Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Sesong igjen

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Sesong igjen on Man 23 Apr 2012 - 15:49

Sesongen kom like brått på meg i år som ifjor,og motoren som skulle hatt litt ettersyn ila vinteren pga ujevn gange og tidvis vanskelig kaldstart hadde ikke fikset seg selv. Parkerte den med halvfull tank senhøstes under huset sammen med trillebåra og betongtblanderen og annet rask.
Tok den fram på lørdag,da det så ut som om det skulle tørke opp,sånn at jeg kunne ta meg en liten halvtime. Men oppstarten ble utsatt til idag.
Den hostet og harket,og jeg ble ikke halvferdig før den stoppet og ikke ville mere.Forbaska møkkamotor.
Og forbaska at ikke vinteren kunne vart litt lengre,sånn at man kunne sluppet unna denne plenklipperen rabbit

Vis Medlemmets Profil http://ikkebike.norwegianforum.net

2 Re: Sesong igjen on Man 23 Apr 2012 - 15:56

Løsningen er grønn asfalt! Cool

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Sesong igjen on Man 23 Apr 2012 - 16:19

Du innbiller deg at gressklipperen forfølger deg, ja? Psyko... Noen tvangstanker skal vi vel alle slite med, men første gang jeg hører denne..

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Sesong igjen on Man 23 Apr 2012 - 17:02

Når jeg får tenkt meg om,så var det urettferdig å kalle den motoren for en møkkamotor.
Etter at jeg har rengjort tanken og forgasseren for ca en kubikk gress som minstemann putta oppi for 4-5 sesonger siden,så starta den og fungerte prikkfritt. Det er jo en kjempemotor rabbit

Lurer på om jeg skal belønne den med en skvett ny olje,den er sikkert 10 år gammel.

5 Re: Sesong igjen on Man 23 Apr 2012 - 17:16

Briggs & Stratton?? Føler de bare virker bedre og bedre hvor mer man mishandler og misholder de.... trodde endelig jeg hadde klart å ta livet av min her for en ukes tid siden... men ett par spiseskjeer med kondensfjerner så gikk den like fint igjen... Hadde egentlig lyst på ny Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Sesong igjen on Man 23 Apr 2012 - 17:17

KliffArne skrev: Det er jo en kjempemotor...

Det der er ikke en kjempemotor..

DETTE er en kjempemotor:

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Sesong igjen on Man 23 Apr 2012 - 17:35

Pokker...Hallis var kjappere enn meg...
(..til å poste bilde og spy ut sarkasme!)

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

8 Re: Sesong igjen on Man 23 Apr 2012 - 17:42

Ja, det var en voksen sak. Æ + et par til hadde stempelsjau på en lignende motor, en ekte drittjobb.
Ca 90 cm diameter på stempelet og ca 2 meters slaglengde.
(klarte ikke å finne en passende smiley, så det blir ingen. Hadde det vært for 20 år siden, kunne æ sagt at det va en n.g.rjobb, og brukt denne kanskje? afro , men sånn gjør vi jo ikke i dag)

edit: det var nok bare 1 m slaglengde, men over 2 m fra veiva, på topp, til toppen.

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Sesong igjen on Man 23 Apr 2012 - 18:54

99Trollerud skrev:
KliffArne skrev: Det er jo en kjempemotor...

Det der er ikke en kjempemotor..

DETTE er en kjempemotor:

Nå la jeg merke til at kliffarne hadde 1 m3 med gress i tanken, da forutsetter jeg at tanken ikke var full, spørsmålet blir for mitt vedkommende når tanken er så stor hvor stor er klippern cyclops

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Sesong igjen on Man 23 Apr 2012 - 19:09

Sjekket Cliff sin påstand, det står "ca 1m3"?

Når en spaltet personlighet fra Vestlandet snakker om ca-mål, da kan marginene slå ut langt, vil jeg tro..

Selv tror jeg ikke pjokken har klart å åpne tanklokket en gang, men dagens foreldre skyr vel ingen midler for å fremme sin egen fullkommenhet? Tror vi har hatt å gjøre med helt normal Vestlansds-kondens, jeg. Men kjekt å ha noen kids å skylde på av og til?

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Sesong igjen on Man 23 Apr 2012 - 20:14

99Trollerud skrev:Sjekket Cliff sin påstand, det står "ca 1m3"?

Når en spaltet personlighet fra Vestlandet snakker om ca-mål, da kan marginene slå ut langt, vil jeg tro..

Selv tror jeg ikke pjokken har klart å åpne tanklokket en gang, men dagens foreldre skyr vel ingen midler for å fremme sin egen fullkommenhet? Tror vi har hatt å gjøre med helt normal Vestlansds-kondens, jeg. Men kjekt å ha noen kids å skylde på av og til?

Dere henger dere opp i bagateller,og ikke leser dere skikkelig heller. Jeg skrev vel aldri 1m3 eller ca 1m3, jeg skrev ca en kubikk.
Trollerud som driver i anleggsbransjen vet vel at det finnes mange slags kubikk? rabbit

12 Re: Sesong igjen on Ons 16 Apr 2014 - 13:04

I dag kom nabokjærringa bortom og lurte på om jeg hadde greie på motorer  Suspect   KliffArne greie på motorer,tænk å spørr så dommt. Bærre kåmm mæ hann,så ska e vell få sjiten tell å gå.Sætt hann uttførr garasjen,så ska e sjå på hann nurr e tjæm heim ijænn.
E sku bærre ner i påssten å heinnt nye bremsklåssa tell hann Rudolf førrst.

Da jeg kom hjem igjen så stod klipperen utforbi,det viste seg at den var elektrisk.Rask feilsøking viste dårlig kontakt i en kobling,pussa den litt så gikk den ihvertfall stødig til den var tilbake hos naboen.

La da merke til at min egen "plen" kunne trengt seg årets første klipp,så gikk under "løa" og gravde frem min gode gamle Briggs&Stratton-drevne sak,den jeg slengte fra meg ifjor senhøstes.

Nei å nei,tenkte jeg da jeg oppdaget at jeg hadde latt den overvintre med halvfull bensintank.Hvordan skal dette gå?Forgasseren er vel full av gugge,og tanken full i kondensvann. Tror ikke jeg skifta motorolje,heller. Denne kan jeg sikkert bare hive på dynga  rabbit

For skøy skyld,så gav jeg to-tre pump på bensin-bløra.To drag i snora,så starta sjiten  cheers 

Like overraska hver gang.  

Gjør den jobben gjennom sommeren,så lurer jeg på om jeg skal spandere ny olje på den til høsten  santa

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]