Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Ny motorsykkel... Men hvilken?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Ny motorsykkel... Men hvilken? on Søn 4 Aug 2013 - 13:18

Jeg vurderer å gi opp R6´en til fordel for noe som (forhåpentligvis) ikke faller fullt like fort i verdi, koster mindre enn 14000kr i året å forsikre(helst 2000kr) og som ikke koster så veldig mye nytt..

Alternativene idag er:

- 2013 Triumph Bonneville T100
- 2013 KTM 390 DUKE
- 2013 KTM 690 DUKE R (jeg har egentlig mest lyst på 390´en, uten å ha kjørt noen av dem)
- 2013 H-D XL883N.. (siden jeg jobber hos H-D og de samtidig vil kjøpe R6en av meg for en pris som tilsvarer det jeg kan få for den selv, så er det egentlig dustete å kjøpe noe annet)

Jeg heller litt mot 390´en da jeg innbiller meg at dette er en morsom liten sykkel, samtidig som at den er bilig og koster 2077kr for full kasko. Da hadde jeg kanskje hatt råd til flere prosjekter også..study 

Ellers så er jeg kanskje allsidig, men jeg pleier ikke å være så interesert i sykler med SM, F eller X i modellbetegnelsen..jocolor 

Forslag?Very Happy 

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Ny motorsykkel... Men hvilken? on Søn 4 Aug 2013 - 15:03

Samtlige av alternativene er 20 år for nye for å appelere til undertegnede. Her kan jeg ikke bidra med noen andre forslag enn å finne seg noe annet..

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Ny motorsykkel... Men hvilken? on Lør 10 Aug 2013 - 9:15

Har kun prøvd Duke 690 av dei fire du nevner, prøvekøyrd hos forhandler to gonger. Kjempekjekk sykkel, lettkøyrd med spennande motor. 390'en er attraktiv mtp prisen, om du skal ha ein sykkel kun til småkøyring. Men ved lengre turer trur eg 690 er nesten et must.

Kva med noke slikt:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=43141128

Trur den er grei å forsikre, og med twin følger tøff lyd og bra bunndrag.

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Ny motorsykkel... Men hvilken? on Søn 11 Aug 2013 - 18:51

Jeg var å så på 690´en i butikken.. 690R er visst ikke mulig å oppdrive lenger..det var litt dumt, da den har alle delene som jeg alikevel ville kjøpt..

Men, selv om selgeren lovet at dette var top of the line når det kom til motorsykkel, så syntes jeg det var litt moped over hele greiene, men kanskje det er sånn det skal være:-)

Det var rett før at jeg kjøpte en ny Xjr1300 her om dagen, men etter at fornuften hadde tatt over for følelsene så ble ikke det noe av heller..

Foreløpig er det R6 som gjelder...jocolor 

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Ny motorsykkel... Men hvilken? on Søn 11 Aug 2013 - 19:05

Føles ikke som noen moped om du prøver den i alle fall Wink

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Ny motorsykkel... Men hvilken? on Søn 11 Aug 2013 - 19:55

Er vel en sjans for at jeg hadde likt den ja..bom 

Får se hva jeg gjør.. Taper masse penger på å selge R6en iallefall, men samtidig så koster den skjorten i forsikring også, samtidig som at den bare fortsetter å falle i pris..scratch 

Jeg har prøvd å overbevise meg om å bytte sykkel for å spare forsikringspremien, men med alle modifikasjoner jeg hadde gjort + innkjøp av ny sykkel så har jeg nok allerede betalt forsikring for R6 i mange år framover..alien 

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Ny motorsykkel... Men hvilken? on Søn 11 Aug 2013 - 20:06

TheHaughom skrev:Føles ikke som noen moped om du prøver den i alle fall Wink
Litt ueinig, synes faktisk den føltes som en moped begge gongene eg prøvde den. Som en vanvittig sprø og kraftig moped! Men sittestilling føles absolutt som en moped, ikkje meint som noe negativt altså :)

Snakker mykje på ride i Bergen og om at det er tomt for duke R alltid, må bestille når nye modellane kjem for å få fatt i omtrent..

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Ny motorsykkel... Men hvilken? on Søn 11 Aug 2013 - 20:26

Eneste sammenligningen jeg ser til moped er vekten, som jeg ser på som utelukkende positivt.
Fyr på noen rearsets om du vil ha spenstigere kjørestilling ;p

Vri på rulla og den har mer punch enn noen annen 600-800cc sykkel jeg har testet.

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Ny motorsykkel... Men hvilken? on Tir 13 Aug 2013 - 18:41

Sånn til opplysing, ride opplyser på fjesboka at duke 390 er på golvet der no.

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Ny motorsykkel... Men hvilken? on Ons 14 Aug 2013 - 19:28

flonoen skrev:Sånn til opplysing, ride opplyser på fjesboka at duke 390 er på golvet der no.

Da skal jeg bort å se på den imorgen:D 

...men ny sykkel har jeg allerede kjøpt på jobben min..pig 

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Ny motorsykkel... Men hvilken? on Ons 14 Aug 2013 - 19:46

Jasså? Harley? Medfører det riktighet at de har sånn rulledings som man mater med en motorsykkel, og så kommer effekten ut?

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Ny motorsykkel... Men hvilken? on Tor 15 Aug 2013 - 21:41

flonoen skrev:Jasså? Harley? Medfører det riktighet at de har sånn rulledings som man mater med en motorsykkel, og så kommer effekten ut?

Jepp..ble en ny XL883R. Har montert nytt eksosanlegg, luftfilter, styre og litt sånt idag, men nå tror jeg at den får bli som den er.. Er fort gjort å gå seg vill i delekatalogen.

Ikke akkurat noen racer, men helt ok by/jobb-sykkel.. Og så slipper jeg forhåpentligvis enda flere fartsbøter..

Vi har en ganske bra utstyrt dyno ja.. Er ikke noe problem å ordne en effektmåling for deg.. Hvilken sykkel er det snakk om?

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Ny motorsykkel... Men hvilken? on Tor 15 Aug 2013 - 21:43

Øyvind skrev:
flonoen skrev:Sånn til opplysing, ride opplyser på fjesboka at duke 390 er på golvet der no.
Da skal jeg bort å se på den imorgen:D 

...men ny sykkel har jeg allerede kjøpt på jobben min..pig 
Den gikk meg forbi. Grattis med ny moppe,da!

14 Re: Ny motorsykkel... Men hvilken? on Tor 15 Aug 2013 - 21:52

grattis med ny custom mopp Øyvind

Vis Medlemmets Profil

15 Re: Ny motorsykkel... Men hvilken? on Tor 15 Aug 2013 - 22:03

Takk:-)

Vis Medlemmets Profil

16 Re: Ny motorsykkel... Men hvilken? on Tor 15 Aug 2013 - 23:02

Øyvind skrev:
flonoen skrev:Jasså? Harley? Medfører det riktighet at de har sånn rulledings som man mater med en motorsykkel, og så kommer effekten ut?
Jepp..ble en ny XL883R. Har montert nytt eksosanlegg, luftfilter, styre og litt sånt idag, men nå tror jeg at den får bli som den er.. Er fort gjort å gå seg vill i delekatalogen.

Ikke akkurat noen racer, men helt ok by/jobb-sykkel.. Og så slipper jeg forhåpentligvis enda flere fartsbøter..

Vi har en ganske bra utstyrt dyno ja.. Er ikke noe problem å ordne en effektmåling for deg.. Hvilken sykkel er det snakk om?
Grattis! Trenger ikke noe effektmåling på min sykkel, den er ganske ny så rekner med den ligger rundt oppgitt.. Hadde vert kjekkere å målt den slitne gamle xj600'en til en kompis! Men kjekt å vite at det finst tilgjengelig iallefall :)

Vis Medlemmets Profil

17 Re: Ny motorsykkel... Men hvilken? on Ons 28 Aug 2013 - 18:57

har noen her testet Husqvarna 900 nuda R?

virker som en artig sykkel.
http://www.topspeed.com/motorcycles/motorcycle-reviews/husqvarna/2013-husqvarna-nuda-900r-ar139448.html

Vis Medlemmets Profil

18 Re: Ny motorsykkel... Men hvilken? on Ons 28 Aug 2013 - 19:18

mekkern skrev:har noen her testet Husqvarna 900 nuda R?

virker som en artig sykkel.
http://www.topspeed.com/motorcycles/motorcycle-reviews/husqvarna/2013-husqvarna-nuda-900r-ar139448.html
Vet om en på KTMforums som har testet den. Var visst mye mer tungstyrt enn 690 Duke IV, men motoren var rå!

Vis Medlemmets Profil

19 Re: Ny motorsykkel... Men hvilken? on Ons 28 Aug 2013 - 20:08

må vel heller sammenligne den mot 990 til ktm?

Vis Medlemmets Profil

20 Re: Ny motorsykkel... Men hvilken? on Tor 29 Aug 2013 - 8:06

Ja, burde kanskje det, men han kjører 690-en daglig. I tillegg går mange rundt å surrer på en oppgradering til Nuda, så derfor ble sammenligningen gjort mot en 690.

Vis Medlemmets Profil

21 Re: Ny motorsykkel... Men hvilken? on Lør 31 Aug 2013 - 22:05

var å testet en i dag-litt skuffet i grunn...men bråkte artig da...

Vis Medlemmets Profil

22 Re: Ny motorsykkel... Men hvilken? on Søn 1 Sep 2013 - 0:58

Kvilke sykkjel blei du skuffa tå? Duke?

Vis Medlemmets Profil

23 Re: Ny motorsykkel... Men hvilken? on Søn 1 Sep 2013 - 10:53

Nuda 900 R..

hadde ventet at den var mer "rampete".mulig den funker bedre for en lettere fører.
dessuten så fyller den ryggen og bukserompa med sølevann grunnet utforminga av undertailen og bakskjermen.

Vis Medlemmets Profil

24 Re: Ny motorsykkel... Men hvilken? on Man 9 Sep 2013 - 21:25

til helga skal jeg se på slikt "evighetsprosjekt", en såkalt hardly moving sak...opprinnelig 56 mod...
men med de vanlige "oppgraderingene"-masse forskjellige deler...Laughing 

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]