Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Hvor mye skal jeg ta?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Hvor mye skal jeg ta? on Lør 5 Jan 2013 - 22:52

Har flyttet over en generatorkjede fra en motor til en annen på en CBX750,der moppen ble levert med to motorer delvis demontert og i kasser:

Flyttet over kjeden,satte sammen motoren. Plukket og rengjort forgassere. Satt inn motoren,synka gasserne og fått på plass alt av løsdeler,sånn at moppen nå er kjøreklar.

Hvor mye kan man ta for en sånn jobb i arbeidspenger? afro

2 Re: Hvor mye skal jeg ta? on Lør 5 Jan 2013 - 23:42

En sånn jobb på verksted ville vel tatt sånn ca 12-15 timer, motor ut/inn, demontering/rengjøring/montering.
Men i dette tilfellet var motor utmont/demontert?
Om den ble levert slik til et verksted, så er det nok endel av dem som ville vergret seg litt mot å ta jobben, siden ikke motor var demontert av dem.
Så 12-15 timer med "din" timepris er vel et greit utgangspunkt.
Er vel en snau tusing i timen på MC verksted idag sånn ca.

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Hvor mye skal jeg ta? on Søn 6 Jan 2013 - 0:34

S1000RR skrev:En sånn jobb på verksted ville vel tatt sånn ca 12-15 timer, motor ut/inn, demontering/rengjøring/montering.
Men i dette tilfellet var motor utmont/demontert?
Om den ble levert slik til et verksted, så er det nok endel av dem som ville vergret seg litt mot å ta jobben, siden ikke motor var demontert av dem.
Så 12-15 timer med "din" timepris er vel et greit utgangspunkt.
Er vel en snau tusing i timen på MC verksted idag sånn ca.

Desverre har S1000RR rett. Hadde han levert det på verksted hadde dette kostet 15-20 lapper for eieren. At sykkelen er verdt 10000 kr er irrelevant.

Så må du spørre deg selv, hvor høyt kan du legge deg i pris ? Hva om du heller hadde jobbet overtid dær du jobber. hvor mye hadde du fått da ? Hva med den kompetansen du har på å skru. Skal ikke noen betale for det ?

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Hvor mye skal jeg ta? on Søn 6 Jan 2013 - 3:51

Men så kan du tenke:

Når du har energi som en 4-årig gutt med ADHD og synes det er stooooor stas å skru fra hverandre/sette sammen ting, snekre, mure, styre..styre..styre..
Ja da har jo noen gjort deg en god gjerning med å overlevere en gammel sykkel med to motorer i kasser.
Og du kan betale denne personen for å gi deg anledning til å slippe å sitte stille og se på TV, være sammen med kone/familie(<whatever>).
Det er også en mulig vinkling.
Ellers har S1000RR og Yngve sagt det som er å si om slike jobber, gitt at du vil/skal ha betalt for "hobbyn" din.
(De som får betalt for hobbyn sin er jo stort sett privilgerte, entusiastiske og dyktige mennesker). cheers

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Hvor mye skal jeg ta? on Søn 6 Jan 2013 - 7:56

Be eieren donere en sum penger han selv mener er korrekt til et veldedig formål?

"Trolleruds interresseorganisasjon for inngående samfunnsforskning" kan være et eksempel på en værdig mottaker. Ta kontakt med undertegnede for kontonr.

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Hvor mye skal jeg ta? on Tir 8 Jan 2013 - 0:29

Neida,skal ikke ta betalt for jobben.Ikke i penger,ihvertfall.

Muligens bytter jeg den til meg,mot noe annet rask jeg har liggende. Ligger an til det. Den er jo snart veteran clown

Sånn ser den ut,etter en rask prøvetur:

Slett ikke så verst,til å være fra -84. Veldig fin motorgange i den også,og lettstarta.Den starter bare jeg går forbi den rabbit

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]