Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Turbo på mopper

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Turbo på mopper on Man 15 Apr 2013 - 19:29

Hvordan er det med disse "turbo-motorsyklene", var en som nevnte at man måtte regne med mye tid i garasjen med en sånn en?

Er dette tilfelle? Og er det spesielle ting man må/bør tenke på?

2 Re: Turbo på mopper on Man 15 Apr 2013 - 20:02

Tenk på å slutt å tenke på den jævla Turbo-Kawan nå Cliffi..

Du kan jo bruke mye tid i garasjen for det? Sikkert fler sykler som ligger i bananesker rundtfrobi.. Finn deg en slik en til?

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Turbo på mopper on Man 15 Apr 2013 - 20:44

99Trollerud skrev:Tenk på å slutt å tenke på den jævla Turbo-Kawan nå Cliffi..

Akkurat det tror jeg er et godt råd,som jeg skal høre på.Men det hadde jo vært morsomt,tror jeg...

99Trollerud skrev:Du kan jo bruke mye tid i garasjen for det? Sikkert fler sykler som ligger i bananesker rundtfrobi.. Finn deg en slik en til?

Kjærringa har faktisk hentet 2 stykk kjøretøyer som står i garasjen og venter på meg,der den ene skal være kjørbar,mens den andre visstnok mangler noen bagateller.
Er spent på hva det er rabbit

4 Turbo on Tir 16 Apr 2013 - 8:54

Hvis man har en turbosas fra en annerkjent produsent og den er RETT satt opp kan man vel kjøre 100000km uten problemer. Det er dog mange som fikler med slikt selv og da går det gale.... :)

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Turbo på mopper on Tir 16 Apr 2013 - 9:25

11-Yngve skrev: Det er dog mange som fikler med slikt selv og da går det gale.... :)

Noe sier meg at du snakker av erfaring?

Vis Medlemmets Profil

6 Hmm on Tir 16 Apr 2013 - 22:32

99Trollerud skrev:
11-Yngve skrev: Det er dog mange som fikler med slikt selv og da går det gale.... :)

Noe sier meg at du snakker av erfaring?

Var litt uheldig og skrudde på en TurboBusa og da var det en jordingsledning til ekstraspruten som løsnet i kabelskoen ( uten at ledninga datt ut ). Det "kostet" en ny cylinder og pakninger samt 4 stempler......

Heldigvis var eieren veldig forståelsesfull og sto for delene da det nok hadde skjedd ham og men æ måtte skru Sad :)

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Turbo på mopper on Ons 12 Jun 2013 - 20:33

Nå hadde jeg akkurat klart å glemme den,og så dukker den pinadø opp igjen:

http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=42221031

Nesten så man lurer på om det er noe gale med den. 7 prikker,du liksom. Man stopper vel ikke for polltiet hvis man har fleire hundre gamp på bakhjulet??

8 Re: Turbo på mopper on Ons 12 Jun 2013 - 21:09

KliffArne skrev:

Nå hadde jeg akkurat klart å glemme den,og så dukker den pinadø opp igjen:

http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=42221031

Nesten så man lurer på om det er noe gale med den. 7 prikker,du liksom. Man stopper vel ikke for polltiet hvis man har fleire hundre gamp på bakhjulet??

Kan skaffe mere oppl. om denne hvis det er ønskelig.

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Turbo på mopper on Ons 12 Jun 2013 - 21:57

Jeg har vel etterhvert noen timer i dynoen med justering av overladet moppe, og kunne nok skrevet en god avhandling om div.. 

Det største problemet i mine øyne er hvordan man skal klare å kjøle ned ladeluften skikkelig, med en intercooler er man godt på vei, men det er ikke alle sykler som har plass til slikt. Det kan også være greit å senke kompen med f.eks tykkere toppakninger slik at man "ødelegger" squish´en og dermed utvikler mindre varme fra kompresjonen.

Å senke tenning, justere opp bensin er tidkrevende, og man bør ha tungen beint i munnen samt en greit utstyrt dynobenk men det er mulig å få til uten å nødvendigvis havarere underveis..

Jeg tror at det er fullt mulig å få en kjørbar motor som tåler mye, men de blir uansett litt mer ømfintlig ovenfor feil på komponentene som har med overladingen å gjøre. (powercommander, tilleggsprut, bensintrykksregulator etc) Om bare en sikring ryker(eller jordingsledning som Yngve skrev) så er ikke veien så lang til fullt havari..

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Turbo på mopper on Tor 13 Jun 2013 - 6:41

Fornuften sier at man bør snu ryggen til igjen,og la noen andre ta seg av eventuelle bekymringer. Men det er jo en flott moppe,da:D  Han skriver at han tar innbytte,så jeg får foreslå et eller annet og se om han går pårabbit

11 Re: Turbo på mopper on Tor 13 Jun 2013 - 11:56

KliffArne skrev:Fornuften sier at man bør snu ryggen til igjen,og la noen andre ta seg av eventuelle bekymringer. Men det er jo en flott moppe,da:D  Han skriver at han tar innbytte,så jeg får foreslå et eller annet og se om han går pårabbit

..kjærringa?

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Turbo på mopper on Tor 13 Jun 2013 - 15:51

KnutR

Admin
Haya99 skrev:
KliffArne skrev:Fornuften sier at man bør snu ryggen til igjen,og la noen andre ta seg av eventuelle bekymringer. Men det er jo en flott moppe,da:D  Han skriver at han tar innbytte,så jeg får foreslå et eller annet og se om han går pårabbit

..kjærringa?
Bytteforslag under fanen "Det ene problemet er det andre verdt"?confused

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

13 Re: Turbo på mopper on Tor 13 Jun 2013 - 18:37

Kan ikke bytte bort kjærringa,hvem skal da forsørge meg?

Neida,har noe stående i garasjen som blir veldig lite brukt og jeg like godt kan kvitte,tror jaggu han ble fristet. Vi må bare bli enige om hva som er minst verdt:clown:

edit; og ka fan har skjedd med smiley'ene,Knut? Er det du? Uansett så får du i oppgave å fikse det tilbake

14 Re: Turbo på mopper on Tor 13 Jun 2013 - 19:39

KnutR

Admin
KliffArne skrev:Kan ikke bytte bort kjærringa,hvem skal da forsørge meg?

Neida,har noe stående i garasjen som blir veldig lite brukt og jeg like godt kan kvitte,tror jaggu han ble fristet. Vi må bare bli enige om hva som er minst verdt:clown:

edit; og ka fan har skjedd med smiley'ene,Knut? Er det du? Uansett så får du i oppgave å fikse det tilbake

Jeg skulle til å skylde på deg.. Det er tydeligvis oppdatert no greier her.

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

15 Re: Turbo på mopper on Tor 13 Jun 2013 - 21:57

Er Apriliaen du tenker på?

Vis Medlemmets Profil

16 Re: Turbo på mopper on Tor 13 Jun 2013 - 22:02

Neida,har noe stående i garasjen som blir veldig lite brukt og jeg like godt kan kvitte,tror jaggu han ble fristet. Vi må bare bli enige om hva som er minst verdt clown

Er det noe galt med smileyene? Cool

Vis Medlemmets Profil

17 Re: Turbo på mopper on Tor 13 Jun 2013 - 22:24

Haya99 skrev:

Er Apriliaen du tenker på?

Hehe,nei den er det ingen som vil ha.Har vel ikke prøvd så hardt heller. Lurer på om forstillingen passer på Gussi'en.

Har en båt som blir lite brukt,har fristet med den.  Går det i boks,så får jeg plutselig plass til flere mopper:clown:   Vi får se,ikke noe jeg stresser med.

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]