Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

På Trynet tråden.

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 6 av 8]

126 Re: På Trynet tråden. on Fre 30 Nov 2012 - 17:30

Haya99 skrev:Vi har vel ingen grunn til å føle oss bitre fordi du gikk på rassen ? Vil vel nesten si tvertimot - er temmelig munter på dette.....

...men et tips hvis man skal fortelle slike historier - med en dråpe selvironi hadde den historien blitt veldig bra.
Som sagt Haya99, jeg oppfordert folk til å fortelle hva som skedde da DE gikk på trynet og startet altså med å fortelle hva jeg opplevde, hvordan jeg opplevde det og HVORFOR jeg selv tror jeg reagerte riktig.

Fordi at det er nemlig viktig for å lære av det, å ha et klinisk syn på hva som FAKTISK skjedde og hvorfor det skjedde og å analysere det for å ta konklusjonene med seg videre som en erfaring. Og da må man forholde seg til fakta, noe jeg gjorde. Det er det man lærer av. Og andre kan lære noe av.

Og jeg sier jo ikke at mine reajsoner var planglagte og bevisste, for man rekker sjelden noen bevisste reaksjoner og handlinger når ting skjer fort og plutselig.

Derfor er min teori og det var det jeg skrev TEORI, at grunnen til at jeg handlet riktig instinktivt, er at jeg mange ganger har tenkt igjennom et sånt scenarie som ikke er direkte uvanlig når man kjører MC og tøyer grenser. Da visker man ut sine sikkerhetsmarginer og da snakker man sjeldent om hvis, men om når. Og at jeg har en evne grunnet mange års trening i å ikke fryse til eller få panikk, samtidig som jeg har reaksjonevner, kroppskoordinasjon, balanse, timing og avstandsbedømmesler over gjennomsnittet, selv nå i en alder av 58 år, er OGSÅ fakta.

Og den teorien er basert på mange års arfaring fra mange ulike stressa situasjoner.

Hadde du vært mer opptatt av hva jeg skrev enn å prøve å drite meg ut fordi du er bitter og sur på meg, så hadde du kansje fått med deg et poeng. Nemlig at det er veldig viktig å tenke igjennom mulige situasjoner og scenarier i forhold til det vi kan komme opp i på MC, slik at man er mentalt forberedt og i en viss grad mentalt drillet i hvordan vi bør reagere når situasjonen oppstår og vi reagerer instinktivt.

For da hadde du visst at det er hjernen som styrer våre handlinger og reaksjoner uavhengig om det er bevisstt eller ubevisst. Øynene ser, hjernen registerer, analyserer, vuderer, konkluderer og sender deretter beskjed ut til våre muskler hva DE skal gjøre.

Derfor er det selvsagt at ALL trening innkludert mental trening som lærer oss å overstyre våre naturlige reaksjoner som normalt er en frys, frykt og flykt reaksjon, er verdifullt.

Og jeg begrunnet altså at jeg handlet riktig med en teori om at all reaksjons treningen og den mentale treningen gjennom snart 40 år var det som reddet meg, igjen.

Og du kan lære av det eller tørke deg bak med det, jeg gir blaffen.

Sist endret av JonnyK den Fre 30 Nov 2012 - 17:43, endret 4 ganger

Vis Medlemmets Profil

127 Re: På Trynet tråden. on Fre 30 Nov 2012 - 17:30

JonnyK skrev:
Men kjære deg da, JEG har da ingen problemer med å innrømme det NÅR jeg misforstår jeg? Hvor i all verden har du det fra? Very Happy

Ikke jeg heller. Ingen problem, siden jeg aldri misforstår noe som helst..

-Å tilhøre det øverste sjiktet av smart-asses i befolkningen har sine fordeler! clown

Vis Medlemmets Profil

128 Re: På Trynet tråden. on Fre 30 Nov 2012 - 17:34

99Trollerud skrev:
JonnyK skrev:
Men kjære deg da, JEG har da ingen problemer med å innrømme det NÅR jeg misforstår jeg? Hvor i all verden har du det fra? Very Happy

-Å tilhøre det øverste sjiktet av smart-asses i befolkningen har sine fordeler! clown
Nemlig! Godt at det er flere av oss. afro

Vis Medlemmets Profil

129 Re: På Trynet tråden. on Fre 30 Nov 2012 - 17:36

jhn skrev:
KliffArne skrev:.... Men eillers så trur e du e einn tøffing santa
bounce bounce Enn æ da Question Hæ? Ka? svar da!
JEG synes du er en tøffing jeg jhn. Very Happy

Vis Medlemmets Profil

130 Re: På Trynet tråden. on Fre 30 Nov 2012 - 17:38

99Trollerud skrev:
JonnyK skrev:

Æ må låne elefanten din her elephant

Vis Medlemmets Profil

131 Re: På Trynet tråden. on Fre 30 Nov 2012 - 17:40

JonnyK skrev:
jhn skrev:
KliffArne skrev:.... Men eillers så trur e du e einn tøffing santa
bounce bounce Enn æ da Question Hæ? Ka? svar da!
JEG synes du er en tøffing jeg jhn. Very Happy
Må låne elefanten her også elephant

Vis Medlemmets Profil

132 Re: På Trynet tråden. on Fre 30 Nov 2012 - 19:11

KliffArne skrev:Hehe,skrytpeiser hele gjenget, Syns dere er morsom,jeg. clown

Og med hele gjenget,så mener jeg Jonny også. Ittje fan om e trur att du hadd 70-80 då du la ner moppen. Men eillers så trur e du e einn tøffing santa
Å skryte ligger i menns natur. Derav fiskeskrøner o.s.v. Very Happy

Og de eneste som aldri skryter, alltid er sakelig, alltid holder seg til fakta, aldri kverulerer, alltid er ærlig og aldri misfortår noe her inne, det er 99Trollerud og meg. Very Happy

Og grunnen til at alle er ute etter å ta oss hele tia er åpenbar. ren og skjær missunnelse. clown

Vis Medlemmets Profil

133 Re: På Trynet tråden. on Fre 30 Nov 2012 - 19:30

Innlegget over er et eksempel til etterfølgelse for dere andre.

Stort mer korrekt kan det ikke bli.. cat

Vis Medlemmets Profil

134 Re: På Trynet tråden. on Fre 30 Nov 2012 - 20:34

JonnyK skrev:...alt går på følgende:

Observasjon, vurdering, reaksjon og handling. De 4 viktigste elementene.
NÅ skjønner jeg hvorfor du er så bæl-psyko!

Du har trent i 40 år på å gi reaksjon FØR aksjon..!
Dette forklarer alt...

Jeg TROR - det er min TEORI...altså jeg synser dithen at du muligens snakker om den psykologiske prosessfølgen av Sansing - Observsjon/Oppfattelse - Beslutning - Handling.
DET er noe man må igjennom hele tiden, hver dag.

Eksempel: Tre stykker er på tur med moppen sin på grusen.
Alle SER den samme svingen, men kun de to første observere og oppfatter HVORDAN den svingen arter seg - sistemann er "clueless"
Ettersom de to i tet oppfattet alt korrekt, besluttet de å holde en jevn kurs gjennom svingen og HANDLET deretter. Sistemann (la oss kalle ham Jåh-Ny), har litt problemer med kognitive prosesser, så han har som nevnt oppfattet alt feil og til tross for et ønske om å følge kompisene, blir beslutningen om å satse på 70-80 inn i svingen HEEELT feil, og handlingen sender ham overende.

Trening på de innledende steg i prosessen er altså det viktigste i fremtiden for vår fiktive venn Jåh-Ny. OBSERVASJONsevnen må styrkes, slik at beslutningene blir bedre og handlingene fører til suksess...

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

135 Re: På Trynet tråden. on Fre 30 Nov 2012 - 20:38

Forøvrig er jeg den eneste på dette forumet som hverken lyver, skryter, overdriver, misforstår eller mister grep om fakta.

ALLE andre her inne er halvfeite, slappe fiskertøser med lav libido, manglende gangsyn og sterkt reduserte kognitive evner.

(ok; noen er HELfeite)

136 Re: På Trynet tråden. on Fre 30 Nov 2012 - 20:39

Men du, Romerikes STORE sønn; hvor blir det av svarene?

Du skryter av at du svarer, men det blir mest angrep og svada fra deg...

Er du feig, eller?

pirat

137 Re: På Trynet tråden. on Fre 30 Nov 2012 - 20:58

JonnyK skrev:
Haya99 skrev:Vi har vel ingen grunn til å føle oss bitre fordi du gikk på rassen ? Vil vel nesten si tvertimot - er temmelig munter på dette.....

...men et tips hvis man skal fortelle slike historier - med en dråpe selvironi hadde den historien blitt veldig bra.
Som sagt Haya99, jeg oppfordert folk til å fortelle hva som skedde da DE gikk på trynet og startet altså med å fortelle hva jeg opplevde, hvordan jeg opplevde det og HVORFOR jeg selv tror jeg reagerte riktig.

Fordi at det er nemlig viktig for å lære av det, å ha et klinisk syn på hva som FAKTISK skjedde og hvorfor det skjedde og å analysere det for å ta konklusjonene med seg videre som en erfaring. Og da må man forholde seg til fakta, noe jeg gjorde. Det er det man lærer av. Og andre kan lære noe av.

Og jeg sier jo ikke at mine reajsoner var planglagte og bevisste, for man rekker sjelden noen bevisste reaksjoner og handlinger når ting skjer fort og plutselig.

Derfor er min teori og det var det jeg skrev TEORI, at grunnen til at jeg handlet riktig instinktivt, er at jeg mange ganger har tenkt igjennom et sånt scenarie som ikke er direkte uvanlig når man kjører MC og tøyer grenser. Da visker man ut sine sikkerhetsmarginer og da snakker man sjeldent om hvis, men om når. Og at jeg har en evne grunnet mange års trening i å ikke fryse til eller få panikk, samtidig som jeg har reaksjonevner, kroppskoordinasjon, balanse, timing og avstandsbedømmesler over gjennomsnittet, selv nå i en alder av 58 år, er OGSÅ fakta.

Og den teorien er basert på mange års arfaring fra mange ulike stressa situasjoner.

Hadde du vært mer opptatt av hva jeg skrev enn å prøve å drite meg ut fordi du er bitter og sur på meg, så hadde du kansje fått med deg et poeng. Nemlig at det er veldig viktig å tenke igjennom mulige situasjoner og scenarier i forhold til det vi kan komme opp i på MC, slik at man er mentalt forberedt og i en viss grad mentalt drillet i hvordan vi bør reagere når situasjonen oppstår og vi reagerer instinktivt.

For da hadde du visst at det er hjernen som styrer våre handlinger og reaksjoner uavhengig om det er bevisstt eller ubevisst. Øynene ser, hjernen registerer, analyserer, vuderer, konkluderer og sender deretter beskjed ut til våre muskler hva DE skal gjøre.

Derfor er det selvsagt at ALL trening innkludert mental trening som lærer oss å overstyre våre naturlige reaksjoner som normalt er en frys, frykt og flykt reaksjon, er verdifullt.

Og jeg begrunnet altså at jeg handlet riktig med en teori om at all reaksjons treningen og den mentale treningen gjennom snart 40 år var det som reddet meg, igjen.

Og du kan lære av det eller tørke deg bak med det, jeg gir blaffen.

Du fokuserer på at du mener du gjorde alt riktig - ETTER at du hadde gjort en feilvurdering - som var det egentlige problemet.

Ved å fokusere på hva som førte til at du gikk på ræva - så kan du kanskje lære noe.

Og den svingen ser da ikke værre ut at du kunne klart den hvis du hadde skikkelig kompetanse på å kjøre friskt i svingene. Så det er kanskje noe å øve på framover.

Bare noen velmente råd fra meg her....

Vis Medlemmets Profil

138 Re: På Trynet tråden. on Fre 30 Nov 2012 - 21:08

Det kan da ikke være den svingen vi ser bak sykkelen på bildet han snakker om?!?!?

HAHAHAHAHAHAHA!!!

Nei, ærlig talt - SÅ udugelig kan INGEN være!

139 Re: På Trynet tråden. on Fre 30 Nov 2012 - 23:04

Haeggis Amateur Line skrev:
JonnyK skrev:...alt går på følgende:

Observasjon, vurdering, reaksjon og handling. De 4 viktigste elementene.
NÅ skjønner jeg hvorfor du er så bæl-psyko!

Du har trent i 40 år på å gi reaksjon FØR aksjon..!
Dette forklarer alt...

Jeg TROR - det er min TEORI...altså jeg synser dithen at du muligens snakker om den psykologiske prosessfølgen av Sansing - Observsjon/Oppfattelse - Beslutning - Handling.
DET er noe man må igjennom hele tiden, hver dag.

Eksempel: Tre stykker er på tur med moppen sin på grusen.
Alle SER den samme svingen, men kun de to første observere og oppfatter HVORDAN den svingen arter seg - sistemann er "clueless"
Ettersom de to i tet oppfattet alt korrekt, besluttet de å holde en jevn kurs gjennom svingen og HANDLET deretter. Sistemann (la oss kalle ham Jåh-Ny), har litt problemer med kognitive prosesser, så han har som nevnt oppfattet alt feil og til tross for et ønske om å følge kompisene, blir beslutningen om å satse på 70-80 inn i svingen HEEELT feil, og handlingen sender ham overende.

Trening på de innledende steg i prosessen er altså det viktigste i fremtiden for vår fiktive venn Jåh-Ny. OBSERVASJONsevnen må styrkes, slik at beslutningene blir bedre og handlingene fører til suksess...
Handling er en følge av reaksjon, ikke omvendt. Very Happy Sett deg inn i ting før du prater, det kan lønne seg.

Og når man handler instinktivt så er det ikke en beslutning. En beslutning er en bevisst konklusjon. Jeg snakker om instinktive reaksjoner.

Vis Medlemmets Profil

140 Re: På Trynet tråden. on Fre 30 Nov 2012 - 23:29

...baaaah... Sleep

Kjedelig-mann.
elephant

141 Re: På Trynet tråden. on Fre 30 Nov 2012 - 23:30

Haeggis Amateur Line skrev:Det kan da ikke være den svingen vi ser bak sykkelen på bildet han snakker om?!?!?

HAHAHAHAHAHAHA!!!

Nei, ærlig talt - SÅ udugelig kan INGEN være!
Hadde du hatt evne til å trekke en logisk konklusjon basert på en faktisk obsevasjon i det bildet du viser til i stedet for å være forblindet i ditt desperate forsøk på å drit meg ut, så hadde du sett svaret.

Sykkelen er skade på høyre side og når det er en konsekvens av at jeg la sykkel ned, så ville det OM du hadde hatt en logisk sans, fortalt deg at jeg kjørte ut i en høyresving.

Ser du på bildet så står altså sykelen i en venstresving ergo er den altså dratt opp på veien igjen i motsatt retning av kjøreretningen.

Ser du videre på bildet så ser du han jeg kjørte sammen med og som kjørte bak meg stå parkert i den faktiske kjøreretingen.

Dermed viser du hvor preget du er av ditt ønske om å drite meg ut og hvordan det påvirker din obesrvasjonsevne.

Du klarer rett og slett ikke hverken å observere, eller trekke logiske slutninger, fordi din dømmekraft er påvirket av av ditt ønske om å drite meg ut.

Så egentlig synes jeg bare synd på deg og dine desperate og patetske forsøk. Prøv heller en gang til, men MED litt logikk denne gangen.

Kansje du lykkes bedre da? Twisted Evil

Vis Medlemmets Profil

142 Re: På Trynet tråden. on Fre 30 Nov 2012 - 23:34

Haeggis Amateur Line skrev:...baaaah... Sleep

Kjedelig-mann.
elephant
Synes synd på deg jeg Hæggis. Du vil så gjerne, men ender bare opp med å drite ut deg selv istedet.

Du eier jo ikke gangsyn i det hele tatt. Mad

Vis Medlemmets Profil

143 Re: På Trynet tråden. on Fre 30 Nov 2012 - 23:34

JonnyK skrev:Kansje du lykkes bedre da? Twisted Evil
Neppe.

Bæsj.

144 Re: På Trynet tråden. on Lør 1 Des 2012 - 0:06

Haeggis Amateur Line skrev:
JonnyK skrev:Kansje du lykkes bedre da? Twisted Evil
Neppe.

Bæsj.
Jeg håper for din skyld at du nesten er i bunnen på en helflaske metanolholdig smuglersprit nå. For det finnes ingen annen unskyldning for en voksen mann for å ligge på det nivået her. Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil

145 Re: På Trynet tråden. on Lør 1 Des 2012 - 0:15

JonnyK skrev:finnes ingen annen unskyldning for en voksen mann for å ligge på det nivået her.

Tull og tøys. Det finnes mange!
jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor

Du er en promp.

146 Re: På Trynet tråden. on Lør 1 Des 2012 - 0:42

De siste postene til Hæggis viser jo som jeg sa tidligere at han allerede er helt på trynet og det samme er vel også makker,n hans Haya99. Twisted Evil

Er det noen andre her som har hatt den tvilsomme gleden av å gå på snørra og vil dele opplevelsene og erfaringene med oss, eller dør denne tråden ut med bæsjen og prompene til Hæggis? Very Happy

Vis Medlemmets Profil

147 Re: På Trynet tråden. on Lør 1 Des 2012 - 0:45

Ikke glem sur fis.

148 Re: På Trynet tråden. on Lør 1 Des 2012 - 0:47

Haeggis Amateur Line skrev:Ikke glem sur fis.
Neida, jeg har ikke glemt deg. Jeg nevner deg jo. clown

Vis Medlemmets Profil

149 Re: På Trynet tråden. on Lør 1 Des 2012 - 0:49

Åsså erru dårli' te å kjørra sykkel!

Pingle.
Flash-homo.

150 Re: På Trynet tråden. on Lør 1 Des 2012 - 1:00

Haeggis Amateur Line skrev:Åsså erru dårli' te å kjørra sykkel!

Pingle.
Flash-homo.
Homo? Er det sånne som har sex med andre menn og liker det? affraid

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 6 av 8]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Similar topics

-

» Palmasus og DRIT OG DRA