Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

V70 som kødder

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 V70 som kødder on Tir 29 Jan 2013 - 18:05

Har en V70 D5 som ved to tilfeller har nektet å starte,etter at man har vært litt rask på avtrekkeren(ikke ventet lenge nok til at glødingen er fullført)før man har begynt å starte. I begge tilfellene ble det prøvd og prøvd mange påfølgende ganger,men ikke tale om at den ville starte. Startmotor drar motoren rundt,men ikke tegn til at den vil starte.
Begge gangene har det ordnet seg selv,hvis den får stå ifred en time eller to.

For meg virker det som om den enten ikke tar gløding,eller at den ikke får diesel.

Men som sagt,etter en time eller to er alt iorden igjen,første gangen skjedde det for litt over et år siden,og sist igår. Begge tilfellene etter at vi ikke lot glødeperioden gjøre seg ferdig før vi begynte å starte motor.

Er det noe som kan "henge seg" ved bomstarter??

2 Re: V70 som kødder on Tir 29 Jan 2013 - 19:10

Har den indikatorlampe for gløding?
Noen moderne dieselbiler har gløding som starter automatisk, når dørene låses opp, så om man glemmer å låse bilen så virker ikke glødingen.
Er ikke sikker på hvordan glødesystemet på din bil virker.
Men vil tro det har med glødeprosedyren å gjøre at den ikke starter, siden problemet kun har dukket opp ved avbrutt gløding.

Vis Medlemmets Profil

3 Re: V70 som kødder on Tir 29 Jan 2013 - 19:14

et lite enkelt problem, bytt den delen som sitter mellom de to hvite platene i hver ende av bilen clown

Vis Medlemmets Profil

4 Re: V70 som kødder on Tir 29 Jan 2013 - 20:01

Jeg hadde et lignende problem på min CRV, det var riktignok en bensin ... men om jeg bomstarta ... slapp nøkkelen litt for kjapt e.l. så måtte jeg vente litt for så å prøve på ny. Jeg hadde to verksteder til å feilsøke, men ingen fant feilen. Så var det en som foreslo å bytte nøkkel Shocked .. den gamle nøkkelen viste seg å være så slitt at det blei noe kluss i elektronikken i tenningslåsen. Det har ikke vært antydning til krøll siden jeg byttet nøkkel.
Men om det er det samme problemet på din bil, er vel kanskje tvilsomt

Vis Medlemmets Profil

5 Re: V70 som kødder on Tir 29 Jan 2013 - 21:11

S1000RR skrev:Har den indikatorlampe for gløding?

Ja. Og jeg syntes den slukket for fort ved de gjentatte startforsøkene.Når motor er helt kald pleier den å lyse 5-6 sekunder,mens når motor er varm slukker den tidligere,gjerne etter et sekund eller så. Motor var "halvvarm" da dette skjedde igår,så muligens skulle den ikke ha så mye gløding. Isåfall fikk den av en eller annen grunn ikke drivstoff. Jeg kjinnet 10-15 sekunder uten at den tok etter det,og det var ikke spesiellt kaldt igår.3-4 plussgrader.

S1000RR skrev:
Noen moderne dieselbiler har gløding som starter automatisk, når dørene låses opp, så om man glemmer å låse bilen så virker ikke glødingen.
Er ikke sikker på hvordan glødesystemet på din bil virker.

Den er ikke så moderne,den starter gløding når jeg setter på tenningen.

6 Re: V70 som kødder on Tir 29 Jan 2013 - 22:31

Kan jo også være fødepumpa som sitter i tanken som fusker.
Har du forsøkt å kjøre en diagnosetest på den?

Vis Medlemmets Profil

7 Re: V70 som kødder on Ons 30 Jan 2013 - 7:39

S1000RR skrev:

-Hva tror du?

Jeg drister meg til å gjette "nei".. rabbit

Vis Medlemmets Profil

8 Re: V70 som kødder on Ons 30 Jan 2013 - 17:49

99Trollerud skrev:
S1000RR skrev:

-Hva tror du?

Hehe,god å gjette du rabbit

Nei,har ikke tatt diagnosetest på den,ennå.Å gå på verksted med den,er vel litt pinglete og må bli siste utvei?

Saken er at etter det skjedde første gangen,så skiftet jeg diselfilter rett etterpå,og det så ikke så bra ut.Mye vann i filterhuset. Så trodde kanskje det var medvirkende årsak. Og så har det bare fungert helt til her om dagen.
Drenerte filterhuset igårmorges,og det var ikke antydning til vann der denne gangen.

Det sitter en slags elektrisk "sak" i forbindelse med diselfilteret/diselrørene fra tanken,ser nesten ut som en slags ventil.Går en to-leders kontakt inn på den.Får prøve å finne ut hva den er for noe.

Skulle hatt han enarmede Arthur fra bike.no her inne,han var jo Volvo-mekaniker. Eller kanskje skulle jeg prøvd å poste dette på bike clown

9 Re: V70 som kødder on Ons 30 Jan 2013 - 17:58

jhn skrev: Så var det en som foreslo å bytte nøkkel Shocked .. den gamle nøkkelen viste seg å være så slitt at det blei noe kluss i elektronikken i tenningslåsen. Det har ikke vært antydning til krøll siden jeg byttet nøkkel.

Trodde ikke nøkkelen i seg selv gjorde noe forskjell for elektronikken,så lenge den ellers gjør jobben med å vri selve låsen. Men hvis det var dårlig batteri i den,så kan den kanskje få dårlig kontakt med startsperren? På min bil ligger det en slags antenne rundt tenningslåsen,som nøkkelen skal ha radiokontakt med.

Det var faktisk ikke så helt borte vekk,når jeg får tenkt meg om rabbit Har ikke skiftet batteri i hverken den ene eller andre nøkkelen siden jeg kjøpte bilen brukt for 2-3 år siden,så batteriene kan være gamle.
Men de klarer jo å operere fjernstyringen til dørlåsene,på forholdsvis lang avstand,og samtidig har de virket siste året.Så det blir et skudd i mørket,men kanskje skifte batteriene nå.

10 Re: V70 som kødder on Ons 30 Jan 2013 - 19:04

KliffArne skrev:
99Trollerud skrev:
S1000RR skrev:

-Hva tror du?

Hehe,god å gjette du rabbit

Nei,har ikke tatt diagnosetest på den,ennå.Å gå på verksted med den,er vel litt pinglete og må bli siste utvei?

Saken er at etter det skjedde første gangen,så skiftet jeg diselfilter rett etterpå,og det så ikke så bra ut.Mye vann i filterhuset. Så trodde kanskje det var medvirkende årsak. Og så har det bare fungert helt til her om dagen.
Drenerte filterhuset igårmorges,og det var ikke antydning til vann der denne gangen.

Det sitter en slags elektrisk "sak" i forbindelse med diselfilteret/diselrørene fra tanken,ser nesten ut som en slags ventil.Går en to-leders kontakt inn på den.Får prøve å finne ut hva den er for noe.

Skulle hatt han enarmede Arthur fra bike.no her inne,han var jo Volvo-mekaniker. Eller kanskje skulle jeg prøvd å poste dette på bike clown

Vil anta at den elektriske saken du nevner sannsynlig er en forvarmer til dieselen, bruker vanligvis på andre biler slå inn på temp under -7, men jeg kjenner ikke til vulvaen

Vis Medlemmets Profil

11 Re: V70 som kødder on Ons 30 Jan 2013 - 19:12

custom 95 skrev:Vil anta at den elektriske saken du nevner sannsynlig er en forvarmer til dieselen, bruker vanligvis på andre biler slå inn på temp under -7, men jeg kjenner ikke til vulvaen

Ser ikke bort ifra at dette kan stemme,det skal være en forvarmer en plass. Så du har nok rett.
Da kan jeg nok glemme den saken der rabbit

12 Re: V70 som kødder on Ons 30 Jan 2013 - 20:06

Er det edc (electronic diesel control) på dette smykke av en bil?

Vis Medlemmets Profil

13 Re: V70 som kødder on Ons 30 Jan 2013 - 21:08

custom 95 skrev:Er det edc (electronic diesel control) på dette smykke av en bil?

Det er ihvertfall et smykke av en bil,Black Edition og greier clown

Det er common rail,og injektorer med elektrisk kobling på hver av dem. Da er det vel "edc" på den Question

14 Re: V70 som kødder on Ons 30 Jan 2013 - 21:09

KliffArne skrev:
jhn skrev: Så var det en som foreslo å bytte nøkkel Shocked .. den gamle nøkkelen viste seg å være så slitt at det blei noe kluss i elektronikken i tenningslåsen. Det har ikke vært antydning til krøll siden jeg byttet nøkkel.

Trodde ikke nøkkelen i seg selv gjorde noe forskjell for elektronikken,så lenge den ellers gjør jobben med å vri selve låsen. Men hvis det var dårlig batteri i den,så kan den kanskje få dårlig kontakt med startsperren? På min bil ligger det en slags antenne rundt tenningslåsen,som nøkkelen skal ha radiokontakt med.

Det var faktisk ikke så helt borte vekk,når jeg får tenkt meg om rabbit Har ikke skiftet batteri i hverken den ene eller andre nøkkelen siden jeg kjøpte bilen brukt for 2-3 år siden,så batteriene kan være gamle.
Men de klarer jo å operere fjernstyringen til dørlåsene,på forholdsvis lang avstand,og samtidig har de virket siste året.Så det blir et skudd i mørket,men kanskje skifte batteriene nå.
Det er neppe noen batteri i min nøkkel, bilen er fra 98, og har ikke sentrallås, og begge nøklene er fra 98.
Når jeg brukte den gamle nøkkelen virket alt ... startmotoren gikk som normalt, men den ville ikke starte.
Det var også snakk om å bytte noe små elektronikk som ligger i forbindelse med tenningslåsen hvis det ikke hjalp å bytte nøkkel.
At nøkkelen var slitt, er vel egentlig min konklusjon ... det blei vel aldri sagt direkte på verksted, de sa bare "prøv å bytt nøkkel"
Problemet forsvant i allefall
Beklager at æ ikke huske noe mere detaljert om denne elektronikken

Vis Medlemmets Profil

15 Re: V70 som kødder on Ons 30 Jan 2013 - 21:20

jhn skrev:Det er neppe noen batteri i min nøkkel, bilen er fra 98, og har ikke sentrallås, og begge nøklene er fra 98.
Når jeg brukte den gamle nøkkelen virket alt ... startmotoren gikk som normalt, men den ville ikke starte.
Det var også snakk om å bytte noe små elektronikk som ligger i forbindelse med tenningslåsen hvis det ikke hjalp å bytte nøkkel.
At nøkkelen var slitt, er vel egentlig min konklusjon ... det blei vel aldri sagt direkte på verksted, de sa bare "prøv å bytt nøkkel"

At husken blir dårligere etterhvert skal man ikke behøve å beklage,det bare er sånn rabbit

Det var sikkert ikke samme opplegget på bilen din. Hos meg ligger som sagt startsperren som en antenne rundt låsen,så da bare regner jeg med at den og nøkkelen kommuniserer.

16 Re: V70 som kødder on Ons 30 Jan 2013 - 22:04

KliffArne skrev:
jhn skrev:Det er neppe noen batteri i min nøkkel, bilen er fra 98, og har ikke sentrallås, og begge nøklene er fra 98.

At husken blir dårligere etterhvert skal man ikke behøve å beklage,det bare er sånn rabbit

Det var sikkert ikke samme opplegget på bilen din. Hos meg ligger som sagt startsperren som en antenne rundt låsen,så da bare regner jeg med at den og nøkkelen kommuniserer.
Der tror jeg du fant svaret sjæl cliff.
Schmycke dit tar forsøket som uautorisert start når du ikke gjør som du skal gjøre. Start sperra slår vel inn og lar pakket vente i en time før dem skal få prøve seg igjen og da skal det gjøres skikkelig.
Men jeg står fortsatt på at du bør bytte den biten mellom skiltene

Vis Medlemmets Profil

17 Re: V70 som kødder on Ons 30 Jan 2013 - 22:43

custom 95 skrev:Men jeg står fortsatt på at du bør bytte den biten mellom skiltene

Slutt å tull,det er ikke et alternativ.Denne bilen skal jeg ha lenge afro

18 Re: V70 som kødder on Tor 31 Jan 2013 - 11:43

Æ trur æ veit ka probleme e...

Skit mellom rattet og setet! Laughing

Vis Medlemmets Profil

19 Re: V70 som kødder on Tor 31 Jan 2013 - 18:27

Dæven,storkjæffta norlænning Suspect Vesst du ittje får loågga de på seinare,så e dæ bærre hann KliffArne såmm har byitta passore dett clown

20 Re: V70 som kødder on Fre 1 Feb 2013 - 11:38

KliffArne skrev:Dæven,storkjæffta norlænning Suspect Vesst du ittje får loågga de på seinare,så e dæ bærre hann KliffArne såmm har byitta passore dett clown

Hehe.. Pheew.. klart å logg mæ inn! :)

Minna mæ om ho blondina som levert bilen inn te feilsøking på verksted.. Da ho sku hent bilen igjen spurt ho ka de fann ut..
Mekanikeren: "skit i forgasser`n".. Blondina: "Åh..? -Kor ofte må æ gjør dèt..??"

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]

Similar topics

-

» V70 som kødder