Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Eksos, kutte i ramma

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Eksos, kutte i ramma on Ons 20 Feb 2013 - 21:09

Ok, så høres det ut som galskap men... Jeg trur ikke det er så gæærnt, uansett greit å spørre ekspertisen..
Da jeg som den posøren jeg er ikke vil ha samma eksosen alle andre har på Haya'n har jeg gått for en combo av VH grenrør og Yoshi slipon's.. Problemet er at dette er til en 08- mod, min er en 03. Derfor har jeg støtt på et lite problem, problemet vises her:

Eksosen tar inni festet til bakerste underkåpe og jeg får derfor ikke plassert lydpotta riktig. Det jeg tenkte var å kappe festet ca der jeg peker med skrutrekker'n her:

Og lage et litt smalere feste til underkåpa og bolte det i øverste hullet...
Så derfor spør jeg ekspertisen, er det no fali å fjerne den betan??

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Eksos, kutte i ramma on Ons 20 Feb 2013 - 21:55

Voodoodoo skrev:Ok, så høres det ut som galskap men... Jeg trur ikke det er så gæærnt, uansett greit å spørre ekspertisen..
Da jeg som den posøren jeg er ikke vil ha samma eksosen alle andre har på Haya'n har jeg gått for en combo av VH grenrør og Yoshi slipon's.. Problemet er at dette er til en 08- mod, min er en 03. Derfor har jeg støtt på et lite problem, problemet vises her:

Eksosen tar inni festet til bakerste underkåpe og jeg får derfor ikke plassert lydpotta riktig. Det jeg tenkte var å kappe festet ca der jeg peker med skrutrekker'n her:

Og lage et litt smalere feste til underkåpa og bolte det i øverste hullet...
Så derfor spør jeg ekspertisen, er det no fali å fjerne den betan??

Om du ikke skal montere dobbelstøtte på den i framtia, så er det ikke noe problem. Disse festene er til midtstøtte!
En kunne få dobbelstøtte som org ekstrautstyr, fjernet da den bakre underkåpedelen.
Om du kjenner etter på VS på salpanel, så er det en åpning inn til en bøyle som er påsveiset seteramma. Denne er beregnet for å løfte sykkel opp på midtstøtta

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Eksos, kutte i ramma on Ons 20 Feb 2013 - 22:08

Takker for kjapt svar, midtstøtte blir det aldri for det festet har en date med baufila i morra.. tongue

Resten av røra virker til å passe perfekt:

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Eksos, kutte i ramma on Ons 20 Feb 2013 - 22:27

Detta kan bli nice Cool
Men..
1. Kjøp deg vinkelsliper affraid
2. Kjøp et bedre kamera lol!

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Eksos, kutte i ramma on Ons 20 Feb 2013 - 22:34

ombygninger er tøft, men sett deg ned og stirr på betan og forsøk og tenk om ingeniørene til schruzuki har tenkt kombo med den betan i ramma du skal fjerne.
Stikkord er bæring, stabilisering. det er noe dritt og svekke noe som er skjørt.

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Eksos, kutte i ramma on Ons 20 Feb 2013 - 23:25

Hi-side skrev:Detta kan bli nice Cool
Men..

1. Har vinkelsliper men gidder ikke varme opp området rundt der jeg skjærer mer enn nødvendig. scratch

2. Har bra cam men gidder ikke tukle med det i garasjen... Iphone'n får duge, er jo ikke noen fotokonkurranse detta her.

Regner med at S1000rr kjenner sin suzuki og har helt rett når an sier det bare er å kappe....

Haya99 har du kutta de festene... Det er jo vekt å spare affraid

Sist endret av Voodoodoo den Ons 20 Feb 2013 - 23:30, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Eksos, kutte i ramma on Ons 20 Feb 2013 - 23:28

Litt for jævlig å kappe i den fine moppen,men må du så må du rabbit

8 Re: Eksos, kutte i ramma on Tor 21 Feb 2013 - 0:03

Voodoodoo skrev:
Hi-side skrev:Detta kan bli nice Cool
Men..

1. Har vinkelsliper men gidder ikke varme opp området rundt der jeg skjærer mer enn nødvendig. scratch

2. Har bra cam men gidder ikke tukle med det i garasjen... Iphone'n får duge, er jo ikke noen fotokonkurranse detta her.

Regner med at S1000rr kjenner sin suzuki og har helt rett når an sier det bare er å kappe....

Haya99 har du kutta de festene... Det er jo vekt å spare affraid

Festene på haiens busa er kuttet litt, for å få plass til annen støtdemperlink, men når han får ut fingern og kommer med en Øhliner, så ryker resten av midtstøttefestet. Yoshimura sin X1R racer hadde disse festene fjernet, og greide da å komme rundt Suzuka banen på helt greie tider.
Kutt dem av! Det er da faen ikke noe touringsykkel heller!!!!

http://www.alpha-sports.com/spst/1999%20GSX1300R/41.gif

Sist endret av S1000RR den Tor 21 Feb 2013 - 2:15, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Eksos, kutte i ramma on Tor 21 Feb 2013 - 1:42

Hmmm.. :)
Kjøpte det V&H grenrøret ifjor og hadde tenkt å få det montert på B-Kingen og bruke doble rør.
Der passet det helt fint på høyre side, men tok i demperfestet på venstre side.
Visste ikke at gen1 Busa hadde feste for midtstøtte... det har jo ikke gen2 såvidt jeg kan se av installasjonsmanual(er).
:)

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Eksos, kutte i ramma on Tor 21 Feb 2013 - 8:44

Nei "vi" har vel ikke fjernet dette? - men det kan vi gjøre - aldri midtstøtte på min.

Et annet tips - sidestøtte veier 1 tonn - få tar en en brukt støtte fra S1000RR fra et RR team og sett på den veien 0,3 gram...

...og carbontank og felger er jo et must - du kan ikke vise deg på Ringen uten...

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Eksos, kutte i ramma on Tor 21 Feb 2013 - 8:49

Noe annet på din er vel seteramma av stål - den veier også 1 tonn og sitter langt bak-høyt opp - på 99-02 er det i alu med fester av ost - så de går i stykker - men kan fikses - og da sparer du masse vekt på å skifte.

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Eksos, kutte i ramma on Tor 21 Feb 2013 - 8:53

Det var da ett vakkert stykke ingeniørkunst, den eksosen der! king

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Eksos, kutte i ramma on Tor 21 Feb 2013 - 12:41

Haya99 skrev:Noe annet på din er vel seteramma av stål - den veier også 1 tonn og sitter langt bak-høyt opp - på 99-02 er det i alu med fester av ost - så de går i stykker - men kan fikses - og da sparer du masse vekt på å skifte.

På toppen av den sykkærn sitter jeg, vekt ca 115kg. Om eg gadd å trene kunne jeg sikkert gått ned til 90. Her snakker vi 25kilo besparelse....
For det første er jeg såpass feit at jeg trenger den stålramma og jeg er ikke så opptatt av rundetider som deg Haien... Jeg har jo tilogmed bagasjerack, og kofferter på'n fra tid til annen...

Med det samme vi er inne på det Haien, du har vel fremdeles din raskeste tid på ACR med standard Hayabusa så den trimminga di har hjulpet fint lite.

Har btw gravd frem esken med fothvilerkittet så jeg tar det med til uka... Så nyprisen på de bitene og du har fått en jævlig god deal.. :0)

Vis Medlemmets Profil

14 Re: Eksos, kutte i ramma on Tor 21 Feb 2013 - 15:44

Voodoodoo skrev:
Haya99 skrev:Noe annet på din er vel seteramma av stål - den veier også 1 tonn og sitter langt bak-høyt opp - på 99-02 er det i alu med fester av ost - så de går i stykker - men kan fikses - og da sparer du masse vekt på å skifte.

På toppen av den sykkærn sitter jeg, vekt ca 115kg. Om eg gadd å trene kunne jeg sikkert gått ned til 90. Her snakker vi 25kilo besparelse....
For det første er jeg såpass feit at jeg trenger den stålramma og jeg er ikke så opptatt av rundetider som deg Haien... Jeg har jo tilogmed bagasjerack, og kofferter på'n fra tid til annen...

Med det samme vi er inne på det Haien, du har vel fremdeles din raskeste tid på ACR med standard Hayabusa så den trimminga di har hjulpet fint lite.

Har btw gravd frem esken med fothvilerkittet så jeg tar det med til uka... Så nyprisen på de bitene og du har fått en jævlig god deal.. :0)

Flott liker gode dealer - bare 115 din pingle... har forresten begynt å trene - men ikke gått ned noe særlig - er i fasen mindre flesk mer muskler....
og det veier også litt..

Sykkern er over 5 sek raskere så jeg har 1.37 nå - skal bare ta en runde for å bevise det .....snart...

Og selv om du er feit og slapp er det ikke noe poeng å ha en sykkel som er det også - tvert imot vil jeg si - det gjelder å kompensere...

Vis Medlemmets Profil

15 Re: Eksos, kutte i ramma on Tor 21 Feb 2013 - 21:47

Klarte ikke å la være å fyre'n opp i kveld.

Kappa det festet solid og vips passa allt mye bedre.
Har eksoslekasje på grenrøret helt ved fremste skjøten,det høres godt her. Forslag til tetningsprodukt mottas med takk.

Ble grei låt i'n da:

Regner med at Haien legger merke til koffertfestene...
De har hurtigkoblinger Haien... Har de på for å forsikre meg at de ikke tar i koffertene..

Vis Medlemmets Profil

16 Re: Eksos, kutte i ramma on Tor 21 Feb 2013 - 22:09

Voodoodoo skrev:
Har eksoslekasje på grenrøret helt ved fremste skjøten,det høres godt her. Forslag til tetningsprodukt mottas med takk.
Tja, jeg bruker silikon til å tette eksosanlegg. Du får det på Biltema til 49,90.
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Kjolesystem--ventilasjon/Vannpumpe/Pakningssilikon-for-hoye-temperaturer-36194/

Vis Medlemmets Profil

17 Re: Eksos, kutte i ramma on Fre 22 Feb 2013 - 8:49

Prøvde å legge på litt Hayabusa-godlyd da den varver nesten 12000 - men det faens Youtube innlogginga er jo værre enn et avhør på Guantanamo for å finne nytt passord som jeg har glemt....

Sist endret av Haya99 den Fre 22 Feb 2013 - 8:51, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil

18 Re: Eksos, kutte i ramma on Fre 22 Feb 2013 - 8:50

Haya99 skrev:Prøvde å legge på litt Hayabusa-godlyd da den varver nesten 12000 - men den faens Youtube innlogginga er jo værre enn et avhør på Guantanamo for å finne nytt passord som jeg har glemt....

satan - er ikke venn med nettet idag...

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]