Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Utestengt...

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10, 11, 12  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 5 av 12]

101 Re: Utestengt... on Ons 7 Aug 2013 - 22:46

KnutR skrev:
Godtvoksen skrev:
KliffArne skrev:
Men Crinos skal ha kreditt for at han/hvis han dementerer det han skrev om deg igår.

I ettermiddag etterlyste jeg gårsdagens lovnad om dementiet som var lovet i dag og fikk følgende svar:

Crinos skrev:Fikk som du ser ikke tid i går, og dagen i dag har gått med på familie. Som tros alt er første pri for meg

Jeg har da forvekslet Globe med en annen moderator, ettersom du paraphraser på ikkebike så trenger jeg heller ikke å gå ut med nick.

Det at du også henger ut AJ med fult navn og blander inn hans yrkestittell inn i dette blir for meg ganske søkt, og mitt ønske om prøve å forklare noe har blitt ganske snevert. Særlig det at du paraphraser er grunn nok for meg.

I korte trekk, du har oppført deg i brudd med forumets retningslinjer gjentatte ganger, du har opprettet et forum med navnelyd alt for likt MCsiden.no, trenger ikke trademark/copyright for å forhindre dette om ønskelig fra AJ. NORID har gangske klare regler på hva som godtaes.

Nå vet ikke jeg helt hva han mener med ordet "paraphraser", men uansett en mann som lover noe den ene dagen og ikke følger lovnaden opp. Samt at han gir en forklaring den ene dagen og en helt annen neste dag forteller jo alt. Noen kommentar til det fra meg er jo helt unødvendig.

Edit; Jeg har slått opp order "paraphraser" og funnet ut at det skal bety omskriving. Vet ikke om jeg skal le eller gråte. Jeg har kopiert og limt inn teksten hans. Tror neppe teksten hadde inneholdt så mange skrivefeil av ord dersom jeg hadde omskrevet teksten...  

Det JEG lurer på, er biten med NORIDs regelverk. Ja, det regelverket forhindrer opprettelse av IDENTISKE domener, og det ser vel muligens ut som en liten oppfriskning på begrepet "Identisk" trengs.
Ingenting er nevnt i det regelverket rundt "lignende domenenavn".
Et lite hint i den sammenheng er www.mcutstyr.no (Erling Sande) og www.mc-utstyr.no (butikken Mc-utstyr).
En oppvakt sjel vil se forskjellen (altså, domenenavnene skilles med en bindestrek, og er således IKKE identiske). Disse vil derfor ikke være noe mer berørt av NORIDs regelverk enn mcsiden.no og mcsidene.no (den samme oppvakte sjel vil nok se en forskjell her og....)

Generelt; er man redd for å gi bort besøk og klikk til andre, "feilstavede" domenenavn, så må man faktisk kjøpe seg det domenet selv. Easy as that.

At jeg virkelig gidder å engasjere meg i supperådet borti det forumet der, er noe helt annet, og i seg selv god grunn til å gå i seg selv, eventuelt finne senga.
Skal man ha ett no domene får du det ikke før norid har godkjent det, dvs når du har det kan noen sutre, men for sent og klage.
så sier vi Sleep

Vis Medlemmets Profil

102 Re: Utestengt... on Ons 7 Aug 2013 - 22:54

KnutR skrev:

Det JEG lurer på, er biten med NORIDs regelverk. Ja, det regelverket forhindrer opprettelse av IDENTISKE domener, og det ser vel muligens ut som en liten oppfriskning på begrepet "Identisk" trengs.
Ingenting er nevnt i det regelverket rundt "lignende domenenavn".
Et lite hint i den sammenheng er www.mcutstyr.no (Erling Sande) og www.mc-utstyr.no (butikken Mc-utstyr).
En oppvakt sjel vil se forskjellen (altså, domenenavnene skilles med en bindestrek, og er således IKKE identiske). Disse vil derfor ikke være noe mer berørt av NORIDs regelverk enn mcsiden.no og mcsidene.no (den samme oppvakte sjel vil nok se en forskjell her og....)

Generelt; er man redd for å gi bort besøk og klikk til andre, "feilstavede" domenenavn, så må man faktisk kjøpe seg det domenet selv. Easy as that.

At jeg virkelig gidder å engasjere meg i supperådet borti det forumet der, er noe helt annet, og i seg selv god grunn til å gå i seg selv, eventuelt finne senga.

Jeg tar Crinos "juridiske" tolkning av NORID's regelverk med knusende ro... :-)

Og her er skjermdumping av vår chat på facebook, bare sånn i tilfelle noen tror jeg har omskrevet gårdagens lovnad fra Crinos

Vis Medlemmets Profil http://mcsidene.no/

103 Re: Utestengt... on Ons 7 Aug 2013 - 23:07

Det hevdes på mcsiden.no at disse nettsidene jeg har satt opp nærmest er et plagiat av deres nettsider. Administrator av Mcsiden.no mener forumet jeg har satt opp til forveksling er ganske så likt MCsiden.no  

I debatt på mcsiden.no  om dette fremheves valg av domene-navn og logoen vi bruker.

Vi snakker altså da om fire ting, nettaplikasjonen phpBB, designutforming, logo og valg av domenenavnet.

1. nettaplikasjonen phpBB

Dette kan lastes ned og brukes vederlagsfritt av alle som ønsker det. En finner det her: https://www.phpbb.com/  Ønsker en hjelp til hvordan en skal sette det opp så har vi sågar helt gratis norsk supportforum her: http://phpbb.no/

Konklusjon: Vi bruker samme nettaplikasjon som Mcsiden.no som er gratis og til bruk for alle som vil. Bruk av samme program tilsier jo at sidene selvsagt er ganske like hverandre.

2. Designutforming.

Ser en på denne siden: https://www.phpbb.com/customise/db/style/redsilver_3/demo/
Her ligger det masse design som en kan laste ned å bruke helt gratis. Mcsiden.no har valgt «redsilver3» mens vi har valgt «subsilver2» og forskjellen er stort sett bare fargevalg. Følgelig er fargen nesten det eneste som skiller likheten mellom sidene. Det er et resultat av at begge nettsteder bruker gratis applikasjoner og design, som ikke er copyrigt på. Også tillater noen seg å spille fornærmet?

3. Logo

Også her har vi benyttet oss av gratis tilbud på nettet. Vår logo finner du her: http://www.clker.com/clipart-logo-109.html  Altså: Ikke noen kopi av mcsiden.no

4. Domene-navnet.

Hva slag nettsider er det vi snakker om? Vi snakker om forum som handler om MC. Begge ønsker tydeligvis at domene-navnet skal inneholde noe som forteller hva dette dreier seg om. Hvilke muligheter har vi da? Det dreier seg om følgende tre ting: Forum, nettside og MC. Skal man lage et domene-navn som forteller litt om hva dette er, så vil en måtte bruke mye av de tre ovennevnte ordene. Uansett hvordan du da setter det sammen så vil det til forveksling være lik andre mcsider og eller mcforum. Kort sagt: Jeg som mcsiden.no bruker det norske språk i domene-navnet som beskriver hva vi holder på med. Jeg tror ikke mcsiden.no har copyright på det norske språk.

104 Re: Utestengt... on Ons 7 Aug 2013 - 23:36

Tilbake til Hallis på og av forum.
JEG synes faktisk han er en fin fyr BÅDE online og IRL, jeg.

...men nå synes jo tidvis jeg også at JEG er trivelig, da...

(blir jeg utestengt nå? Har jeg gått FOR langt?)

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

105 Re: Utestengt... on Tor 8 Aug 2013 - 0:20

Haeggis Amateur Line skrev:(blir jeg utestengt nå? Har jeg gått FOR langt?)

Du blir utestengt når jeg,KliffArne the allmighty, bestemmer meg for at du skal ut. Så bare slutt å mas,alt til sin tid Suspect 

Godtvoksen,nå skal jeg be for deg og min syke mor;

Ved å blande inn opprettelsen av forumet ditt og diskutere rettigheter rundt dette i denne tråden her,så mister vi fokuset på det tråden startet som. Og gir dine "motstandere" flere muligheter til å pulverisere sine egne "feilsteg".  Hold fokus på måten dem offentlig lyver folk rett opp i øynene,heller. Keep it simple.

Til AJ og de grønne(som har uttalt seg);  Dere bør legge dere flate snarest mulig,hvis dere i det hele tatt skal beholde litt troverdighet. Ikke for min eller GV's del,men for deres egen. Deres trofaste medlemmer der inne på det aktive forumet fortjener det,be dem om unskyldning og si at dere aldri skal lyve for dem igjen.
Alternativt kan dere fortsette å prøve å tie dette ihjel,men erfaringsmessig så popper diskusjonen opp igjen ved neste anledning.Og den anledningen kommer,sikkert som amen i kirka.

Og om dere tar imot dette velmente råd fra en nisse som meg,så skal der ikke bekymre dere for at jeg kommer og banker på døra hos dere igjen. Men slipp gjerne GV inn igjen,han har mange der inne som han bør få beholde kontakten med.

106 Re: Utestengt... on Tor 8 Aug 2013 - 0:39

KliffArne skrev:
Ved å blande inn opprettelsen av forumet ditt og diskutere rettigheter rundt dette i denne tråden her,så mister vi fokuset på det tråden startet som. Og gir dine "motstandere" flere muligheter til å pulverisere sine egne "feilsteg".  Hold fokus på måten dem offentlig lyver folk rett opp i øynene,heller. Keep it simple.

Den tar jeg, og er faktisk 100% enig. Måtte bare enkelt oppsummere faktaopplysninger om rettigheter, da jeg ser det er noe forvirring omkring det. Hadde vel egentlig også tenkt å sette sluttstrek frem til det kommer frem noe mer nytt/nye løgner påstander mv. En kan fort bli oppfattet som Haeggis Amateur Line skrev et annet sted: en navlebeskuende kverulant ...sunny 

Ellers trives jeg allerede godt i ditt forum, så noen hast med å komme inn til mcsiden.no har jeg ikke :-) Jeg skal nok få tak på de jeg ønsker kontakt med. Forøvrig så jager de jo alle de kjekke folka inn hit, eller de rømmer på egen hånd. Vi behøver jo ikke verve engang...cheers

107 Re: Utestengt... on Tor 8 Aug 2013 - 1:36

KliffArne skrev:
jompa fra mcsiden skrev: Det er mulig at jeg er noe treg i oppfattelsen, men etter å ha lest denne tråden flere ganger, og GVs "utestengt" tråd på ikkebike.no har det etter hvert gått opp for meg at GV har en privat krig gående med AJ og resten av "regimet", altså moderatorene på MC-siden.

Fra sitt eksil i ikkebike prøver han å så tvil om moderatorenes modenhet og dømmekraft, ivrig applaudert av etpar andre utestengte ( fra mc-siden)
og folk som også er Mc-siden-medlemmer.
Det rare er at etpar av de som også er medlemmer her, ser ut til å ha en annen personlighet på ikkebike.no enn her.
Eller er det redselen for AJs vrede som får dem til å uttale seg mere forsiktig og saklig på dette forumet.

Hadde ventet at "krigen" skulle føres fra hans eget forum, men nei, der holder han stien sin ren.
Utifra oppdelingen på forumet hans, ser det heller ikke ut som han har tenkt at det skal bli et forum med de høylydte diskusjonene.

Ja, jeg elsker konspirasjoner.
Når GV flere ganger skriver "politietterforsker Anders Johan Blisten" antyder han langt på vei at AJ overvåker alle forumbrukere både på dette, og flere forum.
Når GV har røpt at han har en sønn som jobber i Google, kan man jo bare tenke seg mulighetene for overvåking, hvis man vil.

KliffArne kaller moderatorene for nyttige idioter.
Hva med oss andre, da ?
Er vi bare hjernedøde slaver i AJs imperium ?

Jeg har truffet 4 av moderatorene og enda noen fler av forumets medlemmer, bare ei kort stund riktignok, men alle de jeg har truffet og pratet med
virker som høyst oppegående folk. Det kan jo selvsagt hende at jeg er blitt manipulert, jeg er bare en enkel bondesønn........

Det er muligens noen som tror at jeg ikke mener at man skal si ifra om urettferdighet.
Feil, jeg både sier ifra og tar tak i urettferdig behandling rett som det er, men sørger for å holde ørene oppe og kjeften lukket til jeg vet hva som foregår.

Skal bli spennende å se hvem som ender opp som "nyttige idioter" til slutt.

Jompa.

Ikke ta meg så høytydelig når jeg bruker uttrykket "nyttige idioter", det var bare det første og beste som dukket opp i det skrudde bakhodet mitt.

Hva med dere andre,spør du?   Det er med interesse jeg har fulgt debatten både i "Juleniss1-tråden" og "hvor går veien-tråden", og blitt fasinert over hvor forskjellig folk klarer å tolke hva som blir skrevet. Nå er selvfølgelig jeg selv inhabil,men kan ikke forstå hvordan noen av dere klarer å overse de faktiske forhold.

Deg Jompa,oppfatter jeg som forutinntatt,ref. at du nevner "et par utestengte" som applauderer GV. At man er utestengt,betyr det at vi ikke er like mye verdt som andre? Kan du derfor bare overse ubehagelig fakta som kommer frem? Samme med Rojo,siden jeg visstnok har blitt utestengt fra flere fora opptil flere ganger,så er det visst greit at man blir behandlet som dritt?Av såpass gamle folk hadde jeg forventet litt mere refleksjon.

Og du har et greit prinsipp,å holde kjeften lukket til du vet hva som foregår. Hold på det prinsippet,du. Det kom nemlig masse ramlende ut innen du kom på at du har et sånt.

KliffArne

Beklager min serdeles upresise formulering av mitt innlegg i denne saken, som påpekt av andre, ikke fra flere fora, men etter det jeg husker, 2 ganger fra Bike. Om jeg tar feil må du korrigere.
Har fulgt denne saken og GV's utestengelse både på Mcsiden og her. Det ser rart ut det som har skjedd og skjer og jeg ser at jeg nok skulle ha satt meg bedre inn i saken før jeg kommenterte så hadde jeg ikke behøvd å skrive dette. Å føle at en blir behandlet som dritt er noe dritt som en selvfølgelig ikke skal finne seg i, det var heller ikke det som lå i min kommentar, bare at om en godtar regelverket, så har en godtatt det og om en ikke kan godta det så er en kanskje på feil plass.

Vis Medlemmets Profil

108 Re: Utestengt... on Tor 8 Aug 2013 - 6:43

RoJo skrev:

Beklager min serdeles upresise formulering av mitt innlegg i denne saken, som påpekt av andre, ikke fra flere fora, men etter det jeg husker, 2 ganger fra Bike. Om jeg tar feil må du korrigere.
Har fulgt denne saken og GV's utestengelse både på Mcsiden og her. Det ser rart ut det som har skjedd og skjer og jeg ser at jeg nok skulle ha satt meg bedre inn i saken før jeg kommenterte så hadde jeg ikke behøvd å skrive dette. Å føle at en blir behandlet som dritt er noe dritt som en selvfølgelig ikke skal finne seg i, det var heller ikke det som lå i min kommentar, bare at om en godtar regelverket, så har en godtatt det og om en ikke kan godta det så er en kanskje på feil plass.

Veldig bra sunny 

109 Re: Utestengt... on Tor 8 Aug 2013 - 7:17

RoJo skrev:Beklager min serdeles upresise formulering av mitt innlegg i denne saken, som påpekt av andre, ikke fra flere fora, men etter det jeg husker, 2 ganger fra Bike. Om jeg tar feil må du korrigere.

Velkommen til Forumet,RoJo. Og voksent gjort å skrive dette innlegget.

Hvor mange ganger jeg ble utestengt fra bike,som er det eneste fora jeg er blitt utesteng før denne episoden,burde i det hele tatt ikke bety noe. Og da det skjedde,handlet det mye om å hyle sammen med de ulvene man var havnet sammen med.Jeg ble etterhvert akseptert der inne,og pr dags dato kan jeg logge meg inn når som helst hvis jeg ønsker. Jeg hadde sågar et par høyt "prisete" prosjekttråder der inne.

Det som burde bety noe,og som voksne folk burde skjønne,er hvordan AJ utfører/utførte sine 2 utestengelser her,og muligens tidligere. Det holder ikke å si at " jaja,han har vært stor i kjeften mot noen andre tidligere,så det har sikkert skjedd noe her også". Hvis du har lyst å sette deg inn i dette, så er det bare å lese postene til Juleniss1+Kawasaki, samt de 2 trådene som oleM har skrevet der inne. Og kanskje denne tråden.
Begynn med å lese Juleniss1+Kawasaki, det er et par timers arbeid. Men når det er gjort,kan du sette deg tilbake og bestemme deg for om hvor mange forumregler jeg har brutt,og om jeg har gjort meg fortjent til å bli kastet ut. Og hvis du kommer frem til at det ikke ser så ille ut,og "at det må ha foregått noe PM", så tar du innover deg at det finnes ikke noe PM,noe som du ikke har sett.Alt jeg har skrevet på det forumet der ligger oppe i dagen.

Når/hvis du eller andre tar dere bryet med å sette dere såpass inn i saken,så vil jeg gjerne vite hvor jeg tråkket feil.

110 Re: Utestengt... on Tor 8 Aug 2013 - 11:38

Haeggis Amateur Line skrev:Tilbake til Hallis på og av forum.

Det var da en voldsom til kjærlighetserklæring her da... Er detta ekte manlove eller affraid 

Forøvrig så er jeg også på det andre påstått diktatorstyrte forumet og dere må slutte å være så slemme med AJ, ham er nemli på ferie å da må han få lov til å slippe slike ugreie "personalsaker"

Synes dere er en gjeng med furtegutter. Bare fordi dere ikke får lov til å leke mer i sandkassa hans som har den fineste sanda så trenger dere ikke å sitte ved siden av å lage kvalm. Dere kan gå litt lenger unna slik at han slipper å se dere, dessuten kaster dere stadig vekk stein og det er ikke lååååååv!!!

Vis Medlemmets Profil

111 Re: Utestengt... on Tor 8 Aug 2013 - 12:45

utgår....

Sist endret av Godtvoksen den Tor 8 Aug 2013 - 14:13, endret 1 gang

112 Re: Utestengt... on Tor 8 Aug 2013 - 13:03

KnutR

Admin
Voodoodoo skrev:
Haeggis Amateur Line skrev:Tilbake til Hallis på og av forum.

Det var da en voldsom til kjærlighetserklæring her da... Er detta ekte manlove eller affraid 

Forøvrig så er jeg også på det andre påstått diktatorstyrte forumet og dere må slutte å være så slemme med AJ, ham er nemli på ferie å da må han få lov til å slippe slike ugreie "personalsaker"

Synes dere er en gjeng med furtegutter. Bare fordi dere ikke får lov til å leke mer i sandkassa hans som har den fineste sanda så trenger dere ikke å sitte ved siden av å lage kvalm. Dere kan gå litt lenger unna slik at han slipper å se dere, dessuten kaster dere stadig vekk stein og det er ikke lååååååv!!!

Heheheh Very Happy
Hva om vi går så langt unna at han ikke ser oss, og skyter stein med sprettert da? Er det bedre? cheers 

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

113 Re: Utestengt... on Tor 8 Aug 2013 - 19:30

Godtvoksen skrev:utgår....
Hehe,gikk det opp for deg at heksedoktoren var ironisk? pirat  (fikk med meg hva du opprinnelig skrev)

114 Re: Utestengt... on Tor 8 Aug 2013 - 19:34

;-)

115 Re: Utestengt... on Tor 8 Aug 2013 - 19:40

I sympatiens navn har jeg meldt meg inn på ikkebike.
Det siste svaret fra høvdingen må jeg si var virkelig modent og gjennomtenkt. jocolor 

Vis Medlemmets Profil

116 Re: Utestengt... on Tor 8 Aug 2013 - 19:47

Velkommen :-)

117 Re: Utestengt... on Tor 8 Aug 2013 - 20:02

TheHaughom skrev:I sympatiens navn har jeg meldt meg inn på ikkebike.
Det siste svaret fra høvdingen må jeg si var virkelig modent og gjennomtenkt. jocolor 
Velkommen!

Og takk for oppklaringen din der inne angående virus etc. Sånne ting har ikke jeg greie på rabbit  Får bare håpe at TomB ikke ble så beroliget at han logger seg på her igjen clown 

118 Re: Utestengt... on Tor 8 Aug 2013 - 20:18

KliffArne skrev:
TheHaughom skrev:I sympatiens navn har jeg meldt meg inn på ikkebike.
Velkommen!

Og takk for oppklaringen din der inne angående virus etc. Sånne ting har ikke jeg greie på rabbit   Får bare håpe at TomB ikke ble så beroliget at han logger seg på her igjen clown 

cheers 

Vis Medlemmets Profil

119 Re: Utestengt... on Fre 9 Aug 2013 - 23:48

AJ skrev:
Kawasaki/Juleniss1:
Kawasaki ønsket å slette kontoen på MCsiden.no – fordi han ville bruke mindre tid på Internett, som han skrev.
Samtidig måtte han komme med en ikke akkurat positiv omtale av meg som admin.
Vi etterkom ønsket, noe Kawasaki først ikke stolte helt på siden vi var litt sene med å få effektuert ønsket hans. Det fikk han også gitt klart uttrykk for før kontoen ble deaktivert...

Så dukket han opp som Juleniss1 og avslørte seg tydelig allerede i første post. Vi lot dette passere selv om fyren gjorde et ikke særlig godt forsøk på å skjule identiteten ved å bla. skrive i profilen at han ikke hadde noen motorsykler, noe vi visste at Kawasaki hadde. Dvs. at han ga seg ut for en annen enn den han er.
Dette vil han ganske sikkert benekte, eller forklare med en eller annen morsomhet hvorfor han gjorde som han gjorde. Uansett er det uinteressant for oss nå.
Juleniss1 kontoen stengte jeg fordi jeg så tydelige tegn på at fyren prøvde ut grensene ved å gå spesielt etter våre to nye moderatorer.
Det at han opprettet en ny konto kort tid etter at han uttrykte ønske om å ikke lenger bruke MCsiden.no og startet med å gi "morsomme" stikk til de nye moderatorene, gjorde at jeg vurderte ham som uønsket. Litt kjapt ute med å ta den avgjørelsen? Kan hende. Men er likevel sikker på at jeg har tatt en riktig avgjørelse.
Der kom utredningen fra Aj på hvorfor Juleniss1 ble utestengt.Det han skriver her kan jeg fint leve med,og bekrefter igrunn det jeg hele tiden har hevdet. Så da kan vi legge den biten bak oss.

Jeg regner med at Aj er inne her og leser,så vil benytte anledningen til å takke for hans ærlighet,selv om jeg gjerne vil nyansere litt;

-Da jeg ba om å slette Kawasaki,så skrev jeg vel noe sånt som at "Aj's pompøsitet ikke hadde noe med dette å gjøre,at jeg hadde lært meg å leve med den". De interesserte kan lese selv i "Hvordan slette seg her-tråden". http://mcsiden.no/viewtopic.php?f=20&t=5767  Sendte et skråblikk til Snikkeren i samme innlegget,noe som var ment på han,og som jeg regner med han forstod.Snikkeren og jeg har hatt noe kontakt tidligere,før MCsiden,og uten at jeg har møtt han så har jeg intrykk av at vi to forstår hverandre.Ingen dramatikk,selv om Aj tydeligvis tolket det sånn.

-Juleniss1; tro det eller ei,men den ble laget i full fart for å få kontakt med MCsidens BMW-eksperter,da jeg satt i Holland og vurderte sterkt å kjøpe den GS'en jeg fant på Finn,og planla å se på den og ta den hjem samtidig med hjemreise fra Holland,slå to fluer i et smekk-slippe å reise tilbake til Oslo.Jeg hadde ikke veldig mange dager på meg.
Prøvde jeg å skjule hvem jeg var? Vel,jeg registrerte meg med gmail adressen min,der mitt virkelige navn fremkommer. Snikkeren vet hva jeg heter,så det var isåfall ikke noe spesiellt smart trekk av meg. Men så er jeg ikke spesiellt smart,heller. Hadde jeg det vært,så hadde jeg motstått fristelsen å bruke Juleniss1 til noe mere enn den var ment som,BMW-tråden.

Selv uten disse nyanseringene fra min side,om Aj's vurderinger var de eneste rette,så syns jeg at Juleniss1 ble urettferdig behandlet.

Til Dexter-Crinos-Globe-Carpa; SHAME ON YOU, dere er en skam som moderatorer.En unnskyldning til deres Forum er nå på sin plass. Aller helst burde dere vurdere deres verv.

Til medlemmer av MCsiden forumet som hadde litt tro på at jeg ikke drev med løgn og fanteri; takk.

Til dem som trodde det motsatte; jeg har forståelse for at dere tenkte som dere gjorde,men likevel skuffet over enkeltes utsagn,spesiellt et par stykker som jeg hadde høyere tanker om.

Nå går jeg og legger meg,med hevet hode santa

Sist endret av KliffArne den Lør 10 Aug 2013 - 12:53, endret 1 gang (Reason for editing : La inn link)

120 Re: Utestengt... on Lør 10 Aug 2013 - 5:06

God morgen, jeg har nettopp lest begrunnelsen for utkastelsen av meg. Kommer tilbake med kommentarer etter helgen. Nå koser jeg meg på MC treff for militære veteranen som har deltat i FN tjeneste mv.

121 Re: Utestengt... on Lør 10 Aug 2013 - 5:49

KliffArne skrev:
Nå går jeg og legger meg,med hevet hode 

Trur du ljuger igjen.. Tror ikke det er hodet som er hevet... pig 

Vis Medlemmets Profil

122 Re: Utestengt... on Lør 10 Aug 2013 - 12:26

99Trollerud skrev:
KliffArne skrev:
Trur du ljuger igjen.. Tror ikke det er hodet som er hevet...   pig 
affraid 

Vis Medlemmets Profil

123 Re: Utestengt... on Lør 10 Aug 2013 - 12:41

99Trollerud skrev:
KliffArne skrev:
Trur du ljuger igjen.. Tror ikke det er hodet som er hevet...   pig 
Hann KliffArne lyg alldri,allldri! No   Kan være stor i kjæfften,men lyver ikke. Det ville vært så forbaska flaut å blitt avslørt affraid 

124 Re: Utestengt... on Lør 10 Aug 2013 - 16:41

Gjest

Gjest
mekkern skrev:holder vel med å logge inn andre steder....Laughing 
Men man kan vel ikke noe for om fingrene løper løpsk på tastaturet uten at hjernen er koblet inn?.

125 Re: Utestengt... on Søn 11 Aug 2013 - 10:28

Aj fra MCsiden skrev:Et forum er å sammenligne med en pub - eieren bestemmer hva som er greit. Når eieren ber noen gå, så går de - eventuelt kastes ut. Det hører til sjeldenhetene at den utkastete synes det er stas. Om forumeieren ønsker å være kameratslig, forklarende og sensitiv overfor de 'urettferdig' behandlete, eller ikke, det er opp til ham. Kanskje styrkes miljøet av opprydding - kanskje det forsures - sikkert individuelt hvordan det virker.

Tilbake til pub-sammenligningen... Er man ikke velkommen eller hvis man ikke liker miljøet, så er det bedre å gå et annet sted enn å krangle videre." (sitat fra et medlem på Bike.no/forum).

Ingen dum sammenligning...

Jeg har lest meg litt opp på hva som er skrevet på Ikkebike og Bike.no forumene om MCsiden.no.
Her blir jeg som eier og admin benevnt som "Høvdingen", "Kongen av MCsiden" og "hobby-Mussolini". Mener å huske at ordet "Nazi" også er brukt...
Fant ikke bryet med å finne fram flere karakteristikker, men fant denne; "Kim Il Sung forumet" i tråden "Bråk i Kardemommeby".
Javel... Et par artige ytterpunkter der.
Kreative karakteristikker?
Tja...

Så til dette med utestengelser.
Det gis inntrykk av at MCsiden.no har utestengt en lang rekke brukere. Faktum er er at det kun er et fåtall det er snakk om.

Det er blitt gjentatt, til det kjedsommelige, at Gammelgutt er blitt utestengt to ganger. At en usannhet gjentas til man blir andpusten og blå i ansiktet, endrer ikke på fakta.
Gammelgutt ba selv to ganger om at medlemskontoen hans skulle stenges. Første gangen kontaktet jeg ham og spurte om han ville tenke seg om før han endelig bestemte seg. Det gjorde han åpenbart og begynte igjen å bruke kontoen etter noen tid. Helt fram til oktober 2011 hvor han var svært pågående igjen ba om at kontoen ble slettet. Jeg forsøkte å etterkomme ønsket hans så fort det lot seg gjøre, men åpenbart ikke fort nok. Da opprettet han tråden "AJ" og la ut en lang rekke youtube-videoer av husdyr som dreit. Moderator Snikkeren fikk slettet flere av disse siden vi syntes de ikke hadde noen relevans på et MC-forum. Med all respekt så så vi heller ikke det humoristiske i disse videoene...
Etter denne hendelsen møtte jeg Gammelgutt ansikt til ansikt mens jeg snakket med flere andre på en messe. Bakpå, kona mi, var med og for henne og de vi snakket med og hadde rundt oss da Gammelgutt tok kontakt på en svært uhøflig og respektløs måte (les: vanlig folkeskikk – glem respekt i forhold til min admin-rolle), var dette en svært ubehagelig opplevelse.
Dette gjorde at jeg ga utvetydig og klar beskjed om at Gammelgutt om å aldri ta kontakt med meg igjen og holde seg unna meg for all tid framover. Noe han har respektert.
Dette innbefatter også MCsiden.no så lenge jeg er i posisjon til å ta avgjørelser som har med dette forumet å gjøre. En person med hans væremåte er uønsket av meg på MCsiden.no.

Om noen velger å lage sin egen virkelighet om at Gammelgutt er blitt utestengt to ganger fra MCsiden.no, må de gjerne gjøre det. Men sannheten endres ikke av den grunn.

Andre som har meldt seg ut:
Det er flere som har avsluttet sine kontoer, men disse er avsluttet uten dramatikk/konflikt i forkant.
Disse kommer jeg ikke innom i denne posten siden disse brukerne har hatt andre grunner for å avslutte sine medlemsforhold til MCsiden.no.

Følgende er blitt utestengt:
Erling/MrErling.
Usedvanlig bråkjekk, særlig på PM med et innhold og en tone mot meg som admin, som gikk langt over det akseptable.
Har møtt på fyren senere på Smia MC, men uten at han tok kontakt. Turde knapt se meg i øynene. Tøff bak tastaturet...

AndreasB/fs650e:
Hyggelig møte med denne unggutten da MCsiden.no hadde treff på Bomstadbaden i Karlstad.
Etter dette viste han en annen side av seg selv på forumet som mange medlemmer reagerte på. Endte med at han ønsket å slette AndreasB kontoen, noe vi gjorde. Kort tid etter opprettet han brukeren fs650e og ble utestengt etter kort tid.
Som uønsket fordi han slang dritt i alle retninger som forummedlemmer så seg lei på. En, etter vår vurdering, helt riktig utestenging.
Ser ingen grunn til å ha medlemmer på MCsiden.no som i det ene øyeblikket er smørblide og ber om råd, tips og hjelp og som i neste øyeblikk, om han synes det passer seg slik, driter ut forummedlemmer som svarer ordentlig og utfyllende på ting han spør om.

Kawasaki/Juleniss1:
Kawasaki ønsket å slette kontoen på MCsiden.no – fordi han ville bruke mindre tid på Internett, som han skrev.
Samtidig måtte han komme med en ikke akkurat positiv omtale av meg som admin.
Vi etterkom ønsket, noe Kawasaki først ikke stolte helt på siden vi var litt sene med å få effektuert ønsket hans. Det fikk han også gitt klart uttrykk for før kontoen ble deaktivert...

Så dukket han opp som Juleniss1 og avslørte seg tydelig allerede i første post. Vi lot dette passere selv om fyren gjorde et ikke særlig godt forsøk på å skjule identiteten ved å bla. skrive i profilen at han ikke hadde noen motorsykler, noe vi visste at Kawasaki hadde. Dvs. at han ga seg ut for en annen enn den han er.
Dette vil han ganske sikkert benekte, eller forklare med en eller annen morsomhet hvorfor han gjorde som han gjorde. Uansett er det uinteressant for oss nå.
Juleniss1 kontoen stengte jeg fordi jeg så tydelige tegn på at fyren prøvde ut grensene ved å gå spesielt etter våre to nye moderatorer.
Det at han opprettet en ny konto kort tid etter at han uttrykte ønske om å ikke lenger bruke MCsiden.no og startet med å gi "morsomme" stikk til de nye moderatorene, gjorde at jeg vurderte ham som uønsket. Litt kjapt ute med å ta den avgjørelsen? Kan hende. Men er likevel sikker på at jeg har tatt en riktig avgjørelse.

Godtvoksen:
Godtvoksen framstår i mine øyne som ikke særlig godt voksen, noe han også viste da han laget en egen virkelighet av Gammelgutts ønske om å bli slettet fra MCsiden.no. I gv's verden var det jeg som var skyld i at Gammelgutt ikke lenger hadde tilgang til MCsiden.no.
At Gammelgutt senere har klaget sin nød og meget sannsynlig gitt gv en helt annen versjon da han ønsket seg tilbake "i folden", brukte og bruker gv åpenbart for alt han mener det er verd for å sverte meg og MCsiden.no.

Jeg har ikke hatt for vane å gjøre som flere brukere på Bike.no forumet og Ikkebike-forumet, å dele ut karakteristikker som jeg selv til gangs har fått i løpet av de siste to ukene jeg har vært på MC-tur til Italia.
Gv derimot, trekker fram bl.a. definisjoner av personer psykopatiske trekk. Gv's "diagnose" av admin på MCsiden.no? Hva med ham selv...?

Godtvoksen er blitt tilsnakket og advart flere ganger av flere moderatorer, meg selv inkludert den tiden han var medlem på MCsiden.no
Mange medlemmer reagerte på hans måte å uttrykke seg på.

At han startet to nye forum med til forveksling så nært opptil samme navn som MCsiden.no nevnte jeg som underlig i begrunnelsen for utestengelsen. Ikke som selve begrunnelsen for utestengelsen.
Nå har ikke Gv brukt forumet sitt til å slenge dritt om MCsiden.no, men heller benyttet seg av velvilligheten til KliffArne og hans IkkeBike/BAN. forum til dette.
Nyttige Ikkebike-idioter? Vel, det får bli opp til andre å vurdere.

Flere utestengelser enn de jeg har nevnt her kommer jeg ikke på i farten, men noen få er blitt vurdert utestengt. Med den siste tids utvikling hvor noen av disse har benyttet andre forum til å sette MCsiden.no i et dårlig lys, er tiden inne til å gjøre nye vurderinger.

Antall stengte tråder?
Ikke mange, selv om kritikerne våre gir inntrykk av at vi stenger tråder i hytt og pine. Igjen en sannhet som ikke blir sannere uansett hvor mange som gjentar den.

Advarsler?
pelsen fikk en advarsel da han kalte oss moderatorer for "duster". Det synes vi faktisk ikke noe særlig om. Vi driver MCsiden.no frivillig og ulønnet på fritiden for blant annet å gi MC-interesserte som pelsen et forum-tilbud.
Nå ønsker han visstnok å trappe ned fordi vi er "duster". Jeg tror vi i moderatorteamet har tilgode å kalle noen av MCsiden.no medlemmene for "duster". Hadde vel ventet noe annet av en 60-åring med bred MC-erfaring og lang fartstid her på forumet...

Uansett om man liker å lese det nok en gang, så er det et faktum at det er og blir frivillig å bruke et forum som MCsiden.no.
Et forummedlemskap på MCsiden.no gir ikke samme rettigheter som en ansatt i en bedrift, noe JRO har nevnt i hvert fall et par ganger, som jeg husker.
Som personalsjef kjenner han reglene i arbeidslivet. På et forum er ting annerledes. Dette vet JRO. Dummere er han ikke.

I noen av postene jeg har lest på forumene hvor MCsiden.no har vært diskutert, er det igjen blitt nevnt at jeg som eier og admin overtar alle rettigheter på bildene som medlemmer frivillig legger i forumets bildedatabase.
Nok et eksempel på at noen vrir virkeligheten dit de selv ønsker.
De som er livredd for at jeg skal gjøre meg rik på bilder som du har lagt ut i forum-galleriet (som om det skulle være mulig...), anbefaler jeg deg å fjerne dem.

Til slutt må jeg nevne at jeg overraskes litt av folk som mekkern som slenger seg med i hylekoret på IkkeBike og antyder at jeg kan komme til å stenge ham ute bare fordi han logger seg inn på et annet forum enn MCsiden.no. Mulig humoristisk ment, men egentlig veldig lite morsomt å lese. Men det reflekterer han kanskje ikke særlig over...?
mekkern er en aktiv MC-kar jeg har hatt god og kameratslig dialog med, solgt eksosdeler til og blitt spurt om jeg kunne bestille nøkkelringkameraer til siden han selv ikke hadde egen PayPal konto, tror jeg det var. Noe jeg gjorde uten problemer. Man hjelper gjerne MC-kompiser når de spør om slike ting.
Vi har møtt hverandre mange ganger på flere treffplasser, også i MCsiden.no regi.
Husker også at han snudde tvert en gang da han møtte meg på Gamleveien i Nittedal for å slå av en prat for en tid tilbake.
Nå er han med i hylekoret på Ikkebike i stedet for å komme med ting han har å bemerke på enten PM eller e-post til meg.
Jammen på tide å revurdere hvem man tar seg bryet med å snakke med når man møtes...

Det slår meg også at mange mener mye om meg uten noen gang å ha møtt meg. Så vidt meg bekjent har jeg aldri møtt KliffArne/Kawasaki/Juleniss1, ole m., Krankenwagen og en del andre som har kommet med meninger og karakteristikker.
For all del, jeg lever godt med dette fordi hva folk jeg ikke kjenner eller har møtt mener om meg, betyr ingenting. Slike folk er jeg rimelig likegyldig til.
Jeg bare blir undrende til hva enkelte får seg til å si og mene uten å kjenne personen de omtaler.

Helt til slutt noen ord om hva jeg tror om MCsiden.no i tida framover.
Jeg tror fortsatt at forumet har såpass bærekraft at det overlever vindkastene det utsettes for nå om dagen.
Men om det ikke gjør det, så har forumet hatt sin tid. Enkelt og greit. Da stenger jeg rett og slett bare dørene.
I så fall har jeg mer enn nok annet å drive med. Uansett er det en begrensning på min tålegrense for hva jeg finner meg i av lavmål fra folk på måten jeg driver og tilbyr folk et forum til fri avbenyttelse.

Jeg har fått tildelt karakteristikker som jeg tror svært få andre ville funnet seg i.
Men det er vel for mye forlangt og ikke minst for mye å forvente av enkelte å be om å gå i seg selv å se hva de faktisk drar igang.
Nevner også at enkelte er veldig flinke til å kommentere måten jeg svarer. Er man litt tøff i ordbruken selv må man regne med tøffe svar tilbake.

Selv skal jeg nå gå i tenkeboksen når det gjelder MCsidens framtid innimellom all motorsykkelkjøringen, som fortsatt gir stor glede. Men med en bismak siden det endelig har gått opp for meg at MC-miljøet består av en del individer jeg absolutt ikke vil ha noe med å gjøre.

Utakknemlighet er verdens lønn, er det noe som heter. Det har jeg merket godt på kroppen de siste 14 dagene. Men jeg har opplevd flere harde slag i livet som har gjort meg og familien for øvrig ganske så robuste. I forhold er det som skjer på MCsiden.no som en flau bris å regne.
Og ord som flau og pinlig er passende å bruke på mange av de som har skrevet og fortsatt skriver hva de skriver om MCsiden.no på spesielt IkkeBike-forumet og Bike.no.
Rett og slett pinlig og patetisk å lese.

For alt det er verd; god MC-sesong videre.
Ser du en hvit Stelvio 8V (er ikke mange av de...) langs veien, må du gjerne stoppe og slå av en prat. Oppløftende hvis det blir en hyggelig samtale, alternativt en avhukning på lista over folk det ikke er verd å noen form for kontakt med, om du stopper for å skjelle meg ut.

Og med dette stenges tråden. Ikke fordi vi ikke tåler diskusjonen, men fordi jeg vet at innlegget jeg har skrevet er kontroversielt og fordi jeg er sikker på at en del folk der ute ville fryde seg over muligheten til å overanalysere og lage nye diskusjoner og tilnærmet konspiratoriske teorier av hva jeg har skrevet. Om jeg lar tråden stå åpen. Hva enkelte mener om at jeg stenger tråden bryr meg ingenting. Arrogant holdning? De som mener det må gjerne mene det til de blir blå i trynet. Som jeg skrev til den ikke fullt så godt voksne Godtvoksen: nok er nok etter 8 sider med det jeg opplever som lite konstruktiv kritikk basert på mye synsing.
Lik det eller ikke, men finn dere en annen lekegrind og kast sand i trynet på hverandre der om dere er misfornøyd med MCsiden.no!

Vi tar for øvrig med oss de konstruktive tipsene/forslagene JRO har kommet med om det blir aktuelt å revidere forumreglene.

AJ
Jeg hadde tenkt la dette gå med mitt forrige innlegg,da jeg igrunn var "fornøyd" med bekreftelsen i "mitt" tilfelle om at jeg ikke hadde drevet med ufine ting pm,hverken til Aj eller hans "rævediltere". At min versjon som jeg gjennom ole m fikk lagt frem i det ærbødige selskap viser seg å holde vann. Den ene etter den andre rævedilteren prøvde febrilsk å forklare at det lå mye mere i sånne saker enn hva som var tilgjengelig for de vanlige brukerne på forumet. En del av brukerne satte spørsmåltegn ved dette,mens andre tok forklaringene til "ledelsen" for god fisk.At jeg hadde vært på kant med andre fora tidligere,ble brukt av enkelte til å rettferdiggjøre min skjebne.Aj kjenner lusa på gangen,og innrømmer langt på vei at dette går på "trynefaktor". Greit nok,det er hans forum,men vær ærlige om dette istedet for å mistenkeliggjøre folk.

Aj gjør et poeng av at jeg velvillig lar Godtvoksen bruke forumet mitt til å slenge dritt mot dem. Vel,Aj. Det gjør jeg med god samvittighet,det kjennes rett og slett godt å få bidra til at folk skal få lov til å få frem sin versjon av sånne saker.Og vet du hvorfor jeg synes det? Selvfølgelig gjør du det,jeg har nemmelig blitt satt i samme situasjonen selv.Av deg.
Jeg så et bittelite tegn til selvransakelse i ditt innlegg angående meg, men du har enda en lang vei å gå.Gjør som du anbefalte en annen av dine medlemmer,sett deg ned,pust med magen etc etc,gå i deg selv. Det er ikke sikkert at verden er så veldig stygg med deg,det kan vel så gjerne være en liten djevel som sitter på skuldra di og hvisker deg i øret. Den menneskelige psyken er veldig komplisert,det har vi sikkert alle opplevd gjennom livet.Også jeg.

Hvis jeg noen gang møter en hvit Stelvio på min vei,så kommer jeg nok ikke til å vrenge rundt for å hverken skjelle deg ut eller by på en kaffe. Men skulle vi tilfeldigvis treffes,så ser jeg ingen grunn til at jeg ikke skal klare å se deg inn i øynene. Det vil isåfall ikke bli veeeldig lenge,vil jo nødig bli oppfattet som flørtende rabbit  Ikke skal jeg skjelle deg ut heller.Men slår du til meg,så får du en tilbake bom

Om de andre der oppe ønsker å belyse sin sak her,så er det helt ok. Men la være å bli ufine.

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 5 av 12]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10, 11, 12  Next

Similar topics

-

» Utestengt...