Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Transporttid fra Thailand

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Transporttid fra Thailand on Søn 24 Feb 2013 - 16:49

Jeg har kjøpt en NOS forskjerm til AC50´en fra Thailand.

Jeg hørte aldri noe fra selgeren, og han var umulig å få tak i. Etter noen uker så tok jeg kontakt med paypal, som igjen hadde klart få et trackingnr ut av han..

Men, nå har det ikke skjedd noe siden 03.02.. Kan dette skyldes at skjermen er på vei via båt/tuk-tuk, eller burde jeg ane flere ugler i mosen?

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Transporttid fra Thailand on Søn 24 Feb 2013 - 17:02

Det har tatt opptil 8-9 uker på ting jeg har handlet fra østen,sporingssystemet har vært bob bob.
Når man tenker på hva man betaler for diverse er det jo helt utrolig at det kan lønne seg for selger og produsent.
Det er vel ikke vår enda? Very Happy

Vis Medlemmets Profil http://www.bronnoymcklubb.com

3 Re: Transporttid fra Thailand on Søn 24 Feb 2013 - 17:09

Ja, jo det kan vel fort ta tid.. rabbit .

Tidligere har jeg kun kjøpt smådeler fra østen, og de pleier å komme rimelig kjapt!..

Prisen var vel så som så, man kunne nesten fått en ny AC50 anno 1976 for samme prisen.. Men, det er den eneste nye orginale skjermen jeg har klart å oppdrive i løpet av det siste året.. :)

"Heldigvis" noen måneder til våren..! Den har jo ny repro skjerm nå, så jeg skal vel klare å kjøre til fisketorget uten å gremmes for mye..

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Transporttid fra Thailand on Søn 24 Feb 2013 - 19:46

Har du sjekket post/toll her i norge?
Har opplevd flere ganger at sendingen ligger i Tollen, og har ligget der i flere uker.
Noen av sporingene utgår når sendingen er ute av avsenderland.
Har opplevd dette flere ganger med US Postal Service!

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Transporttid fra Thailand on Søn 24 Feb 2013 - 20:28

Øyvind skrev:Jeg har kjøpt en NOS forskjerm til AC50´en fra Thailand.

Jeg hørte aldri noe fra selgeren, og han var umulig å få tak i. Etter noen uker så tok jeg kontakt med paypal, som igjen hadde klart få et trackingnr ut av han..

Men, nå har det ikke skjedd noe siden 03.02.. Kan dette skyldes at skjermen er på vei via båt/tuk-tuk, eller burde jeg ane flere ugler i mosen?

Hann KliffArne trur att nån ainner ha fått pakken dijnn clown

Hvis jeg søker på det referansenummeret ditt,så finner jeg ut at pakken er utlevert i Skien 13/2-13 afro

6 Re: Transporttid fra Thailand on Søn 24 Feb 2013 - 22:41

Har ikke sjekket med post/toll her i Norge... Men det ser ut til at jeg må gjøre det imorgen;-)

Hvor søkte du opp referansenummeret?

Edit: Fant ut det samme når jeg trykket nummeret inn hos posten.no.. Men jeg ser ikke helt hvordan den kan ha kommet seg fra thailand til oslo på 2 dager. Får håpe det er en tilfeldighet scratch

Med mindre han har sendt en eske kattesand til skien tidligere, og så bare gitt meg samme sporingsnr..

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Transporttid fra Thailand on Søn 24 Feb 2013 - 23:45

Øyvind skrev:
Edit: Fant ut det samme når jeg trykket nummeret inn hos posten.no.. Men jeg ser ikke helt hvordan den kan ha kommet seg fra thailand til oslo på 2 dager...

Rask hoderegning sier meg at det er gått 10 dager,fra den 3. til den 13nde rabbit Men egentlig skulle det stått navn på hvem som hadde fått den utlevert,det gjorde det ihvertfall på en Kinapakke som en sexy dame hadde hentet for meg på posten pig

8 Re: Transporttid fra Thailand on Man 25 Feb 2013 - 5:28

Om du trykker på "detaljer", eller noe i den duren så står det at forsendelsen kom til landet 5.2, men ble ikke tollet/videresendt/hentet før 13. Står også at det er et rekommandert brev, men det kan vel fort være en pakke også det:-/

Får hive meg på telefonen idag:-)

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Transporttid fra Thailand on Man 25 Feb 2013 - 23:34

Fant du ut av det?

10 Re: Transporttid fra Thailand on Tir 26 Feb 2013 - 21:54

KliffArne skrev:Fant du ut av det?

Var på telefonen med toll-folkene igår, men de hadde visst ikke noe med pakker å gjøre. Så da ringte jeg til posten, og hun kunne ikke hjelpe meg med noe mer enn hva jeg selv kunne lese på nettet.

Hun syntes at det var usannsynlig at en rekommandert forsendelse ble levert til feil person samt at kunne være to pakker med like sporingsnumre Question

Hun foreslo å ta kontakt med selgeren igjen, bl.a for å dobbelsjekke sporingsnr. Men dette er jo lettere sagt enn gjort.. scratch

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Transporttid fra Thailand on Lør 16 Mar 2013 - 22:21

Fortsatt ingen skjerm, men pengene er tilbake på konto king

Noen som har en slik skjerm til meg?

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Transporttid fra Thailand on Søn 17 Mar 2013 - 6:20

Hva med å bestille et kvinnfolk derfra, og be henne om å pakke en slik skjerm i kofferten når hun kommer? pig

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Transporttid fra Thailand on Søn 17 Mar 2013 - 10:47

99Trollerud skrev:Hva med å bestille et kvinnfolk derfra, og be henne om å pakke en slik skjerm i kofferten når hun kommer? pig

Men hva skal han gjøre med kvinnfolket,er jo ikke plass til 2 på AC'en rabbit

14 Re: Transporttid fra Thailand on Søn 17 Mar 2013 - 13:57

KliffArne skrev:
99Trollerud skrev:Hva med å bestille et kvinnfolk derfra, og be henne om å pakke en slik skjerm i kofferten når hun kommer? pig

Men hva skal han gjøre med kvinnfolket,er jo ikke plass til 2 på AC'en rabbit

Nettopp, dvs nede i hong-dongh så har de nok plass til både to og tre.. geek

Her hjemme har jeg igrunn nok med et kvinnfolk å strides med..

Når det gjelder skjerm så fant jeg en på ebay for litt siden(ny org-look repro, som visstnok var bedre enn org). Men da hadde jeg jo allerede en på vei, eller iallefall betalt for en.. Surprised

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]

Similar topics

-

» Transporttid fra Thailand