilde av en ekte isracer:

Vis Medlemmets Profil
mortal skrev:Skjer det noe mer her da, Trollerud? Her er forresten et bilde av en ekte isracer:

Er det fra Inzell? syntes jeg så noe kjent der

Vis Medlemmets Profil
Aner ikke hvor det er fra, men det er en imponerende skulptur. Det er vel antagelig et stålskjelett under der et sted...

Vis Medlemmets Profil
Skjer ikke noe mer enn at clutch og girkasse ligger i bilen og skal avleveres mr P Aulie på onsdag..

Oppdatering kommer mot slutten av uka, tenker jeg..

PS! Mr S 1000 RR; Skaff meg navnet på den Jawa-gubben igjen?

Vis Medlemmets Profil
Var hos P-Aulie idag. Han ville ikke ta jobben med å dreie ny kon i clutchen min. Slagplanen nå er å se om jeg kan benytte inngående aksel fra den gamle girkassa, og beholde clutchen som den er.

Oppdatering kommer plutselig og uventet.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 3]

Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next