Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Prosjekt XV1100A

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Prosjekt XV1100A on Fre 8 Mar 2013 - 21:07

Jeg er svak for adventure sykler, dvs bruks nytten på dem, men custom syklene ligger mitt hjerte nærmest.
Det jeg ønsker er og lage en god kjøremaskin, med en grei bagasjeløsning, samtidig som jeg skal opprettholde custom looken.
Etter 4 sesonger med denne sykkelen som jeg sannsynligvis kommer til å ha lenge, den fungerer faktisk utrolig bra til å kjøre på grusveier.
Min oppfating er det smale framhjulet på 100 X 19, bakhjulet er ikke så bredt heller 140 x 15 med proggresive fjærer i framgaffel med 150 mm vandring, og wiber oppsatte dempere bak, tilsammen fungerer det greit på grus (ikke traktorveier ol.)
Så dette prosjektet jeg begynte på når første snøen falt sist høst gikk jeg løs med stor iver og mange ideer.
Utgangspunktet.

Det første jeg ville ha var easy brackets som man ikke får til min sykkel, da må man lage brakketer som man kan feste easy brack boltene.

Mal i 1 mm aluminium.

Deretter var det og grov skjære ut fra en gammel syrefast stålplate med vinkelsliper og gå igang med å slipe/ polere og sveise i sammen.

til ferdig resultat

Med kassetten som monteres på veskene

Kassetter montert på veskene og på sykkelens easy bracs etter at jeg har skjært av trow over delen på veskene

Etter at jeg ble skvisa mellom en 4 akselet betongbil og betong midtdeler på ring 3 i Oslo i fjor forbannet jeg meg på at jeg skulle ha bedre horn, det resulterte i at jeg fikk tak i ett sett på Amazon.com på 115 desibel i ekte plast chrom til den anselige summen på 19.79 dollar + fraktpå 179 kr dette var bare plug and play.

samtidig når jeg var på Amazon fikk jeg tak i to trinns varme håntak 19.99 dollar.
nye mini led bullet blinklys framme 34.99 dollar montert tett inn på framlykt.

Ny baklykt til 23.75 dollar led med integrert baklys, bremselys, blinklys og skiltlys.

Etter at jeg var på mc messa sist lørdag var jeg innom en lampe butikk og fikk jaggu tak i Led pærer som passet til ekstra lysene mine der hadde jeg 2 x 35 W halogen som er ett problem når lyktene er små pga av varme.
Disse pærene var på 6,5 watt og skulle gi lysstyrke lik 50 W men med en kost pris på kr 449 satt den langt inne.
jeg spretta pakningen på den ene og oppdaget at pæra var ca 3 mm for lang til å passe, men jeg slipte forsiktig på falsen til pære ca 2 mm og da fikk jeg presset den langt nok inn i lampe huset-
her er det led på lampen til venstre og halogen på den høyre.

Begge montert med lys i

Denne uken har jeg slipt ned tank og skjærmer, bakskjærmen har jeg sveiset igjen de gamle hull festene til lykta samt hullet til lednings gjennomføringen.
Laget nytt hull til ny ledningsgjennomføring
Baksjærm med huller og rust før sliping

Slipt ned til blankt stål

Stay tuned more coming up

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Prosjekt XV1100A on Lør 9 Mar 2013 - 15:38

Kjekt med litt tutling vinterstid,men nå må du skynde deg å få det sammen.Våren er her snart rabbit
Lakkerer du selv?

3 Re: Prosjekt XV1100A on Lør 9 Mar 2013 - 19:34

KliffArne skrev:Kjekt med litt tutling vinterstid,men nå må du skynde deg å få det sammen.Våren er her snart rabbit
Lakkerer du selv?
Ja det var det jeg tenkte og tutle litt, det jeg ikke viste var at jobben ville oppta nesten all tiden min i vinter Shocked
planen er at sykkelen skal være kjørbar til påske, har tenkt og ta fri litt fra jobb så jeg rekker det.
Jeg har lakkert selv, med spraybokser fra billakkkspesialisten, kan anbefales.

første lakkering på tank la jeg på ett klistre merke som ikke ble bra.

Så da var det og slipe ned igjen, jeg fikk en på ett reklamebyrå til og skjære ut noen flammer og nye dekaler til tanken i chromet syltynt stål med lim så det var det som ble brukt under klarlakk.

Bakskjærmen som jeg hadde sveiset igjen 4 hull på så jeg når jeg hadde fått på lakk at den var blitt litt buklete, da var det bare å slipe ned og sparkle på nytt, da benyttet jeg varluftpistol på sparkel for og forhindre nedsynk.

Det har blitt noen lysstriper på bildene, men det er gjenskinn fra lampene i taket.
Dette er første gang jeg lakkerer sjæl og er stort sett fornøyd
Obs dette var mitt innlegg nr 100 Very Happy

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Prosjekt XV1100A on Lør 9 Mar 2013 - 19:52

Grattis med nr 100 alien

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Prosjekt XV1100A on Søn 7 Apr 2013 - 1:53

Ser at dette kan bli ett hurtig prosjekt, men her er noe updates.

fikk slipa, sveiset og mekka sammen veske brakketene

Skar av trow over delen på veskene og monterte easy bracks på vesken og vips var de montert og låsbare Very Happy

Har fått vanskjært ut en bagasje brett plate som jeg polerte opp og sveiset fast i de brakketene jeg lagde til den.

Tidligere monterte jeg en pleksi fairing, denne var alt for høy så den ble kappet ned og d a skjedde det som ikke skulle skje,skjærmen knakk 10 cm lavere en der jeg ønsket den. Det skapte en fantastisk turbulens bak skjærmen.
jeg var ute og prøvekjørte en yamaha xt1200z den hadde en høy skjærm med en vippbar ekstra skjerm, som ga meg samme ide.
Jeg Skar ut midt stykket på en annen gammel skjærm jeg hadde liggende og kappet jernene som i utgangspunktet skulle festes til styret, borret hull i fairingen og festet jernene fast i denne med Wire låser.

Led blink framme

Led blink og bremse lys bak ikke akkurat dot godkjent men, so what

noen bilder med effekten på super led ekstra lys.
bilden er tatt med ekstra lys og park lys.
ekstra lys og nærlys.

Jeg borret noen hull i ramma til bagasjebæreren for og ha noe og kunne stroppe i.

Må selvsagt ha med skygge bildet fra bagasje bæreren på skjærm Cool

noen bilder av det ferdige produktet, men sesongen er i gang så noen av utbedringene må vente kanskje det kommer noe i løpet av sesongen, men det får tiden vise.

Ja og noe rampete fra en gammal gubbe :)

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Prosjekt XV1100A on Søn 7 Apr 2013 - 6:40

Ser bra ut dette! Men jeg lurer på en ting:

Dobbel Sissy-bar? En for fører og en for passasjer? Det jeg lurer på er (bortsett fra hvordan kjerringa di holder seg så slank at hun får plass mellom de to) om det ikke kan være litt farlig for passasjeren, om du skulle krasje? monkey

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Prosjekt XV1100A on Søn 7 Apr 2013 - 9:32

99Trollerud skrev:Ser bra ut dette! Men jeg lurer på en ting:

Dobbel Sissy-bar? En for fører og en for passasjer? Det jeg lurer på er (bortsett fra hvordan kjerringa di holder seg så slank at hun får plass mellom de to) om det ikke kan være litt farlig for passasjeren, om du skulle krasje? monkey

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Prosjekt XV1100A on Søn 7 Apr 2013 - 9:48

custom 95 skrev:

Ser ut som om svaret fra -95 falt ut her,eller han glemte å skrive noe. Han begynner jo å dra på åra Twisted Evil

Jeg tror ikke krasjing på sånne custom's er en relevant problemstilling. De krasjer ikke,de faller over clown

9 Re: Prosjekt XV1100A on Søn 7 Apr 2013 - 10:14

KliffArne skrev:
custom 95 skrev:

Ser ut som om svaret fra -95 falt ut her,eller han glemte å skrive noe. Han begynner jo å dra på åra Twisted Evil

Jeg tror ikke krasjing på sånne custom's er en relevant problemstilling. De krasjer ikke,de faller over clown
Jeg tror cliff har modda det bort.
Prøver på nytt.
Fremre sissybar er bare og nappe opp.
I og med det er kjerring nr 2 lærer man av tidligere feil.
plukk kjærring som spiser lite og ikke en du må sloss med for og få mat, (kliff) "konemor" Sørg for at a eter mye frukt og grønt (hjelper med og holde vekta)
Sørg for at a får mye mosjon, dette kan gjøres ved å flytte ut i grisgrendte strøk, å holde seg borte sjæl (på jobb etc) da overlater man alt tyngre artbeid som snømåking, veireperasjon etc som = god mosjon for kjerringer Suspect
På den måten opprettholder man en slank kjerring pig

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]