Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Quickshift! Hvor, hvilken, hvorfor?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Quickshift! Hvor, hvilken, hvorfor? on Tir 24 Apr 2012 - 21:51

Etter å dradd igjennom alle girene på S1000RR med quickshift, så tror jeg ikke jeg kan klare å ha min nye R6 uten denne gadgeten..

Så, noen som har erfaring med slikt? Har sett at Dynojet leverer en QS option for PC5, men foreløpig hadde jeg ikke tenkt å montere PC så da må jeg ha en "ekstern" sak.. Har såvidt sett på Cordona.no, men ble igrunn ikke så mye klokere..

Er det f.eks vanskelig å få dem til å fungere skikkelig? Jeg kommer nok ikke til å bruke denne til å sanke rundetider, snarere til å vise den fram på pølseboden..

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Quickshift! Hvor, hvilken, hvorfor? on Tir 24 Apr 2012 - 22:12

Har Cordona på banesykkelen, en 2001 mod R6, funker fint "rett ut av boksen" men driver fortsatt å fintuner litt med hundredelene på kill-tiden.

....også er lyden kul når man gearer med fullt pådrag Very Happy

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Quickshift! Hvor, hvilken, hvorfor? on Tir 24 Apr 2012 - 22:20

Hvilken innvirkning har "kill-tiden" på giringen? Det jeg er mest redd for er jo ev skade girkassen.. Shocked

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Quickshift! Hvor, hvilken, hvorfor? on Tir 24 Apr 2012 - 22:31

For kort kill-tid: du rekker ikke å få den i gear før motorkraften er tilbake = "misshandling" av gearkassen

For lang kill-tid: det er vel "bedre" for gearkassen (heller ikke bra), men det blir ett rykk i det motoren kommer inn igjen. Litt samme følelsen som å slippe gassen og gi gass rett etterpå. Ikke noe du vil oppleve midt i en sving med godt nedlegg.

Men som et utgangspunkt så funker fabrikkinnstillingen ganske bra. Hvis du ringer inn til Cordona så treffer du en veldig trivelig og hjelpsom kar som også tilbydde seg og hjelpe meg med å finne frem til riktig innstillinger hvis vi skulle møtes på banen... Men han var mest på acr i fjor...

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Quickshift! Hvor, hvilken, hvorfor? on Tir 24 Apr 2012 - 23:39

Ah, takk for hjelpen:-)

Skal sende han en Mail;-)

Vis Medlemmets Profil

6 Cordona - ECU-Editor on Ons 23 Mai 2012 - 22:00

Er man så heldig å ha en Suzuki hvor ECU er "hacket" av eliten bak ECU-editor har Cordona SG og interface som kommuniserer direkte med original ("hacket") ECU.
Bruker dette på min trimmede B-King og synes dette fungerer bedre enn kit'et som Cordona leverer til de aller fleste sykler.
I ECU-editor setter du killtid for hvert girskift, samt bestemmer om både tenning og fuel skal kuttes (default).
På Cordona-kitet sitter det en boks mellom ECU og coiler som kutter (kun) tenning. Det fungerer greit, men ikke så bra som når det kun er en SG-switch på girstag som sender signal direkte til ECU/programkode som styrer både tenningskutt og fuel-kutt.

Sist endret av Kongen den Tor 24 Mai 2012 - 0:18, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Quickshift! Hvor, hvilken, hvorfor? on Ons 23 Mai 2012 - 22:23

Lurte på å sette quickshifter på Astrid.
...da klarer jeg antakelig å knuse motorene enda fortere...

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

8 Re: Quickshift! Hvor, hvilken, hvorfor? on Ons 23 Mai 2012 - 22:26

Haeggis Softline skrev:Lurte på å sette quickshifter på Astrid.
...da klarer jeg antakelig å knuse motorene enda fortere...
Kanskje du skulle gått for en slowskifter? pale

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Quickshift! Hvor, hvilken, hvorfor? on Lør 26 Mai 2012 - 0:03

Har fortsatt ikke bestilt shifter, men kommer nok garantert til å kjøpe ECU-interface fra www.flash-tune.com :)

Usikker på hva jeg gjør med shifter, men leste såvidt at det kunne lages til i ecu-hackeren..men fuel-cut er vel ikke noe gøy? Må være litt stikkflammer Laughing

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Quickshift! Hvor, hvilken, hvorfor? on Lør 26 Mai 2012 - 0:09

Øyvind skrev:Har fortsatt ikke bestilt shifter, men kommer nok garantert til å kjøpe ECU-interface fra www.flash-tune.com :)

Usikker på hva jeg gjør med shifter, men leste såvidt at det kunne lages til i ecu-hackeren..men fuel-cut er vel ikke noe gøy? Må være litt stikkflammer Laughing
Stikkflammer=liker;)
bounce bounce bounce bounce bounce bounce bounce bounce bounce

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Quickshift! Hvor, hvilken, hvorfor? on Lør 26 Mai 2012 - 8:39

Øyvind skrev:..men fuel-cut er vel ikke noe gøy? Må være litt stikkflammer Laughing

Vil ikke dette føre til høye utslipp? Tenker du ikke på miljøet?? No

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Quickshift! Hvor, hvilken, hvorfor? on Lør 26 Mai 2012 - 12:36

Kjøp QS fra HM, er de som har best kvalitet, Cordona er bare en dårlig etterligning.
Selges av Plassen MC&Racing

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Quickshift! Hvor, hvilken, hvorfor? on Lør 26 Mai 2012 - 23:04

99Trollerud skrev:
Øyvind skrev:..men fuel-cut er vel ikke noe gøy? Må være litt stikkflammer Laughing

Vil ikke dette føre til høye utslipp? Tenker du ikke på miljøet?? No

Jo, selvsagt.. har jo katalysator og alskens.. Har du noe kjøretøy med slikt utstyr?

Et mulig problem er om denne fylles med bensin ev at bensinen antenner i katalysatoren.. Tror ikke det er så heldig..

Vis Medlemmets Profil

14 Re: Quickshift! Hvor, hvilken, hvorfor? on Lør 26 Mai 2012 - 23:06

S1000RR skrev:Kjøp QS fra HM, er de som har best kvalitet, Cordona er bare en dårlig etterligning.
Selges av Plassen MC&Racing

Takk for tips!:-)

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]