Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Hva har motorsykkelen(e) din(e) gjort for deg idag - tråden!

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

Vel! Så mye som vi gjør for doningene våre, er det vel bare rett og rimelig at vi får noe tilbake?

For egen del må jeg bare si at det har vært nok en herlig helg med beltemotorsykkel (aka "snøscooter") kjøring i de dype skoger.. Den gamle Yamahaen svikter (nesten) aldri! Stort smil rundt munnen!

Vis Medlemmets Profil
Æ gjør ikke en dritt for min sykkel ... til gjengjeld forlange æ at den, uten no motstand, skal gjøre akkurat som æ vil.
Ganske grei avtale som har funket i mange år ... men man må velge sykkel med omhu, og bytte på rett tidspunkt

Vis Medlemmets Profil
Jeg har ikke fått så mye igjen på mange måneder, så jeg håper på litt tilgode til våren..!:-)

Vis Medlemmets Profil
Øyvind skrev:Jeg har ikke fått så mye igjen på mange måneder, så jeg håper på litt tilgode til våren..!:-)

De har vel hjulpet deg å spare på julegavebudsjettet?

Du må jo ha klart å tømme kontoen din FØR jul, mener jeg, slik at du har en gyldig unnskyldning for å ikke kjøpe gaver til andre??

Vis Medlemmets Profil
99Trollerud skrev:
Øyvind skrev:Jeg har ikke fått så mye igjen på mange måneder, så jeg håper på litt tilgode til våren..!:-)

De har vel hjulpet deg å spare på julegavebudsjettet?

Du må jo ha klart å tømme kontoen din FØR jul, mener jeg, slik at du har en gyldig unnskyldning for å ikke kjøpe gaver til andre??

Kontoen er nok tom både før og etter jul.. Det er viktig å holde den slik(dvs bruke penger på garasje-fyll) gjennom året, slik at jeg ikke risikerer å måtte spandere weekendturer og mer husfyll av den mer feminine sorten..

Vis Medlemmets Profil
Veldig mye "fyll" du bedriver, Øyvind?? Shocked

Vis Medlemmets Profil
...ingenting - Tingeling
...ikke en dritt - Brad Pitt

Astrid gir meg stadig en kald skulder. Det kan selvfølgelig ha noe å gjøre med vedvarende minusgrader, men jeg mistenker at hun er sur på meg.

Gary står stort sett bare og surmuler.

Så i grunnen gjør de ikkeno' for meg. Drittunger!

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/
Da ser det ut til at min gamle Kx 500 har klart å lette meg for noen kroner..

Nyoverhalt girkasse oppsporet og forhandlinger med eier påbegynnt..

Vis Medlemmets Profil
Bra Trollerud! Da blir du klar for evo-klassen med denne. Blir kult å se den ferdig.
cherry

Vis Medlemmets Profil
Tankeløst av meg å si det der, nå blir han vel aldri ferdig med den KX-en. Trollerud vil jo helst slippe å kjøre...
Embarassed

Vis Medlemmets Profil
Trollisen vil gjerne kjøre..

Vis Medlemmets Profil
tja..den har vel forsåvidt skaffet jobb til meg + samboeren.. queen

Vis Medlemmets Profil

KnutR

Admin
I dag (og forsåvidt helgen som var) har Husky'n min lært meg en ting eller to om tålmodighet. Temaet var ventiljustering, og nivået viste seg å være for "viderekommende med høy beholdning av spesialverktøy".

Kort fortalt, jeg skulle gjerne hatt en liten "prat" med den ingeniøren hos Husqvarna som fant ut at 1,8 cm klaring mellom fremre ventildeksel og ramma, midt mellom to radiatorer, var en god ide.
Legg så til en skrue, type vanlig utvendig sekskant, som sitter litt nede i lokket slik at vanlig fastnøkkel er en umulighet, og showet er i gang.
5 timer. FEM jævla timer på å justere totalt 4 ventiler.
På min gamle xl brukte jeg 15 minutter siste gang. På broderns gamle bandit gikk det på en halvtime, og det meste av jobben var banning for å få av ventildeksel.

Da alt var på plass igjen av skruer (ja, de BLE bytta til umbracohode), så fikk jeg for meg at råtne bensinslanger antakeligvis var greit å bytte ut. 5 minutter etterpå sendte igjen jeg en vennlig tanke (tror dere virkelig på den der?) til Husqvarnas nå forhåpentligvis avdøde ingeniører, denne gangen til jævelen som designet bensinkrana. Den har to nipler, en for koblingen til tankens andre side, og en ned til forgasser. Disse to sitter totalt 6 mm unna hverandre. Vanlig bensinslange, 6mm innvendig diameter, slik svart som alle bensinstasjoner etc har, er 13 mm utvendig mål.
For dere som er kvasse i matte, så skjønner dere fort at dette blir trangt. Legg til elementet "slangeklemme", og dere forstår hvorfor det ville vært artig å være flue på garasjeveggen min i dag.
Nevnte jeg at slik bensinslange er det ENESTE sjappene i toten/gjøvik-området har? Blank, tynnvegget? Nei. Det har vi ikke sett.

Kjerringa flira godt da jeg døpte sykkelen "irritasjonsmoment på to hjul".

On the bright side: Jeg fikk start på den, gikk helt fint, og kjørte 2 km før jeg huska at jeg kun hadde tynn bukse og tynn genser på meg. I 2 varmegrader.

Dersom noen vil kjøpe en Husqvarna te610, så si for all del i fra. I dag er muligheten til stede for et godt kjøp.

cheers

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil
Ingeniøren du sender slike varme tanker til er vel FAKTISK en Honda-ansatt, vil jeg tro. Husqvarnas 4t-prototype hadde vel topp fra XL 350, tror jeg.

Svensken som videreførte dette er Mr Thomas Gustavsson, lurer på om han jobber for Husaberg i disse dager og har en sønn som gjør det tålig bra i endurosporet.. Med full Husaberg-oppfølging, selvfølgelig..

http://the4strokers.tripod.com/thehusaberg.htm

Vis Medlemmets Profil

KnutR

Admin
Min er en 99 modell. Redesignet etter Husqvarna/Husaberg-delingen. Uansett hvor fantastisk det ville være å hatt et navn å skyte på, så tror jeg faktisk ikke nevnte svenske kan ta på seg skylda for disse blunderne. Dessverre.
Det spørs vel heller om alle dårlige løsninger her kan tilskrives en italiensk ansatt i Cagiva. Det at en italiener designer noe som er praktisk sett helt ubrukelig, men imponerer stort på papiret, er vel ikke noe nytt. Man kan vel dra fram Abarth som et kremeksempel...

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]