Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

mortals roterom

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16 ... 28  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 5 av 28]

101 Re: mortals roterom on Man 14 Okt 2013 - 20:01

"Når jeg blir gammel", ikke "når jeg blir stor"?

Denne karen har to år igjen til han bli pensjonist, og kanskje ett år igjen å leve, helsa tilsier at han neppe brude kjøpe seg ny bike. Du har visst møtt fyren, tror jeg... What a Face 

(Nei, det er ikke Haya vi snakker om, Hæggis..)

Vis Medlemmets Profil

102 Re: mortals roterom on Man 14 Okt 2013 - 21:45

Arrow Question confused 
*tomt*

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

103 Re: mortals roterom on Man 14 Okt 2013 - 22:15

mortal skrev:Men nå kommer tiden man kan benytte i verkstedet, det er ikke så dumt det heller. Cool 

Man kan jo for eksempel bygge seg noe som dette her i løpet av vinteren:

Den var ikke så verst å se på,den alien 

104 Re: mortals roterom on Tir 15 Okt 2013 - 5:18

Haeggis Amateur Line skrev:Arrow Question confused 
*tomt*
Bor i skogkanten på Ådals beste Vestkant, mutters alene, bare Trollisens utrangerte maskinpark som holder ham med selskap. Pluss akkevitten og rulletobakken, da..

Vis Medlemmets Profil

105 Re: mortals roterom on Tir 15 Okt 2013 - 7:32

Ah! ja, nå husker jeg ham..!
Cool

106 Re: mortals roterom on Ons 16 Okt 2013 - 12:23

Vis Medlemmets Profil

107 Re: mortals roterom on Tir 22 Okt 2013 - 18:35

http://vimeo.com/74556996

Vis Medlemmets Profil

108 Re: mortals roterom on Man 28 Okt 2013 - 18:37

Litt selvskryt: Vi fikk hederlig omtale under Betongtavlen 2013 for dette prosjektet.

Fra juryuttalelsen:
"Innvendige betongarbeider i gulv og veggflater er utført med meget fine og presise overflater og detaljer. Det mest oppsiktsvekkende, og det som tydelig leses som den bærende ideen, er imidlertid det store taket som svever over hele byggevolumet som en dekkende vinge i samspill med omkringliggende svaberg. Taket er utført av vanntett, lys betong, isolert på undersiden med høyeffektive vakumisolasjonspaneler. Dette gir med sin minimale tykkelse et uvanlig lett arkitektonisk uttrykk."

Arkitekt:           Lund Hagem Arkitekter AS
Entreprenør:     Bico bygg og innredning
Byggeteknikk:   eStatikk as

Flere bilder her:
http://www.estatikk.no/hytte-lyngholmen.html

Vis Medlemmets Profil

109 Re: mortals roterom on Man 28 Okt 2013 - 19:03

Det var jo skikkelig flott - har sett det før i en eller annen sammenheng...

Hva/hvem er det du jobber med/hos Mortal?

Vis Medlemmets Profil

110 Re: mortals roterom on Man 28 Okt 2013 - 21:43

Takk for det Haya. Det er vist i siste "Mur og betong", og har vært presentert i D2 tidligere.

Jeg er den som får taket til "å sveve", er sivilingeniør i byggeteknikk (RIB) hos eStatikk as.

Vis Medlemmets Profil

111 Re: mortals roterom on Man 28 Okt 2013 - 22:50

mortal skrev:Takk for det Haya. Det er vist i siste "Mur og betong", og har vært presentert i D2 tidligere.

Jeg er den som får taket til "å sveve", er sivilingeniør i byggeteknikk (RIB) hos eStatikk as.
Fin jobb det der. .. !

Vis Medlemmets Profil

112 Re: mortals roterom on Man 28 Okt 2013 - 22:52

Hmmm RIBer med vyer er det lenge siden jeg har vært borti... og betong er fantastisk, men vi har vel ikke fått ut potensialet her i landet enda..

Vis Medlemmets Profil

113 Re: mortals roterom on Man 28 Okt 2013 - 23:12

Slik jeg har forstått det fra ledelsen i et relativt stort betongbyggeselskap, er det ikke mangel på lyst og vyer rundt spennende betongløsninger, snarere manglende guts hos oppdragsgivere.

114 Re: mortals roterom on Tir 29 Okt 2013 - 7:18

Jeg har vanligvis ikke så stor sans for slike moderne bygg, men dett var jo helt rått. Kunne godt tenkt med det ferieparadiset. Skal se om jeg kan få brukt litt av rentepengene på sparekontoen min Twisted Evil 

Vis Medlemmets Profil http://mcsidene.no/

115 Re: mortals roterom on Ons 11 Des 2013 - 16:26

Edi Orioli's 1990 Paris-Daker winning Lucky Explorer Elefant. One of three bikes entered by Cagiva that year (the events 1984-95 were contested), these bikes were designed, built and campaigned by Team Azzalin, with Roberto Azzalin the Team Manager. Entered in the Prototype class (of which 1990 was the last year) these bikes were the equivalent of rally GP machines. The engines were supplied by the Ducati race department and in 1990 were 904cc and featured, amongst other things, magnesium engine covers and a dry sump with the bottom of the crankcases removed and a hand built oil tank fitted in place of the starter motor. This bike has remained in Mr Azzalin's collection since 1990 and is complete apart from the navigation equipment (sourced from an aircraft) and the LH tank decals. Wheelbase 1560mm. Seat height 1000mm. Dry weight 180kg. Total fuel capacity 59lt. Top speed 180kph. Photographed near Varese, Italy. 2013. Team Azzalin collection.

Vis Medlemmets Profil

116 Re: mortals roterom on Ons 11 Des 2013 - 17:19

En av de råeste sykklene gjennom tidene.. Skulle gjort mye for å eie en slik en! Første gang jeg legger merke til de militærgrønne motordekslene, og artig å lese at den er dry-sumped og at de droppet stertmotoren..
-Ja, er man gæærn nok, og i form nok, til å gasse disse to hundre kiloene avgårde uten vei, i farter opp mot 180 km/t, da er man sikkert mann nok til å kicke den 900cc V-twinnen i gang under Saharas stekende sol også...

monkey 

Vis Medlemmets Profil

117 Re: mortals roterom on Tor 12 Des 2013 - 13:27

Trollerud skrev:En av de råeste sykklene gjennom tidene.. Skulle gjort mye for å eie en slik en!  Første gang jeg legger merke til de militærgrønne motordekslene, og artig å lese at den er dry-sumped og at de droppet stertmotoren..
-Ja, er man gæærn nok, og i form nok, til å gasse disse to hundre kiloene avgårde uten vei, i farter opp mot 180 km/t, da er man sikkert mann nok til å kicke den 900cc V-twinnen i gang under Saharas stekende sol også...

monkey 
Kjøp en, og bygg en replica!  pirat 

Vis Medlemmets Profil

118 Re: mortals roterom on Tor 12 Des 2013 - 13:32

1967 Lotus, kjørt av Jim Clark.

Fra Brands Hatch:

Vis Medlemmets Profil

119 Re: mortals roterom on Tor 12 Des 2013 - 14:30

Utterly amazing.....  alien 

Vis Medlemmets Profil

120 Re: mortals roterom on Fre 13 Des 2013 - 8:32

Trollerud skrev:Utterly amazing.....    alien 

Hollis …ENIG!!!

Var på Donington i fjor vinter og fikk sett F1 museumet - der var det meste av disse utstillt - helt utrolig bra biler - men dårlig info -og lite dybde i infoen.

De bilene som kom før vinger dominerte designet er jo helt utrolig vakre og funkis så det holder.

Men carbonarbeidene på de første vingede carbonbilene satte oss helt ut - vi hadde jo drevet litt med dette selv på båtene - men dette var en annen verden - syndt at mc- verdenen aldri har kommet til det stadiet men fortsatt driver i aluminium-alderen (som overtok for stål - før det jern - så bronse - så stein…) vi er nå langt inne i komposittalderen veed overgangen til nano-tek - men mc er fortsatt metall.

Vis Medlemmets Profil

121 Re: mortals roterom on Fre 13 Des 2013 - 10:23

Haya99 skrev:
Men carbonarbeidene på de første vingede carbonbilene satte oss helt ut - vi hadde jo drevet litt med dette selv på båtene - men dette var en annen verden - syndt at mc- verdenen aldri har kommet til det stadiet men fortsatt driver i aluminium-alderen (som overtok for stål - før det jern - så bronse - så stein…) vi er nå langt inne i komposittalderen veed overgangen til nano-tek - men mc er fortsatt metall.

He-he... Jeg skjønner poenget ditt, men jeg tipper materialbruken handler en del om kostnader også. Spennende med komposittmaterialer, jeg fabulerer om å lage en selvbærende hekk (for sete/lys/skilt) i karbonfiber selv, som boltes til hovedramme av stål. Har kikket litt på hva som er tilgjengelig av utstyr til selvbyggere, og har funnet frem til www.easycomposites.co.uk som har mye.

Har du laget noe i karbonfiber selv, Haya?

Vis Medlemmets Profil

122 Re: mortals roterom on Fre 13 Des 2013 - 10:27

mortal skrev:1967 Lotus, kjørt av Jim Clark.

Dette  bildet kunne ha hengt på veggen i stor størrelse, ja -

Vis Medlemmets Profil

123 Re: mortals roterom on Fre 13 Des 2013 - 11:04

mortal skrev:
Haya99 skrev:

He-he... Jeg skjønner poenget ditt, men jeg tipper materialbruken handler en del om kostnader også. Spennende med komposittmaterialer, jeg fabulerer om å lage en selvbærende hekk (for sete/lys/skilt) i karbonfiber selv, som boltes til hovedramme av stål. Har kikket litt på hva som er tilgjengelig av utstyr til selvbyggere, og har funnet frem til www.easycomposites.co.uk som har mye.

Nå skal jeg ikke skryte på meg altfor mye ….men har fusket litt med det - men spes den ene som var med har jobbet mye med carbon- bl.a laget den masten som står på min båt - og det er sandwich -carbon i sidene på denne - var mer avansert enn Marstrøm laget sine master og mye lettere. Jeg solgte et massivt Marstrøm-rør for å sette på den mer avanserte masten.

Det er forresten en kompis av S1000RR som driver med det samme -å lage en tank/hekk i carbon til en GSXR1100 proasjekt.

prøver å få han ovennevnte kompisen interr. i å lage carbon-mc-ramme med tank og hekk inkl. men han mener det er mye jobb…..

Vis Medlemmets Profil

124 Re: mortals roterom on Fre 13 Des 2013 - 18:36

mortal skrev:

Han prøvde å lage et skohorn, men det ble en stekespade i stedet..

Vis Medlemmets Profil

125 Re: mortals roterom on Fre 13 Des 2013 - 19:03

Trollerud skrev:
mortal skrev:

Han prøvde å lage et skohorn, men det ble en stekespade i stedet..
He-he... Very Happy  Ikke dårlig bare det, bruker det vel til å steke karbonader da?  rabbit

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 5 av 28]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16 ... 28  Next

Similar topics

-

» mortals roterom