Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Hvilken alt-mulig leke-sykkel er den beste?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

Med tanke på at jeg kun har råd til å ha en nyere gateregistrert tungsykkel så har jeg vært inne på ideen ved å ha 1 sykkel som kan brukes litt hele året. Jeg syntes (av og til) at det er litt dyrt å betale +/- 3500kr i mnd hele året på en sykkel som kun blir kjørt ca 3500km i året(i sommerhalvåret).

Jeg tenker derfor på om jeg skulle hatt en annen type sykkel, som kan "brukes" litt mer og med to/tre sett hjul slik at den f.eks kan brukes på både asfalt i terrenget og om vinteren.

Hvilke sykler som kan passe i denne kategorien??
Kravene er at den er gøy å kjøre(les: endel moment/effekt) og at den bør kunne kjøre 5000km før hele motoren må kontrolleres.

Pris: Max 150000kr.

Vis Medlemmets Profil
Du kan ha mye morro med en billig veteran,og dem koster ikke skjorta å ha på veien heller.

Nei, vetta faen, kompromisser innen MC-verden mener jeg aldri har funka.. Det nærmeste man har kommet er vel Supermotardene, men det blir litt for lite motor, gjøør det ikke?

KTM har klinket til med sin "Superenduro", og du har BMW sin HP2. Med 150k brennende i lomma, og et mål om å svi dem av på MC, tror jeg valget for min del, hadde stått mellom disse, og BMW'en hadde kommet seirende ut faktisk..

Vis Medlemmets Profil
Jeg tenker vel egentlig litt på en slags supermotard.. Men jeg er ikke helt inne på hva som er noe og ikke..!

Men det går nok over. Vil tro at det blir R6 en stund til king

Så kan jeg heller bygge vintage Honda/Suzuki racer.. alien

Vis Medlemmets Profil
En offroader er det beste til alt mulig,billig i innkjøp og forsikring.
KTM`en som dette eminente forum hjalp meg å fremskaffe feks.Under 1700 i året med full kasko,like god hele året.Har nettop vært ute og kost/lekt meg et par timer på fine vinterveier Very Happy .Det mangler litt på den store komforten,men i h@...te vi er jo bare ungdommer Laughing

Vis Medlemmets Profil http://www.bronnoymcklubb.com
Øyvind skrev:
Så kan jeg heller bygge vintage Honda racer..

Dick Mann Replica?

-Jeg vet om bensintanker!! cat

Vis Medlemmets Profil
Tenker sånn Honda Rc161/166-replica, eller noe basert på Suzuki T20/500.. Hondaen ville nok blitt en Cb250/350..

Bensintanker altså? Noen som selger/lager?

Vis Medlemmets Profil
Hei
Jeg er ny på forumet og har anskaffet meg en 2000 Kawasaki W650.

Mener dette er en rimelig allroundsykkel.
Kan brukes som original eller enkelt bygges om til både
café:

og

scrambler:

Vis Medlemmets Profil
ArneW650 skrev:Hei
Jeg er ny på forumet og har anskaffet meg en 2000 Kawasaki W650.

Hei,og velkommen.

Kawasaki blir aldri feil afro

Vis Medlemmets Profil http://www.bronnoymcklubb.com
Kul sykkel.. king

Hadde ikke hatt noe i mot å verken lage en scrambler eller racer....Men, sjansene for at modifiseringene hadde tatt overhånd og sykkelen egentlig ikke hadde blitt brukt er nok tilstede drunken

Vis Medlemmets Profil
Øyvind skrev:Kul sykkel.. king

Hadde ikke hatt noe i mot å verken lage en scrambler eller racer....Men, sjansene for at modifiseringene hadde tatt overhånd og sykkelen egentlig ikke hadde blitt brukt er nok tilstede drunken

Det koker nok ned til et pengespørsmål for min del. Heving/senking av sykkel skal vel være relativt beskjedent, men eksosanlegg koster nok en del.
Nå har jeg bestilt Lossa Enginering clubman styre

og folding bar end mirrors

Montere på disse, sjekk/justering av støtdempere foran, evt. skifte til progressiv fjør, noe modifikasjon av bakskjerm/evt. framskjerm og jeg er klar for sesongen.
Bilder av sykkel kommer når den er ferdig

Vis Medlemmets Profil
Flott sykkel, ArneW650! Jeg har alltid likt den modellen fra Kawasaki. Blir nok bra med nytt styre og speil, men litt mer lyd anbefales. :)

Vis Medlemmets Profil
mortal skrev:Flott sykkel, ArneW650! Jeg har alltid likt den modellen fra Kawasaki. Blir nok bra med nytt styre og speil, men litt mer lyd anbefales. :)
Takk mortal.
Må ordne opp i noe emission controll system som medfører voldsom popping i eksos først. Sjarmerende i små doser, men når jeg skremmer vettet av meg selv og andre trafikanter da er det ikke morsomt. Det er mulig å fjerne noe av innmaten, men leter etter reversed cone som har en litt annen vinkel og ikke er så lang.

Vis Medlemmets Profil
At det smeller litt når man går av på gassen er bare tøft! Jeg hadde latt den være som den er. :)

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]