Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Moto Guzzi SP 650 1983

Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 9]

1 Moto Guzzi SP 650 1983 on Tor 25 Apr 2013 - 11:59

Jeg har lenge tenkt på å få tak i en Guzzi som jeg kunne rasert og bygd opp noe "morsomt" av. Syklene i seg selv har jo et utseende som kun en mor kan elske,men motorene har noe som tiltaler meg.

Her om dagen gjorde jeg et kupp på en SP 650 1983,med sidevesker og kåpe og allslags rabbit Har ikke hentet den ennå,og tror vel det kan ta litt tid før jeg gjør så mye med den. Men siden planlegging er halve jobben,så tenkte jeg dere kunne være med på det.

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med den,forslag mottas med takk.

Her er en som Mortal linka til,som jeg på en grotesk måte syns var tøff:

http://www.bikeexif.com/moto-guzzi-v50

2 Re: Moto Guzzi SP 650 1983 on Tor 25 Apr 2013 - 12:48

At Mortal har sansen for LSD-inspirerte bygg, det visste jeg vel fra før.. At du også har fått i deg slike sentralstimulerende midler nå, det var litt mer overraskende..
-Vær for lenge i land i England, kanskje?? monkey

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Moto Guzzi SP 650 1983 on Tor 25 Apr 2013 - 13:40

Hva, har jeg linket til den der? Shocked Da var jeg sikkert litt rusa ja...

Trodde jeg viste deg ting som liknet mer på dette her jeg:

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Moto Guzzi SP 650 1983 on Tor 25 Apr 2013 - 20:19

KliffArne skrev:Jeg har lenge tenkt på å få tak i en Guzzi som jeg kunne rasert og bygd opp noe "morsomt" av. Syklene i seg selv har jo et utseende som kun en mor kan elske,men motorene har noe som tiltaler meg.

Her om dagen gjorde jeg et kupp på en SP 650 1983,med sidevesker og kåpe og allslags rabbit Har ikke hentet den ennå,og tror vel det kan ta litt tid før jeg gjør så mye med den. Men siden planlegging er halve jobben,så tenkte jeg dere kunne være med på det.

Her har vi en start, dette bygget er en bobber så da snakker vi custom cyclops
det neste må være og finne en motor som passer inn i ramma så du får fjernet den stygge guzzi motoren clown en Vtwinn ville passet bra gjerne en fra japan noe som er holdbart geek

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Moto Guzzi SP 650 1983 on Tor 25 Apr 2013 - 21:25

custom 95 skrev:
KliffArne skrev:Jeg har lenge tenkt på å få tak i en Guzzi som jeg kunne rasert og bygd opp noe "morsomt" av. Syklene i seg selv har jo et utseende som kun en mor kan elske,men motorene har noe som tiltaler meg.

Her har vi en start, dette bygget er en bobber så da snakker vi custom cyclops
det neste må være og finne en motor som passer inn i ramma så du får fjernet den stygge guzzi motoren clown en Vtwinn ville passet bra gjerne en fra japan noe som er holdbart geek
Det er nok mange som vil ha Guzzi-motor, og noen blir så desperate at de bygger om fr HD til Guzzi også:

Den har vært nevnt/vist her før, men nå har den fått på sidevogn også.

http://www.finn.no/finn/mc/used/viewimage?finnkode=40439702

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Moto Guzzi SP 650 1983 on Fre 26 Apr 2013 - 12:19

KnutR

Admin
custom 95 skrev:

Nå banner jeg sikkert i kjærka her, men jeg synes faktisk "tversover"-Vtwin er litt kult. Du kan plutselig leke veldig med design dersom bobber/caferacer er stilen du sikter på. Litt av greia med iallefall cafe-stilen, er jo at ramma skal være "luftig", og det er absolutt mulig når motoren står den veien.

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

7 Re: Moto Guzzi SP 650 1983 on Fre 26 Apr 2013 - 13:04

KnutR skrev:Nå banner jeg sikkert i kjærka her, men jeg synes faktisk "tversover"-Vtwin er litt kult.

Blir ikke ansett som banning i denne kjærka/tråden. Det er jo nettopp motoren på disse moppene som er fine å se på jocolor

8 Re: Moto Guzzi SP 650 1983 on Fre 26 Apr 2013 - 13:36

KnutR

Admin
KliffArne skrev:
KnutR skrev:Nå banner jeg sikkert i kjærka her, men jeg synes faktisk "tversover"-Vtwin er litt kult.

Blir ikke ansett som banning i denne kjærka/tråden. Det er jo nettopp motoren på disse moppene som er fine å se på jocolor

Da sporer jeg tilbake på tråden:
En slik sykkel i cafelook (ja, jeg er svak for den) er omtrent like galskap som å lage caferacer av en gammal goldwing. I utgangspunktet høres det helt sprett gælint ut, men det blir jo så usigelig bra dersom man tør å gjennomføre det.

Begynn med å fjerne alt, og få sett på ramma. Da får du feelingen på hvordan du kan leke deg. Om du er av den avanserte sorten, så kan du sikkert finne treplantegninger av både sykkel og ramme? Greit å bruke som grunnlag for en ideskisse.

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

9 Re: Moto Guzzi SP 650 1983 on Fre 26 Apr 2013 - 21:38

googlet litt og fant en del cafe racere av denne sorten, er du vill og gal lager du sjøl, derimot om du satser på bolt on.
så det ut som de hadde noen lekre detaljer her http://www.kaffee-maschine.net/html/en/html/home.php
stilmessig likte jeg denne ogsåhttp://www.bikeexif.com/guzzi-cafe-racer men det er jo biter fra den første linken

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Moto Guzzi SP 650 1983 on Lør 27 Apr 2013 - 0:03

KnutR

Admin
custom 95 skrev:googlet litt og fant en del cafe racere av denne sorten, er du vill og gal lager du sjøl, derimot om du satser på bolt on.
så det ut som de hadde noen lekre detaljer her http://www.kaffee-maschine.net/html/en/html/home.php
stilmessig likte jeg denne ogsåhttp://www.bikeexif.com/guzzi-cafe-racer men det er jo biter fra den første linken

Åheite... Nå ble det litt søl på skjermen her....

Om cafeprosjektet jeg har i garasjen blir noe i nærheten av så bra som de der, så blir jeg overlykkelig.

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Moto Guzzi SP 650 1983 on Lør 27 Apr 2013 - 20:57

KnutR skrev:
custom 95 skrev:diverse snuskete utalelser og bilder

å heite... Nå ble det litt søl på skjermen her....
Da jeg har meget livlig fantasi bes slike utalelser holdes tilbake

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Moto Guzzi SP 650 1983 on Lør 27 Apr 2013 - 21:32

Her er noe å strekke seg etter Klifferen. affraid

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Moto Guzzi SP 650 1983 on Fre 3 Mai 2013 - 15:15

Igår var jeg og hentet vidunderet,og har allerede mistanke om at dette prosjektet ikke blir en "walk in the park" Suspect Burde forstått det allerede før jeg rullet den opp på mc-hengeren,for den ville ikke starte.Men hørtes "sunn" ut på lyden da vi dro motoren rundt på startmotor,så regner med det er en bagatell.
Men det var bare første "varselet". Avgårde mot Arendal,for å se på lett-mc til guttungen,men kom ikke lengre enn noen få km før jeg merket uvanlige bevegelser i hengeren,og i speilet ser jeg svart røyk og stripe i asfalten etter ene henger-hjulet. Der stod pinadø hjulet fast,lager karva. Jeg måtte bare dra det med meg for å komme meg ut av veien,og var heldig og kom meg inn i et bevoktet parkeringshus,ikke helt sikker på om manøveren fra hovedveien og inn der var helt etter boka,men måtte bare få skjiten unna trafikken. At det på et skilt stod at det ikke var lovlig med tilhengere,overså jeg glatt rabbit
Så der stod jeg,med havarert mc-henger,Guzzi på lasset,og en guttunge som ivret etter å komme seg til Arendal for å gjøre viktigere ting. Gode råd så ut til å bli dyre. Tenkte å ta en Haggis,klage min arme nød i håp om at noen forbarmet seg over oss. clown Men hadde ikke tid,så måtte fikse det selv:

Fikk tak i en leiehenger,og tror dere fan ikke mc-hengeren passet akkurat oppi cheers Problem solved.

Neste "problem": Leiehengeren måtte tilbake til Kristiansand innen klokka 15 dag, taksameteret går. Hadde ikke så alvorlig stor lyst til å kjøre ned en gang til,så denne gangen tok jeg en Haggis. Dvs.jeg ba kjærringa om å bruke den dærre feisboka til noe fornuftig,for en gangs skyld. Og jaggu fant hun tak i en kar med bil og hengerfeste som skulle fra Karmøy til Kristiansand i går kveld.Han tok min henger med seg,og så møttes vi "etter veien" hvor jeg "lastet om" og byttet hengere. Hengeren min er ikke riktig så brei som leiehengeren,så noe bilde av hvordan det så ut kan dere glemme.Men vi kom oss hjem santa

Og nå vet jeg hvorfor skramle kaller seg skramle,han kjører Ducati clown

14 Re: Moto Guzzi SP 650 1983 on Fre 3 Mai 2013 - 16:39

Både Skramleverket mitt og Guzzi du handlet er bedre enn den hengeren din ..Vis det er noe trøst :)

KliffArne skrev:Igår var jeg og hentet vidunderet,og har allerede mistanke om at dette prosjektet ikke blir en "walk in the park" Suspect Burde forstått det allerede før jeg rullet den opp på mc-hengeren,for den ville ikke starte.Men hørtes "sunn" ut på lyden da vi dro motoren rundt på startmotor,så regner med det er en bagatell.
Men det var bare første "varselet". Avgårde mot Arendal,for å se på lett-mc til guttungen,men kom ikke lengre enn noen få km før jeg merket uvanlige bevegelser i hengeren,og i speilet ser jeg svart røyk og stripe i asfalten etter ene henger-hjulet. Der stod pinadø hjulet fast,lager karva. Jeg måtte bare dra det med meg for å komme meg ut av veien,og var heldig og kom meg inn i et bevoktet parkeringshus,ikke helt sikker på om manøveren fra hovedveien og inn der var helt etter boka,men måtte bare få skjiten unna trafikken. At det på et skilt stod at det ikke var lovlig med tilhengere,overså jeg glatt rabbit
Så der stod jeg,med havarert mc-henger,Guzzi på lasset,og en guttunge som ivret etter å komme seg til Arendal for å gjøre viktigere ting. Gode råd så ut til å bli dyre. Tenkte å ta en Haggis,klage min arme nød i håp om at noen forbarmet seg over oss. clown Men hadde ikke tid,så måtte fikse det selv:

Fikk tak i en leiehenger,og tror dere fan ikke mc-hengeren passet akkurat oppi cheers Problem solved.

Neste "problem": Leiehengeren måtte tilbake til Kristiansand innen klokka 15 dag, taksameteret går. Hadde ikke så alvorlig stor lyst til å kjøre ned en gang til,så denne gangen tok jeg en Haggis. Dvs.jeg ba kjærringa om å bruke den dærre feisboka til noe fornuftig,for en gangs skyld. Og jaggu fant hun tak i en kar med bil og hengerfeste som skulle fra Karmøy til Kristiansand i går kveld.Han tok min henger med seg,og så møttes vi "etter veien" hvor jeg "lastet om" og byttet hengere. Hengeren min er ikke riktig så brei som leiehengeren,så noe bilde av hvordan det så ut kan dere glemme.Men vi kom oss hjem santa

Og nå vet jeg hvorfor skramle kaller seg skramle,han kjører Ducati clown

Vis Medlemmets Profil

15 Re: Moto Guzzi SP 650 1983 on Fre 3 Mai 2013 - 19:32

skramle skrev:Både Skramleverket mitt og Guzzi du handlet er bedre enn den hengeren din . :)

Får jeg virkelig håpe :)

Fant ut hvorfor den ikke tenner,niks gnist på pluggene,ingen av de to. Litt små stift-åpninger også,men var nok ikke avgjørende. Får gnist med andre plugger,men de passer ikke i hullet,så har ikke fått startet den ennå.

16 Re: Moto Guzzi SP 650 1983 on Fre 3 Mai 2013 - 20:57

Da var det ikke el tenning på den
Godt jeg har 4 plugger på 2 syl på skramleverket.....

KliffArne skrev:
skramle skrev:Både Skramleverket mitt og Guzzi du handlet er bedre enn den hengeren din . :)

Får jeg virkelig håpe :)

Fant ut hvorfor den ikke tenner,niks gnist på pluggene,ingen av de to. Litt små stift-åpninger også,men var nok ikke avgjørende. Får gnist med andre plugger,men de passer ikke i hullet,så har ikke fått startet den ennå.

Vis Medlemmets Profil

17 Re: Moto Guzzi SP 650 1983 on Fre 3 Mai 2013 - 22:06

Dette ser jo bra ut det, KliffArne. At den ikke starter er sikkert noe du fikser kjapt. Jeg tror dette blir bra, hold oss oppdatert.
rabbit

Vis Medlemmets Profil

18 Re: Moto Guzzi SP 650 1983 on Fre 3 Mai 2013 - 22:53

2 plugger å en skvett med bensin så starter den ...er jo italiensk kvalitet Very Happy Very Happy

Vis Medlemmets Profil

19 Re: Moto Guzzi SP 650 1983 on Fre 3 Mai 2013 - 23:35

Jada,den kommer til å starte når jeg får tak nye plugger. 4stk on order fra UK,95 kroner levert i postkassen på garasjeveggen.Bensin kjøper jeg lokalt rabbit Vil ha den igang og ta meg en prøvetur,før jeg plukker den ned,i tilfelle det skulle være noe.

Et raskt overblikk sier at rammen er rimelig bra,har ikke sett rust i det hele tatt.Men har selvfølgelig ikke sett alt. Ser også at det er en lettskrudd moppe,tror ikke det er mange boltene som skal løsnes for å splitte motor/gearkasse/bakhjul fra resten.

https://www.dropbox.com/sh/mhp1h0ykzrx7vb5/rn3_GnC1yb#f:12_934327688_xl.jpg

Som man ser av bildene,så er det forskjell på bakhjul/fremhjul.Dette pga at motor og bakhjul er fra en annen sykkel. Noen som vet om det bare er å bytte over hjul/svingarm fra den ene til den andre? Er det forskjell på utveksling i kardangklokka? Ser at den originale svingarmen gir ca 1,5 cm kortere akselavstand på moppen,får jeg den på så blir den vel like lettsvingt som carbonhjulene til Haya rabbit

edit.kjenner ikke til disse motorene,men originalt stod det en 4-ventilert motor i,mens den som står i nå er 8-ventilert.Er vel noe mere gamp,derfor spørsmål om utveksling. Sannsynligvis er den vel i gearkassen?

20 Re: Moto Guzzi SP 650 1983 on Lør 4 Mai 2013 - 6:59

Med 1,5 cm kortere svingarm, vil den bli mye enklere å få opp på bakhjulet.. cat

Vis Medlemmets Profil

21 Re: Moto Guzzi SP 650 1983 on Lør 4 Mai 2013 - 13:49

99Trollerud skrev:Med 1,5 cm kortere svingarm, vil den bli mye enklere å få opp på bakhjulet.. cat

Er kardang,så det blir en hypotetisk problemstilling rabbit

Men tilbake til spørsmålet; Er det forskjell på svingarm/kardangklokke på disse? Var sikker på at Mortal skulle ta den på strak arm

22 Re: Moto Guzzi SP 650 1983 on Lør 4 Mai 2013 - 16:09

Jeg har ikke så stor erfaring med Guzzi selv, spesielt ikke småmotorene. V65 Lario har 16" hjul både foran og bak, mens V65 SP har 18". Utvekslingen er forskjellig, men jeg vet ikke hvor dette er endret. Jeg tipper klokka er lik, men skal se om jeg finner ut noe mer i Guzziology, bibelen til Guzzi-entusiaster.

Vis Medlemmets Profil

23 Re: Moto Guzzi SP 650 1983 on Lør 4 Mai 2013 - 18:45

Forskjellen ligger i primærgearingen, som er 15/22 på SP og 16/21 på Lario. Både gearkasse og klokke har samme utveksling, så jeg regner med de er identiske.
king

Vis Medlemmets Profil

24 Re: Moto Guzzi SP 650 1983 on Søn 5 Mai 2013 - 0:11

mortal skrev:Forskjellen ligger i primærgearingen, som er 15/22 på SP og 16/21 på Lario. Både gearkasse og klokke har samme utveksling, så jeg regner med de er identiske.
king

Satser på det,må jo ha samme felg fremme og bak.

Trekker forresten tilbake at de er lettskrudde,fikk ikke av svingen på "delemotoren" ikveld.De har jo klart å lage det så trangt at det ikke er råd å komme til med normalt verktøy. Får spandere en billigpipe fra Biltema over helgen,slipe den såpass tynnvegga at den går nedpå

25 Re: Moto Guzzi SP 650 1983 on Tir 7 Mai 2013 - 16:06

KliffArne skrev:Trekker forresten tilbake at de er lettskrudde,fikk ikke av svingen på "delemotoren" ikveld.De har jo klart å lage det så trangt at det ikke er råd å komme til med normalt verktøy. Får spandere en billigpipe fra Biltema over helgen,slipe den såpass tynnvegga at den går nedpå

Kom jo plutselig på at jeg har fått meg dreiebenk,så da slipper jeg å slipe clown En stykk høykvalitets Biltema pipe ble dreid ned såpass at den går på:

Og voila,svingarmen er av:

afro

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 9]

Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next