Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Ut stuevinduet.

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Go down  Innlegg [Side 5 av 6]

101 Re: Ut stuevinduet. on 24.04.17 20:00

KnutR

Admin
Hva skal en si..

Dette er ut av stuevinduet i kveld.

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt hardt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevognsrigg (støttehjulsræseren), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 508.
Vis Medlemmets Profil

102 Re: Ut stuevinduet. on 24.04.17 20:03

Nei hva skal du si?

Stakkrs jævler santa

103 Re: Ut stuevinduet. on 24.04.17 21:39

er ikke noe mindre her....
håper bare det er mindre nedi dalen i morra tidlig... affraid

men det snør og blåser som et helvete ennå---

Vis Medlemmets Profil

104 Re: Ut stuevinduet. on 24.04.17 22:15

KnutR

Admin
Blåser friskt her på Toten også nå. Eneste trøsta er at det er mørkt, da slipper jeg å se resultatet av vinden jeg hører før i morgen tidlig når jeg skal på jobb. Rolling Eyes

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt hardt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevognsrigg (støttehjulsræseren), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 508.
Vis Medlemmets Profil

105 Re: Ut stuevinduet. on 04.01.18 21:08

KnutR

Admin
På tide å vekke den her igjen.
Ut av stuevinduet på Toten for ca 2 timer og 20 cm snø siden:

Skulle jeg bli stille en periode, så er det bare at jeg har snødd inne.

Vis Medlemmets Profil

106 Re: Ut stuevinduet. on 04.01.18 22:18

KnutR

Admin
Måtte ta et par til da jeg freste meg vei mot gårdsplassen.

Vis Medlemmets Profil

107 Re: Ut stuevinduet. on 04.01.18 23:56

Værre enn her på tranby.
Men jaggu snør det tett ennå.

Vis Medlemmets Profil

108 Re: Ut stuevinduet. on 27.01.18 13:56

Tatt ut av døråpninga på Glasshuset (som fremdeles står), var kveld og mørkt, fotoapparatet så mere enn meg

Ut hagestua på kvelden by O K, on Flickr

109 Re: Ut stuevinduet. on 27.01.18 13:59

Canon EOS 40D og det skambillige men likevel skambrae 50mm f/1,8 objektivet.

My måtte du blø for nyerhvervelsen? Very Happy

Vis Medlemmets Profil

110 Re: Ut stuevinduet. on 27.01.18 14:06

bikeridr skrev:Canon EOS 40D og det skambillige men likevel skambrae 50mm f/1,8 objektivet.

Korssen i hællvetta klar du å sjå dæ??

111 Re: Ut stuevinduet. on 27.01.18 14:11

Jeg synes du burde male hagegjerdet ditt Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil

112 Re: Ut stuevinduet. on 27.01.18 14:13

KliffArne skrev:
bikeridr skrev:Canon EOS 40D og det skambillige men likevel skambrae 50mm f/1,8 objektivet.

Exif info. Ligger i bildet.
Du brukte 30 sek eksponering på 800 ISO den 25. jan kl halv tolv på natta.
Mer du vil vite om fotoet ditt Razz
Jo, forresten du kjørte full auto uten blits Wink

Edit: Nei, ikke helt full auto, du fokuserte manuelt..

Vis Medlemmets Profil

113 Re: Ut stuevinduet. on 27.01.18 14:19

bikeridr skrev:
KliffArne skrev:

Exif info. Ligger i bildet.
Du brukte 30 sek eksponering på 800 ISO den 25. jan kl halv tolv på natta.
Mer du vil vite om fotoet ditt Razz
Jo, forresten du kjørte full auto uten blits Wink

Edit: Nei, ikke helt full auto, du fokuserte manuelt..

Hehe, storebror ser deg.  Jaja, nytter ikke å skryte på seg noe her, altså.   Men fint bilde var det vel?  Ble ihvertfall imponert selv.

Måtte kjøpe Canon, da det er det du er god på, kan tenkes jeg har spørsmål etterhvert. Eller egentlig med en gang, hvilket objektiv skal jeg kjøpe meg, allround til natur og ellers utebilder? Et som er god på alt??

edit: er dette noe? https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=90461206&ref=conversation&fks=90461206

114 Re: Ut stuevinduet. on 27.01.18 14:37

He, he - ja - bildet var fint det. Gleder meg til du lærer deg raw-behandling. Da får du myyye mer ut av bildet og det vil ikke bli så blasst. (Det er konstruktiv kritikk, ikke "dissing" av bildet ditt).

Objektiv ja, det fortalte jeg jo, men du vil jo ikke legge ut nødvendige antall laken for det Wink

Neida, jeg skal anbefale deg et brukt et, som du også vil få igjen store deler av pengene hvis/om du bestemmer deg for å kyle hobbyen på dynga.
Dette:
https://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?utstyrtypeid=65&kjoepsalgid=2&id=271716&merkeid=3
Prisforlangende er kr 4.000,- mens et nytt koster over 20 laken. Selger du det evt på nytt om f.eks et år kan jeg (nesten) garantere deg at du får igjen iallefall 3-3.500,- for det.

Foto.no anses som en meget seriøs side med seriøse selgere/kjøpere. Foto.no har også et godt oppegående forum med egen tråd for de sjeldne svindlene som av og til oppstår.

Selgeren har vært på "dotten" (som "foto dott ænn-o" kaller det selv) siden 2000 og har to brukererfaringer med full score på seg.

Vis Medlemmets Profil

115 Re: Ut stuevinduet. on 27.01.18 14:40

Så editen din etterpå.

Nei, det finn-objektivet er ganske enkelt dritt. Jeg kjenner etpar som kjøpte seg slike (fra fotoklubben i Tromsø).
Han ene "mistet" det under bilhjulet og han andre prøvde å sette verdensrekord i kast ut på havet.

Vis Medlemmets Profil

116 Re: Ut stuevinduet. on 27.01.18 14:51

bikeridr skrev:He, he - ja - bildet var fint det. Gleder meg til du lærer deg raw-behandling. Da får du myyye mer ut av bildet og det vil ikke bli så blasst. (Det er konstruktiv kritikk, ikke "dissing" av bildet ditt).

Ja, får se om jeg setter meg inn i det dærre raw-greiene etterhvert, må bare først sette meg inn i det andre. Gi gjerne en liten gratisundervisning i emnet:-)

bikeridr skrev:Objektiv ja, det fortalte jeg jo, men du vil jo ikke legge ut nødvendige antall laken for det Wink

Da er vi tilbake på hva som er "nødvendig". Er nok ikke villig å legge ei månedshyre i det, og tror heller ikke det er nødvendig. Du sier jo selv at det objektivet jeg har på nå er skambillig og skambra. Det er i det segmentet jeg sikter:-)

bikeridr skrev:Neida, jeg skal anbefale deg et brukt et, som du også vil få igjen store deler av pengene hvis/om du bestemmer deg for å kyle hobbyen på dynga.
Dette:
https://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?utstyrtypeid=65&kjoepsalgid=2&id=271716&merkeid=3
Prisforlangende er kr 4.000,- mens et nytt koster over 20 laken. Selger du det evt på nytt om f.eks et år kan jeg (nesten) garantere deg at du får igjen iallefall 3-3.500,- for det.

Foto.no anses som en meget seriøs side med seriøse selgere/kjøpere. Foto.no har også et godt oppegående forum med egen tråd for de sjeldne svindlene som av og til oppstår.

Selgeren har vært på "dotten" (som "foto dott ænn-o" kaller det selv) siden 2000 og har to brukererfaringer med full score på seg.

Får se litt på det, da, hvis jeg klarer å riste mere småpenger ut av grisen.

Så svaret ditt på det på Finn. Ser det selges nytt for rundt 2lapper, og at det får brukanes omtale av noen. Men det er nok ikke lett, mange skryter av ting de har kjøpt pga at de ikke vil innrømme at de har kjøpt skjit. Men her også må man nok se det ifht hva det koster.

117 Re: Ut stuevinduet. on 27.01.18 14:54

jhn skrev:Jeg synes du burde male hagegjerdet ditt Rolling Eyes

Var noe overskuddsmaling jeg fikk da jeg var i Supply-farten. Neste gang blir det blått

118 Re: Ut stuevinduet. on 27.01.18 15:08

Jepp, glass koster - dessverre. Dog, sålenge man får igjen (store deler) pengene ved salg, så går det på en måte greit.

Grunnen til at jeg turte anbefale deg dette objektivet er at det er såkalt "L"-glass ("glass" bruker vi som slang på objektiver, helst av litt grei kvalitet). Hvilket vil si at verdien synker meeeget sakte. Ser enkelte klarer å få igjen nesten (daværende) nypris for 20-30 år gammel optikk.

Hvorfor er det 55-25 objektivet møkk? Jo, det er ganske mørkt i tele-enden og det vil bli problemer med autofokusen i tussmørke. Du kan egentlig glemme autofokusen på "høylys" dag om vinteren i Nord-Norge f.eks.
Videre har det ganske stor fortegning og det er ikke skarpt. Alle bilder vil se ut som de er akkurat bittelitt ute av fokus.

Da er det, tross alt, bedre å legge igjen bittelitt ekstra penger (som kan fås igjen) og bli fornøyd både med bildene og hobbyen istedet for å få den drept av elendig utstyr.
Tenk liknelsen, du drar vel ikke på motorsykkeltur med flate dekk?

En kamerat av meg hadde et Canon EOS 1300 (helt begynnerkamera) og det såkalte "kit"-objektivet på 18-55. Også ganske mainnsjit og han skulle selge kameraet og kjøpe et slikt som mitt til 10x prisen av sitt.. Jeg sa han ikke trengte nytt kamera, men nytt objektiv, noe han ikke trodde på. Inntil jeg monterte mitt tjuetusenkroners-l-glass på kameraet hans og han kunne med selvsyn se at bildene ble betydelig bedre på kvaliteten.

Se gjerne denne, litt humoristisk vinklede, dog så sanne video mhp objektiv og kamerakvalitet:

Jeg skal prøve å gulpe opp litt kræsjkurs i raw sånn etterhvert. bounce

Vis Medlemmets Profil

119 Re: Ut stuevinduet. on 28.01.18 23:59

Hmm, Kliffer'n har vært litt merkelige dobbel, trippel, fippel og fimpel-poster både i trådene og på pm. Fikk du siste svar fra meg?

Vis Medlemmets Profil

120 Re: Ut stuevinduet. on 29.01.18 21:01

bikeridr skrev:Hmm, Kliffer'n har vært litt merkelige dobbel, trippel, fippel og fimpel-poster både i trådene og på pm. Fikk du siste svar fra meg?

Har vært litt krøll, ja. Fikk siste melding nå, og ser ut som svaret mitt gikk også.

KnutR må sjekke opp her, det er det jeg ikke betaler han for.

121 Re: Ut stuevinduet. on 29.01.18 21:49

KnutR

Admin
KliffArne skrev:
bikeridr skrev:Hmm, Kliffer'n har vært litt merkelige dobbel, trippel, fippel og fimpel-poster både i trådene og på pm. Fikk du siste svar fra meg?

Har vært litt krøll, ja.  Fikk siste melding nå, og ser ut som svaret mitt gikk også.

Hm.. Ikke vært ute for dobbeltpostinger selv såvidt jeg vet. Sjekker litt..

Vis Medlemmets Profil

122 Re: Ut stuevinduet. on 29.01.18 21:57

KnutR

Admin
KnutR skrev:
KliffArne skrev:

Har vært litt krøll, ja.  Fikk siste melding nå, og ser ut som svaret mitt gikk også.

Det ser ut som andre forum som bruker samme plattform har vært utsatt for samme problem, men at det ble løst ved 13-tiden idag.
Her hos oss tror jeg derimot problemet skyldes stadig økende alder, nervøse skjelvinger og framtredende inkontinens.

Vis Medlemmets Profil

123 Re: Ut stuevinduet. on 29.01.18 22:01

KnutR skrev:
KnutR skrev:
KliffArne skrev:

Det ser ut som andre forum som bruker samme plattform har vært utsatt for samme problem, men at det ble løst ved 13-tiden idag.
Her hos oss tror jeg derimot problemet skyldes stadig økende alder, nervøse skjelvinger og framtredende inkontinens.

Laughing Laughing
økende alder får vi vel tolerere, alternativet er jævlig dårlig What a Face

Vis Medlemmets Profil

124 Re: Ut stuevinduet. on 12.02.18 16:31

KnutR

Admin
Nå er jeg alvorlig lei hele jævla vinteren.
Det øverste bildet her.. Se nøye på det. De små greiene som stikker opp der, er toppen av skigarden min. Dvs ca 180cm.

Her er en illustrasjon av hvor mye det har kommet fra i går kveld til i formiddag. Og det fortsetter å snø...

Vis Medlemmets Profil

125 Re: Ut stuevinduet. on 12.02.18 19:25

Oy, ja det var litt snø der ja. Og folk sier at det var så mye mer snø før i tiden Shocked

Vis Medlemmets Profil

Sponsored content

Til Toppen  Innlegg [Side 5 av 6]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next