Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Har dere klargjort moppene deres til våren?

Gå til side : 1, 2  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 2]

Hvordan går det,karer,er moppene deres klare til å tas ut når våren kommer om en uke eller to?

Selv har jeg gått hele vinteren og tenkt som så at den derre servicen ZX'en skulle hatt,den har jeg gooooood tid til å få gjort. Innser nå at det er på tide å komme igang,så igårkveld tok jeg pleddet av den og trillet den frem på garasjegulvet og begynte å plukke av plastikk sånn at det er råd å komme til.

Får jeg litt arbeidslyst idag,så kan det tenkes jeg river av forgasserrekka og ventilkåpa. Sjekke/shimse ventiler,plukke/rengjøre forgassere. rabbit

sunny

Vis Medlemmets Profil
Vi fattigfolket må gjøre det selv Sad

Ja, det er synd på dere. Kanskje du ender opp med noe så simpelt som dette når du er ferdig:

pig

Vis Medlemmets Profil
AC50'en er forhåpentligvis klar til en lengre testtur og finjustering, Fz50en er i tusen deler og R6'en er så og si klar.. Har bare byttet olje og smurt litt her og der før jeg satt den bort. Men jeg hadde en plan om ny bremsevæske og justering av styrelager også:-)

Vis Medlemmets Profil
Tja, sykkelen er hos s1000rr for å få stell på mottor'n. Etter det ska jeg bare skifte bremsevæske og bremsekolsser... Er sikkert masse annet som burde vært fiksa også men jeg hakke tid..

Vis Medlemmets Profil
Fikk litt arbeidslyst utover ettermiddagen. Sjekket ventilklaringer,shimset om 4 plasser som var litt ute,men ikke mye. Forgasserne reiv jeg av,og åpnet for å rengjøre.
Men det kunne jeg spart meg,de var så godt som helt rene.Egentlig fantastisk,da de aldri har vært åpnet på de årene jeg har hatt denne moppen.Har aldri drenert flottørhusene heller før jeg har parkert for vinteren,noe som noen påstår er et must.
Jaja,blåste ihvertfall gjennom dem,når de først var av. Synkronisering etterpå,så nå sviver den fint rabbit Rengjort luftfilter,nå sitter jeg med en øl og venter på at det skal tørke sånn at jeg kan olje det og få det på plass. Jadda,er i rute afro

R6n plukket jeg ut motoren på tidligere iår, leverte til Solli Racing der Mani demonterte den og bygde den opp igjen med friske deler. Vi fant ut att det var på tide etter 6 år på banen, med kun olje/filterskift og en ventiljustering.

Venter på ny klutsj, skal sette i den gamle, montere motoren i sykkelen og få kjørt den inn i bremsebenken til Solli Racing, setter i den nye klutsjen når den kommer.

Gaffler, støtdemper og styredemper, leverte jeg til O.G Hagen. Han ga delene en servise og byggde om returdempeshimsene i Forgaffelen til han ble fornøyd.

Sykkelen trenger å få frisket opp lakken på kåpene og så skal jeg montere CABS`n som jeg har fått, må nok vente til Karlskoga 20-21 April med å få justert inn denne.

Så det ser ikke så værst ut, blir morro å komme igang igjen, og kjøre SuperStock600, der det virkelig går fort, har ca 5 sekunder ned til banerekoden på de fleste banene Shocked Surprised

Vis Medlemmets Profil
KliffArne skrev: Jadda,er i rute afro

Jadda,trodde jeg var i rute. Etter å fått på all plast og parkert moppen strategisk til for første kjøreturen når gradene kryper opp,så oppdager jeg selvfølgelig at det ligger en dråpe kjølevæske under den. Og det kommer selvfølgelig ikke av en løs slangeklemme,neida,det er fra et rør som går inn i blokka,trangt plassert under forgassere og mikkmakk.
Med godt mot og god fantasi gikk jeg ut i garasjen igårkveld for å fikse dette,hadde ett bittelite håp om at jeg skulle klare å løse dette røret og få det såpass løst at jeg med mine kirurghender skulle klare å skifte de to o-ringene uten å skru av plastikk + fjerne tanken.

Ja,ikke sant Suspect Det siste jeg husker før jeg tok kveld,var at plastdeler og diverse annet lå strødd rundt omkring.

Men tror jeg fikk det tett rabbit

Vis Medlemmets Profil

KnutR

Admin
Det ble nesten (halvferdig) montert blinklys på en sykkel, og ladet batteri på en annen i går kveld.
Og i dag er det 10 cm nysnø på Toten.

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil
99Trollerud skrev:Det finnes en grunn for at man skal tilstrebe å holde garasjen fri for kjøretøy med radiatorer og slikt ..

Du har et poeng,der.Luftkjølte mopper har sine fordeler rabbit

Jaja,jeg fikk det tett.Hadde meg en 4-mils tur på tørre Vestlandsveier i ettermiddag,og kan bare konstatere at det ER forskjell på ZX11 og XT600 clown

Har tatt av hjulene og kontrolert lager. Trenger å bytte på forhjulet og har smurt opp bak.
Demontert Tiforce anlegget og er klar for å montere nytt. Fant ut at det er enklere å bytte olje/filter når eksosen er vekk så da ble det tappet ut. Skal montere slipperklutch så jeg har ikke fylt på med olje igjen (får håpe jeg husker det Wink ).
Sykkelen ble satt på bukker (kjekt med racefothvilere) og demontert svingarm og bakdemper. Smurt opp pinnelagrene i svingarmen og skal bare rengjøre det jeg kommer til før jeg setter det sammen igjen.
Tatt ut luftfilteret og renset begge to. Så når det er tørt fårhåpentlig vis i morgen, så er det bare å olje og montere igjen.

Måtte våren komme fort Suspect

Sist endret av Hi-side den Lør 16 Mar 2013 - 23:53, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil
Jeg skal få vasket bremsestemplene, men er usikker på om jeg kan splitte kalipperne uten å skifte o-ringene. Noen som har synspunkter på dette?

Vis Medlemmets Profil
Jeg ville vel vært skeptisk til å splitte uten å bytte o-ringer..

-ellers er det godt å se at KTM'en er kommet inn i varmen igjen..

Vis Medlemmets Profil
Fikk skrudd sammen mesteparten av moppen i går, tok resten på morgen økten i dag, deretter jeg fikk tatt en 8 mils prøverunde i dag Very Happy

Vis Medlemmets Profil
Da har vi fått renset og satt i sammen bremsekalipperne og fylt på ny bremsevæske. Fylt på motorolje (se jeg glemte det ikke Surprised ).
Fått montert det nye Akra-anlegget og jeg syntes det ser rimelig bra ut ifht Ti-forcen jeg hadde.
Jag har montert igjen baksvingen og smurt og rengjort etter alle kunstens regler.
Så nå gjenstår det bare å få den til Skoglund MC for montering av slipperklutchen og benkekjøring.

Skal være instruktør på Karlskoga til neste helg for lisenskurset til Solør MCK. Jeg har mine tvil om at det blir kjøring med de temperaturene som er om dagen. Banekjøring i -2 er ikke å anbefale Suspect

Vis Medlemmets Profil
.....dette må S1000RR svare på... jeg regner med at alt er på stell som vanlig... Suspect

Vis Medlemmets Profil
Haya99 skrev:.....dette må S1000RR svare på... jeg regner med at alt er på stell som vanlig... Suspect

Så bra. Da blir det flere hayabusaer på ACR enn vanlig.

Vis Medlemmets Profil
11-Yngve skrev:
Haya99 skrev:.....dette må S1000RR svare på... jeg regner med at alt er på stell som vanlig... Suspect

...si ikke det ... strategien i år er å somle med påmeldinga til det er fullt....

Vis Medlemmets Profil
Haya99 skrev:
11-Yngve skrev:

...si ikke det ... strategien i år er å somle med påmeldinga til det er fullt....

Akkurat det trenger du neppe å bekymre deg for, tipper du får wildcard om så skulle skje

Vis Medlemmets Profil
Voodoodoo skrev:
Haya99 skrev:
11-Yngve skrev:

Akkurat det trenger du neppe å bekymre deg for, tipper du får wildcard om så skulle skje

Faen tror du det?? .... da er løpet kjørt...

Vis Medlemmets Profil
Våren er vel forbi, men jeg har hvertfall akkurat sendt en bestilling på svingarm- og linklager til en 1984 Kx 500 som står og støver ned her..

-Hæppy Mortal? tongue 

Vis Medlemmets Profil
Grattis Trollerud, her går det unna! Eller noe sånn...
rabbit 

Ser frem til du får liv i den sykkelen, om ikke så alt for lenge.

Vis Medlemmets Profil
Med de bitene fra All Balls på vei, er det ikke så mange mangler igjen, nei.. Best å gire ting litt ned her, vil jo ikke at det skal gå for fort heller..

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 2]

Gå til side : 1, 2  Next