Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

mortals roterom

Gå til side : Previous  1 ... 14 ... 25, 26, 27, 28  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 26 av 28]

626 Re: mortals roterom on Tor 9 Jun 2016 - 16:10

Hehe - trukke det gitt - de reglene må være temmelig utdaterte - en MacBook Pro med en skjerm veier ikke stort - arkiver som man før hadde - er 200gr harddisk..... og vel man har jo selv gått litt opp i vekt (Tyson blir pingle) - men fordelt på 60m2 går det nok (mulig man utgjør en bevegelig punktlast som får det til å knekke sammen....)

Vi beregnet nettopp lyd på utomhus - ved den nye banen på Lysaker - og fyren kom til at det måtte skjermes i hue og r.... men står man ute hører man knapt toget ruller forbi på nye skinner..... men han hadde sine tall på hvor mye jernbane skulle bråke....

Vis Medlemmets Profil

627 Re: mortals roterom on Fre 10 Jun 2016 - 15:10

Fikk netopp inn tilbud på 265 hulldekker med 3 leveranser; 894 kr/m2 inkl mva til byggeplass - så kommer montasje og kranleie + endel festemateriell - men jeg tror dette er en gunstig løsning.

Vis Medlemmets Profil

628 Re: mortals roterom on Man 13 Jun 2016 - 21:47

Lancia Delta HF Integrale

Vis Medlemmets Profil

629 Re: mortals roterom on Tor 4 Aug 2016 - 22:01

Vis Medlemmets Profil

630 Re: mortals roterom on Tir 23 Aug 2016 - 15:55

http://www.cycleexif.com/townsend-grass-track

Vis Medlemmets Profil

631 Re: mortals roterom on Tir 23 Aug 2016 - 20:12

Var sikker på at det var en italiener!BTW:Hvorfor trenger den teip for å holde dekkene til felgen?Konstruksjonsfeil,eller en ny greie... clown

Vis Medlemmets Profil

632 Re: mortals roterom on Tir 23 Aug 2016 - 23:47

Sykkelen er fra California, ser det ut til, laget av en utflyttet engelskmann.

"The tape was used as extra support for the tubulars that undergo pretty high stress on flat turns. The pressure is lower in grass track so the though is that it adds a bit of sidewall stiffness as well.
At least that was the theory."

Vis Medlemmets Profil

633 Re: mortals roterom on Man 19 Sep 2016 - 14:35

Nick Brandt er nå mulig å se i Oslo på WILLAS contemporary, Tordenskiolds gate 7.

http://www.willas.com

http://www.aftenposten.no/osloby/Fotokunst-mot-miljoodeleggelser-i-Oslo-604356b.html

Vis Medlemmets Profil

634 Re: mortals roterom on Tir 20 Sep 2016 - 5:55

"Fotokunst mot miljøødeleggelser"? scratch

Vis Medlemmets Profil

635 Re: mortals roterom on Tir 20 Sep 2016 - 10:06

Trollerud skrev:"Fotokunst mot miljøødeleggelser"?  scratch
Hvorfor er det så rart? Suspect

Vis Medlemmets Profil

636 Re: mortals roterom on Ons 21 Sep 2016 - 8:15

mortal skrev:
Trollerud skrev:"Fotokunst mot miljøødeleggelser"?  scratch
Hvorfor er det så rart? Suspect

Alle vet at fotografer er blant de aller værste til å reise verden rundt, med fly?

Jeg bare spør; "Betaler dem CO2-avgiften sin"? Hæ? Bare la dette synke inn litt... Suspect

Vis Medlemmets Profil

637 Re: mortals roterom on Tir 27 Sep 2016 - 10:30

Vis Medlemmets Profil

638 Re: mortals roterom on Fre 30 Sep 2016 - 13:49

Nok en hytte tegnet av Lund Hagem arkitekter som jeg har prosjektert som RIB via eStatikk as, den er presentert i dagens D2, magasinet i Dagens Næringsliv. Artikkelen ligger dessverre bak betalingsmur.

http://www.dn.no/d2/2016/09/29/2112/Arkitektur/-det-er-et-lite-problem

Vis Medlemmets Profil

639 Re: mortals roterom on Fre 30 Sep 2016 - 13:59

mortal skrev:Her er en hytte til tegnet av Lund Hagem arkitekter som vi har prosjektert. Denne hytta står på tynne trykkstag av stål, og har ellers et bæresystem av limtre og bjelkelag/sperrer av kryssfinerbjelker av typen Kerto-S. Det er ellers enkelte runde stålsøyler, og strekkstag i stål. Hovedhytta har en karakteristisk vindavstivning av limtre som er forankret i fjell i hver ende, som også kombineres med solskjerming.

http://www.dezeen.com/2016/02/03/lund-hagem-architects-cabin-lille-aroya-summer-house-norwegian-island-stilts/

Denne hytta på Lille Arøya vant nettopp Larvik kommunes Byggeskikkpris.

Vis Medlemmets Profil

640 Re: mortals roterom on Fre 30 Sep 2016 - 17:07

Håper ikke stålsøylene ruster med det første, da.. Question

Vis Medlemmets Profil

641 Re: mortals roterom on Fre 30 Sep 2016 - 17:27

Trollerud skrev:Håper ikke stålsøylene ruster med det første, da.. Question

Det toget har gått Razz

Ser også at jeg gjorde en tabbe da jeg la ut bilder av hagestua mi, jaggu har dem kopiert den og vunnet en pris. Jaja, gratulerer pirat

642 Re: mortals roterom on Fre 30 Sep 2016 - 17:42

Trollerud skrev:Håper ikke stålsøylene ruster med det første, da.. Question
Tipper de har brukt Corten, og det stålet danner en rusten overflate som står imot videre rusting. Tror det egentlig er et kjelestål, men arkitektene er blitt veldig glad i å bruke det til pynt også

Vis Medlemmets Profil

643 Re: mortals roterom on Fre 30 Sep 2016 - 20:42

eneste jeg syntes var bob-bob -"sølvloddinga" av tværr-røra på badet...greit med litt røff "workshop stil" men dog..

Vis Medlemmets Profil

644 Re: mortals roterom on Fre 30 Sep 2016 - 23:24

Søyler og stag av stål som står utendørs er av varmforsinket stål. Søylene innendørs står ubehandlet, der har det vært ønskelig med en rusten overflate. Det er ikke brukt Corten-stål på dette prosjektet, men har brukt det annet sted.

Vis Medlemmets Profil

645 Re: mortals roterom on Lør 1 Okt 2016 - 0:23

mortal skrev:Søyler og stag av stål som står utendørs er av varmforsinket stål. Søylene innendørs står ubehandlet, der har det vært ønskelig med en rusten overflate. Det er ikke brukt Corten-stål på dette prosjektet, men har brukt det annet sted.
Flattjerna som står utendørs vil jo ruste ned til ingenting hvis det er vanlig st37 og ikke Corten. Med så store mengder materiale som dette er det jo som fluebærsj å sammenligne st37 og Corten.

Vis Medlemmets Profil

646 Re: mortals roterom on Lør 1 Okt 2016 - 4:55

Skjønner meg ikke på den derre Corten-greia.
Skjønner at rusten legger seg uten på, men at noen ønsker å ha den rustne overflaten overgår min forstand. Ser at de har laget midtdeler på nye E6 i nærheten av Minnesund med slik rusten overflate, Det ser forjævlig ut. Gir et uflidd og shabby inntrykk. Om de først skal pynte fasaden med rustent rekkverk kan de like godt shine opp hele greia med å slå sprekker i vinduet.

Vis Medlemmets Profil

647 Re: mortals roterom on Lør 1 Okt 2016 - 5:38

Hvordan er rørene beskyttet mot frostsprenging? Vann / kondens har en tendens til å samle seg opp innvendig i slike rør, for så å fryse til og... Tja.. U get the idea.. study

Vis Medlemmets Profil

648 Re: mortals roterom on Lør 1 Okt 2016 - 7:04

pelsen skrev:
mortal skrev:Søyler og stag av stål som står utendørs er av varmforsinket stål. Søylene innendørs står ubehandlet, der har det vært ønskelig med en rusten overflate. Det er ikke brukt Corten-stål på dette prosjektet, men har brukt det annet sted.
Flattjerna som står utendørs vil jo ruste ned til ingenting hvis det er vanlig st37 og ikke Corten. Med så store mengder materiale som dette er det jo som fluebærsj å sammenligne st37 og Corten.
Du tenker vel på rekkverket her. Rekkverket er satt opp av utførende entreprenør i samarbeid med arkitekt og byggherre. Vi har ikke prosjektert dette, så jeg vet ikke hva slags stål som er benyttet.

Vis Medlemmets Profil

649 Re: mortals roterom on Lør 1 Okt 2016 - 7:10

knutk skrev:Skjønner meg ikke på den derre Corten-greia.
Skjønner at rusten legger seg uten på, men at noen ønsker å ha den rustne overflaten overgår min forstand. Ser at de har laget midtdeler på nye E6 i nærheten av Minnesund med slik rusten overflate, Det ser forjævlig ut. Gir et uflidd og shabby inntrykk. Om de først skal pynte fasaden med rustent rekkverk kan de like godt shine opp hele greia med å slå sprekker i vinduet.
Avrenning av rustvann fra Corten-stål gir seg i løpet av noen måneder, avhengig av miljøet det står i. Etter en tid får man en stabil rustfarget flate. Jeg synes selv det kan være fint i rett sammenheng. Men man liker forskjellige ting, helt greit å ikke like det.

Hørte forleden at Statens Vegvesen ikke lenger bruker Corten i rekkverk. Vet ikke om det stemmer, eller hva som er bakgrunnen for at de slutter å bruke det.

Vis Medlemmets Profil

650 Re: mortals roterom on Lør 1 Okt 2016 - 7:15

Trollerud skrev:Hvordan er rørene beskyttet mot frostsprenging?  Vann / kondens har en tendens til å samle seg opp innvendig i slike rør, for så å fryse til og...  Tja.. U get the idea..   study
Fundamentbolter og -stag er i massivt stål med diameter 50 - 70 mm. De er fastgyst i fjell med sementmørtel. Korrosjon vil derfor kun skje fra en side av tverrsnittet, og frostsprengning er ikke noe tema.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 26 av 28]

Gå til side : Previous  1 ... 14 ... 25, 26, 27, 28  Next

Similar topics

-

» mortals roterom