Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Oppvaskemaskinen; Den ulitmate delevasker?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Oppvaskemaskinen; Den ulitmate delevasker? on Ons 28 Nov 2012 - 8:44

Jeg har en utfordring med å få rengjort isracer-motoren min, den er gjengrodd med gammel Castrol-olje. På et engelsk forum ble jeg tipset om at det enkleste er å hive greiene i oppvaskmaskinen, et seriøst fristende forslag!

Hva sier de kloke hoder her inne? Pros-and-cons for å ta denne enkle løsningen?

PS! Noen som vet hvordan man starter en Asko oppvaskmakin??

cat

Vis Medlemmets Profil
99Trollerud skrev:

cat
Har ikke peiling, men æ kan spørre kjærringa når ho kommer fra jobb

Vis Medlemmets Profil
Har en gammel maskin som jeg vasker deler i,men den klarer ikke alt av skit.Innvendig i motordeler pleier den å klare,men fastgrodd utvendig skitt/olje/kjedesmørning sliter den med.

Det er forresten en Asko. Å starte den er så avansert,at det må du nesten lage en egen tråd om rabbit

Det er forresten en Asko. Å starte den er så avansert,at det må du nesten lage en egen tråd om rabbit

Jawa-motoren er innsausa i en vegetabilsk olje, som har "herdet" og er nå siegere enn seig sirrup. Fordelen er jo at oljen er vegetabilsk, og ikke skader miljøet noe særlig, mens du må jo ha egen oljeutskiller, slik at ikke motorolje etc havner i avløpssystemet.

-Regner med at alt slikt er på stell?

Vis Medlemmets Profil
99Trollerud skrev:-Regner med at alt slikt er på stell?

Ja,jøss.Du trodde vel ikke jeg har lagt avløpsslangen rett i sluken,sånn at flere kubikk med oljesøl går i septikken? affraid

99Trollerud skrev:Jeg har en utfordring med å få rengjort isracer-motoren min, den er gjengrodd med gammel Castrol-olje. På et engelsk forum ble jeg tipset om at det enkleste er å hive greiene i oppvaskmaskinen, et seriøst fristende forslag!

Hva sier de kloke hoder her inne? Pros-and-cons for å ta denne enkle løsningen?

cat

Helt ut med choken, 2-3 raske drag i startsnora, og den er igang...
Huske å bruke rikelig men Sun oppvaskmiddel og ikke glem glansemiddel, da blir delene så blanke å fine...

Vis Medlemmets Profil
Tips. julegave til kjerringa Very Happy
Kjøp en av disse små karcher dampvaskera til jul
Kjerringer blir hysterisk glade hvor flotte fliser etc blir av den.
Også kommer plusset de er flotte til delevasking og ikke minst om far ønsker og gjøre ren grillen clown

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]