Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

"Innkjøring" av ny YZF-R6

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 "Innkjøring" av ny YZF-R6 on Ons 25 Apr 2012 - 19:07

Hei..

Om noen dager mottar jeg den nye sykkelen min, og i den forbindelse er jeg litt nysgjerrig på hvilke erfaringer dere har med innkjøring. Yamaha sier at de første jeg skal unngå store belastninger og ikke kjøre over 8300 o/min over lengre tid de første 1000km. Ved 1000km skal oljen byttes og deretter skal jeg ikke kjøre over 9900 o/min over lengre tid, de neste 600km..

Jeg tenker selv å passe på å kjøre den skikkelig varm, og bruke den normalt inkl noen pådrag opp mot rødmerkingen(ikke over lengre tid) Ikke småkjøre så mye, og gjerne skifte oljen lenge før 1000km..

Jeg kjørte inn en bane-S1000RR i bremsebenken for noen uker siden, og selv da den var kjørt 4km og stått 30min på tomgang så var oljen ganske grå og glinsende.. Etter en time i benken på mineral-olje(varierende turtall med noen fulle pådrag mot slutten) var oljen veldig glinsende(metallspon) og med en del spon på tappepluggen..

Ved denne innkjøringen fulgte jeg en "oppskrift" fra http://www.motospeed.se/ ...

Noen andre forslag? Jeg er ikke så hysterisk ang riktig innkjøring.. men jeg vil helst gjøre det best mulig..

Vis Medlemmets Profil

2 Re: "Innkjøring" av ny YZF-R6 on Ons 25 Apr 2012 - 19:23

Jeg har kjørt inn noen sykler, og verksmestere har kommentert at de har virket riktig så friske å fine senere.
Min oppskrift på alle har vært å bruke dem skikkelig, med god aksing, godt med girskift og KJØRE dem litt skikkelig, men følge anbefalingene om maks turtall, samt avstå fra statisk turtall over tid uansett nivå.

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

3 Re: "Innkjøring" av ny YZF-R6 on Ons 25 Apr 2012 - 19:29

En R6 blir vel uansett aldri gammal, se på det som en bruk og kast gjenstand, det er jo slik R6'en ser på deg..

Hvem av dere som overlever sommeren, om noen, er vel det viktige spørsmålet, ikke om motoren blir bra innkjørt eller ikke. Den motoren skla ende sine dager viklet 3x rundt en autovernstolpe, den skal ikke nyte pensjonisttilværelsen i Veteranmotorsykkelklubben i Bergen i 2050...

Vis Medlemmets Profil

4 Re: "Innkjøring" av ny YZF-R6 on Ons 25 Apr 2012 - 19:45

Hva skal man si om monsteret til Nomaden, da?
Han har tenkt å bli pensjonist på den...

5 Re: "Innkjøring" av ny YZF-R6 on Ons 25 Apr 2012 - 19:48

Haeggis skrev:Hva skal man si om monsteret til Nomaden, da?
Han har tenkt å bli pensjonist på den...

Trodde Nomaden VAR pensjonist allerede, jeg?

Vis Medlemmets Profil

6 Re: "Innkjøring" av ny YZF-R6 on Ons 25 Apr 2012 - 19:50

HAN?!?! Han har jo ikke fylt tredve engang!

...nei, vent litt - det var mentalt, det...

7 Re: "Innkjøring" av ny YZF-R6 on Ons 25 Apr 2012 - 19:52

Haeggis skrev:HAN?!?! Han har jo ikke fylt tredve engang!

...nei, vent litt - det var mentalt, det...

50 er "det nye 30"?

Vis Medlemmets Profil

8 Re: "Innkjøring" av ny YZF-R6 on Ons 25 Apr 2012 - 19:53

(Jaggu greit å more seg på andres bekostning...) Razz

Vis Medlemmets Profil

9 Re: "Innkjøring" av ny YZF-R6 on Ons 25 Apr 2012 - 19:54

Ikke minst når de ikke er til stede!!!
Very Happy

10 Re: "Innkjøring" av ny YZF-R6 on Ons 25 Apr 2012 - 19:55

Haeggis skrev:Ikke minst når de ikke er til stede!!!
Very Happy
Kem e ikke tilstede?? clown

Vis Medlemmets Profil

11 Re: "Innkjøring" av ny YZF-R6 on Ons 25 Apr 2012 - 19:59

Å faan.. Der var'n... pale

Vis Medlemmets Profil

12 Re: "Innkjøring" av ny YZF-R6 on Ons 25 Apr 2012 - 20:01

Øyvind skrev:Hei..

Om noen dager mottar jeg den nye sykkelen min, og i den forbindelse er jeg litt nysgjerrig på hvilke erfaringer dere har med innkjøring. Yamaha sier at de første jeg skal unngå store belastninger og ikke kjøre over 8300 o/min over lengre tid de første 1000km. Ved 1000km skal oljen byttes og deretter skal jeg ikke kjøre over 9900 o/min over lengre tid, de neste 600km..

Jeg tenker selv å passe på å kjøre den skikkelig varm, og bruke den normalt inkl noen pådrag opp mot rødmerkingen(ikke over lengre tid) Ikke småkjøre så mye, og gjerne skifte oljen lenge før 1000km..

Jeg kjørte inn en bane-S1000RR i bremsebenken for noen uker siden, og selv da den var kjørt 4km og stått 30min på tomgang så var oljen ganske grå og glinsende.. Etter en time i benken på mineral-olje(varierende turtall med noen fulle pådrag mot slutten) var oljen veldig glinsende(metallspon) og med en del spon på tappepluggen..

Ved denne innkjøringen fulgte jeg en "oppskrift" fra http://www.motospeed.se/ ...

Noen andre forslag? Jeg er ikke så hysterisk ang riktig innkjøring.. men jeg vil helst gjøre det best mulig..

No har du ingen unnskyldning til ikke å stille på Baneviken Exclamation

Vis Medlemmets Profil

13 Re: "Innkjøring" av ny YZF-R6 on Ons 25 Apr 2012 - 20:06

110-TAYLORnoMADEn skrev:

hehe...nei vet.. Har en på jobben som har bobil med hengerfeste, som jeg prøver å overtale til å bli med Wink

Kjører du sykkel eller bil oppover?

Vis Medlemmets Profil

14 Re: "Innkjøring" av ny YZF-R6 on Ons 25 Apr 2012 - 20:07

99Trollerud skrev:En R6 blir vel uansett aldri gammal, se på det som en bruk og kast gjenstand, det er jo slik R6'en ser på deg..

Hvem av dere som overlever sommeren, om noen, er vel det viktige spørsmålet, ikke om motoren blir bra innkjørt eller ikke. Den motoren skla ende sine dager viklet 3x rundt en autovernstolpe, den skal ikke nyte pensjonisttilværelsen i Veteranmotorsykkelklubben i Bergen i 2050...

hehe...vi får se Wink

Harleyen koster 2045kr for fullkasko... R6-spetakkelet koster 14100kr... lol!

Vis Medlemmets Profil

15 Re: "Innkjøring" av ny YZF-R6 on Ons 25 Apr 2012 - 20:13

Øyvind skrev:Hardly Ableson'en koster 2045kr for fullkasko... R6-spetakkelet koster 14100kr... lol!

NÅ skjønte jeg plussli' hvem du er!
Monstermannen?

16 Re: "Innkjøring" av ny YZF-R6 on Ons 25 Apr 2012 - 20:14

Kjapp du, Hæggis... What a Face

Vis Medlemmets Profil

17 Re: "Innkjøring" av ny YZF-R6 on Ons 25 Apr 2012 - 20:15

Haeggis skrev:
Øyvind skrev:Hardly Ableson'en koster 2045kr for fullkasko... R6-spetakkelet koster 14100kr... lol!

NÅ skjønte jeg plussli' hvem du er!
Monstermannen?

Yap.. cheers

Vis Medlemmets Profil

18 Re: "Innkjøring" av ny YZF-R6 on Ons 25 Apr 2012 - 20:17

99Trollerud skrev:Kjapp du, Hæggis... What a Face
Ikke vær for sikker på det.. What a Face

Vis Medlemmets Profil

19 Re: "Innkjøring" av ny YZF-R6 on Ons 25 Apr 2012 - 20:20

Øyvind skrev:
110-TAYLORnoMADEn skrev:

hehe...nei vet.. Har en på jobben som har bobil med hengerfeste, som jeg prøver å overtale til å bli med Wink

Kjører du sykkel eller bil oppover?
Bil m henger. Reiser opp i slutten av juni. Skal kjøre løp mellom 2-7 juli,for deretter å reise til norgestreffet med Hæggis før vi retunerer til BV Tat m Bmw greiene til treffkjøringen rabbit

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]