Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Hayabusa GEN II felger til salgs

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Hayabusa GEN II felger til salgs on Tir 8 Jan 2013 - 9:33

Jeg har et sett Hayabusa GEN II felger til salgs.
Disse er STRØKNE og har ingen merker eller skraper. Gull farve.
Bakfelgen er med bremseskive.
4000 kr fritt levert.

Disse kan man sikkert få til å passe flere sykler, feks B-King og nyere GSXR.

Jeg har og et par Hayabusa GEN II gaffelben. Det ene er helt nytt og det andre helt strøkent ( men ikke 100% ny ).
3000,-

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Hayabusa GEN II felger til salgs on Tir 8 Jan 2013 - 17:16

Hva har Gen II gaffelben i mål? Diameter på 50-54mm? Eller mer som gamle busaen?

-Rich

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Hayabusa GEN II felger til salgs on Tir 8 Jan 2013 - 18:27

Cutler skrev:Hva har Gen II gaffelben i mål? Diameter på 50-54mm? Eller mer som gamle busaen?

-Rich
Samme diameter som gamle busaen ( og som GSXR1000 05-06 og 09-13 ).

Disse har hardere fjær og stummere demping enn gen I busa og ville vært en bra oppgradering uten å bli for hårde til gatekjøring. Og så muliggjør de at man kan ha radialbremser ( 108mm c-c mål, altså std japansk ( Italienere kjører med 100mm, samme gjør BMW ))

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Hayabusa GEN II felger til salgs on Tir 8 Jan 2013 - 19:34

Var redd for det ja. Har akkurat kjøpt meg 50/54 kroner til biken.
Kunne slått til hvis dem passet.

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Hayabusa GEN II felger til salgs on Tir 8 Jan 2013 - 19:59

Cutler skrev:Var redd for det ja. Har akkurat kjøpt meg 50/54 kroner til biken.
Kunne slått til hvis dem passet.

Æ har et sett GEN I gafler med Ohlins fjærer som er 50/54. NY ytre ben på den ene og ny olje / tettering på begge.
Æ dreide dem ned for å passe i en Gixxer gaffel men så fikk æ tak i Ohlins gaffel.....

2000kr.

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Hayabusa GEN II felger til salgs on Ons 9 Jan 2013 - 11:09

Er det siste års gaffelben med gull innerben?
Farge er fint.. :)

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Hayabusa GEN II felger til salgs on Ons 9 Jan 2013 - 12:27

Cutler skrev:Er det siste års gaffelben med gull innerben?
Farge er fint.. :)

Nope.

Men nu har æ grevd ennå lenger ned i kista og funnet et sett Gixxer 1000 07-08 gaffelben.
Disse har jo sort innerben og Gull øvreben samt er med Radial bremseopsett. Skal se om de lar seg modifisere til 50-54 ( men det trur æ glatt at de lar seg gjøre ). Må montere dem sammen og da kan jeg dreie av utvendig til 54 hvis du er interesert. Selvsagt nye tetteringer :)

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Hayabusa GEN II felger til salgs on Ons 9 Jan 2013 - 20:29

Ville vurdert VELDIG å dreie ned K7 R1000 ytterbeina fra 56mm til 54mm, det vil redusere styrken betraktelig og i tillegg fjerner man jo hard-elokseringen.
Er vel bedre å sjekke om det er muligheter til og bore opp nedre gaffelkrone.

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Hayabusa GEN II felger til salgs on Ons 9 Jan 2013 - 21:05

S1000RR skrev:Ville vurdert VELDIG å dreie ned K7 R1000 ytterbeina fra 56mm til 54mm, det vil redusere styrken betraktelig og i tillegg fjerner man jo hard-elokseringen.

Har målt dem innvendig og de har samme innvendig tykkelse som de Originale til Gixxer 01-02 så så for jævlig svake kan de vel ikke være ? Elokseringen bidrar ikke en drit til stivheten så den er jeg ikke så bekymret over.

Ohlins freser spor i sine gafler for å lage en "kontrolert" svikt så det er ikke sikkert at tykkelsen som Suzuki K7-K8 hadde var den optimale. Spesielt ikke siden de i 2009 og frem til i dag gikk ned på den utvendige tykkelsen igjen....

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Hayabusa GEN II felger til salgs on Ons 9 Jan 2013 - 21:27

11-Yngve skrev:
S1000RR skrev:Ville vurdert VELDIG å dreie ned K7 R1000 ytterbeina fra 56mm til 54mm, det vil redusere styrken betraktelig og i tillegg fjerner man jo hard-elokseringen.

Har målt dem innvendig og de har samme innvendig tykkelse som de Originale til Gixxer 01-02 så så for jævlig svake kan de vel ikke være ? Elokseringen bidrar ikke en drit til stivheten så den er jeg ikke så bekymret over.

Ohlins freser spor i sine gafler for å lage en "kontrolert" svikt så det er ikke sikkert at tykkelsen som Suzuki K7-K8 hadde var den optimale. Spesielt ikke siden de i 2009 og frem til i dag gikk ned på den utvendige tykkelsen igjen....

ja men selv om innerdiameter er lik så kan det jo være forskjell på innfestningpunkter i styrekroner, på K7 stikker ytterbeina 5mm lenger ned under nedre styrekrone enn på K1 ved std høyde. Vil nok tro diameter er økt utfra den utviklingen som har foregått.
K9 ytterbeina er laget av Showa og har midre innerdiameter pga endret konstruksjon med varierende innfestningspunkter.
Øhlin gikk faktisk tilbake og reduserte sporene i sine ytterbein!
Fjerning av eloksering gjør at ytterbeina har lett for å "kline" seg i kronene

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]