Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Ut stuevinduet.

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6

Go down  Innlegg [Side 6 av 6]

126 Re: Ut stuevinduet. on 12.02.18 23:41

KnutR

Admin
Bromm skrev:Oy, ja det var litt snø der ja. Og folk sier at det var så mye mer snø før i tiden Shocked
Rekorden på målestasjonen på Biri gikk i løpet av helga. Ikke målt så mye snø siden målinga begynte i 1937. Offisielle all time rekorden var visstnok fra 1927 iflg meterologisk institutt, og det mangla 7 cm, men artikkelen i OA ble skrevet før dagens 15-20 cm...
Jeg har offisielt gitt opp sommeren.  Tror vi trenger et par sommere før det er bart nok til å tenke på MC-kjøring igjen....

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500 (selges), Suzuki GS125 (selges), Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt hardt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevognsrigg (støttehjulsræseren, selges), Garelli Eureka Flex (låvefunnet, selges) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 508.
Vis Medlemmets Profil

127 Re: Ut stuevinduet. on 13.02.18 8:39

KnutR skrev:
Bromm skrev:Oy, ja det var litt snø der ja. Og folk sier at det var så mye mer snø før i tiden Shocked
Rekorden på målestasjonen på Biri gikk i løpet av helga. Ikke målt så mye snø siden målinga begynte i 1937. Offisielle all time rekorden var visstnok fra 1927 iflg meterologisk institutt, og det mangla 7 cm, men artikkelen i OA ble skrevet før dagens 15-20 cm...
Jeg har offisielt gitt opp sommeren.  Tror vi trenger et par sommere før det er bart nok til å tenke på MC-kjøring igjen....
Pfft, stakkars søringer. Dere har vel antydning til brøyteskavler også nå..? pirat Wink

Da det, 29.04.1997 var snørekord i Tromsø på 240 cm, tenkte jo vi det samme. Var vi heldige, så forsvant snøen uti oktober, etpar dager før neste vinter startet. Men utrolig nok, på tross av 160 cm snø på 17. mai det året, så var det offisielt snøfritt 08.06.1997. Vi var "velsignet" med mye regn og mildvær hele maimåneden etter.

Men ja, joda jeg har fått med meg at det er dere sørafor som denne gangen får den ene snørekorden etter den andre. Det går over og i mellomtiden kan jo denne lenken være en fattig trøst Basketball
Snøvinteren i Tromsø

Vis Medlemmets Profil

128 Re: Ut stuevinduet. on 13.02.18 15:16

KnutR

Admin
bikeridr skrev:
KnutR skrev:
Pfft, stakkars søringer. Dere har vel antydning til brøyteskavler også nå..? pirat Wink

Da det, 29.04.1997 var snørekord i Tromsø på 240 cm, tenkte jo vi det samme. Var vi heldige, så forsvant snøen uti oktober, etpar dager før neste vinter startet. Men utrolig nok, på tross av 160 cm snø på 17. mai det året, så var det offisielt snøfritt 08.06.1997. Vi var "velsignet" med mye regn og mildvær hele maimåneden etter.

Men ja, joda jeg har fått med meg at det er dere sørafor som denne gangen får den ene snørekorden etter den andre. Det går over og i mellomtiden kan jo denne lenken være en fattig trøst Basketball
Snøvinteren i Tromsø

At folk har syndromer som gjør at de bosetter seg frivillig nord for polarsirkelen får være opp til dem selv... Rolling Eyes

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500 (selges), Suzuki GS125 (selges), Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt hardt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevognsrigg (støttehjulsræseren, selges), Garelli Eureka Flex (låvefunnet, selges) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 508.
Vis Medlemmets Profil

129 Re: Ut stuevinduet. on 13.02.18 15:48

[quote="bikeridr"]
KnutR skrev:

Snøvinteren i Tromsø

Var det ikke også en slik snørik vinter i Tromsø 92/93 eller var det 93/94?

Vis Medlemmets Profil

130 Re: Ut stuevinduet. on 13.02.18 15:59

Bromm skrev:
bikeridr skrev:
KnutR skrev:

Snøvinteren i Tromsø

Var det ikke også en slik snørik vinter i Tromsø 92/93 eller var det 93/94?

Mai 1975, April 1980, 92/93 som du nevner, 97 som nevnt. Siste skikkelige snøvinter var 2000 med 208cm. Senere 2014 og i fjor Very Happy

Vis Medlemmets Profil

131 Re: Ut stuevinduet. on 13.02.18 18:40

KnutR skrev:....  Tror vi trenger et par sommere før det er bart nok til å tenke på MC-kjøring igjen....

Må man ha bart for å kjøre mc??

132 Re: Ut stuevinduet. on 13.02.18 19:05

KliffArne skrev:
KnutR skrev:....  Tror vi trenger et par sommere før det er bart nok til å tenke på MC-kjøring igjen....

Aner ikke... har ikke hatt bart siden 80 tallet og har da klokket noen mil siden da.. scratch lol!

Vis Medlemmets Profil

133 Re: Ut stuevinduet. on 13.02.18 19:07

er litt snø i Lier også...selv om det er steder i dalen her med mer så holder det nå...

Vis Medlemmets Profil

134 Re: Ut stuevinduet. on 13.02.18 23:42

KnutR

Admin
KliffArne skrev:

Rolling Eyes Laughing lol!

Vis Medlemmets Profil

135 Re: Ut stuevinduet. on 14.02.18 9:37

Hvis det mot formodning blir bart igjen,kan du nok kjøre MC både med og uten bart... pig

Vis Medlemmets Profil

136 Re: Ut stuevinduet. on 15.02.18 19:43

KnutR skrev:
bikeridr skrev:
KnutR skrev:

Snøvinteren i Tromsø

At folk har syndromer som gjør at de bosetter seg frivillig nord for polarsirkelen får være opp til dem selv... Rolling Eyes
De siste 10 - 15 årene har det nesten ikke vært nedbør fra aug - feb her i kommunen. Vi har heller ikke hatt noen materielle skader pga vind. Flom forekommer ikke. Jeg har fremdeles ikke tatt frem spaden. Min påstand er at resten av landet har vel så mye værproblemer som vi har i landets nordligste kommune
Det som er litt uforståelig er at veiene er oftere kolonnekjørt og stengt enn de var før

Vis Medlemmets Profil

137 Re: Ut stuevinduet. on 18.02.18 20:35

Blir vel 2 meter på flatmark før vinteren er over. Sad

Vis Medlemmets Profil

138 Re: Ut stuevinduet. on 18.02.18 21:05

Fått spadd et høl til varmepumpa ja.... clown

Vis Medlemmets Profil

139 Re: Ut stuevinduet. on 24.03.18 8:59

nærmer seg...

Vis Medlemmets Profil

140 Re: Ut stuevinduet. on 24.03.18 15:34

Meldt ned til 10 minus til uka,så kanskje holde ann litt Wink

Vis Medlemmets Profil

141 Re: Ut stuevinduet. on 25.03.18 14:57

Håper snø og dritt snart forsvinner over hele fjøla,om jeg kjører lite så hadde det vært okei å komme i gang..... affraid
MEN,snøen har jommen minket litt de siste daga... sunny bounce

Vis Medlemmets Profil

142 Re: Ut stuevinduet. on 26.03.18 19:36

Fikk en tomme med ny dritt her i dag.... Evil or Very Mad

Vis Medlemmets Profil

143 Re: Ut stuevinduet. on 26.03.18 20:19

mekkern skrev:Fikk en tomme med ny dritt her i dag.... Evil or Very Mad

Søren Klype, hva med å få seg en byleilighet?
slippe dette styret med snø osv.

Vis Medlemmets Profil

144 Re: Ut stuevinduet. on 26.03.18 20:23

Erling0 skrev:

Plutselig er det et helvetes svært bygg rett forran vinduet.... skal holde ut litt til tror jeg.
dessuten er dette litt deilig; se ned på tåke og dårlig luft...  sunny
Søndag morgen:

Vis Medlemmets Profil

145 Re: Ut stuevinduet. on 27.03.18 1:28

Jøss ... Det har vært et helvetes holoi her siste 14 dager, snekov og ras og stengte veier og kolonnekjøring og drit og lort, hver dag, 165 cm sne har vi fått i den perioden, stod det i avisa

Stod ute og vifta med spaden for noen dager siden da det kom en 8-åring tuslende. Han stoppa og så på meg et minutt kanskje, så sier han ganske karslig "åja, du måkke sne" "Ja, må jo det" sier jeg.
"Ja, det e mye sne no ... å han pappa, som e jæævla god å måkke sne, sir at det e nok no" sier han.
Æ måtte jo bare si mæ enig

Vis Medlemmets Profil

146 Re: Ut stuevinduet. on 27.03.18 8:57

Ja vi fikk snøen tidligere i vinter.
Dette ligner på vintrene vi hadde her på 70-80tallet så det er ikke moe nytt, men en er jo ikke vant til dette etter noen år med søle og slaps vintre.
Men må si at det blir værre og værre med vinter.
Har noen planer for å unngå snø når jeg nærmer meg pensjonsalder.
Men litt avhengig av flere ting.

Vis Medlemmets Profil

147 Re: Ut stuevinduet. on 27.03.18 11:51

mekkern skrev:
Erling0 skrev:

Plutselig er det et helvetes svært bygg rett forran vinduet.... skal holde ut litt til tror jeg.
dessuten er dette litt deilig; se ned på tåke og dårlig luft...  sunny
Søndag morgen:

se det..
ikke så gæle at det itte e godt for noe Basketball

ps.. svært gigant bygg? Jepp, skjønner du følger med. king

Vis Medlemmets Profil

148 Re: Ut stuevinduet. on 29.03.18 0:12

KnutR

Admin
Dette tok jeg i dag tidlig.
Kort forklart: Drit og dra.

Vis Medlemmets Profil

149 Re: Ut stuevinduet. on 29.03.18 8:43

Ja her er det helt strøkent vær ikke en sky.....og -12 nå kl 8...

Greit nok at sola greier litt smelting midt på dagen men i skyggen/bak huset/der det er "ren snø" smelter det ikke en dritt.

Jeg har et parti i gårdsplassen som nekter å smelte-bakken har dyp frost og skygge, lempet på 5kg magnesiumklorid i går men det skjedde ikke stort-har 20kg til..

jeg vil ha dette bort slik at jeg kan trille litt sykler inn/ut av garasjen og inn i paviljongen så jeg får litt bedre plass til "vårservise" på syklene.
Men siden det er så kaldt om nettene og mesteparten av dagen har jeg ikke lyst til å løsne på bolting og ekstraisolering av garasjeporten siden jeg har på varme,strømmen er dyr nok.

Men de snakker om varmere vær og nedbør etter påske, det kan jo bli veldig intressant sett ut i fra snøsmelting og flom...spesielt hvis det strekker seg litt utover i april før det slår til skikkelig.

Vis Medlemmets Profil

Sponsored content

Til Toppen  Innlegg [Side 6 av 6]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6