Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Noe for Mortal?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Noe for Mortal? on Søn 20 Jan 2013 - 13:38

Fant denne, Mortal:

http://www.subito.it/moto-e-scooter/kawasaki-250-cross-epoca-macerata-54697126.htm

Du kan jo ta en tur til sørover, nå som du begynner kjenne veien?

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Noe for Mortal? on Man 21 Jan 2013 - 11:31

Du har begynt å kikke i Italia også ja? Du også... rabbit

Jeg var jo rett i nærheten i går og hentet en KX 250, burde tatt med denne også. Det kan i alle fall ikke ha vært langt unna, for jeg kjørte en evighet... Skulle ha med en sykkel for en kompis også, så jeg hadde det litt travelt. Kjørte langt og lenger enn langt, til helt sør i Sverige. Kun en stopp underveis, fylte diesel og heiv innpå litt mat. Omsider fremme, en rask kikk på sykkelen i lite lys, heiv den så på hengeren, og betalte selgeren. Videre til neste avtale, fant ikke rett sted for neste henting på GPS-en, så det ble litt feilnavigering. Fant omsider rett adresse, og lå i greit driv på motorveien. Pisket den gamle Corollaen opp i 100 km/t på flata, noe mer i nedoverbakkene. Plutselig hiver en Volvo stasjonsvogn seg inn rett foran meg, jeg vurderer å blinke et par ganger med lysa, siden han ble liggende litt vel nærme. Men før jeg rekker det, så blinker det i lysa hans. I blått...

Kjørte på motorvei med tillatt hastighet 110 km/t, men med henger er det maksimalt 80 som er tillatt. Det ble derfor 97 km/t i 80-sone, og SEK 2.400,- fattigere. Evil or Very Mad

Fortsatte videre i tilnærmet lovlig hastighet, og kom omsider frem til neste avtale. Lastet opp sykkel nr to, og pysekjørte Corollaen hjem til verkstedet. Fremme sent på natta, fikk KX-en opp på løftebukken, og frem i lyset. Det som åpenbarer seg er begredelig: løse eiker i bakhjulet, lager i lenkesystemet er helt ferdige, lager i svingarm like så, diger slark i bakhjulet, ramma er brukket og sveiset, mangler et motorfeste foran. Jeg er ikke engang sikker på at det er positivt med Öhlinsdemperen som er montert bak... Faen, jeg var visst alt for rask denne gangen. Dette var jo slett ikke verdt pengene. Eller den lange turen, med bota på toppen av det hele.

Vel, det er bare å innse tabben, og komme seg videre. Jeg har jo en sliten KX fra før, og kan vel klare å snekre sammen en hel utgave av de to. Men det krever jo litt jobb da, kappe og sveise, og det vil koste mer enn jeg hadde tenkt. Sånn er det, dette er også en del av greia med gamle motorsykler. Til slutt er jeg kanskje i nærheten av noe slikt som denne:

Kawasakis første vannkjølte KX 250, fra 1983.

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Noe for Mortal? on Man 21 Jan 2013 - 13:47

Gratulerer med mere skrap,føler med deg når det gjelder fartsboten. Du får være glad for at det var i Sverige.Denne gangen måtte du betale,men bare husk alle gangene du har sluppet unna.

For min del pleier jeg å regne fartsbøter jeg ikke fikk inn i kjøpesummen når jeg henter et objekt,på den måten så koster det meg nesten ingenting.Ja,avogtil har jeg faktisk tjent penger på å hente gammelt skrot clown

4 Re: Noe for Mortal? on Man 21 Jan 2013 - 15:17

Smil og vær glad! Flott stykke mc du fikk, til tross for noen banesår fra tidligere faser av livet. Dette fikser du så lett, så..

-Tenk hvis John Britten skulle syte like mye hver gang han møtte liit motbør?! tongue

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Noe for Mortal? on Man 21 Jan 2013 - 15:32

99Trollerud skrev:Smil og vær glad! Flott stykke mc du fikk, til tross for noen banesår fra tidligere faser av livet. Dette fikser du så lett, så..

-Tenk hvis John Britten skulle syte like mye hver gang han møtte liit motbør?! tongue
Har du sett film igjen nå, Trollerud? :)

Jeg er bare irritert på meg selv som kjøpte alt for dyrt, siden jeg trodde den var i bedre stand. Skal nok få noe bra ut av dem, som en hel og velfungerende ramme.

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Noe for Mortal? on Tir 22 Jan 2013 - 23:09

KliffArne skrev:Gratulerer med mere skrap,føler med deg når det gjelder fartsboten. Du får være glad for at det var i Sverige.Denne gangen måtte du betale,men bare husk alle gangene du har sluppet unna.

For min del pleier jeg å regne fartsbøter jeg ikke fikk inn i kjøpesummen når jeg henter et objekt,på den måten så koster det meg nesten ingenting.Ja,avogtil har jeg faktisk tjent penger på å hente gammelt skrot clown
Hoppet visst over dette innlegget, beklager! Og mange takk for gratulasjoner, jeg er nok en uforbederlig skrotnisse, sånn innerst inne.

Om jeg regner med fartsbøtene jeg gjorde meg fortjent til i løpet av hele turen, så blir det neppe så galt nei. Og i Norge tjente jeg vel nesten penger, her er jo bøtenivået enda drøyere. rabbit

Jeg skal nok klare å få noe kjørbart ut av greiene, er i bedre humør etter å ha sovet ut. Sliten sist, etter lang tur og lite søvn.

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Noe for Mortal? on Ons 23 Jan 2013 - 7:17

Hehe,begynte å bli bekymret for om du mente alvor da du sa at du ikke ville svare meg pga den lekkerbiskenen oppe til venstre clown

8 Re: Noe for Mortal? on Tor 24 Jan 2013 - 15:27

Klart jeg mente det, men er ikke helt fanatisk heller... pirat

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]

Similar topics

-

» Noe for Mortal?