Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

mortals roterom

Gå til side : Previous  1 ... 5, 6, 7 ... 17 ... 28  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 6 av 28]

126 Re: mortals roterom on Fre 13 Des 2013 - 20:04

Carbon-nader??  monkey 

Vis Medlemmets Profil

127 Re: mortals roterom on Tir 17 Des 2013 - 18:25

Okda skrev:
mortal skrev:1967 Lotus, kjørt av Jim Clark.

Dette  bildet kunne ha hengt på veggen i stor størrelse, ja -

For meg ser det ut som kjøreegenskapene til den er av den mer tvilsomme sorten.vektforhold 10/90 f/b? Wink

Vakker er den.

Vis Medlemmets Profil

128 Re: mortals roterom on Tir 17 Des 2013 - 18:29

Nei nå må du ta på deg brillenne igjen. Mottorn og førern mellom akslene, det blir vel så nært 50/50 som mulig. Og skuldrene på Førern i høyde med overkant av hjula skulle borge for lavt tyngdepungt, er nok reine go-karten detta  study 

Vis Medlemmets Profil

129 Re: mortals roterom on Tir 17 Des 2013 - 18:51

ArcticTiger skrev:Nei nå må du ta på deg brillenne igjen. Mottorn og førern mellom akslene, det blir vel så nært 50/50 som mulig. Og skuldrene på Førern i høyde med overkant av hjula skulle borge for lavt tyngdepungt, er nok reine go-karten detta  study 

Hallo!Motoren sitter jo på bakakselen,og det er jo ikke den tyngste delen av en racerbil er det? Razz 

Vis Medlemmets Profil

130 Re: mortals roterom on Tir 17 Des 2013 - 19:46

er vel rimlig nær dagens F-1biler den vektfordelingen minus aerodynamiken..

Vis Medlemmets Profil

131 Re: mortals roterom on Ons 18 Des 2013 - 7:11

FastFreddie skrev:
Okda skrev:
mortal skrev:1967 Lotus, kjørt av Jim Clark.

Dette  bildet kunne ha hengt på veggen i stor størrelse, ja -

For meg ser det ut som kjøreegenskapene til den er av den mer tvilsomme sorten.vektforhold 10/90 f/b? Wink

Vakker er den.

Er vel bare "downforsen" som mangler - kjørte neppe opp ned oppned i tunellene med den der, men det gjør de jo ikke i dag heller så..., ja og litt annet funksjonelt - men den er en nytelse å se på.

Vis Medlemmets Profil

132 Re: mortals roterom on Ons 18 Des 2013 - 8:27

FastFreddie skrev:
ArcticTiger skrev:Nei nå må du ta på deg brillenne igjen. Mottorn og førern mellom akslene, det blir vel så nært 50/50 som mulig. Og skuldrene på Førern i høyde med overkant av hjula skulle borge for lavt tyngdepungt, er nok reine go-karten detta  study 

Hallo!Motoren sitter jo på bakakselen,og det er jo ikke den tyngste delen av en racerbil er det? Razz 

Motoren er nok den tyngste delen her -og jeg tviler på at det er 50/50 vektfordeling - siden det er bakhjulsdrift er det vel heller ikke optimalt.

det er litt merkelig at ikke vinger på en F1 bil kom tidligere - ref fly svært vanlige på den tiden - var det regelendring - eller rett og slett at ingen fikk ideen tidligere?

Vis Medlemmets Profil

133 Re: mortals roterom on Ons 18 Des 2013 - 10:32

Haya99 skrev:
FastFreddie skrev:

Motoren er nok den tyngste delen her -og jeg tviler på at det er 50/50 vektfordeling - siden det er bakhjulsdrift er det vel heller ikke optimalt.  

det er litt merkelig at ikke vinger på en F1 bil kom tidligere - ref fly svært vanlige på den tiden - var det regelendring - eller rett og slett at ingen fikk ideen tidligere?

Motoren sitter foran bakakselen Haya, det er gearkassa som er i/over bakaksel. Dessuten sitter fører langt fremme og bensinen... det er foran. Dissa kjerrene starta jo ofte med mye fuel så jeg tror faktisk heller på 60-40 på startstreken enn40-60.

Vis Medlemmets Profil

134 Re: mortals roterom on Ons 18 Des 2013 - 12:26

Voodoodoo skrev:
Haya99 skrev:
FastFreddie skrev:

Motoren sitter foran bakakselen Haya, det er gearkassa som er i/over bakaksel. Dessuten sitter fører langt fremme og bensinen... det er foran. Dissa kjerrene starta jo ofte med mye fuel så jeg tror faktisk heller på 60-40 på startstreken enn40-60.

Nå er du helt på jordet - da ville den ikke gjort annet enn å spinne og slædde…. min 60% bak antakelig mer.
Bensinen tror jeg ligger langs sidene.

Det er Lotus 49 på bildet første med V8 Cosworth 3 liter og den første F1 som fikk vinger 49B versjonen i løpet av 1968. Modellen vant sitt debutløp i 1967 med Jim Clark. Vant F1 i 68.

Vis Medlemmets Profil

135 Re: mortals roterom on Ons 18 Des 2013 - 13:07

Har sjekket litt mer rundt denne Lotusen, det er en Lotus 49, første året av denne modellen var i 1967. Motoren er en Ford Cosworth 3,0 V8 DOHC 4 ventiler med aluminiumsblokk og FI, boltet direkte til monocoque chassiset av aluminium som en bærende del. Dette prinsippet bruker man fortsatt i dag i F1. Effekten var 400 hk ved 9.000 omdr/min., som ble overført via en fem-trinns ZF gearkasse.

Noen flere bilder som viser mer av hvordan bilen er bygd opp (1967 Lotus 49):

Under er bilder av Lotus 49B med høye vinger, disse ble brukt sent i 1968 og i begynnelsen av 1969. Den høye plasseringen er gjort for å få de opp i mest mulig uforstyrret (laminær) luftstrøm, og de er festet direkte til hjulopphenget. I 1969, på Montjuich Park i Spania, røk vingene på begge bilene (kjørt av Graham Hill og Jochen Rindt) i racet, og Jochen Rindt ble hardt skadet. Det ble etter dette forbudt å plassere vingene på denne måten, og man endte opp med å feste dem lavere, direkte til chassiset.

Lavvinget 49B, etter regelendringene:

Og til slutt en 49C fra 1970. Egentlig skulle Lotus 63 ta over for Lotus 49B i 1969, men denne bilen var en fiasko. Det ble derfor gjort en videreutvikling til 49C, som til slutt ble avløst av Lotus 72.

Lotus 63:

Lotus 72:

Vis Medlemmets Profil

136 Re: mortals roterom on Ons 18 Des 2013 - 14:51

Renard Motorcycles bygges i Tallin, Estland, med en 1.326 ccm fireventilert Moto Guzzi-motor. Med 123 hk ved 7.100 omdr/min, 134 Nm ved 5.600 omdr/min og 170 kg tørrvekt, kan sikkert denne være morsom. Rammen, eller snarere karosseriet, er i karbonfiber. Det samme er gaffel, svingarm (delvis?) og hjul. Litt snodig utseende, men gøy at det lages noe annerledes.

www.renardmotorcycles.com

Vis Medlemmets Profil

137 Re: mortals roterom on Ons 18 Des 2013 - 15:21

Nydelige detaljer og er sikkert uberbra å kjøre.Men designmessig uberfail Sad

Vis Medlemmets Profil

138 Re: mortals roterom on Ons 18 Des 2013 - 22:25

Åååja, det var Renard-motorcycles det stod!
Først, når jeg så på bildene, trodde jeg det var "Retard-motorcycles" det sto, men syns jo det var litt rart da, for det var jo umisskjennelig en Gussimottor  affraid

Vis Medlemmets Profil

139 Re: mortals roterom on Tor 19 Des 2013 - 0:10

ArcticTiger skrev:Åååja, det var Renard-motorcycles det stod!
Først, når jeg så på bildene, trodde jeg det var "Retard-motorcycles" det sto, men syns jo det var litt rart da, for det var jo umisskjennelig en Gussimottor  affraid

OBS NÅ.  silent  AT.

Du må være forsiktig med å bruke ordet "retard" i et innlegg som handler om guzzi, selv om det bare er motoren.

drunken

Vis Medlemmets Profil

140 Re: mortals roterom on Tor 19 Des 2013 - 0:57

Question 
ArcticTiger skrev:Åååja, det var Renard-motorcycles det stod!
 Question 
Merkelige greier ... æ læste også Retard-Motorcycle og så Guzzi.motorn, men reagerte ikke i det hele tatt ... æ anså sikkert alt som riktig og normal

Vis Medlemmets Profil

141 Re: mortals roterom on Tor 19 Des 2013 - 8:36

Legg merke til felgene på den Retarderte Guzzien - når man skal ha noe virkelig rått ender de alle opp hos BST….

Men det var for tidlig å stoppe F1 snakket.

De tok jo også ibruk compositt for første gang på den tida. Med vinger og compositt så var vel F1 bilen omtrent slik den er idag -i hovedtrekk. Nest store trinn var vel elektronikk - og det siste KERS.

De prøvde seg jo med 4 hjulstrekk og også 6 hjul på Tyrell - men gikk bort fra det.

For neste sesong åpnes det jo for turbo/compressor igjen med mindre volum og mer regenerering via KERS-systemer.

Vis Medlemmets Profil

142 Re: mortals roterom on Tor 19 Des 2013 - 9:29

De der carbonara-felgene på Retarden er sikkert kule de, men pene/elegante er de ikke.
Pene eller ikke, det er jo en smakssak, for min del skal felger være i Mettall, og få er vel så elegante, pene, lette og sterke som et sett gule, smidde fra: http://www.marchesiniwheels.com/en/Pages/default.aspx

Vis Medlemmets Profil

143 Re: mortals roterom on Tor 19 Des 2013 - 20:08

Haya99 skrev:Legg merke til felgene på den Retarderte Guzzien - når man skal ha noe virkelig rått ender de alle opp hos BST….
Ja, jeg regnet med at dette var BST-felger. Hadde vært rått å hatt på Guzzi-prosjektet mitt, men det får bli med drømmen... Jeg kjører med originale felger i første omgang, så får jeg se om det blir noe annet etter hvert.

Haya99 skrev:Men det var for tidlig å stoppe F1 snakket.

De tok jo også ibruk compositt for første gang på den tida. Med vinger og compositt så var vel F1 bilen omtrent slik den er idag -i hovedtrekk. Nest store trinn var vel elektronikk - og det siste KERS.

De prøvde seg jo med 4 hjulstrekk og også 6 hjul på Tyrell - men gikk bort fra det.

For neste sesong åpnes det jo for turbo/compressor igjen med mindre volum og mer regenerering via KERS-systemer.
Det er spennende å lese om utviklingen i F1, og om regelendringene som har vært, og hva dette har betydd for utviklingen av bilene.

Vis Medlemmets Profil

144 Re: mortals roterom on Tor 19 Des 2013 - 20:11

ArcticTiger skrev:De der carbonara-felgene  på Retarden er sikkert kule de, men pene/elegante er de ikke.
Pene eller ikke, det er jo en smakssak, for min del skal felger være i Mettall, og få er vel så elegante, pene, lette og sterke som et sett gule, smidde fra: http://www.marchesiniwheels.com/en/Pages/default.aspx
Jeg liker de karbonfelgene jeg, selv om de ikke blir så smekre som felger av aluminium eller magnesium. Når man vet det er lett, så blir utseendet helt greit.  Cool 

Vis Medlemmets Profil

145 Re: mortals roterom on Tor 19 Des 2013 - 20:13

Vis Medlemmets Profil

146 Re: mortals roterom on Tor 19 Des 2013 - 20:32

mortal skrev:
Hu så vaffal bli ut

Vis Medlemmets Profil

147 Re: mortals roterom on Tor 19 Des 2013 - 21:00

Man blir det av å sitte på en Guzzi.  Very Happy 

Men hun har litt spesielle kjøresko da...  Rolling Eyes 

Vis Medlemmets Profil

148 Re: mortals roterom on Tor 19 Des 2013 - 21:03

Hun må være dronning på endurance start hvor de må løpe til syklene  Razz 

Vis Medlemmets Profil

149 Re: mortals roterom on Tor 19 Des 2013 - 21:20

mortal skrev:Man blir det av å sitte på en Guzzi.  Very Happy 

Jeg tiltrekkes nok ikke på det samme som deg der.
Men nå må du snart rydde på rommet siden det har kommet mye rart der  clown 

Vis Medlemmets Profil

150 Re: mortals roterom on Fre 20 Des 2013 - 0:32

custom 95 skrev:
mortal skrev:Man blir det av å sitte på en Guzzi.  Very Happy 

Jeg tiltrekkes nok ikke på det samme som deg der.
Men nå må du snart rydde på rommet siden det har kommet mye rart der  clown 
Bra ikke alle har samme smak og interesse.  albino

Her forblir det rot og rør, ingen planer om å rydde!  tongue

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 6 av 28]

Gå til side : Previous  1 ... 5, 6, 7 ... 17 ... 28  Next

Similar topics

-

» mortals roterom