Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Bakluka på Volvo'en i vranglås

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Bakluka på Volvo'en i vranglås on Ons 15 Mai 2013 - 23:38

Bakluka på V70'en har gått i lås,og vil ikke åpne med fjernkontroll. Kan høre at det klikker i rele'et,både til den og alle dørene når jeg låser/låser opp. Alle dørlåsene virker.

Mistenker at det er servo-motor eller noe som svikter,men hvordan får jeg åpnet bakluken sånn at jeg kommer til låsen/servomotor?? Burde/må jo være en måte å åpne den på fra innsiden,men jeg finner ikke ut av det No

2 Re: Bakluka på Volvo'en i vranglås on Tor 16 Mai 2013 - 5:58

Sånn går det når man skal ha slike jålete biler. Låser skal være mekaniske, ikke fjernstyrte og elektriske.

Nå kan du bare ha det så godt..

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Bakluka på Volvo'en i vranglås on Tor 16 Mai 2013 - 12:35

KnutR

Admin
Så vidt jeg erindrer (Opphavet har V70), så er det en plastikk/gummi-sak som dekker over et hull til nøkkel rett ved siden av skiltlyset.
Dette innebærer knestående, så du får eventuelt spørre noen unge og spreke om hjelp. Wink

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

4 Re: Bakluka på Volvo'en i vranglås on Tor 16 Mai 2013 - 12:48

KnutR skrev:Så vidt jeg erindrer (Opphavet har V70), så er det en plastikk/gummi-sak som dekker over et hull til nøkkel rett ved siden av skiltlyset.
Dette innebærer knestående, så du får eventuelt spørre noen unge og spreke om hjelp. Wink
Det må da være grenser for hvor mye dritt vi skal belemre ungdommen med

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Bakluka på Volvo'en i vranglås on Tor 16 Mai 2013 - 13:01

Jeg har sagt det før og sier det igjen bytt den biten mellom skiltene clown

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Bakluka på Volvo'en i vranglås on Tor 16 Mai 2013 - 15:31

KnutR

Admin
jhn skrev:
KnutR skrev:Så vidt jeg erindrer (Opphavet har V70), så er det en plastikk/gummi-sak som dekker over et hull til nøkkel rett ved siden av skiltlyset.
Det må da være grenser for hvor mye dritt vi skal belemre ungdommen med
Pffff, hadde du fått ei på min alder i knestående, så ville du nok ikke klaget over "belemringen".. pig cheers

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

7 Re: Bakluka på Volvo'en i vranglås on Tor 16 Mai 2013 - 19:22

Da har jeg endelig klart å kommet på beina igjen,etter at jeg la meg på kne i formiddag for å sjekke dette clown
Det er ikke noe nøkkelhull der.

Jeg får prøve å skru ned skiltlysene,og se om jeg kommer til noe der. Men rart om det kan åpnes fra utsiden.

8 Re: Bakluka på Volvo'en i vranglås on Tir 21 Mai 2013 - 15:00

Dåkker kainn sluitt å klø dåkker i haue,hann kliffarne ha fått opp luka rabbit

9 Re: Bakluka på Volvo'en i vranglås on Tir 21 Mai 2013 - 18:07

Og det sier du først nå?? Jeg har klødd meg til blods her jeg sitter. Har faktisk klødd frem halve kraniet nå! Siden 16. mai har dette ridd meg som en mare natt og dag!

-OK, da så.. Det skal bli godt å finne noe annet å gruble på, sann..

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Bakluka på Volvo'en i vranglås on Tir 21 Mai 2013 - 20:34

KnutR

Admin
For oss som grubler videre: Hvordan løste du problemet?
Innebar løsningen slegge eller annet tungt verktøy?

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Bakluka på Volvo'en i vranglås on Tir 21 Mai 2013 - 23:11

KnutR skrev:For oss som grubler videre: Hvordan løste du problemet?
Innebar løsningen slegge eller annet tungt verktøy?

Kun håndamakt rabbit Måtte bryte innerkledningen såpass løs at jeg fikk lirket en arm nedimellom,og der var jeg heldig og famlet meg frem til noe som lot seg bevege sidesveis. Og det var låsemekanismen,så da lot luka seg åpne fra utsiden.Og da kunne jeg ta trekket helt bort for å få oversikt. Motoren som driver låsemekanismen er død,enten kaputt motor eller kanskje et rele som tuller. Får se på det senere,har ikke tid nå. Kan nå låse/låse opp manuellt innenfra,det får være godt nok inntil videre Sleep

12 Re: Bakluka på Volvo'en i vranglås on Ons 22 Mai 2013 - 5:33

Jeg har ett forslag; Kan vi snakke om noe interessant istedet?? rabbit

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Bakluka på Volvo'en i vranglås on Ons 22 Mai 2013 - 9:29

KnutR

Admin
99Trollerud skrev:Jeg har ett forslag; Kan vi snakke om noe interessant istedet?? rabbit

..som... antikke tråkkemaskiner? Wink

Vis Medlemmets Profil

14 Re: Bakluka på Volvo'en i vranglås on Ons 22 Mai 2013 - 19:02

KnutR skrev:
99Trollerud skrev:Jeg har ett forslag; Kan vi snakke om noe interessant istedet?? rabbit

JA!!! Fy faen!! Har du tatt til fornuften og handlet deg en, du også??? alien

Vis Medlemmets Profil

15 Re: Bakluka på Volvo'en i vranglås on Ons 22 Mai 2013 - 20:49

Hæææh! Finnes det noe mere interessant enn bakluka til en V70??

Visste du feks at den er laget av rustfritt?

16 Re: Bakluka på Volvo'en i vranglås on Ons 22 Mai 2013 - 21:25

KliffArne skrev:

Hæææh! Finnes det noe mere interessant enn bakluka til en V70??

Visste du feks at den er laget av rustfritt?

Rustfritt fordi den er lagd av plast, ja.. Sad

Vis Medlemmets Profil

17 Re: Bakluka på Volvo'en i vranglås on Ons 22 Mai 2013 - 21:26

KnutR

Admin
99Trollerud skrev:
KnutR skrev:

JA!!! Fy faen!! Har du tatt til fornuften og handlet deg en, du også??? alien

Faktisk? Helt ærlig?

Nei.

afro

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]