Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Tidsfordriv..

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Tidsfordriv.. on Søn 17 Mar 2013 - 18:09

Mye fint her:

http://advrider.com/forums/showthread.php?t=487652

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Tidsfordriv.. on Søn 17 Mar 2013 - 19:29

På disse sidene er det noe for alle,til inspirasjon og rekreasjon.

Vis Medlemmets Profil http://www.bronnoymcklubb.com

3 Re: Tidsfordriv.. on Søn 17 Mar 2013 - 21:54

Som om jeg ikke satt nok foran datamaskinen..

En ting er å se på bildet, en annen ting er å bli så oppslukt og dermed bruke all annen fritid på å finlese spesifikasjonene og historien til de ulike syklene.. En tredje ting er hvor deppa man blir når man innser at man kanskje ikke kommer til å eie en eneste en tilsvarende sykkel... scratch

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Tidsfordriv.. on Man 18 Mar 2013 - 7:18

Øyvind skrev:Som om jeg ikke satt nok foran datamaskinen..

En ting er å se på bildet, en annen ting er å bli så oppslukt og dermed bruke all annen fritid på å finlese spesifikasjonene og historien til de ulike syklene.. En tredje ting er hvor deppa man blir når man innser at man kanskje ikke kommer til å eie en eneste en tilsvarende sykkel... scratch

Jeg tror du ikke må se deg blind på problemene.. Her mener jeg det er viktig å tenke over hvilke muligheter som finnes istedet!

Enkle motorer som Honda CB 450 og Yamaha XS 500 kan man vel få slengt etter seg, og de HAR faktisk ganske bra og "tidløst" (relativt) utseende, jeg har trua på en classic racer med en av disse som utgangspunkt..
Ellers må det jo kunne gå an å bruke en Jawa speedway motor med ekstern girkasse i en Featherbed-liknende ramme? Det er mye slikt å finne på en øy litt sør-vest for der du bor..

Har du oppsøkt Dag Riise, jobber vel hos Euroskilt i Bææærgen? Han er mer skadet enn de fleste, og har klart å mestre sinnslidelsen veldig bra.

Her sitter han på sykkelen han har bygd fra en haug med rør og noen gamle trafikkskilt:

Kan Dag, Kan du!

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Tidsfordriv.. on Man 18 Mar 2013 - 11:25

Hehe, ja det er egentlig fullt mulig å få tak i en slik sykkel for under 20000kr som man kan gjøre noe (iallfall se potensialet i)

Yamaha XS har jeg faktisk sett litt på(sånn siden jeg skal jobbe hos Yamaha, så kunne jo det blitt en god match)..

Dag Riise har jeg ikke hørt om, men ser jo ut som at han lider av samme lidelsen som enkelte andre..

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Tidsfordriv.. on Man 18 Mar 2013 - 12:06

Jeg tror ikke jeg gjør noe galt i å be deg om å oppsøke Dag. En trivelig fyr, som har gjort mye for det lokale, klassiske, mc-miljøet der borte hos dere..

Det er greit at flere har en lidelse her, men få er rammet så hard som Dag. Å bygge en Egli Vincent fra bunn av, er ikke only-only..

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Tidsfordriv.. on Man 18 Mar 2013 - 12:10

Så det finnes den slags folk på denne siden av fjellet også altså.. Har sett at det er en klubb for klassisk mc her, og så bor jeg 10meter fra teknisk museum så forholdene er vel egentlig tilstede..

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Tidsfordriv.. on Man 18 Mar 2013 - 19:04

Øyvind skrev:Hehe, ja det er egentlig fullt mulig å få tak i en slik sykkel for under 20000kr som man kan gjøre noe (iallfall se potensialet i)

Yamaha XS har jeg faktisk sett litt på(sånn siden jeg skal jobbe hos Yamaha, så kunne jo det blitt en god match)..

Dag Riise har jeg ikke hørt om, men ser jo ut som at han lider av samme lidelsen som enkelte andre..

Det er mye billig som kan bli kult. Her er f.eks. en XS 400:

http://www.speedjunkies.gr/

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Tidsfordriv.. on Man 18 Mar 2013 - 20:37

Litt usikker på hekken, men denne her er heller ikke helt feil king

http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=40427942

Kunne godt tenkt meg å bygge en liknende..

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Tidsfordriv.. on Man 18 Mar 2013 - 21:51

Ja, har sett den der før. Og jeg er ikke usikker på den hekken i det hele tatt, den er FÆL. Rolling Eyes De flat-track greiene er bare dustete.
Men ellers er jo XS 650 et svært godt utgangspunkt for å lage noe morsomt. Fin motor, kul lyd, kan gå bra. Men de begynner å bli dyre...
king

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Tidsfordriv.. on Tir 19 Mar 2013 - 8:34

Helt spinnvill pris. Men nei, "De flat-track greiene er bare dustete."

Her er et bygg utført av en kar som forstår hvordan en sykkel skal se ut:

Ser han har vært busy og oppdatert web-siden sin.. Her er det MYE snacks å se på!

http://www.mulemotorcycles.net/

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Tidsfordriv.. on Tir 19 Mar 2013 - 9:41

Ja, prisen er fæl også... cat

Flat-trackere har da verken bremser eller lys, og har ikke noe på gata å gjøre. Det er like dustete som om man bygger om til et utseende av speedwaysykkel eller icracer til gatebruk... Evil or Very Mad

Slik skal en flat-track XS se ut:

king

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Tidsfordriv.. on Tir 19 Mar 2013 - 9:48

Flisespikkeri, Mortal..

Ekte syre-choppere har jo ikke mer bremser dem heller.. rabbit

Jeg synes Flattrac-stuket er helt greit å "konvertere" til gatebruk, og vi må også huske på at flattrackere også BRUKES på "gata", f.eks i bakkeløp som Pikes Peak:

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]

Similar topics

-

» Tidsfordriv..