Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

På Trynet tråden.

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 3 av 8]

51 Re: På Trynet tråden. on Ons 28 Nov 2012 - 21:54

Kongen skrev:
Næmmen, der kom det gitt. Der ble "Trollkortet" kastet. Det tok da i hvertfall LITT tid denne gangen. jocolor

Vis Medlemmets Profil

52 Re: På Trynet tråden. on Ons 28 Nov 2012 - 21:55

Haeggis Amateur Line skrev:Jojo!
Vi har jo endelig fått vårt eget troll!
Very Happy
Har du kommet ut av skapet? Very Happy

Vis Medlemmets Profil

53 Re: På Trynet tråden. on Ons 28 Nov 2012 - 21:59

Haeggis Amateur Line skrev:
JonnyK skrev:Det blir jo ikke et "nytt" forum det, bare en blåkopi av det andre.

DØNN LIKT faktisk!
Konge! Gamle bike var jo knallbra!

Vet forresten foreldrene og tilsynsføreren din at du sitter oppe om kvelden og skriver ut deliriumen din?
Ja du synes vel det du Haeggis siden du er moderator der nå. Gnidd deg litt på kneet til "sjefen"? Eller har du "vaglet litt på pinnen hans"? Twisted Evil

Og det er klart at du liker det forumet. For når du bare får skreket høyt og lenge nok i fistel der, så får du tilogmed hjelp av "sjefen" til å få kasta ut slike fæle Troll og slikt. HaHa lol!

Vis Medlemmets Profil

54 Re: På Trynet tråden. on Ons 28 Nov 2012 - 22:05

Da er teppebombingen igang...igjen affraid

Vis Medlemmets Profil

55 Re: På Trynet tråden. on Ons 28 Nov 2012 - 22:20

110-TAYLORnoMADEn skrev:Da er teppebombingen igang...igjen affraid
Ja, hadde du regnet med noe annet? Very Happy
Jeg har en meget lav terskel i forhold til den mannen der, det legger jeg ikke skjul på. Ikke for de åpne diskusjonene vi hadde, men for baksnakkingen hans da jeg var blitt eksludert og ikke hadde mulighet til å forsvare meg. Evil or Very Mad

Nå derimot, vel i hvertfall foreløpig, så er jeg "talefør" og er ikke et enkelt og forsvarsløst mål, ikke denne gangen. Twisted Evil

Vis Medlemmets Profil

56 Re: På Trynet tråden. on Ons 28 Nov 2012 - 23:40

JonnyK skrev:jhn

Jeg gjør sånn igjen for disse sitane blir jo eviglange. Very Happy

For å ta en kortversjon: Du sitter jo fremdeles å forsvarer deg og dermed snakker du deg selv midt i mot. Cool

Og dette er et tydelig bevis på hvor viktig det er å skrive tydelig med en gang, i stedet for å sitte i ettertid å forlare/bortforklare i x antall forsvarsinnlegg. :)
Du må gjerne kalle det både forsvare og bortforklare om du vil, det betyr ikke så mye for min del, sjøl ville jeg valgt å kalle det ei slags bortkastet forklaring.
Det viser vel kanskje like tydelig da hvor viktig det er å prøve forstå hva som egentlig menes med et innlegg, spesiellt etter at man har prøvd å oppklare eventuelle misforståelser. Ikke nødvendigvis tolke alt i værste mening.
Da slipper man jo x ant. angrepsinnlegg rettet mot det samme målet, som du likevel ikke klarer å gjøre noe med, målet forblir uforandret. Bortkastet ammo.

Men bare for å være sikker ... kan du gjengi det jeg prøver å bortforklare, ikke tør si min egentlig mening om, eller ikke vil stå for? Prøv å vær litt presis, så skal du få et presis svar

Vis Medlemmets Profil

57 Re: På Trynet tråden. on Tor 29 Nov 2012 - 0:50

jhn skrev:
JonnyK skrev:jhn

Jeg gjør sånn igjen for disse sitane blir jo eviglange. Very Happy

For å ta en kortversjon: Du sitter jo fremdeles å forsvarer deg og dermed snakker du deg selv midt i mot. Cool

Og dette er et tydelig bevis på hvor viktig det er å skrive tydelig med en gang, i stedet for å sitte i ettertid å forlare/bortforklare i x antall forsvarsinnlegg. :)
Du må gjerne kalle det både forsvare og bortforklare om du vil, det betyr ikke så mye for min del, sjøl ville jeg valgt å kalle det ei slags bortkastet forklaring.
Det viser vel kanskje like tydelig da hvor viktig det er å prøve forstå hva som egentlig menes med et innlegg, spesiellt etter at man har prøvd å oppklare eventuelle misforståelser. Ikke nødvendigvis tolke alt i værste mening.
Da slipper man jo x ant. angrepsinnlegg rettet mot det samme målet, som du likevel ikke klarer å gjøre noe med, målet forblir uforandret. Bortkastet ammo.

Men bare for å være sikker ... kan du gjengi det jeg prøver å bortforklare, ikke tør si min egentlig mening om, eller ikke vil stå for? Prøv å vær litt presis, så skal du få et presis svar
Du har tydlivis dårlig hukommelse så jeg skal hjelpe deg. Denne diskusjonen løper direkte ut fra HD-debatten altså den andre tråden. Når jeg kritiserer et jeg kaller "mobbing" så skriver du følgende:

"Denne mobbingen har nok mye til felles med skolemobbingen, de som lar seg mobbe, blir mobbet. Det er ofte ikke noen åpenbar grunn til at noen blir mobbere og andre blir mobbeofre.
Men det er jo litt merkelig at ellers veltilpassede voksne mennesker skal kle seg som pøbler ... for å kjøre mc når de ikke sitter på meglerkontoret eller på Stortinget eller i banken eller ...hvor som helst.
Hvis ikke HD-eierne hadde reagert så voldsomt som de gjør, så hadde jo mobbingen stoppet.
I mitt hode er det mere underlig at HD-eierne tar seg så nær av det, hvorfor gjør de det, føler de seg truffet? underlegne på noen måter?
Folk som tar velbegrunnede valg, som er sikker på hva de mener, og hvorfor, lar seg sjelden mobbe. De overser slikt tøv."

I dine argumenter for å "forklare" hvorfor folk blir mobbet, så skyver du jo ansvaret for mobbingen over på mobbeofrene. Du skriver blant annet: "de som lar seg mobbe, blir mobbet". Men fakta er jo at om de ikke hadde BLITT mobbet i utgangspunktet, så hadde de heller ikke vært mobbeoffere. Man er ikke et mobbeoffer FØR man blir mobbet. Og det er denne totalt omvendte "logikken" jeg reagerer på.

Fordi at det kan aldri være mobberen som bestemmer hva mobbing er, folk er forskjellige med ulike terskler og tålelighet. Det er en type logikk man kan forvente seg fra mobbere på barneskolen fordi de ikke vet bedre, men som eter min mening er helt på trynet og totalt uakseptabelt fra en tilsynelatende voksen mann. For det er mobberne som skaper offere, ikke offere som skaper mobberne.

Og du fortsetter å "begrunne" din "logikk" med å skrive: "Men det er jo litt merkelig at ellers veltilpassede voksne mennesker skal kle seg som pøbler" som om det er en god grun til å bli mobbet, samtidig som du ikke bare er uklar men direkte unnvikende, når jeg ber deg forklare hvordan en "pøbel" kler seg.

Dette er ingen misforståelser, men direkte og konkrete argumenter fra deg.

Tåkeluren uler jo enda høyere når du omsider forklarer meg at å "kle seg som en pøbel", er å "se ut som et HA medlem". Igjen en konkret påstand, men når jeg ber deg siden du skriver dette, å forklare meg hvordan et "HA medlem" ser ut, så er fakta at du FREMDELES ikke har forklart for meg hvorden "et HA medlem" ser ut.

Og resten av din "taletid" etter det, har bestått i å på alle mulige måter vri deg unna å begrunne dine egne påstander.

Så hva jeg klarer å gjøre noe med er irellevant, det er du som har et forklaringsproblem her, ikke jeg. Cool

Alt jeg trenger å gjøre er å sitere deg på hva du selv faktisk har skrevet og da er dine ulne bortforklaringer klare som dagen. Rolling Eyes

Sist endret av JonnyK den Tor 29 Nov 2012 - 13:54, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil

58 Re: På Trynet tråden. on Tor 29 Nov 2012 - 3:02

Ok, vi får ta det punkt for punkt.

"de som lar seg mobbe, blir mobbet"

Dårlig formulert, greit nok, men folk jeg vanligvis kommuniserer med ville tolket litt annerledes enn du gjorde.
Jeg mener selvfølgelig ikke at det er ofrenes skyld at de blir mobbet, mobberne har det hele og fulle ansvaret.
Det jeg mente var at hvis man skulle være så uheldig å bli utsatt for mobbing, så mister mobberne fort interessen hvis man klarer å gi inntrykk av at man ikke tar seg nær av det. Ikke alltid, men ofte.
Jeg kunne sikkert formulert også dette bedre, men håper du godkjenner dette.

"Men det er jo litt merkelig at ellers veltilpassede voksne mennesker skal kle seg som pøbler"

Når jeg sa dette var jeg ferdig med mobbepraten.
Igjen så bruker du litt lite godvilje når du leser.
Dette var bare en tanke som slo meg i farta.
Man har jo sett eksempler på voksne menn som har levd livet sitt i meget konservative former, med dress som både arbeids- og fritidsantrekk, og aldri er blitt sett i en dongeribukse, så kjøper de seg en HD i godt voksen alder, og f.eks skinnbukse med frynser, camobukse som du nevner eller bare ei dongeribukse, (her er det ganske mye å velge i) skinnvest med noen tøffe merker på, lar skjegget gro siste uka før de tar ut sykkelen for å bruke den i sin 2 uker lange ferie, tørkle på hodet, ring i øret, et tøft belte eller en kjede å henge i buksa osv. Du skjønner forhåpentligvis hva jeg mener. Det er jo ikke alle som gjør dette, men det finnes eksempler. Det var dette jeg prøvde å si at jeg synes er litt tåpelig. Det blir litt påtatt og kunstig.

"Tåkeluren uler jo enda høyere når du omsider forklarer meg at å "kle seg som en pøbel", er å "se ut som et HA medlem". Igjen en konkret påstand, men når jeg ber deg siden du skriver dette, å forklare meg hvordan et "HA medlem" ser ut, så er fakta at du FREMDELES ikke har forklart for meg hvorden "et HA medlem" ser ut"

Jeg har litt vanskelig for å tro at du ikke har snøring på hva som menes når noen snakker om å se ut som en 1%-biker/ha-medlem o.l, selv om du kanskje ser store variasjoner på disse.

"Og resten av din "taletid" etter det, har bestått i å på alle mulige måter vri deg unna å begrunne dine egne påstander"

Jeg har ikke prøvd å vri meg unna noe som helst, bortsett fra en haug med skriving. Problemet er at det er uhyre vanskelig å formulere seg på en måte som er presis nok for deg. Det skal ikke så mye til før du begynner å hamre løs.
Har du ikke selv lagt merke til at de krav du stiller til folk mtp språk og formuleringer er uhyre store, det er ikke normalt.
Man prøver å forklare deg at du muligens har misforstått noen små ting, men det godtar ikke du, neida du fortsetter bare i ditt eget spor, å hamrer løs på alt du måtte finne av retoriske svakheter hos dine motdebattanter.
Mange ville kanskje kalle det mobbing, det er som sagt ikke mobberen som bestemmer hva som er mobbing
Det går ikke an at du ikke forstår folk bedre enn det du gir inntrykk av. Det nekter jeg å tro
Du fremstår som en meget vanskelig trolljævel.
Siden jeg ikke er noen dreven skribent er det vanskelig for meg å uttrykke meg mere presist enn dette
God natt

Vis Medlemmets Profil

59 Re: På Trynet tråden. on Tor 29 Nov 2012 - 7:26

JonnyK skrev:
Men det er nå engang slik at det ofte er noen få som domnierer bildet på et forum. Og det er de samme folka her som "der".

HEY! Dette må jeg tilbakevise på det sterkeste!

Som ubestridt ener i trolling på dette forumet, jeg har grisebanket Hæggis til og med, kan jeg ikke annet enn å anta at denne kommentaren henspeiler seg på meg?!
-Og JEG har ikke vært innom DDF på mange måneder, så vennligst ikke beskyld meg for det!

JonnyK skrev:
Og det hjelper jo ikke å starte et nytt forum når de samme folka fortstter som før. Det blir jo ikke et "nytt" forum det, bare en blåkopi av det andre.

Nå var det jo akkurat DET som var målet med Ikke-Bike; Å lage et forum som kunne få fortsette da Bike-redaksjonen ikke forstod sitt eget beste, og ødela det eneste mc-forumet i Norge som faktisk fungerte?

-Vi ØNSKER en blåkopi av "det andre", Jonny.. Når du kjenner etter, tror jeg også du savner gamle Bike-forumet, eller hva?

Vis Medlemmets Profil

60 Re: På Trynet tråden. on Tor 29 Nov 2012 - 14:58

jhn skrev:Ok, vi får ta det punkt for punkt.

"de som lar seg mobbe, blir mobbet"

Dårlig formulert, greit nok, men folk jeg vanligvis kommuniserer med ville tolket litt annerledes enn du gjorde.
Jeg mener selvfølgelig ikke at det er ofrenes skyld at de blir mobbet, mobberne har det hele og fulle ansvaret.
Det jeg mente var at hvis man skulle være så uheldig å bli utsatt for mobbing, så mister mobberne fort interessen hvis man klarer å gi inntrykk av at man ikke tar seg nær av det. Ikke alltid, men ofte.
Jeg kunne sikkert formulert også dette bedre, men håper du godkjenner dette.

Nei, det er ikke dårlig formulert. Det er en direkte påstand og et klokkeklkart argument. Det lar seg ikke missforstå hvis man ikke på død og liv går inn for det. Min erfaring er at det er det folk først skriver som er deres egentlige mening. Og det er standard at når folk så blir konfrontert med det og ser at det kansje var litt dumt "formulert", at argumentet om "feiltolkning" o.s.v. kommer. Og da, er vi over på bortforklaringer.

jhn skrev:
Når jeg sa dette var jeg ferdig med mobbepraten.
Igjen så bruker du litt lite godvilje når du leser.
Dette var bare en tanke som slo meg i farta.
Man har jo sett eksempler på voksne menn som har levd livet sitt i meget konservative former, med dress som både arbeids- og fritidsantrekk, og aldri er blitt sett i en dongeribukse, så kjøper de seg en HD i godt voksen alder, og f.eks skinnbukse med frynser, camobukse som du nevner eller bare ei dongeribukse, (her er det ganske mye å velge i) skinnvest med noen tøffe merker på, lar skjegget gro siste uka før de tar ut sykkelen for å bruke den i sin 2 uker lange ferie, tørkle på hodet, ring i øret, et tøft belte eller en kjede å henge i buksa osv. Du skjønner forhåpentligvis hva jeg mener. Det er jo ikke alle som gjør dette, men det finnes eksempler. Det var dette jeg prøvde å si at jeg synes er litt tåpelig. Det blir litt påtatt og kunstig.
Det er ille at en voksen mann har så dårlig hukommelse. Du vet at det du skrev frenmdeles står der? Det di skrev var følgende:

"Denne mobbingen har nok mye til felles med skolemobbingen, de som lar seg mobbe, blir mobbet. Det er ofte ikke noen åpenbar grunn til at noen blir mobbere og andre blir mobbeofre.
Men det er jo litt merkelig at ellers veltilpassede voksne mennesker skal kle seg som pøbler ... for å kjøre mc når de ikke sitter på meglerkontoret eller på Stortinget eller i banken eller ...hvor som helst." Sitat Slutt.

Og så kan du gjenta at: "Når jeg sa dette var jeg ferdig med mobbepraten." Si meg, ve du ikke hva du selv skriver? Og hvordan i alle verden kam man "tolke" dette anderledes?

Men tilbake til sde som "kler seg som bøller", gikk DU ikledd kjøeutstyr til daglig før du begynte å kjøre MC? Går du NÅ rundt i kjøtredressen din på jobb og ellers til daglig? Når ble f.eks. skinnjakker et bøllenatrekk? De kjørte jo i skinndresser og jakker allerede på 1920 tallet, lenge før HA så dagens lys. Allerede i det Ville vesten brukte de skinnjakker og skinnbukser, fordi det er sterkt og tåler mye juling. Derfor bruker man skinn i kjøredresser ellers også.

Men hadde du vært LITT observant så ville du visst at det har utviklet seg uniformskulturer, image og stiler i ALLE MC klasser. Custmklassen ikke bare HD men Customklassen har sin stil. Gjerne skinn jakker, skinn bukser, o.s.v. Camobukser ER tøffe og brukes både av folk som kjører Cruisere, Touringsykler, og Enduro/Advetureklassen. Caferacer klassen klers eg som gamle Britiske Rockere. De har SIN stil.

ALLE, har sin stil, mote og image, ikke BARE "HD-folka". Hvorfor er det så EKSTRA ille at de OGSÅ har sin stil? At HA og andre har tatt til seg f.eks. bruk av skinnjekker gjør vel ikke skinnjakka til en bøllejakke? Amerikanske flyvere under den andre verdenskrig brukte jo skinnjakker, det er da ikke HA som har patet på det.

Er Harley Davidson en HA eller bøllesykkel fordi HA og andfre MCklubber har adoptert dem? Harley Davidson produuserte jo motorsykler i 45 år før HA ble etablert i 1948.

Og det er altså dette som er poenget, alle har sine uniformer og stiler, ikke bare HA folket. Og det er faktisk helt naturlig at man følger den stilen som gjelder i den klassen man kjører.

Du velger ikke cross kjøreutstyr når du kjører HD eller Virago. Heller ikke en Valentino Rossi kjøredress. Vi følger den stilen som gjelder, de aller fleste av oss.

jhn skrev:
Jeg har litt vanskelig for å tro at du ikke har snøring på hva som menes når noen snakker om å se ut som en 1%-biker/ha-medlem o.l, selv om du kanskje ser store variasjoner på disse.

Men kjære deg da? Det er ikke JEG som skriver dette men DU og da er det hva DU legger i det som er poenget og som "forklarer" DIN påstand og DITT argument. Og du må vel som et minstekrav kunne begrunne hva du selv skriver og mener MED det du skriver?

jhn skrev:
Jeg har ikke prøvd å vri meg unna noe som helst, bortsett fra en haug med skriving. Problemet er at det er uhyre vanskelig å formulere seg på en måte som er presis nok for deg. Det skal ikke så mye til før du begynner å hamre løs.
Har du ikke selv lagt merke til at de krav du stiller til folk mtp språk og formuleringer er uhyre store, det er ikke normalt.
Man prøver å forklare deg at du muligens har misforstått noen små ting, men det godtar ikke du, neida du fortsetter bare i ditt eget spor, å hamrer løs på alt du måtte finne av retoriske svakheter hos dine motdebattanter.
Mange ville kanskje kalle det mobbing, det er som sagt ikke mobberen som bestemmer hva som er mobbing
Det går ikke an at du ikke forstår folk bedre enn det du gir inntrykk av. Det nekter jeg å tro
Du fremstår som en meget vanskelig trolljævel.
Siden jeg ikke er noen dreven skribent er det vanskelig for meg å uttrykke meg mere presist enn dette

For noe tull! Det er ikke vanskelig å formulere seg presist nok for meg. For jeg leser det folk skriver jeg og kommenterer det. Jeg "tolker" ikke. Når du skriver at de "kler seg som pøbler" ja så "tolker" jeg at du mener at de kler seg som pøbler. Hva skulle jeg ellers ha tolket det som? Problemet oppstår når jeg som en direke følge av det ber deg definere HVORDAN en pøbel kler seg. Og sånn går det slag i slag. Du skriver, jeg leser, ber deg definere det du skriver nærmere, noe du ikke kan/vil og deretter "parerer" med å mene at det er jeg som "tolker" alt feil.

Og dette ER klassiske bortforklaringer. Very Happy Alt sammen!

Vis Medlemmets Profil

61 Re: På Trynet tråden. on Tor 29 Nov 2012 - 15:06

99Trollerud skrev:
JonnyK skrev:
Men det er nå engang slik at det ofte er noen få som domnierer bildet på et forum. Og det er de samme folka her som "der".

HEY! Dette må jeg tilbakevise på det sterkeste!

Som ubestridt ener i trolling på dette forumet, jeg har grisebanket Hæggis til og med, kan jeg ikke annet enn å anta at denne kommentaren henspeiler seg på meg?!
-Og JEG har ikke vært innom DDF på mange måneder, så vennligst ikke beskyld meg for det!
Har du grisebanket Hæggis? Twisted Evil Da er du min venn for livet. Very Happy

JonnyK skrev:
Og det hjelper jo ikke å starte et nytt forum når de samme folka fortstter som før. Det blir jo ikke et "nytt" forum det, bare en blåkopi av det andre.

Nå var det jo akkurat DET som var målet med Ikke-Bike; Å lage et forum som kunne få fortsette da Bike-redaksjonen ikke forstod sitt eget beste, og ødela det eneste mc-forumet i Norge som faktisk fungerte?

-Vi ØNSKER en blåkopi av "det andre", Jonny.. Når du kjenner etter, tror jeg også du savner gamle Bike-forumet, eller hva?[/quote]

Men, om man ikke har som mål å bli bedre så blir man jo bare en "copycat". Men for all del, er dere fornøyd med det så er jo det deres valg. Very Happy

Vis Medlemmets Profil

62 Re: På Trynet tråden. on Tor 29 Nov 2012 - 15:07

Lurer på om ikke jeg får hard konkuranse i kampen om førstemann til 2.000 innlegg her... What a Face

Vis Medlemmets Profil

63 Re: På Trynet tråden. on Tor 29 Nov 2012 - 15:19

99Trollerud skrev:Lurer på om ikke jeg får hard konkuranse i kampen om førstemann til 2.000 innlegg her... What a Face
Er det noen premie? clown

Vis Medlemmets Profil

64 Re: På Trynet tråden. on Tor 29 Nov 2012 - 15:47

JonnyK skrev:
99Trollerud skrev:Lurer på om ikke jeg får hard konkuranse i kampen om førstemann til 2.000 innlegg her... What a Face

Nesten det motsatte.. Ved å lede her inne, beviser du igrunn at livet ditt ikke har mye mening og at du er en tiltaksløs person..

It's a dirty job but someone got to do it.. Sad

Vis Medlemmets Profil

65 Re: På Trynet tråden. on Tor 29 Nov 2012 - 16:46

Jonny sa:
"Nei, det er ikke dårlig formulert. Det er en direkte påstand og et klokkeklkart argument."

Jo, det er dårlig formulert i den forstand at jeg ikke fikk frem meningen min på en måte du forstår

Ang. kjøreutstyr vet jeg ikke helt hva jeg skal si ...
Noen har størst fokus på beskyttelse mot vær og vind, og mot skader ved eventuelle uhell, andre har størst fokus på image.
Når stilen på kjøreutsyret bryter veldig med deres tilsynelatende personlighet blir det litt komisk i mine øyne.
Dette er mitt subjektive synspunkt, som ikke er åpent for diskusjon.

Jonny sa:
"Er Harley Davidson en HA eller bøllesykkel fordi HA og andfre MCklubber har adoptert dem?"

Nei, Harley Davidson er ikke en HA eller bøllesykkel fordi HA og andre MCklubber har adoptert dem. Det er bare en motorsykkel, noe annet har ikke jeg sagt

Jonny sa også:
"For noe tull! Det er ikke vanskelig å formulere seg presist nok for meg"

Hvis jeg mener der er vanskelig for meg å være presis nok for deg ... ja, da mener jeg det.
Dette er også et subjektivt synspunkt, som heller ikke er åpent for diskusjon.

Forøvrig kan jeg bare konstatere at mine evner til å formulere mine meninger på en måte som du forstår ikke strekker til ...
Om det er mine eller dine evner som har størst mangler, er det sikkert delte meninger om.
Dette er åpent for diskusjon

Har du forslag til noe annet vi kan krangle om?

Vis Medlemmets Profil

66 Re: På Trynet tråden. on Tor 29 Nov 2012 - 17:07

jhn skrev:Jonny sa:
"Nei, det er ikke dårlig formulert. Det er en direkte påstand og et klokkeklkart argument."

Jo, det er dårlig formulert i den forstand at jeg ikke fikk frem meningen min på en måte du forstår

Ang. kjøreutstyr vet jeg ikke helt hva jeg skal si ...
Noen har størst fokus på beskyttelse mot vær og vind, og mot skader ved eventuelle uhell, andre har størst fokus på image.
Når stilen på kjøreutsyret bryter veldig med deres tilsynelatende personlighet blir det litt komisk i mine øyne.
Dette er mitt subjektive synspunkt, som ikke er åpent for diskusjon.

Jonny sa:
"Er Harley Davidson en HA eller bøllesykkel fordi HA og andfre MCklubber har adoptert dem?"

Nei, Harley Davidson er ikke en HA eller bøllesykkel fordi HA og andre MCklubber har adoptert dem. Det er bare en motorsykkel, noe annet har ikke jeg sagt

Jonny sa også:
"For noe tull! Det er ikke vanskelig å formulere seg presist nok for meg"

Hvis jeg mener der er vanskelig for meg å være presis nok for deg ... ja, da mener jeg det.
Dette er også et subjektivt synspunkt, som heller ikke er åpent for diskusjon.

Forøvrig kan jeg bare konstatere at mine evner til å formulere mine meninger på en måte som du forstår ikke strekker til ...
Om det er mine eller dine evner som har størst mangler, er det sikkert delte meninger om.
Dette er åpent for diskusjon

Har du forslag til noe annet vi kan krangle om?
Jeg krangler ikke jeg. Jeg bare prøver å få deg til å definere og begrunne dine påstander.

Noe det tydligvis ikke er mulig for deg å gjøre. clown

Vis Medlemmets Profil

67 Re: På Trynet tråden. on Tor 29 Nov 2012 - 17:15

99Trollerud skrev:
JonnyK skrev:

Nesten det motsatte.. Ved å lede her inne, beviser du igrunn at livet ditt ikke har mye mening og at du er en tiltaksløs person..

It's a dirty job but someone got to do it.. Sad
Sikkert en bombe, men der er jeg uenig gitt. Very Happy
Hadde det vært sommer og sol og kjørevær, så hadde jeg vært enig. Men i det mørke, våte og triste været vi har nå, så er det vel ikke noe verre å sitte her å diskutere ting man er interessert i, enn å sitte å glane på TV,n eler andre minst like tiltaksløse ting.

Her får man jo mer fingertrim enn å sitte å trykke på fjernkontrollen til TV.n og man får brukt sine kommunikasjons og mentale evner, i hvertfall de av oss som klarer å tenke sjæl. tongue

Vis Medlemmets Profil

68 Re: På Trynet tråden. on Tor 29 Nov 2012 - 17:16

Jeg har etter beste evne prøvd, men du kan/vil ikke forstå/godta.
Stryk det som ikke passer.

Vis Medlemmets Profil

69 Re: På Trynet tråden. on Tor 29 Nov 2012 - 17:22

JonnyK skrev: og man får brukt sine kommunikasjons og mentale evner,

...og gudene skal vite at det er noen som trenger å trene på dette!

Vis Medlemmets Profil

70 Re: På Trynet tråden. on Tor 29 Nov 2012 - 17:33

Haya99 skrev:

Enig. Men det er bedre å trene på det enn å skrive uten å tenke seg om ikke sant? :)

For hadde du gjort DET, så hadde du kansje kommet på de relativ mange OG lange konspirasjonsinnleggene OG teoriene du selv har skrevet på dette og andre forum.

Og DA, om man hadde tenkt seg litt om FØR man skrev, så hadde man kansje stilt seg selv spørmålet om man selv ER den rette til å prate om andre. Very Happy

Eller hva mener du? cyclops

For, gjør man ikke det, så møter man gjerne seg selv i døra med et kjempebrak skjønner du. What a Face

Sist endret av JonnyK den Tor 29 Nov 2012 - 17:47, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil

71 Re: På Trynet tråden. on Tor 29 Nov 2012 - 17:37

Støtter JånnyK, og håper Haya trener litt på måten han kommuniserer på i politiske saker.

"Ha-hå! La oss skremme Tea-Baggers tilbake til de rottehullene de kommer fra" er igrunn ikke det nivået debatter bør føres på, om de skal bære frukter over tid.. Neutral

Vis Medlemmets Profil

72 Re: På Trynet tråden. on Tor 29 Nov 2012 - 17:45

jhn skrev:Jeg har etter beste evne prøvd, men du kan/vil ikke forstå/godta.
Stryk det som ikke passer.
Det eneste du har prøvd er å bortforklare hva du selv faktisk har skrevet. Og akkurat som teorien din om at mobbeofrene selv har skylda for å bli mobbet fordi de LAR seg mobbe, så lesser du skylda for dine manglende begrunnelser og definisjoner over på meg og mener at jeg med vilje "tolker" det du skriver feil og ikke bruker "min beste vilje" til å "tolke" det du skriver slik DU mener jeg skal tolke det. HaHa, snakk om å snu ting på hodet. Very Happy

Men 2+2=4 i min verden. I hvertfall var det det sist jeg sjekket. affraid

Tenk å mye enklere det hadde vært å skrevet det du EGENTLIG mente med en gang. Da hadde vi jo sluppet alle disse fjollete innleggene. Cool

Vis Medlemmets Profil

73 Re: På Trynet tråden. on Tor 29 Nov 2012 - 17:45

JonnyK skrev:
Haya99 skrev:

Enig. Men det er bedre å trene på det enn å skrive uten å tenke seg om ikke sant? :)

For hadde du gjort DET, så hadde du kansje kommet på de relativ mange OG lange konspirasjonsinnleggene OG teoriene du selv hatr skrevet på dette og andre forum.

Og DA, om man hadde tenkt seg litt om FØR man skrev, så hadde man kansje stilt seg selv spørmålet om man selv ER den rette til å prate om andre. Very Happy

For, gjør man ikke det, så møter man gjerne seg selv i døra med et kjempebrak skjønner du. What a Face

Har aldri kommet med noen konspirasjonsteorier - kun velfunderte analyser basert på fakta.

Nevn ett eksempel på konsp.teori fra meg - fra hele nettet om du vil.

Vis Medlemmets Profil

74 Re: På Trynet tråden. on Tor 29 Nov 2012 - 17:49

Haya99 skrev:
JonnyK skrev:
Haya99 skrev:

For hadde du gjort DET, så hadde du kansje kommet på de relativ mange OG lange konspirasjonsinnleggene OG teoriene du selv hatr skrevet på dette og andre forum.

Har aldri kommet med noen konspirasjonsteorier - kun velfunderte analyser basert på fakta.

Nevn ett eksempel på konsp.teori fra meg - fra hele nettet om du vil.
Gidder ikke. Razz

Vis Medlemmets Profil

75 Re: På Trynet tråden. on Tor 29 Nov 2012 - 17:52

Haya99 skrev:

Hvis man skal legge litt enkel sannsynlighetsberegning til grunn, så er Jonny en av de som burde trene på dette.
Dette er første gang jeg har hatt problemer med å gjøre meg forstått, men jeg har inntrykk av at det ikke er første gang Jonny har havnet i diskusjoner som handler om måten å ordlegge seg på.

(har en følelse av at han ikke er helt enig i dette)

Ellers ...beskrivende navn på tråden

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 3 av 8]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Similar topics

-

» Palmasus og DRIT OG DRA