Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Roskva Electric

Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 3]

26 Re: Roskva Electric on Fre 29 Jun 2012 - 0:15

Nisse! santa rendeer

Jeg spurte inunf Razz

Greit at forumet til bike ikke er så fresh at det gjør noe, men det hadde vært fett å få Roskvaen inn i BLADET Wink

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

27 Re: Roskva Electric on Fre 29 Jun 2012 - 7:08

Om journalistene i Det-Bladet-Jeg-Ikke-Nevner-Ved-Navn trenger invitasjoner til slike hendelser, har de misforstått sin rolle totalt, og da er det like greit at de holder seg hjemme..

Det-Bladet-Jeg-Ikke-Nevner-Ved-Navn burda allerede hatt kontinuerlig oppdatering av dette prosjektet i bladet, når ildsjeler bygger spendene prosjekter i denne forblåste steinrøysa, burde pressen invetere seg selv, ikke bare en gang, men flere ganger i uka?!

-Jeg vet JEG ville tråkket ned dørstokken her, om jeg hadde tjent til livets opphold ved å skrive om motorsykkel-happenings i Norge...

(Og dette fra en mann som ikke liker å skryte av seg selv...) monkey

Vis Medlemmets Profil

28 Re: Roskva Electric on Fre 29 Jun 2012 - 17:22

99Trollerud skrev:Om journalistene i Det-Bladet-Jeg-Ikke-Nevner-Ved-Navn trenger invitasjoner til slike hendelser, har de misforstått sin rolle totalt, og da er det like greit at de holder seg hjemme..

Det-Bladet-Jeg-Ikke-Nevner-Ved-Navn burda allerede hatt kontinuerlig oppdatering av dette prosjektet i bladet, når ildsjeler bygger spendene prosjekter i denne forblåste steinrøysa, burde pressen invetere seg selv, ikke bare en gang, men flere ganger i uka?!

-Jeg vet JEG ville tråkket ned dørstokken her, om jeg hadde tjent til livets opphold ved å skrive om motorsykkel-happenings i Norge...

(Og dette fra en mann som ikke liker å skryte av seg selv...) monkey

Hadde jeg likt sånne +10 eller +1000,så skulle du fått det her. Hvis ingen har fulgt opp det prosjektet her,så er det en skam. Da kjenner de ikke sin besøkelsestid.

Vis Medlemmets Profil http://ikkebike.norwegianforum.net

29 Re: Roskva Electric on Fre 29 Jun 2012 - 17:32

Veldig enig med Trollerud og han KliffArne her. Men at Bike ikke er på sporet blir jeg ikke overrasket av, det er jo i bunn og grunn et magasin med lite interessant stoff. Der i gården er man jo mest interessert i nye RR-sykler, og i å se hvilken av modellene som er raskest rundt en gitt bane. Sikkert gøy for journalistene som får kjøre, men det blir jo drepende kjedelig å lese...
jocolor

Vis Medlemmets Profil

30 Re: Roskva Electric on Fre 29 Jun 2012 - 18:42

Ja,og på forumet demses er det så døllt at moddene der borte kommer inn hit og reklamerer for et magasin som ingen vil kjøpe.Akkurat som om vi er interessert i sånt vas rabbit Hvordan kjøre fort rundt en bane?? Kan det være så vanskelig.

Tilbake til topic,inunf. Har dere sikret dere seriøs media til å dekke lanseringen?

31 Re: Roskva Electric on Fre 29 Jun 2012 - 20:50

KliffArne skrev:Ja,og på forumet demses er det så døllt at moddene der borte kommer inn hit og reklamerer for et magasin som ingen vil kjøpe.

Denne er vel litt fantasifull? Er vel ingen Ikkebike medlemmer som rir to hester og har krøpet tilbake til fienden på DDF? Evil or Very Mad

Så illojale mot dette forumet er det vel ingen som er??

Døra til DDF er lukket, låst og nøkkelen er destruert, aldri i verden om man kryper tilbake dit! Mad

Vis Medlemmets Profil

32 Re: Roskva Electric on Fre 29 Jun 2012 - 21:17

Nei, vettu hva!? Det ville INGEN funnet på..

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

33 Nice on Fre 29 Jun 2012 - 22:44

Ser veeldig bra ut. cheers

Vis Medlemmets Profil

34 Re: Roskva Electric on Søn 1 Jul 2012 - 22:09

Vi har ordnet rikelig med mediadekning til lanseringen. Aviser og TV.

Vi fikk en side i Bike nr. 4, dette var et telefon/epost-intervju av Yngve (kjent fra forumet). Har ikke hørt noe fra dem siden, noe som egentlig er litt skuffende.

Vis Medlemmets Profil

35 Re: Roskva Electric on Man 2 Jul 2012 - 20:16

inunf skrev:Det bli ikke flere bilder før lanseringen lørdag 07.07.

Har kikket gjennom alle bildene og spesifikasjonene nå og dette ble mye kulere og mer innovativt enn jeg forestilte meg. Utrolig bra med bærende karosseri og baksving med integrert kraftoverføring og demping.

Kan du si noe om demping og kraftoverføring? Er det kardang?

Og så et par litt kritiske spørsmål: Hvorfor bruke to skiver foran og 190 dekk bak?
For sykler med under 150hk er det ikke uvanlig å gå ned fra originaldimensjon 190 til 180 i racing for å spare roterende masse. Det er flere som gør det med bla Aprilia RSV1000 som du vel kjenner godt. Med fokus på vekt ville jeg tippe 160-170 dimensjon burde være gunstig. Skal man ha feste så sett heller på et moderne hypersport dekk ala Dunlop SportSmart. Det kan dere pumpe opp til > 40 psi på landeveien og slippe ut ned til 20 psi på banen (bak). Da oppnår dere både økonomi og feste.
Calipper og skiver er tunge komponenter og må kunne forsvares. Er vekten på sykklen så høy at det er nødvendig? Som et kraftig brudd på servicevennligheten dere promoterer, bruk en god master pumpe, høyfriksjons skiver og høyfriksjonsbelegg og en enkelt skive. God bremseeffekt og minimal vekt. Jeg tror vekten er viktigere en service intervall på bremseklosser. Et sett med bremseklosser tar mindre tid å bytte enn det tar å gjøre rent et kjede.

Vis Medlemmets Profil

36 Re: Roskva Electric on Ons 4 Jul 2012 - 21:42

Det er kardang ja, drivaksling i karbonfiber. Dempesystemet bak ligner på Honda sitt system med bakdemperen opplagret i svingarmen og lenkearmoverføring til chassiset.

Hvorfor 190-dekk og doble skiver? To grunner: For det første ser det kult ut, og for det andre hadde vi ikke midler til å få tilpasset felger, bremser, dempegaffel etc. Dessuten er det ikke bare toppeffekten man må se på når det gjelder dekkbredde. Elmotorer har kraftigere moment helt fra bunnen av og da kan det være greit med litt bredde på dekket. Her må vi teste litt.

Hadde vi hatt midler til BrakeTech keramiske skive og Brembo monoblock kaliper så hadde jo selvsagt det vært å foretrekke, men prototypen er bygget på et budsjett, og vi valgte å prioritere ekstra de komponentene vi har utviklet selv.

Å bruke frambremsen er vel og bra, men for å øke rekkevidden bør man venne seg til å bruke bakbremsen eller skru opp motorbremsen på motorkontrollerene. Ideelt sett er forbremsen bare til bruk i nødsfall.

Vis Medlemmets Profil

37 Re: Roskva Electric on Ons 4 Jul 2012 - 21:42

Velkommen til avduking på Aker brygge, førstkommende lørdag kl. 11.00. Vi vi vise frem prototypen frem til kl. 16.00. Vel møtt!

Vis Medlemmets Profil

38 Re: Roskva Electric on Ons 4 Jul 2012 - 22:10

Kardang i carbon høer jo bra ut.

Det med å bruke bakbremsen går dårlig til litt sportslig kjøring - er nesten bare til motorbrems.
Er jo et sportslig stuk på sykkelen og da er ikke bakbrems mye verdt.

Skal prøve å få med meg lanseringen - blir vel prøvetur da.... cat

Vis Medlemmets Profil

39 Re: Roskva Electric on Ons 4 Jul 2012 - 23:18

Lykke til med lanseringen.

Og du,ikke la Haya prøvekjøre,han legger den rett i bakken i første sving clown

40 Re: Roskva Electric on Tor 5 Jul 2012 - 7:54

Lykke til, folkens..

Under lanseringen kommer de fremmøtte garantert til å overøse dere med alle slags spørsmål, norske motorsykkeljournalister er kjent for sine søkende og gravende arbeidsmetoder, så dere må være forberedt!

Jeg vil komme med et par tips;

"Alle vet" at seriøse elektriske kjøretøy må bruke bremse-energien til å lade opp igjen batteriene? -Det har jo dere så langt hoppet bukk over, og vil bli utsatt for fengende, kanskje drepende kritikk om dere ikke har avledningssvarene klare! Dette kan bli "være, eller ikke være" for Roskvas fremtid, investorer vil fort avsløre om dere er ekte miljøvernere, eller bare noen adrenalinjunkier med et litt for stort hovedoppgavebudsjett!

Her er konseptet dere må kopiere for å få tilbakeført energien fra bremsingen:

Kjededrift både foran og bak, og hjulet bremses av kjeden, ikke av skiver montert på hjulene!

-Investorer vil DIGGE denne løsningen! (Selvfølgelig, den ble jo presentert av en ganske smart mann?!) Dette ER fremtiden for elektriske to-hjulinger!

Du kan endre kjededrift til hydraulisk drift, eller kardanger, men alle mc-gutter har et halvveis erotisk forhold til lyden av et 520-kjede som jobber overtid? Litt av mc-blodet må man videreføre? -Kan ikke la Gameboy-generasjonen få viljen sin hele veien?

Vis Medlemmets Profil

41 Re: Roskva Electric on Tor 5 Jul 2012 - 17:02

inunf skrev:Velkommen til avduking på Aker brygge, førstkommende lørdag kl. 11.00. Vi vi vise frem prototypen frem til kl. 16.00. Vel møtt!

Satser på å komme å kikke. Dere kjører vel sykkelen dit for egen maskin (prøveskilt)? Wink

Vis Medlemmets Profil

42 Re: Roskva Electric on Lør 7 Jul 2012 - 22:19

Får bare minne disse studentene om at det sitter gamle folk hjemme på nett og venter på oppdateringer..

Vis litt empati med de gamle som ikke går på Aker Brygge lengre, og få ut bilder fra lanseringen idag! bounce

Vis Medlemmets Profil

43 Re: Roskva Electric on Søn 8 Jul 2012 - 0:33

Jeg vil også ha bilder og video av kjøring :) Glemte hele greia Shocked

Vis Medlemmets Profil

44 Re: Roskva Electric on Søn 8 Jul 2012 - 7:02

Flywheel skrev: Glemte hele greia Shocked

-Ja, ikke sant? Denne forsvant jo i mylderet av norske motor-lanseringer der ute?

Jeg glemte den ikke, men prioriterete en annenlansering; åpning av gresskarsessongen i Ytre Enebakk.

Vis Medlemmets Profil

45 Re: Roskva Electric on Søn 8 Jul 2012 - 20:54

Har hatt ei veldig travel helg. Skal prøve å få til bilder i morgen. Ellers er det bare å følge med i Bike, Autofil, FastBikes eller på en nettside nær deg Wink

Vis Medlemmets Profil

46 Re: Roskva Electric on Søn 8 Jul 2012 - 22:34

inunf skrev:HaEllers er det bare å følge med i Bike, Autofil, FastBikes eller på en nettside nær deg Wink

Nettside nær deg??!! Hva mener du Suspect Få inn bilder her i ei fykanes fart Mad

47 Re: Roskva Electric on Fre 13 Jul 2012 - 0:33

KliffArne skrev:
inunf skrev:HaEllers er det bare å følge med i Bike, Autofil, FastBikes eller på en nettside nær deg Wink

Nettside nær deg??!! Hva mener du Suspect Få inn bilder her i ei fykanes fart Mad
Pøh!
http://www.bike.no/nyheter/fremtiden-er-elektrisk-177949
cheers cheers cheers Very Happy Very Happy Very Happy

Vis Medlemmets Profil

48 Re: Roskva Electric on Fre 13 Jul 2012 - 0:57

RågerDetKåster skrev:
KliffArne skrev:

Pøh!
Hei, ikke vær kultn'a Kenny! En link til DDF er da ikke nok, vi vil ha bilder fra lanseringen, og gjerne noen flere ord fra inunf.
king

Vis Medlemmets Profil

49 Re: Roskva Electric on Fre 13 Jul 2012 - 7:44

Jeg ser ikke noe fothvilere?

Kreativt å feste demperen inne i svingarmen, man skjønner at carbon er et rimelig sterkt matriale når man kan feste linken i bakre del av kåpa?

Siden kåpe er bærende del av chassie, tror jeg det kan bli dyrt å tryne med denne her?

Artig å se at en limprodusent sponser en motorsykkel?

Vis Medlemmets Profil

50 Re: Roskva Electric on Fre 13 Jul 2012 - 8:15

mortal skrev:
RågerDetKåster skrev:
KliffArne skrev:

Pøh!
Hei, ikke vær kultn'a Kenny! En link til DDF er da ikke nok, vi vil ha bilder fra lanseringen, og gjerne noen flere ord fra inunf.
king

Før noen blir for kjepphøye her,så foreslår jeg at dere spør Eskil hvorfor han plutselig kom på at det skulle lanseres en elektrisk moped. Suspect

Og når dere har fått det ærlige svaret,så kommer dere tilbake hit og lar det dryppe litt på klokkeren,også clown

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 3]

Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next