Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Videoredigering, Programmer, Tips og Triks.

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

Jeg får et GoPro Hero HD kamera til Jul av min elskede. Vel, jeg har jo allerede fått det og lærer meg å bruke det nå, men det skal altså under Juletreet som en Julepresang.

Videoformatet ut på kameraet er MP4 noe Windows Moviemaker for XP ikke støtter. Så da er spørsmålet om noen har peileing på og erfaring med noen videoprogrammer som er relativt enkle i bruk for å redigere videoer for hjemmebruk.

Vis Medlemmets Profil
Hæ?

Et seriøst og saklig spørsmål? -Tror du er på feil forum? monkey

Vis Medlemmets Profil
99Trollerud skrev:Hæ?

Et seriøst og saklig spørsmål? -Tror du er på feil forum? monkey

Ja, tenkte jeg skulle prøve åssen DET er for en gangs skyld. affraid Men, ingen fare, jeg finner ut av det uansett. Very Happy

Vis Medlemmets Profil
Jeg er også ute etter et videoredigeringsprogram. Har metervis med materiale, men orker ikke Moviemaker.

Vis Medlemmets Profil
kjøp dere Mac.

Vis Medlemmets Profil
Big Mac?? confused

Vis Medlemmets Profil
Haya99 skrev:kjøp dere Mac.

Den er grei Haya. Regner med at du betaler, du som er grynder og kapitalist Laughing

Vis Medlemmets Profil
Haya99 skrev:kjøp dere Mac.

Ja, jeg hører andre også si det samme, at Mac er det beste til video og bildebehandling. Laughing Men det har jeg ikke penger til nå og jeg synes jo at det er litt på kanten å måtte kjøpe meg en Mac for å kunne sitte hjemme med litt videoredigering for hjemmebruk.

Jeg har tidligere aldri hatt noen problemer med videoredigering hverken i Moviemaker eller Pinnacle med min PC. Men med MP4 formatet i GoPro kameraet er det en helt annen skål. Jeg har lastet ned kodeker, spillere, o.s.v. men det bare hakker og går uansett om det er i Moviemaker eller Pinnacle.

Jeg prøvde også å konvertere MP4 til avi og wmv og det ble bedre, men ikke bra. Jeg har blitt tipset om å oppgradere fra XP til Windows 7 eller 8, men vet ikke om det vil hjelpe noe.

Vis Medlemmets Profil
Hvem hadde vel gjettet at Jånny var en data-nerd?? Laughing

Vis Medlemmets Profil
99Trollerud skrev:Hvem hadde vel gjettet at Jånny var en data-nerd?? Laughing
HaHa Laughing Data-NERD??? affraid Jeg har blitt kalt mye rart før, men aldri en Nerd. Jeg vet ikke helt om jeg skal ta det som et kompliment, eller bli grinete på deg. lol!

Vis Medlemmets Profil
Da har jeg oppdatert PC,n min med Windows 8 Pro 64 bit i dag og lastet ned og installert Windows Live som i tillegg til e-postprogram integrert også har Windows Live Moviemaker.

Og nå kan jeg behandle GoPro videoene uten problemer. Very Happy

Vis Medlemmets Profil
Forøvrig har GoPro kommet med en ny versjon av sitt actionkamera. Her er det, GoPro Hero HD 4 Bikercam. Cool

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]