Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Utestengt...

Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 10 av 12]

226 Re: Utestengt... on Søn 17 Nov 2013 - 0:08

ArcticTiger skrev:Det ser da ut som det er bra aktivitet "der borte" til tross for bortfallet av noen breikjefter, topptråden akkurat nå er vel debatten om sida  dabber av, den har 1400 visninger på 2 døgn! Ække dårlig det.
Sånne tråder vil alltid engasjere,av en eller annen grunn. Suspect 

Og de vil komme med jevne mellomrom,så lenge det finnes folk igjen med ryggrad der borte,og Høvdingen fortsetter med sine arrogante tilbakemeldinger. "Bruntungene" gjør så godt de kan,mens flere ser ut til å våkne opp.

De prøver å (bort)forklare den dabbende tendensen med allslags,men sannheten er at mens "døgnbesøket" der borte lå stabilt på 200+ for et par måneder siden,så har det falt ganske så drastisk ned til dagens nivå på 120-140 etter at Høvdingen gikk amok.

Trist,men sant. Ikke at jeg syns synd på Høvdingen,men der er jo mange andre skikkelige folk der.

227 Re: Utestengt... on Søn 17 Nov 2013 - 7:39

KliffArne skrev:
ArcticTiger skrev:Det ser da ut som det er bra aktivitet "der borte" til tross for bortfallet av noen breikjefter, topptråden akkurat nå er vel debatten om sida  dabber av, den har 1400 visninger på 2 døgn! Ække dårlig det.
Sånne tråder vil alltid engasjere,av en eller annen grunn. Suspect 

Og de vil komme med jevne mellomrom,så lenge det finnes folk igjen med ryggrad der borte,og Høvdingen fortsetter med sine arrogante tilbakemeldinger. "Bruntungene" gjør så godt de kan,mens flere ser ut til å våkne opp.

De prøver å (bort)forklare den dabbende tendensen med allslags,men sannheten er at mens "døgnbesøket" der borte lå stabilt på 200+ for et par måneder siden,så har det falt ganske så drastisk ned til dagens nivå på 120-140 etter at Høvdingen gikk amok.

Trist,men sant. Ikke at jeg syns synd på Høvdingen,men der er jo mange andre skikkelige folk der.
Trådene engasjerer, men stikk fingeren i jorda, og gå rundt og tro at hva som skjer på forum er årsaken, hvorfor nedgang etc, det er kort sagt at forum er utkonkkurert av Feisbokk, du har sider på feisbook som har øket med ca 1000 medlemmer på noen måneder og dette har skjedd bare nå i sommer

Vis Medlemmets Profil

228 Re: Utestengt... on Søn 17 Nov 2013 - 11:33

Etter den turbulensen som har vært den siste tiden, så ser jeg begge sider av saken, men akkurat no synes jeg nok at en av sidene regelrett driver med mobbing og drittslenging. Det minner mer om barneskolefakter enn voksne mennesker. At man kan gjømme seg bar uttrykk som "tar man på seg en sånn rolle, så må man tåle å få en trøkk" synes jeg er helt bak mål. Det er faktisk voksne mennesker som burde klart å tenke litt selv. Hvordan hadde DU følt hvis det var du som fikk slengt all dritten om/til deg?

Vis Medlemmets Profil

229 Re: Utestengt... on Søn 17 Nov 2013 - 12:50

Etter min oppfatning skiller det omtalte forum seg ut i forhold til andre forum. Ikke først og fremst pga av mange medlemmer, men etter å ha vært der en stund sitter man igjen med følelse av at medlemmene er til for forumet, ikke omvendt.
I mange sammenhenger føler undertegnede at forumledelsen anser forumet som sin private lekegrind. Liker moderatorene ikke retningen på en diskusjon modereres det med trusler, ikke argument.
Forumet er det eneste forum jeg har vært bruker av hvor modereringen består i å stenge tråder og ekskludere medlemmer som ikke er så flinke å marsjere i takt.
Riktig nok argumenteres det med at " der skjer så mye i kulissene som dere ikke vet".
Kan så være, men nå har jeg faktisk hatt anledning til å se en utestengelse fra "innsiden" ( nei, jeg har ikke mottatt trusler selv), og beskrivelsen fra forumledelsen kan vel karakteriseres som heller fantasifull.
Skjønner godt at enkelte moderatorer ikke liker tildels fargerike beskrivelser herifra, men problemet er at de samme moderatorer ikke tar et hint når de får det. I stedet drar de på seg martyrfrakken.
Vel, jeg gir for så vidt bang i aktivitetsnivået i det andre forumet, og tipper at dette innlegget blir føyet inn i rekken av drittslenging i stedet for å forsøke å forstå hvorfor så mange har trukket seg tilbake.
Og Snikkeren kan skrive videre og glede seg over at her kan han kalle en spade for en spade uten å få trussel PM. Synes moderator at innlegget har gått for langt vil det få en kommentar som påpeker hvor og når streken ble krysset, verken mer eller mindre. Eller sagt på en annen måte, innlegget vil bli Moderert.

Vis Medlemmets Profil

230 Re: Utestengt... on Søn 17 Nov 2013 - 13:48

Jeg har ingen problemer med innlegget du kom med no, knutk, og ser ikke på det som drittslenging. Men jeg er ikke enig i din beskrivelse av modereringen på MCsiden. Helt opp til utestengelsene som skjedde i sommer var det svært sjeldent at vi faktisk modererte noen, og hvis det skjedde, så var det stort sett ved å sende en PM til personen om hva vi synes var over streken.

Etter utestengelsene ble det stengt noen tråder som gikk på de utestengelsene, men ingen innlegg ble slettet eller moderert så vidt jeg vet. De gangene jeg har sendt noen en PM for et innlegg som var på kanten av hva vi vil akseptere på MCsiden, så har jeg alltid prøvd å være så høflig som mulig. Jeg har aldri vært ute etter å "ta" noen.

Når det gjelder utestengelsene, så har AJ kommet med forklaringen på disse her:
http://mcsiden.no/viewtopic.php?p=181421#p181421

Å navngi noen av brukerne var å gå over streken, og burde ikke vært gjort. Det er jeg helt enig i.

Et av medlemmene som er nevnt som utestengt i den tråden har fått åpnet kontoen sin igjen. Det har aldri vært sagt at en utestengelse er på livstid. Dette medlemmet tok selv kontakt igjen etter en stund, og vi vurderte saken hans igjen.

Det jeg ikke skjønner, er hvorfor det skal være nødvendig med så mye drittslenging. Dersom noen av de utestengte har ønske om å få åpnet kontoen sin igjen, så er det opp til de å ta kontakt med oss for å diskutere saken.

En offentlig debatt fører ofte til mer skitkasting enn det som ville skjedd om det var tatt via e-post eller PM, og vil bare gjøre veien til åpning av konto lenger.

Vis Medlemmets Profil

231 Re: Utestengt... on Søn 17 Nov 2013 - 13:52

Snikkeren skrev:Etter den turbulensen som har vært den siste tiden, så ser jeg begge sider av saken, men akkurat no synes jeg nok at en av sidene regelrett driver med mobbing og drittslenging. Det minner mer om barneskolefakter enn voksne mennesker. At man kan gjømme seg bar uttrykk som "tar man på seg en sånn rolle, så må man tåle å få en trøkk" synes jeg er helt bak mål. Det er faktisk voksne mennesker som burde klart å tenke litt selv. Hvordan hadde DU følt hvis det var du som fikk slengt all dritten om/til deg?

Jeg leter med lys og lykte etter utrykket " tar man på seg en sånn rolle, så må man tåle å få en trøkk" men finner det ikke i de siste dagers innlegg verken her eller på det andre forumet. Har forsøkt å lese gjennom alle innleggene men kan ikke si at jeg finner det. Hvis det er jeg som har skrevet det, hadde det vært fint om du linket til det. Ellers så syns jeg vel at det var jeg som fikk den største trøkken mot meg både fra forumledelsen og fra brukere de siste dagene.

Vis Medlemmets Profil

232 Re: Utestengt... on Søn 17 Nov 2013 - 13:53

Snikkeren
Mobbing er det vel når den ene parten er underlegen og ikke kan ta igjen.
Ser Ikke Aji den situasjonen. Han har fått konstruktive tilbakemeldinger men arrogansen er så stor at det ikke finnes justeringsvilje overhode.
Situasjonen har vel Aj satt seg i selv når han velger ut hvem han vil våre venner med og hvem han vil stenge ute fra selskapet. Forskjellen her er vel at en del av offerene til Aj ikke er alene og de nå tar igjen, de har faktisk fått et fora å bruke. Sikkert en ny opplevelse for Aj. At dere medmoderatorer ikke står opp mot Aj sier bare en del om dere. Globe har slutta, tviler på at det bare er tids problemer

Tviler for øvrig på at du kan moderere her. Dette er som du sier stort sett voksne mennesker som ikke aksepterer den form for behandling enkelte er utsatt for.

Vis Medlemmets Profil

233 Re: Utestengt... on Søn 17 Nov 2013 - 13:55

En offentlig debatt kan være grei for å belyse ukultur for eksempel. Vet ikke om det er tilfelle, men om noen føler seg urettferdig behandlet tror jeg neppe de vil komme krypende på pm og be øvrigheten om unnskyldning, da er det bedre å ta det i offentligheten så blir alle sider belyst. I hvert fall de sidene som tør å legge frem saken sin.

Vis Medlemmets Profil

234 Re: Utestengt... on Søn 17 Nov 2013 - 14:06

Snikkeren skrev:Etter den turbulensen som har vært den siste tiden, så ser jeg begge sider av saken, men akkurat no synes jeg nok at en av sidene regelrett driver med mobbing og drittslenging. Det minner mer om barneskolefakter enn voksne mennesker. At man kan gjømme seg bar uttrykk som "tar man på seg en sånn rolle, så må man tåle å få en trøkk" synes jeg er helt bak mål. Det er faktisk voksne mennesker som burde klart å tenke litt selv. Hvordan hadde DU følt hvis det var du som fikk slengt all dritten om/til deg?

Jeg er ikke helt overbevisst om at du ser begge sider like tydelig.
"barneskolefakter" ... AJ møter all ktitikk på en så syrlig måte som er enhver premenstruell tenåring verdig.
Jeg blir, som et lokalt uttrykk sier, "skinnflat førrfær" (meget overrasket) hver gang noen forsvarer AJ's måte å styre forumet.

Om JEG hadde fått all dritten slengt etter meg hadde jeg begynt å lure hvorfor ... "hmm ... kan det være at de har et poeng tro ...Question ..? .."

Vis Medlemmets Profil

235 Re: Utestengt... on Søn 17 Nov 2013 - 14:32

MTS1200 skrev:Jeg leter med lys og lykte etter utrykket " tar man på seg en sånn rolle, så må man tåle å få en trøkk" men finner det ikke i de siste dagers innlegg verken her eller på det andre forumet.  Har forsøkt å lese gjennom alle innleggene men kan ikke si at jeg finner det. Hvis det er jeg som har skrevet det, hadde det vært fint om du linket til det. Ellers så syns jeg vel at det var jeg som fikk den største trøkken mot meg både fra forumledelsen og fra brukere de siste dagene.
Jeg vet ikke om det uttrykket er blitt brukt, og beklager hvis det ble tolket slik at jeg mente at det var brukt. Det jeg ville frem til er at hvis folk mener at man bør tåle det meste når man driver et forum, så synes jeg det blir feil. Ja, man bør tåle litt mer enn hvermansen, men et sted går grensen. Denne er individuell og det er mottaker som vet når den er nådd.

Okda skrev:
Snikkeren
Mobbing er det vel når den ene parten er underlegen og ikke kan ta igjen.  
Ser Ikke Aji den situasjonen. Han har fått konstruktive tilbakemeldinger men arrogansen er så stor at det ikke finnes  justeringsvilje overhode.
Situasjonen har vel Aj satt seg i selv når han velger ut hvem han vil våre venner med og hvem han vil stenge ute fra selskapet. Forskjellen her er vel at en del av offerene til Aj ikke er alene og de nå tar igjen, de har faktisk fått et fora å bruke.   Sikkert en ny opplevelse for Aj. At dere  medmoderatorer ikke står opp mot Aj sier bare en del om dere. Globe har slutta,  tviler på at det bare er tids problemer

Tviler for øvrig på at du kan moderere her. Dette er som du sier stort sett voksne mennesker som ikke aksepterer den form for behandling enkelte er utsatt for.  
Jeg har ikke som hensikt å "moderere" her, men har som deg mulighet til å uttrykke min mening.
Når det gjelder Globe, så var han fraværende fra forumet lenge før både dette og diskusjonen rundt bilder startet. At du velger å tro at det var pga måten MCsiden ble styrt på at han trakk seg får være opp til deg.

Og hva du synes om oss moderatorer er meg like revnende likegyldig som du synes min mening om mobbing er.

flonoen skrev:En offentlig debatt kan være grei for å belyse ukultur for eksempel. Vet ikke om det er tilfelle, men om noen føler seg urettferdig behandlet tror jeg neppe de vil komme krypende på pm og be øvrigheten om unnskyldning, da er det bedre å ta det i offentligheten så blir alle sider belyst. I hvert fall de sidene som tør å legge frem saken sin.
Det er ikke nødvendigvis slik at man må komme krypende tilbake og be om unskyldning. Men det er klart at man ikke kan få åpnet kontoen sin og fortsette med samme framtreden som man ble utestengt for.

jhn skrev:Jeg er ikke helt overbevisst om at du ser begge sider like tydelig.
"barneskolefakter" ... AJ møter all ktitikk på en så syrlig måte som er enhver premenstruell tenåring verdig.
Jeg blir, som et lokalt uttrykk sier, "skinnflat førrfær" (meget overrasket) hver gang noen forsvarer AJ's måte å styre forumet.

Om JEG hadde fått all dritten slengt etter meg hadde jeg begynt å lure hvorfor ... "hmm ... kan det være at de har et poeng tro ...Question ..? .."
Det kan godt være at vi ser ting forskjellig, for all del, vi er jo forskjellige mennesker. For å si det sånn, så har det vært utestengelser jeg har vært enig i, men også utestengelser jeg har vært uenig i. Slik er vil det alltid være.

Vis Medlemmets Profil

236 Re: Utestengt... on Søn 17 Nov 2013 - 15:10

Snikkeren skrev:
MTS1200 skrev:Jeg leter med lys og lykte etter utrykket " tar man på seg en sånn rolle, så må man tåle å få en trøkk" men finner det ikke i de siste dagers innlegg verken her eller på det andre forumet.  Har forsøkt å lese gjennom alle innleggene men kan ikke si at jeg finner det. Hvis det er jeg som har skrevet det, hadde det vært fint om du linket til det. Ellers så syns jeg vel at det var jeg som fikk den største trøkken mot meg både fra forumledelsen og fra brukere de siste dagene.
Jeg vet ikke om det uttrykket er blitt brukt, og beklager hvis det ble tolket slik at jeg mente at det var brukt. Det jeg ville frem til er at hvis folk mener at man bør tåle det meste når man driver et forum, så synes jeg det blir feil. Ja, man bør tåle litt mer enn hvermansen, men et sted går grensen. Denne er individuell og det er mottaker som vet når den er nådd.
Da syns jeg du skal presisere det både her og på MCsiden.no at det du skrev, ikke er relatert til de siste dagers innlegg i denne eller tråden på MCsiden.no, men at det er en generell observasjon du har gjort over tid.

Men å trekke AJ inn i en offerrolle som andre her også mener er å trekke det for langt, han eskalerer / øker konfliktnivået så ekstremt at det er vanskelig å tenke på han i en slik rolle. Jeg er helt overbevist om at det å få mange av de som er nevnt både her og på den andre siden til å gå helt fra konseptene er ikke mulig uten at de har blitt kraftig provoserte. Jeg håper også at du observerte at når jeg trakk meg litt tilbake argumentasjonsmessig så tro AJ til med full tyngde og tilla meg både den ene og andre meningen. Men jeg tar meg ikke nær av det, har stått i verre stormer enn dette.

I starten av innleggene mine hadde jeg et genuint ønske om å bidra til at MCsiden.no skulle ble et bedre forum og at flere ville vende tilbake hvis forumledelsen klarte å ta en slik debatt uten å gå i skyttergrava.
Dessverre klarte jeg ikke det, isteden endret jeg strategi til å vise AJ sin kraftig provokative debattform som mange har sagt at de har møtt, både i åpent forum og gjennom PM'er og som for mange har medført at de aldri drar tilbake dit.

Vis Medlemmets Profil

237 Re: Utestengt... on Søn 17 Nov 2013 - 16:27

KliffArne skrev:Folk her "dealer" med det. Enig med deg,man bør unngå personangrep. Men som admin på åpne forumer,så må man kanskje være forberedt på en nesestyver av og til.
MTS1200 skrev:
Snikkeren skrev:
Da syns jeg du skal presisere det både her og på MCsiden.no at det du skrev, ikke er relatert til de siste dagers innlegg i denne eller tråden på MCsiden.no, men at det er en generell observasjon du har gjort over tid.

Men å trekke AJ inn i en offerrolle som andre her også mener er å trekke det for langt, han eskalerer / øker konfliktnivået så ekstremt at det er vanskelig å tenke på han i en slik rolle. Jeg er helt overbevist om at det å få mange av de som er nevnt både her og på den andre siden til å gå helt fra konseptene er ikke mulig uten at de har blitt kraftig provoserte. Jeg håper også at du observerte at når jeg trakk meg litt tilbake argumentasjonsmessig så tro AJ til med full tyngde og tilla meg både den ene og andre meningen. Men jeg tar meg ikke nær av det, har stått i verre stormer enn dette.

I starten av innleggene mine hadde jeg et genuint ønske om å bidra til at MCsiden.no skulle ble et bedre forum og at flere ville vende tilbake hvis forumledelsen klarte å ta en slik debatt uten å gå i skyttergrava.
Dessverre klarte jeg ikke det, isteden endret jeg strategi til å vise AJ sin kraftig provokative debattform som mange har sagt at de har møtt, både i åpent forum og gjennom PM'er og som for mange har medført at de aldri drar tilbake dit.
Kanskje dette utsagnet fra meg i post 135 i denne tråden Snikkeren mener er helt på trynet?

Jeg er isåfall ikke enig,underlig nok. Og gjør oppmerksom på at når jeg skriver "man",så innbefatter det f.eks. meg selv også. Den er ikke kun myntet på Høvdingen der borte.

Ellers så sitter jeg med en del tanker rundt forskjellig her,får se om jeg gidder å skrive dem ned senere santa

Vis Medlemmets Profil http://ikkebike.norwegianforum.net

238 Re: Utestengt... on Søn 17 Nov 2013 - 16:27

MTS1200 skrev:

Men å trekke AJ inn i en offerrolle som andre her også mener er å trekke det for langt, han eskalerer / øker konfliktnivået så ekstremt at det er vanskelig å tenke på han i en slik rolle.
Jeg syntes det er verd å merke seg at du i debatten skiller mellom modratorutøvelsen til AJ og motorsyklisten (personen) AJ. Selv har jeg truffet personen AJ flere ganger, som er en svært hyggelig fyr å prate med. Jeg har også hatt gleden av å være hjemme hos AJ, og blitt servert nydelig kaffe og vafler fra hans svært hyggelige kone. Slik sett syntes jeg det er svært trist og oppleve hvordan han ikke overhode kan kommunisere i utøvelsen av lederollen i forumet.

Vis Medlemmets Profil http://mcsidene.no/

239 Re: Utestengt... on Søn 17 Nov 2013 - 18:01

jhn skrev:

Om JEG hadde fått all dritten slengt etter meg hadde jeg begynt å lure hvorfor ... "hmm ... kan det være at de har et poeng tro ...Question ..? .."

Helt enig jhn.

MTS1200:
Jeg blir helt matt av de svarene du får fra AJ og hans trofaste fans. Evil or Very Mad  At det går an å møte dine (og flere andre) sine konstruktive innspill på den måten er helt utrolig.
Når du bruker tid og energi på å komme med innspill og forslag til endringer som flere av oss ser behovet for. Da hadde jeg forventet en konstrukiv respons og ikke bare nedlatende svar.

Det er direkte flaut å lese mange av svarene på kritiske innlegg, samt begrunnelsene på avgjørelser som er tatt av AJ og hans moderatorer.

Mitt beskjedene råd til deg og alle andre-- gi faen i hele MCsiden - til det blir drevet etter et annet regime  pale

Vis Medlemmets Profil

240 Re: Utestengt... on Søn 17 Nov 2013 - 18:08

MTS1200 skrev:

Kan det tenkes at når en person over lengre tid får både kallenavn og personkaraktrestikker slengt etter seg, så blir det hans måte å ta igjen på? Det er noe som heter at angrep er det beste forsvar.

KliffArne skrev:
KliffArne skrev:Folk her "dealer" med det. Enig med deg,man bør unngå personangrep. Men som admin på åpne forumer,så må man kanskje være forberedt på en nesestyver av og til.
MTS1200 skrev:
Snikkeren skrev:

Kanskje dette utsagnet fra meg i post 135 i denne tråden Snikkeren mener er helt på trynet?

Jeg er isåfall ikke enig,underlig nok. Og gjør oppmerksom på at når jeg skriver "man",så innbefatter det f.eks. meg selv også. Den er ikke kun myntet på Høvdingen der borte.

Ellers så sitter jeg med en del tanker rundt forskjellig her,får se om jeg gidder å skrive dem ned senere santa
Jeg kan ikke si at det var den posten din jeg tenkte på, Kliff, men det kan jo være at den svirret i bakhodet uten at jeg tenkte over det. På det tidspunktet den ble skrevet, så hadde ikke ting eskalert så voldsomt som det har gjort nå. De siste dagers lempfeldige omgang med karaktrestikker og regelrett drittslenging er det jeg har reagert på.

Vis Medlemmets Profil

241 Re: Utestengt... on Søn 17 Nov 2013 - 19:18

dag-zzr skrev:
jhn skrev:

Helt enig jhn.

MTS1200:
Jeg blir helt matt av de svarene du får fra AJ og hans trofaste fans. Evil or Very Mad  At det går an å møte dine (og flere andre) sine konstruktive innspill på den måten er helt utrolig.
Når du bruker tid og energi på å komme med innspill og forslag til endringer som flere av oss ser behovet for. Da hadde jeg forventet en konstrukiv respons og ikke bare nedlatende svar.

Det er direkte flaut å lese mange av svarene på kritiske innlegg, samt begrunnelsene på avgjørelser som er tatt av AJ og hans moderatorer.

Mitt beskjedene råd til deg og alle andre-- gi faen i hele MCsiden - til det blir drevet etter et annet regime  pale
Hei Dag, tror jeg skal ta rådet ditt alvorlig. Nå har jeg forsøkt igjen med kun en tirade til svar. Så da nytter det vel ikke, bedre å holde seg her. Very Happy 

Vis Medlemmets Profil

242 Re: Utestengt... on Søn 17 Nov 2013 - 19:36

Snikkeren skrev:
MTS1200 skrev:

Kan det tenkes at når en person over lengre tid får både kallenavn og personkaraktrestikker slengt etter seg, så blir det hans måte å ta igjen på? Det er noe som heter at angrep er det beste forsvar.
Det har jo vært en svært rolig høst på MCsiden hvor har det harde trøkket mot AJ vært, har det vært her? I så fall bør han jo holde seg unna denne siden så slipper han å lese om det. Sad 

Det å få kallenavn og personkarakteristikker mot seg kan vel ikke være så fælt. Har selv en jobb hvor jeg er godt synlig for alle 750 ansatte, vet jo at jeg har kallenavn og at det å diskutere meg og hva jeg har sagt er et yndet tema. Når AJ er så synlig som han er, og at han driver en debatt teknikk som provoserer mange så må han jo regne med det. Han legger jo opp til det selv.

Snikkeren skrev:Jeg kan ikke si at det var den posten din jeg tenkte på, Kliff, men det kan jo være at den svirret i bakhodet uten at jeg tenkte over det. På det tidspunktet den ble skrevet, så hadde ikke ting eskalert så voldsomt som det har gjort nå. De siste dagers lempfeldige omgang med karaktrestikker og regelrett drittslenging er det jeg har reagert på.
Igjen Snikkern, her trekker du konklusjoner som er feil. Den eneste som har vært lemfeldig og har slengt dritt er AJ, vis fram det du mener er drittslenging som er gjort de siste dagene på den andre siden. Hva som skjer her burde ikke interessere, men selv her har det ikke vært drittslenging. Selv GV har jo rost motorsyklisten AJ og takket for kaffe og vafler, så nå står vel ikke verden til påske. Very Happy 

Vis Medlemmets Profil

243 Re: Utestengt... on Søn 17 Nov 2013 - 19:44

Snikkeren skrev: Men det er klart at man ikke kan få åpnet kontoen sin og fortsette med samme framtreden som man ble utestengt for.

Eh.. Jo? Det er jo nettop det man KAN?

Man er den man er, og moderatorene kan ikke stenge folk ute for å være seg selv, sier nå jeg.. Og denne kursivskriften får jeg jo faen ikke vekk, helvetes udugelige moderatorerer / teknikere på dette forumet som ikke klarer å luke ut slike ulumskheter!  Kanskje jeg skal flytte over til MC-siden, eller Bike? Eller Facebook??

Appropos Facebook; Er det mange som får slettet profilene sine der? Tror det meste aksepteres der, og sjefen sjøl tjente 16 milliarder i fjor, noe som beviser at det er å skyte seg selv i foten med tjenestevåpenet å moderere internettforum i 2013...

Vis Medlemmets Profil

244 Re: Utestengt... on Søn 17 Nov 2013 - 19:49

Snikkeren skrev:

De siste dagers lempfeldige omgang med karaktrestikker og regelrett drittslenging er det jeg har reagert på.
Kan du kopiere og lime inn, hva du mener er drittkasting?
Vi har sikkert forskjellige meninger på det feltet ;-) bounce 

Trollerud:

Det er mye moderering på tryneboka, bl.annet er pupper, skummelt affraid 

Vis Medlemmets Profil

245 Re: Utestengt... on Søn 17 Nov 2013 - 20:38

"Man får hva man laver",er et uttrykk Danskene bruker.

Det er jo prisverdig av Snikkeren at du stiller opp for din høvding,men å fremstille han som offeret i  denne diskusjonen blir i beste fall noe missforstått.Jeg advarte mot at denne saken ville komme opp igjen,med jevne mellomrom,helt til Høvdingen og hans grønne klarer å ta inn over seg at folk ikke godtar å bli behandlet som idioter.
Dere fortsetter å male på om at utestengte alltid får fair behandling i forkant av utestengelser,alltid får en advarsel sånn at de får sjansen å korrigere kursen.På den måten påstår dere også at jeg/vi lyver.Dere fortsetter å antyde at stygge PM'er er sendt/mottatt av utestengte,mens dem det gjelder tradisjonellt sett ikke får sjansen å forsvare seg.
Dette er det heldigvis slutt på nå,så lenge mitt eget forum er oppe og går.Nå får de andre som føler seg urettferdig behandlet mulighet til å fremme sin sak,i denne tråden.Så slipper de å få fjernet kritiske innlegg inne hos dere,slik som Carpa truer med.Om det skrives her eller der,betyr nok ikke så mye.De som trenger å lese det,får det med seg,på kryss av Forumene.
Internett er herlige greier. clown 

Personlig tror jeg ikke det vil være mulig for meg å delta på et Forum som ledes av AJ eller enkelte av dere grønne,og fortstår jeg det rett så er dere likeglade.
Men jeg er såpass ærekjær at jeg følger med på hva dere skriver om meg,og vil aldri la usannheter om min person stå uimotsagt.Om det lager ugreie for dere,så er det vel fortjent.

Man får hva man laver.

246 Re: Utestengt... on Søn 17 Nov 2013 - 21:34

KliffArne skrev:"Man får hva man laver",er et uttrykk Danskene bruker.

Det er jo prisverdig av Snikkeren at du stiller opp for din høvding,men å fremstille han som offeret i  denne diskusjonen blir i beste fall noe missforstått.Jeg advarte mot at denne saken ville komme opp igjen,med jevne mellomrom,helt til Høvdingen og hans grønne klarer å ta inn over seg at folk ikke godtar å bli behandlet som idioter.
Dere fortsetter å male på om at utestengte alltid får fair behandling i forkant av utestengelser,alltid får en advarsel sånn at de får sjansen å korrigere kursen.På den måten påstår dere også at jeg/vi lyver.Dere fortsetter å antyde at stygge PM'er er sendt/mottatt av utestengte,mens dem det gjelder tradisjonellt sett ikke får sjansen å forsvare seg.
Dette er det heldigvis slutt på nå,så lenge mitt eget forum er oppe og går.Nå får de andre som føler seg urettferdig behandlet mulighet til å fremme sin sak,i denne tråden.Så slipper de å få fjernet kritiske innlegg inne hos dere,slik som Carpa truer med.Om det skrives her eller der,betyr nok ikke så mye.De som trenger å lese det,får det med seg,på kryss av Forumene.
Internett er herlige greier. clown 

Personlig tror jeg ikke det vil være mulig for meg å delta på et Forum som ledes av AJ eller enkelte av dere grønne,og fortstår jeg det rett så er dere likeglade.
Men jeg er såpass ærekjær at jeg følger med på hva dere skriver om meg,og vil aldri la usannheter om min person stå uimotsagt.Om det lager ugreie for dere,så er det vel fortjent.

Man får hva man laver.

Amen

247 Re: Utestengt... on Søn 17 Nov 2013 - 21:40

Som et eksempel på hva jeg mener er mobbing så kan jeg vise til denne:

MTS1200 skrev:
Godtvoksen skrev:
MTS1200 skrev:At det går an å tillegge andre meninger utifra sine egne oppdiktede resonnementer har jeg aldri tidligere opplevd.
Det et nettopp det som er hovedproblemet. En blir tillagt meninger og handlinger ut i fra hans egen oppdiktede verden, og følger opp med å ilegge deg "straff" med utestengelse og/eller advarsler på den bakgrunnen. Prøver du å forklare at det ikke var slik ment ol. får du beskjed at det er hans tolkning av det jeg har ønsket å uttrykke som er den rette. Det faller han aldri inn å spørre om du mente det slik, eller om du vil utdype det du mener. Det siste trodde jeg var første bud i all form for samtale/kommunikasjon.
Hei GV, etter debatten i går så tror jeg at jeg har knekt koden med AJ. Det er ikke den personlighets analysen du foreskrev, men det er elementær avhørsteknikk som brukes. Tenk deg følgende scenario. Du innbringes som mistenkt i en sak, du skal avhøres. Politimannen AJ spør hvor var du kl. 21.00 i går, du tenker, svarer jeg tror jeg var i Arendal kl. 21 i går. Jaså du var i Kristiansand kl. 21.00 i går sier AJ, det passer akkurat med tidspunktet for forbrytelsen. Du svarer men jeg sa jo at jeg var i Arendal, jaså sier politimannen AJ sier du at jeg lyver. Husk at å beskylde politiet for å lyve gir deg 3 år bak murene. Er du sikker på at du ønsker å beskylde meg for løgn. Og så blir resten av avhøret konsentrert rundt spørsmålet om du beskylder politiet AJ for løgn eller ikke. Helt til du gir deg for å slippe å straffes for løgn så sier du " det kan nok tenkes at jeg var i Kristiansand". Dermed er du hekta. Case closed og du er arrestert og politiet AJ er svært fornøyd med å ha fakket en forbryter.

Samme teknikk har han brukt mot flere forumbrukere.
Og ja, det er fra denne tråden her, ikke fra MCsiden. At det blir skrevet på et annet forum gjør det ikke til mindre mobbing av den grunn. Hvordan kan man forvente at man skal kunne ha en saklig debatt som skal føre til noe, når man i samme stund skriver slik som dette.

Så må man se på hele sammenhengen over tid. AJ har fått diverse kallenavn slengt rundt om, både her og på MCsiden, noe som startet lenge før disse utestengelsene. Kanskje ment som vennligsinnede sleivspark, men gjenta det nok ganger, så vil kanskje mottakeren ikke oppfatte det som det.

Når det gjelder starten på disse utolighetene, så startet jo de med utkastelsen av deg, Kliff. Dette skjedde mens jeg var i syden, noe du fikk vite da du sendte meg en e-post om det. Da var du allerede utestengt, og jeg hadde begrenset mulighet til å sjekke opp i saken. Da jeg kom hjem igjen var det allerede full diskusjon på forumet.

Utestengelsen av Kliff var en av utestengelsene jeg mente var feilaktig, og det vet både AJ, og resten av moderatorteamet. Begrunnelsen for utestengelsen for utestengelsen kan dere lese hvis dere følger linken jeg la ut i denne tråden. Der blir det jo bekreftet at det ikke var pga. oppførsel på PM, men noe som AJ oppfattet som forsøk på å trekke opp de to nye moderatorene.
At Kliff ikke fikk mulighet til å svare på PM'en kan kanskje ha med at AJ allerede var begynt å bli lei av sleivsparkene han hadde fått av Kliff.

Jeg vet at jeg har stukket hodet inn i et vepsebol, men når det rettes så mye skyts mot en person, og når jeg vet at den skytsen går inn på han, så føler jeg det er riktig å si ifra om det. Som jeg har skrevet før, det er ikke avsender som avgjør hva som er mobbing eller ikke, det er mottaker.

Hvis dette gjør at skytsen blir rettet mot meg isteden, så får det heller bare være. Kanskje det blir mindre fokus på AJ på den måten.

Vis Medlemmets Profil

248 Re: Utestengt... on Søn 17 Nov 2013 - 21:47

Snikkeren skrev:
Jeg vet at jeg har stukket hodet inn i et vepsebol, men når det rettes så mye skyts mot en person, og når jeg vet at den skytsen går inn på han, så føler jeg det er riktig å si ifra om det. Som jeg har skrevet før, det er ikke avsender som avgjør hva som er mobbing eller ikke, det er mottaker.

Joda, han er dyktig til å spille offer/martyr, når det blåser rundt han. Utrolig at dere "grønne" går på dette hver eneste gang, selv blir jeg bare kvalm. Hva det minner meg om, egner seg ikke på trykk.

249 Re: Utestengt... on Søn 17 Nov 2013 - 21:51

KnutR

Admin
Veldig enkelt, og veldig greit: Om en stikker fram hodet og behandler folk på den måten AJ har gjort på det andre forumet, så får en samtidig ha nok hår på ballene til å ta mot smikkene som kommer i retur, og ikke krysse fingrene for at andre tar støyten når rikosjettene kommer.

Jeg er ikke helt borte når det gjelder å servere dritsleng selv - men har til dags dato ikke gjemt meg bak noen når flodbølgen kommer tilbake. Man ligger som man reder, og om man velger å drite i eget rede, så får det være ens eget valg.

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

250 Re: Utestengt... on Søn 17 Nov 2013 - 21:59

Snikkeren skrev: ... Som jeg har skrevet før, det er ikke avsender som avgjør hva som er mobbing eller ikke, det er mottaker.
Dette blir stadig oftere brukt som et uangripelig argument ... det er et godt argument, ikke misbruk det ... men et sted går også grensen for hva som kan kalles mobbing. Uavhengig av hva mottaker måtte mene.
Man bestemmer i stor grad selv om man skal bli/blir mobbet eller ei

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 10 av 12]

Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Next

Similar topics

-

» Utestengt...