Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

mortals roterom

Gå til side : Previous  1 ... 15 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 28 av 32]

676 Re: mortals roterom on Tir 15 Nov 2016 - 17:59

Faktisk så er dette noe av det fineste av moderne design jeg har sett. Selv om jeg ikke er så begeistret for denne typen av design så er det også mange byggningsdetaljer og løsninger som gjør denne bygningen spennende.
All honør til alle involerte og gratulere med pris.

Vis Medlemmets Profil

677 Re: mortals roterom on Tir 15 Nov 2016 - 19:40

Takk for hyggelige kommentarer, det er jo et tett samarbeid mellom arkitekt og konstruktør som har gitt et fint resultat her.

For de som er interessert finnes flere bilder her: http://www.archdaily.com/781617/lyngholmen-lund-hagem

Vis Medlemmets Profil

678 Re: mortals roterom on Ons 16 Nov 2016 - 14:22

Vis Medlemmets Profil

679 Re: mortals roterom on Ons 16 Nov 2016 - 15:03

Lund Hagem har lenge vært i tetskjiktet - men det skal faen meg litt til å lage et dårlig prosjekt på ei slik tomt og med et slikt budsjett.....

Vis Medlemmets Profil

680 Re: mortals roterom on Tor 24 Nov 2016 - 16:31

Lund Hagem arkitekter er dyktige ja, ingen tvil om det. Og Hytte Lyngholmen er jo et litt spesielt prosjekt på flere måter. Fantastisk beliggenhet, og billig ble den nok neppe.

Vis Medlemmets Profil

681 Re: mortals roterom on Tor 24 Nov 2016 - 16:33

Vis Medlemmets Profil

682 Re: mortals roterom on Tir 29 Nov 2016 - 19:54

I dag fikk vi tildelt Betongtavlen 2016 for dette prosjektet.   king Veldig gøy! Gratulerer Lund Hagem arkitekter, vi har hatt et godt samarbeid.

mortal skrev:Her er mer som vi har gjort som rådgivende ingeniører i byggeteknikk. Prinsippet er en vanntett betongplate som ligger opp på tre punkter, ett nede i bunnen, og de to inntil fjellveggen. Betongkonstruksjonen er isolert på innsiden med tynne vakuumisolasjonspaneler.

http://www.dezeen.com/2016/01/29/cabin-knapphullet-svein-lund-house-lund-hagem-retreat-norway/

Vis Medlemmets Profil

683 Re: mortals roterom on Tir 29 Nov 2016 - 23:19

Den der likte jeg

684 Re: mortals roterom on Ons 30 Nov 2016 - 21:27

Grattis, igjen.

Vis Medlemmets Profil

685 Re: mortals roterom on Tor 1 Des 2016 - 9:14

Fortjent seier ja - er mer usikker på den andre vinneren....

Betong er et genialt materiale - var en stor beundrer av Tadao Ando tidligere - men i praksis her i landet er slik arkitektur dyrt og vanskelig.

På denne hytta er bruken smått genial og forsvarer prisen, man får hele bygget med den betongplata som har mange funksjoner.

Vis Medlemmets Profil

686 Re: mortals roterom on Tor 1 Des 2016 - 14:53

Takk, jeg synes dette ble veldig bra også. Cool

Kjenner ikke til Tadao Ando, skal søke og lese litt.

Jeg synes ikke at "Utsikten" på Gaularfjellet er så fin. Har ikke sagt det til noen, så hold tett om dette. Arbeidet som er gjort der er vel imponerende, men jeg liker ikke formen på denne konstruksjonen, uten at jeg egentlig kan forklare det. Får vel besøke den til sommeren, og se hvordan den ser ut.

Vis Medlemmets Profil

687 Re: mortals roterom on Tor 1 Des 2016 - 17:03

Var der et par ganger i sommer. Ene gangen ankom jeg i sjutida på en mandag morra, dørge tomt da.
Tusla rundt og prøvde å få et bilde utav byggverket, men det var for vanskelig motiv til å klare å "fange" det og plassere det i naturen.
Er ikke helgæli, men har absolutt sett mer vellykka konstruksjoner langs vegen. Noen verre også for all del.

Litt som Mortal beskriver det; vet ikke hva som ble feil, men er mye som skurrer.

Vis Medlemmets Profil

688 Re: mortals roterom on Man 5 Des 2016 - 12:28

Var innom verkstedet i helga, ble mest kaffe og funderinger, ikke gjort stort. Men tok noen bilder med mobilkameraet, som kan sees under.

Vis Medlemmets Profil

689 Re: mortals roterom on Man 5 Des 2016 - 18:51

Det må være et gammalt mobilkamera du har som bare tar bilder i svart-hvitt Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil

690 Re: mortals roterom on Man 5 Des 2016 - 20:58

Ja, steingammel med svart/hvitt-teknologi. Bildene fremkalles i mørkerom. rabbit

Vis Medlemmets Profil

691 Re: mortals roterom on Man 5 Des 2016 - 21:07

Det blir lite gjort, og for det meste fundering og kaffedrekking i Mekka her og. Ikkje så gæærnt i og for seg.
Elles kikka eg litt på ADVrider i går, fant en tråd med masse gammle Gussi, tenkte på deg og prosjektet ditt da.
Det var en som hadde smidd Gussin sin omtrent slik du tenker, med kappa underramme og forsterka baksving med forover-demper. Du har sikkert sett den tråden tenker jeg Very Happy
http://advrider.com/index.php?threads/classic-guzzi-pics.377975/page-78

Vis Medlemmets Profil

692 Re: mortals roterom on Man 5 Des 2016 - 21:25

Skikkelig planlegging er viktig, når noe skal gjøres. Da må man fintenke og drikke kaffe. Cool

Har ikke sett den tråden på ADVrider, er ikke så ofte jeg kikker innom der. Men fant ingen der du linket til, og den er på 80 sider, så jeg orker ikke se gjennom alt. Kan du legge inn direkte link, eller legge inn et bilde?

Vis Medlemmets Profil

693 Re: mortals roterom on Man 5 Des 2016 - 21:32

Vis Medlemmets Profil

694 Re: mortals roterom on Man 5 Des 2016 - 21:52

Ok, ja jeg så den. Dette er en spine-frame, ramma som kom etter Tonti-ramma. Den hadde monodemper originalt, så er ikke gjort så mye med denne Guzzien. Under er det en original spine-frame, som er som den på bildet ditt, med unntak av seteramma bak.

Jeg har brukt frontdekselet fra motoren på bildet ditt på min motor, for å få dette øvre motorfestet. Det er vist i byggetråden for Guzzien min.

Vis Medlemmets Profil

695 Re: mortals roterom on Man 5 Des 2016 - 22:07

Very Happy Ja det er mye man ikke vet. Er jo ikke så inne i de her Gussi-greiene egentlig.
Min Gussi-befatning begrenser seg igrunn til da jeg som 17-åring i -73 fikk prøve en MG 850, det var svære greier for et åpent ungdoms-sinn Very Happy Satte uslettelige spor, som gjorde at det ble MG da eg skulle ha meg sykkel i USA. Men har ikkje brukt den så mye i det siste, etter stor-turen til Rocky Mountains og vest-kysten i -13 har det bare blitt noen småturer.
Har vurdert å selge den, men den er nå fin der den står i garasjen og Very Happy Og så har jeg tenkt litt på en framtidig mc-tur i Appalachian Mountains, var der med pickupen i haust, det er et flott område med masse fantastiske mc-veier.

Vis Medlemmets Profil

696 Re: mortals roterom on Man 5 Des 2016 - 22:16

Du har vel en California med Tonti-ramme, om jeg husker rett. Flott sykkel det, med fine kjøreegenskaper. Er jo samme ramma som Le Mans, men har vel lenger svingarm (og gaffel?). Jeg ville i alle fall ha beholdt den, men jeg liker jo ikke å selge sykler i det hele tatt.

Vis Medlemmets Profil

697 Re: mortals roterom on Man 5 Des 2016 - 22:33

Ja det er en -99 EV11 (California) Gått ca 23.000 miles nå og er bra strøken, aldri stått ute, og ikke mye regnværskjøring heller. Det er klart en flott kvalitets-sykkel, solid byggd, flott finish og med mange komponenter som har høyere specs enn "vanlige" sykkler. Og noen sære trekk har den, som man enten liker eller hater Wink

Vis Medlemmets Profil

698 Re: mortals roterom on Man 5 Des 2016 - 23:05

Der var den ja, en fin cruiser som tåler å kjøres hardt på svingete veier også. Cool

Vis Medlemmets Profil

699 Re: mortals roterom on Man 12 Des 2016 - 12:31

BMW R100R Endurance Racer
Donor bike: 1992 BMW R100R
http://www.bikebound.com/2016/12/02/bmw-r100r-cafe-racer/

Pictures: CESAR GODOY

Vis Medlemmets Profil

700 Re: mortals roterom on Man 12 Des 2016 - 14:15

Får angst av de derre boxersylinderne som stikker for lang ut/ned på er racer ..... da er Guzzi-motoren mye bedre/penere til racerbruk.... cafe eller ikke..

Vis Medlemmets Profil

Sponsored content

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 28 av 32]

Gå til side : Previous  1 ... 15 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32  Next

Similar topics

-

» mortals roterom