Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Utestengt...

Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 12 av 12]

276 Re: Utestengt... on Tor 13 Nov 2014 - 20:53

KnutR

Admin
KliffArne skrev:
sautjuven

Laughing

Edit: Faen ta denna quoten og koder og for lite kaffe og hælvete...

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

277 Re: Utestengt... on Fre 14 Nov 2014 - 23:27

jhn skrev:
joo skrev:
KliffArne skrev:
Er jo litt inne og kikker på gamle tomter også,må jo bare innrømme det. Og legger merke til at "pelsen"en gang skrev  noe sånt som om at det ville bli fint når nybegynnere  ble sittende å gi gode råd til andre nybegynnere. Nå er det nettopp det som skjer,de som nettopp har fått lappen er dem som har de beste ideene. cyclops

Nuh, er det ikke spennende med felgtape og slike saker affraid
No må ikke dokker lokke mæ utpå igjen  cyclops ... æ kan jo bli frista til si ting som får mæ utestengt.
Æ e vel omtrent den eneste her som kan smyge sæ inn overalt affraid

Har nok konto begge steder jeg også, men er enig i at de som er mest aktive for tiden er de som fikk lappen i 2014. Nå har jo høvdingen fått problemer med Stelvio'n sin også.

Vis Medlemmets Profil

278 Re: Utestengt... on Lør 15 Nov 2014 - 0:15

mulig at jeg også kan smyge meg inn der, men jeg har ikke prøvd å logge meg inn der siden jeg forlot forumet. Gidder ikke å sjekke om jeg kan logge meg inn heller  Sleep

Vis Medlemmets Profil

279 Re: Utestengt... on Lør 15 Nov 2014 - 6:53

pelsen skrev:mulig at jeg også kan smyge meg inn der, men jeg har ikke prøvd å logge meg inn der siden jeg forlot forumet. Gidder ikke å sjekke om jeg kan logge meg inn heller  Sleep

Lån meg passordet ditt,så skal jeg lage litt action pirat  

Noen bør jo fortelle sautjuen at Gussi'en ikke har noe moderne motor Razz

280 Re: Utestengt... on Lør 15 Nov 2014 - 13:03

KliffArne skrev:Lån meg passordet ditt,så skal jeg lage litt action pirat  

hehe, da blir vel den brukeren stengt ganske raskt bounce

nå ble jeg jo nyskjerrig og leste litt i kakeforumet, ny sykkel betyr ikke alltid moderne nei Laughing
Slike kamras viser vel at den er alt annet enn moderne. Dette er jo et kjent problem med endel gamle motorer og bruk av moderne olje.

Vis Medlemmets Profil

281 Re: Utestengt... on Lør 15 Nov 2014 - 13:21

pelsen skrev:
KliffArne skrev:Lån meg passordet ditt,så skal jeg lage litt action pirat  

hehe, da blir vel den brukeren stengt ganske raskt bounce

nå ble jeg jo nyskjerrig og leste litt i kakeforumet, ny sykkel betyr ikke alltid moderne nei Laughing
Slike kamras viser vel at den er alt annet enn moderne. Dette er jo et kjent problem med endel gamle motorer og bruk av moderne olje.
En moderne forbrenningsmotor ... finnes egentlig det? All innvortes leamikk i en motor er jo 100-120 år gamle ideer og patenter.
Er det noen om vet hva som kan sies og være det siste "store nye" som har skjedd med en motor?

Vis Medlemmets Profil

282 Re: Utestengt... on Lør 15 Nov 2014 - 15:04

stempelmotoren var ferdig utviklet på 30tallet.
RR-Merlin motoren hadde 4 ventiler, doble overliggende kammer, råder av titan, rootskompressor og sentrifugalkompressor, vanninsprøytning og lystgass.
det som har skjedd etter dette er motorSTYRING som har gitt mye av økningen av effektivitet.

pisspreik om "kondens" i toppen-det er tørrkjøring/for lite eller for dårlig olje.

skulle ikke meg forundre at det er den høyre toppen som er værst for den er høyest når den står på tomgang(minst oljetrykk) på sidestøtta.

Vis Medlemmets Profil

283 Re: Utestengt... on Lør 15 Nov 2014 - 17:24

mekkern skrev:stempelmotoren var ferdig utviklet på 30tallet.
RR-Merlin motoren hadde 4 ventiler, doble overliggende kammer, råder av titan, rootskompressor og sentrifugalkompressor, vanninsprøytning og lystgass.
Merlin hadde bare en kam pr. sylinderrekke og entrinns, eller totrinns på senere modeller, sentrifugalkompressor. Rådene var av nikkellegert stål. Og så var det enten vanninnsprøytning eller lystgass. Ikke begge deler på samme motor. Men de hadde bensin som tålte bra ladetrykk uten å selvantenne. 150/175 PN var den "freskeste" suppa. Tilsetninger gjorde at den tilsvarte 150 oktan uten vanninnsprøytning og 175 oktan med.

Vis Medlemmets Profil

284 Re: Utestengt... on Lør 15 Nov 2014 - 18:51

Det siste store "nye" innen motor er vel Wankel..?

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

285 Re: Utestengt... on Lør 15 Nov 2014 - 18:59

Haeggis Amateur Line skrev:Det siste store "nye" innen motor er vel Wankel..?
Elektrisk dieselmotor er vel det hotteste no :)

Vis Medlemmets Profil

286 Re: Utestengt... on Lør 15 Nov 2014 - 22:08

Desmo skrev:
mekkern skrev:stempelmotoren var ferdig utviklet på 30tallet.
Merlin hadde bare en kam pr. sylinderrekke og entrinns, eller totrinns på senere modeller, sentrifugalkompressor. Rådene var av nikkellegert stål. Og så var det enten vanninnsprøytning eller lystgass. Ikke begge deler på samme motor. Men de hadde bensin som tålte bra ladetrykk uten å selvantenne. 150/175 PN var den "freskeste" suppa. Tilsetninger gjorde at den tilsvarte 150 oktan uten vanninnsprøytning og 175 oktan med.

DU har nok rett der, Embarassed mintes bare at han fyren som kappet opp en slik motor sa at det var som å sage over titan.(han australieren med V2 fra merlin på mc.)
oversettelsen jeg leste en gang refererte til både "compressor" og "supercharger" så rotet litt der også-men det fantes også turbomotorer på den tiden om ikke på Merlinen.
MEN "vet" de brukte vann/ gass på samme motor på en fotoutgave av Mosquitoen under siste del av krigen pga ME 163- Vel var det det de sa på en krigsdokumentar.
Noe av bensina var så full av tetraetylenbly at pluggene kortsluttet-hm...miljøbensin? Laughing

Uansett er det vel ikke kommet "mekaniske forbedringer" siden den gang som er "banebrytene".

Vis Medlemmets Profil

287 Re: Utestengt... on Søn 16 Nov 2014 - 13:57

mekkern skrev:

DU har nok rett der, Embarassed  mintes bare at han fyren som kappet opp en slik motor sa at det var som å sage over titan.(han australieren med V2 fra merlin på mc.)
oversettelsen jeg leste en gang refererte til både "compressor" og "supercharger" så rotet litt der også-men det fantes også turbomotorer på den tiden om ikke på Merlinen.
MEN "vet" de brukte vann/ gass på samme motor på en fotoutgave av Mosquitoen under siste del av krigen pga ME 163- Vel var det det de sa på en krigsdokumentar.
Noe av bensina var så full av tetraetylenbly at pluggene kortsluttet-hm...miljøbensin? Laughing

Uansett er det vel ikke kommet "mekaniske forbedringer" siden den gang som er "banebrytene".
Amerikanerne hadde flere motorer med turbo som ble brukt i fly. Boeing B-17 Flying Fortress, Consolidated B-24 Liberator, Lockheed P-38 Lightning og Republic P-47 Thunderbolt. De er i hvertfall de jeg kan komme på i farten.

Vis Medlemmets Profil

288 Re: Utestengt... on Søn 16 Nov 2014 - 22:54

110-TAYLORnoMADEn skrev:
Haeggis Amateur Line skrev:Det siste store "nye" innen motor er vel Wankel..?
Elektrisk dieselmotor er vel det hotteste no :)

Ligger en skrusuki-wankel på Finn nå. Hvem av oss skal kjøpe den?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 12 av 12]

Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12

Similar topics

-

» Utestengt...