Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Realiteter i politikken

Gå til side : Previous  1, 2

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 2]

26 Re: Realiteter i politikken on Ons 21 Nov 2012 - 12:38

Fiscal cliff - som alle snakker om innebærer dette:

FAKTA Budsjettstupet
Dersom økonomien treffer klippen vil det blant annet medføre:

* Utløp av skattekuttene til bedrifter og privatpersoner som ble innført under Bush-administrasjonen tidlig på 2000-tallet

* En økning i inntektsskattesatsen på to prosentpoeng

* Automatiske kutt i forsvarsbudsjettet og i innenlandsinvesteringer

* At toppskatten på ordinær inntekt øker til 39,6 prosent fra 35,0 prosent

* En typisk middelinntektsfamilie i USA, som tjener mellom 40 og 64.000 i året, risikerer at skatten øker med 2000 dollar i 2013.

Kan ikke helt se at dette blir katastrofe - det er vel å gå tilbake til en normal beskatning før Bush innførte alle Corp Power lettelsene som førte til dagens elendighet. Reduserer man litt på skatteøkningen for normalinntekter - som er på ca. 20% - så vil antakelig dette være en grei løsning.

Vis Medlemmets Profil

27 Re: Realiteter i politikken on Ons 21 Nov 2012 - 13:34

Haya99 skrev:
Nei her i landet er det jo Frp som er dumhetens apostel - f.eks da Siv dro fram en sveiseblind svenske som klimaekspert - det er rein desinformasjon og dumhet satt i system.

Selv synes jeg det var litt større underholdningsverdi når Al Gore kjøpte seg hus på stranda i Florida, etter å ha reist verden rundt å prdikert at global oppvarming vil heve verdenshavene flere meter, og gjøre tyfoner og orkaner til dagligdagse fenomener.

Det er vel bare Arbeiderpartiets bruk av spåkoner over diverse teletorgstjenester som topper Al Gores stunt... Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil

28 Re: Realiteter i politikken on Ons 21 Nov 2012 - 13:42

Nå var dette en svak sjel i AP som gjorde dette - i motsetning til Frp der det var Partiledelsen - en viss forskjell?

Og Al Gore er jo helt logisk og en luring - først så snakker han om stigende havnivåer - prisen på strandvillaer går ned - han kjøper - så nevner han at det vil ta noen år - lenge etter han selv er resirkulert - før det blir noe problem.

Vis Medlemmets Profil

29 Re: Realiteter i politikken on Ons 21 Nov 2012 - 14:57

OK, vi får se mellom fingerene på at en svak sjel i AP tyr til spåkoner for å løse hverdagslige utfordringer..

La oss i stedet snu vårt blikk mot APs Sterke Mann, vår alles kjære Jens Stoltenberg, og se hvordan eksemplarisk lederskap skal utøves!

alien

Vis Medlemmets Profil

30 Re: Realiteter i politikken on Ons 21 Nov 2012 - 15:35

Er dette det eneste du har Fjollerud?

...lufta har gått ut av ballongen skjønner jeg....

Vis Medlemmets Profil

31 Re: Realiteter i politikken on Ons 21 Nov 2012 - 16:01

Haya99 skrev:Er dette det eneste du har Fjollerud?

...lufta har gått ut av ballongen skjønner jeg....

Jepp! Lufta har gått ut av ballongen nå.. Men det spiller ikke så stor rolle, jeg er overbevist om at vi snart får se hvor fornuftig høye skatter og store Government er..

François Gérard Georges Nicolas Hollande får prøvd dette eksperimentet ut i sitt full-skalaforsøk med Frankrike.. 75% skatt til alle som tjener over en mill, er det ikke det han planlegger?
Standard & Poor nedgraderte vel Frankrikes kredittverdighet idag, (eller var det igår?) og flere vil nok følge på raskt. Franske statsobligasjoner får nok renter godt over 5-tallet ved neste aukson, og så ser vi Hellas og Frankrike i samme klasse om et års tid..

-Inntil da nøyer jeg meg med å poste videoer av Jens på fylla, tenker jeg. Det er jo du som har lært meg opp til å ta person i stedet for sak, vettu...

Vis Medlemmets Profil

32 Re: Realiteter i politikken on Ons 21 Nov 2012 - 16:38

Haren svinser videre skjønner vi - han leser det siste og så i løpet av sekunder er nye teorier på plass .... ok France nå...

Det som slår meg er at alle disse tullingene som er økonomer snakker svada - du kan jo bare se når de analyserer det norske boligmarkedet - og spes. Oslos - som jeg selv kjenner temmelig bra - det er latterig hva de høyt gasjerte blårussen klarer å få analysert seg fram til.

I følge dem skulle vi hatt et enormt krakk nå.

Og innen intern- politikk tror jeg de faen ikke har mye peiling.

Når alt deres tull blir prossesert gjennom en markspist hjerne hos en langt fremskreden konspiratoriker - og samtidig misfortått - så kan det komme mye rart på banen.

Vis Medlemmets Profil

33 Re: Realiteter i politikken on Ons 21 Nov 2012 - 16:45

Og her er løsninga på alle US-øko-problemer:
http://e24.no/boers-og-finans/hasj-aksje-til-tidenes-hoeyeste-steg-3000/20302590

Ved å legalisere alle stoffer og så selge de med litt avgifter på et pol - så løser man handels-underskuddet og redder bønda.

Vis Medlemmets Profil

34 Re: Realiteter i politikken on Ons 21 Nov 2012 - 20:20

Haya99 skrev:Haren svinser videre skjønner vi - han leser det siste og så i løpet av sekunder er nye teorier på plass .... ok France nå...

Det som slår meg er at alle disse tullingene som er økonomer snakker svada - du kan jo bare se når de analyserer det norske boligmarkedet - og spes. Oslos - som jeg selv kjenner temmelig bra - det er latterig hva de høyt gasjerte blårussen klarer å få analysert seg fram til.

I følge dem skulle vi hatt et enormt krakk nå.

Og innen intern- politikk tror jeg de faen ikke har mye peiling.

Når alt deres tull blir prossesert gjennom en markspist hjerne hos en langt fremskreden konspiratoriker - og samtidig misfortått - så kan det komme mye rart på banen.

Haya, du Haya.. Du er en vanskelig fyr å bli klok på:

Du vil ha Big Goverment, det er bra? -Så minner jeg om at Frankrike mister sine AAA-ratinger pga at "markedet" ikke deler fasinasjonen for Big Gov, da finner du det best å angripe meg som person enn å diskutere sak.. Greit nok, men lite konstruktivt.

Så kommer litt selvskryt om hvordan du kjenner boligmarkedet i Oslo, og hvor feil "eksperter" har tatt fordi det ennå ikke har kommet noe krakk..
-Ja, ja.. Var det DN som hadde en kåring over hvilke eksperter som hadde truffet bset på spådommene sine for eiendomsmarkedet i Oslo i år? Det varierete vel fra 4 til 12% elns over hele fjøla. Fasiten er vel i øvre del av dette spekteret (8-9%?), big deal om man tipper 5, 6 eller 8%, hvilken rolle spiller det? Det er jo bare en gjettelek, ingen kan vite noe som helst om dette?
-I stedet for å si hvorfor de andre er så dume, kan du ikke si hva DU mener? Det er mye mer givene for oss andre (hvertfall for meg) å høre hva DU mener, ikke hva som er dumt med det andre mener? Nå må vi gjette hva du mener, basert på hvordan du sabler ned alle rundt deg?

Vis Medlemmets Profil

35 Re: Realiteter i politikken on Ons 21 Nov 2012 - 21:31

Du klarer vel å slutte hva jeg mener utfra hva jeg kritiserer?

1. Det kommer ikke noe boligkrakk i Norge - hvis det ikke skjer noe ekstrord.
2. Frykten for Fiscal Cliff er overdrevet og propaganda.
3. Europa er i trøbbel - men det går over - 3-5 år .
5. H/Frp got nothing - de får ikke makta i 2013
6. US er i ferd med å riste av seg ytterste høyre som ledende maktfaktor.

Det fins mange varianter mellom Small og Big Gov. US blir ikke som Norge - men istedet for å ha regler som BARE gavner de rikeste - og skrur den vanlige borger- må de lage en "New Deal "" som gjør at folk jobber sammen for et bedre US - som ikke bare er for rasshølet Trumph.

Jeg sabler vel ikke ned alle - bare Teabaggers Frp og deg.... er fortsatt litt høy etter valget i US...

Vis Medlemmets Profil

36 Re: Realiteter i politikken on Tor 22 Nov 2012 - 10:42

Haya99 skrev:Du klarer vel å slutte hva jeg mener utfra hva jeg kritiserer?.

Nei. Det vil si, jeg har prøvd før, men blitt sablet ned etterpå.

Jeg tror det jeg sliter mest med er kritikken av "Corp Power", uten å mene at Federal Reserve, JP Morgan og Goldman Sachs er de største og de mektigste "Corp Power" har å by på Over There.. Donald Trumph er jo ingen ting i forhold til Alan Greenspan, Ben Bernanke, Jamie Dimon og Lloyd Blankfein? Det er disse gutta som låner Donald penger, disse gutta bruker amerikanske skattebetaleres penger for å betjene obligasjonslån ingnen andre vil ha, og de forer seg selv og sine venner med bonuser i milliard-klassen, jeg klarer ikke forstå at du ikke er mer kritisk til dette?

-Jeg liker heller ikke Corp Power, når Corp Power har sugerør i "Statskassa", men vi to er av forskjellig oppfatning når det gjelder hvem som er den store stygge ulven..

Haya99 skrev:
1. Det kommer ikke noe boligkrakk i Norge - hvis det ikke skjer noe ekstrord..

Jeg kan garantere deg at det vil skje "noe ekstraord".. Hellas er konkurs, Spania er konkurs, Portogal er konkurs, UK er konkurs og USA er konkurs.

Om de som har gamblet på gresk konkurs ikke får pengene sine snart, forsvinner all tilliten til CDS-markedet. Man kan mene hva man vil om spekulanter og investorer, men tilliten til verdens børser har aldri vært lavere, og Oslo Børs vil stoppe opp om ett år om trenden vi er inne i fortsetter. Lykke til med å skaffe startkapital til nye bedriftsetableringer da..

Haya99 skrev:
2. Frykten for Fiscal Cliff er overdrevet og propaganda..

USA har 90.000.000.000.000 kroner i gjeld til Ben Bernanke & Co. Det er nok værre enn "Fiscal Cliffen", men det blir nok neppe enklere å betjene en statsgjeld på 90 tusen milliarder, om næringslivet tvinges ned i knestående?

Det jeg ikke forstår, er hvorfor man aksepterer skillet mellom Fiscal politics og Monetary politics. Det er også et punkt der du og jeg aldri blir enige, har jeg skjønt?

Haya99 skrev:
3. Europa er i trøbbel - men det går over - 3-5 år ..

Hvilke solemerker er det som peker på oppgang for EU? scratch

Om du seriøst mener at PIIGS er ute av uføret om 5 år, kan du tjene deg styrtrik på å investere der nede nå?
-Tipper du kan gjøre mange bra boligkjøp i Spania, om du tør å forsøke å "fange fallende kniver", som man sier?

Haya99 skrev:
5. H/Frp got nothing - de får ikke makta i 2013.

Helt enig, H/ Frp har ingen ting å fare med. Disse partiene er identiske med AP under Jens sine borgerlige og korrupte venner.
-Spiller ingen rolle for meg hvem av disse Keynesianerene som leker sjef.

Haya99 skrev:
6. US er i ferd med å riste av seg ytterste høyre som ledende maktfaktor..

Det du sier er at Benjamin Bibi Netanyahu ikke lenger kontollerer Washington? At Obama omsider får sitte i førersete?

Yeah, right.... lol!

Haya99 skrev:
Det fins mange varianter mellom Small og Big Gov. US blir ikke som Norge - men istedet for å ha regler som BARE gavner de rikeste - og skrur den vanlige borger- må de lage en "New Deal "" som gjør at folk jobber sammen for et bedre US - som ikke bare er for rasshølet Trumph..

Høres ut som Ingebrigt Steen Jensen..

Hva konkret skal man gjøre? "Trekke i samme retning"? "Stake ut ny kurs"?

-Skulle gjerne hørt om noen håndfaste tiltak, disse NRK-floskelene har jeg hørt før..

USA har et handelsunderskudd mot Kina på 300 mrd USD pr år, stigende? "New Deal" var Keynes-tiltak for innenlandsindustrien? Hvordan skal mer Keynes gi mindre handelsunderskudd, og mindre behov for å låne penger fra Kina?

-Dette skulle jeg gjerne hørt mer om..

Haya99 skrev:
Jeg sabler vel ikke ned alle - bare Teabaggers Frp og deg.... er fortsatt litt høy etter valget i US...

Jeg tar meg ikke nær av at du forsøker å svinge sabelen. Jeg blir bare frustrert når alt som kommer er tomme ord og meningsløse floskler.
-Derimot blir jeg provosert når du sabler ned Tea Party-bevegelsen, DET tror jeg må skyldes en fatal mangel på kunnskap om Liberalismen..

Jeg kan GODT akseptere at man kan finne gode og dårlige synspunkter i alle leire, men du innrømmer ikke Tea Party ett eneste godt argument. Det er helt utolig..

Hadde USA holdt seg til grunnloven, ville man ikke den nasjonen hatt en proffesjonell hær. Nå har USA en hær som er større enn alle BRICS-landene til sammen.
Hadde dem holdt seg til grunnloven ville man ikke hatt et skille mellom monetary- og fiscal politics. Da hadde nok nasjonens gjeldsbilde sett ganske anderledes ut.

-Det er massevis av eksempler på ting Tea Party er uenig i sittende regjeringer på, når du ikke vil innrømme noen poeng hos dem, blir konklusjonen at du støtter den gjeldene politikken?
-Med tanke på hvor mye ugang USA har stelt i stand i Midt Østen siden WW2, er det mildt sagt sjokkerende å vite at du stiller deg bak dennne interveneringspolitikken som Tea Party er imot, og Grunnloven forbyr..

Vis Medlemmets Profil

37 Re: Realiteter i politikken on Tor 22 Nov 2012 - 11:57

Hoho- Teaparty - det er en kilde til stor glede og underholdning - masse på YT - skal linke etterhvert - Palin og andre tullinger står i kø - de er skikkelige idioter de fleste av dem - er helt utrolig hvor lite de folka kan.

Vis Medlemmets Profil

38 Re: Realiteter i politikken on Tor 22 Nov 2012 - 15:52

Det er litt i det blå - for å si det pent - hvordan Høyre vil løse skattepolitikken:

http://www.dn.no/forsiden/politikkSamfunn/article2513189.ece

Sanner mener at det trenger vi ikke å vite før de får makten - han skal nok finne på noe - når de får tilgang på finansdep. byråkreter.

.....trukke det - kom med et opplegg lenge før valget. albino

Vis Medlemmets Profil

39 Re: Realiteter i politikken on Fre 23 Nov 2012 - 11:01

99Trollerud skrev:

Så kommer litt selvskryt om hvordan du kjenner boligmarkedet i Oslo, og hvor feil "eksperter" har tatt fordi det ennå ikke har kommet noe krakk..

dette er grunnen til at jeg var så kjepphøy mht boligmarkedet:

http://www.dn.no/eiendom/article2513197.ece

En enorm befolkningstilvekst - er i hovedsak arbeidsinnvandring. Det gjør også at det blir lettere å betale pensjoner når jeg skal ha mine .....

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 2]

Gå til side : Previous  1, 2