Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Presentasjonstråd

Gå til side : 1, 2, 3 ... 8 ... 16  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 16]

1 Presentasjonstråd on Man 5 Aug 2013 - 22:51

Følger KliffArnes henstilling om å lage en tråd hvor nye medlemmer kan presentere seg. Da starter jeg.

Da har jeg idag blitt registrert medlem av IkkeBike forumet, et forum hvor det er lov å kalle en spade for en spade. Har som flere her i det siste oppdaget dette forumet, men jeg er medlem av McSiden.no. Håper at takhøyden er større her og at hvis vi blir forbanna så kan vi utrykke det uten at vi automatisk blir utestengte.

Har vel vært her inne som gjest noen måneder og lest mange fine innlegg og tok motet til meg for å bli registrert bruker. Jeg er en godt voksen kar i midten av 50 årene. Jeg bor og jobber i Kongsberg med kone. Barna en jente og gutt er flyttet ut for mange år siden. Kommer opprinnelig fra Fredrikstad med flyttet alene til Kongsberg i 1974 og begynte som verktøymaker lærling på Kongsberg Våpenfabrikk mens jeg bodde på hybel.

Tok MC lappen som 16 åring og var så heldig at jeg kunne kjøpe meg en splitter ny Honda CB 100 i 1972, hadde mange fine og hyggelige turer med den sykkelen. Kjørte litt aktivt cross på slutten av 70 tallet med Husqvarna 390. Så ble det militæret, familie og mange år uten mc kjøring. Hadde råderetten over en Suzuki 1000 E et par år som det ble mange mil på. Så igjen en lang periode uten mc kjøring.

Fikk muligheten i 2006 å flytte over til USA for jobben, og fikk i oppdrag å etablere en rep og overhalingsbedrift der borte. Bodde i Pennsylvania, nord øst i USA. Og i USA fikk forsåvidt både kona og jeg realisert noen ungdomsdrømmer. Hun kjøpte en 1994 Corvette C4 og jeg kjøpte meg en Kawasaki KZ1300 1981 modell. Den eneste 6 sylindrede Kawasakien. Bodde 2,5 år i USA og vi tok med oss både Corvetten og Kawasakien hjem.

Etter noen år på Kawasakien bestemte jeg meg for at hvis jeg skulle ta motorsykkel interessen videre så ønsket jeg litt nyere sykkel for sesongen 2013. Og det ble ikke bare litt nyere enn gamle Kawasakien, jeg havnet opp med en splitter ny Ducati Multistrada 1200 Grantourismo. Siden jeg fikk den i april har jeg nå snart 5 000 km. på telleren, storkoser meg hver gang jeg får muligheten til en tur med Ducatien.

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Presentasjonstråd on Tir 6 Aug 2013 - 5:24

Verktøymaker? Vi trenger definitivt verktøymakere, vi som fikler med gamle sykler! Si fra om du tar på deg oppdrag.. What a Face 

(Tror kanskje jeg vet om en gammel Qvarna 390 bortgjemt i en garasje på Hadeland..)

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Presentasjonstråd on Tir 6 Aug 2013 - 6:37

Til å være Bikeanarcy så var vel dette en usedvanlig saklig presentasjon.... kan ikke huske å sett noen andre presentere seg i det hele tatt - de bare logger seg på og begynner å krangle...

...har akkurat sittet og siklet på gamle amerikanere... jo større jo bedre..

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Presentasjonstråd on Tir 6 Aug 2013 - 7:22

Trollis'en og Haya,da. Mannen lager en presentasjonstråd,og så går dere offtopic i første innlegg. Syns det er et fint tiltak,selv om jeg som klarsynt vet det jeg trenger å vite om dere rabbit

Kan vel klare å gi en liten presentasjon,selv;

Såvidt oppvokst i ei lita bygd oppi Gokk før jeg allerede da fant det smartest å skygge banen,og reiste til sjøs for å se om båtlivet var mere givende enn å melke kyr morgen og kveld.Det var det sansynligvis,for etter 30 år så holder jeg enda på.

Rakk å ta moppe-sertifikat imellom seilingsperiodene,som i de dager var heller ustabile og uforutsigbare.Siden jeg aldri har vært spesiellt tørst av meg og sløst bort pengene på fest og baluba,så gjorde lange seilingsperioder og korte friturer at jeg kunne ta meg råd å hente ut en flett ny GPZ600. Den moppen syns jeg ennå er flott.

På samme tiden var jeg heldig og traff ei kjekk lita jente fra Karmøy,og hun lurte meg trill rundt. Fikk meg til å lage unger med henne og allslags. Og som sjømann med halve året vekke,så var det mest hensiktsmessig å bo der hun har omgangskretsen sin.

Moppekjøringen kom litt i skyggen noen år,før jeg forsiktig tok det opp igjen litt senere. Og det som begynte forsiktig,har på en måte tatt av de siste 4-5 årene.Nå har jeg garasjen full av forskjellige sykler som jeg tutler med på fritiden. Et par av dem kjører jeg med,også.
Liker å skru på ting,spesiellt hvis jeg får det til å virke etterpå.Det er ikke bestandig,men det hender rabbit 

Liker også å ta meg en dagstur når sola skinner. Og den kjekke Karmøyjenta henger fremdeles på,og syns det er ok å være passasjer.

5 Re: Presentasjonstråd on Tir 6 Aug 2013 - 11:10

Haya99 skrev:

...har akkurat sittet og siklet på gamle amerikanere...  jo større jo bedre..

Å fysj! Får bare snakke for meg selv, og håper at jeg ikke provoserer så alt for mange, men "Big Beautiful Women" har jeg igrunn aldri siklet på. Med unntak av den gangen jeg var 15 og hadde sommerjobb i 5 uker på Sveagruva på Svalbard. Etter 3 - 4 uker var til og med hun svære kokka med sjegg fristende..

Så jævla glad for at jeg kom meg hjem derfra!

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Presentasjonstråd on Tir 6 Aug 2013 - 11:23

Jeg er Hæggis. Hei.

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

7 Re: Presentasjonstråd on Tir 6 Aug 2013 - 11:32

99Trollerud skrev:
Haya99 skrev:

...har akkurat sittet og siklet på gamle amerikanere...  jo større jo bedre..

Å fysj!  Får bare snakke for meg selv, og håper at jeg ikke provoserer så alt for mange, men "Big Beautiful Women" har jeg igrunn aldri siklet på. Med unntak av den gangen jeg var 15 og hadde sommerjobb i 5 uker på Sveagruva på Svalbard. Etter 3 - 4 uker var til og med hun svære kokka med sjegg fristende..

Så jævla glad for at jeg kom meg hjem derfra!

Kjenner en som jobber i gruva på Svalbard kjører Busa speller i band - og har fryktelig draget på damer.....

...men Hollis du avsporer avsporinga - det var jo gamle store amerikanske biler denne tråden skal avspores til...

Sist endret av Haya99 den Tir 6 Aug 2013 - 11:49, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Presentasjonstråd on Tir 6 Aug 2013 - 11:42

Haya99 skrev:Kjenner en som jobber i grava på Svalbard kjører Busa speller i band - og har fryktelig draget på damer.....
Er det det han jobber med i grava, Hayabusaen eller å spille i band som drar damer da tror du? Jeg synes egentlig ikke at noen av greiene er spesielt tiltrekkende, men så er ikke jeg dame heller...
rabbit

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Presentasjonstråd on Tir 6 Aug 2013 - 11:50

mortal skrev:
Haya99 skrev:Kjenner en som jobber i grava på Svalbard kjører Busa speller i band - og har fryktelig draget på damer.....
Er det det han jobber med i grava, Hayabusaen eller å spille i band som drar damer da tror du? Jeg synes egentlig ikke at noen av greiene er spesielt tiltrekkende, men så er ikke jeg dame heller...
rabbit

HÆH???? Gruva - kan du ikke lese?

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Presentasjonstråd on Tir 6 Aug 2013 - 12:03

Jeg lever et så usselt liv at jeg ikke tør å presentere det i det offentlige rom. Jeg samler skrot og lurer meg selv til å tro at jeg kan fikse det. Men det kan jeg ikke. Jeg fyller opp garasjer og boder hos venner og bekjente med gammel ræl som kun jeg ser skjønnheten i.

Når jeg ikke samler skrot, forsøker jeg å gi livet mening med å irettesette ukjente folk via diverse internettforum. Det synes kanskje her inne, tror jeg har en solid ledelse i antall innlegg? Kvantitet fremfor kvalitet ser ut til å være en gjenganger hos meg.

En gang i tiden arrangerte jeg en fest for bike.no's medlemmer. De få som duket opp kom aldri tilbake. Det sier igrunn det meste.

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Presentasjonstråd on Tir 6 Aug 2013 - 12:32

Takker for mottagelsen fra dere veteraner, fikk til og med noen av dere til å skrive noen ord om dere selv. Håper jeg ikke drar forumet ned på et altfor saklig nivå. Laughing Skjer det så er det bare å sparke på leggen.

Er nok lenge siden jeg stod ved dreibenken og fresemaskinen som verktøymaker, men har dere maskiner og råmatrialer er det utrolig hva en kan plutselig kan huske. Ville nok anbefalt alle til holde stor sikkerhetsavstand når skjæreverktøyet treffer stålet, men kanske det oppstår magi og en motorsykkeldel oppstår.

Når det gjelder gamle fete amerikanere så er Corvetten en 1994 modell med 5,7L V8 på 305 hk.

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Presentasjonstråd on Tir 6 Aug 2013 - 13:48

Er ikke så mye å si om meg-men liker ting som ryker og bråker...at det kan gå fort er et +...

er svak for å fikle totaktere...men de som er litt artige skal jo eierne ha gull for,selv om det bare er skrot...

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Presentasjonstråd on Tir 6 Aug 2013 - 14:33

KnutR

Admin
I og med at dere er så forbanna flinke til å presentere dere, så skaper jo det et visst forventningspress..
Faen.

Jaja, jeg er forumets alibi for aldersgruppen 30-35. Eller 10 - 40, om dere vil.
Totning, og dermed per definisjon uenig i alt som skulle dukke opp av meninger ytret øst for Mjøsa og sør for Lygna (hhv med begrunnelsene "gærne sia" og "sauetjuver").
Samboer med en gudbrandsdøl, så her er det livat i heimen.

I garasjen står det mye ræl, hvorav noe faktisk er kjørbart fra tid til annen. Har også plukket opp andre interesser: Gitarspill (for å dra damer, funka fett, burde slutte med gitarspill nå), kajakkpadling (pga sterk mobbing fra en kompis) og foto (dårlig påvirkning fra en svoger).
Ellers jobber jeg i det daglige med lær og pisk (hesteutstyr).

Som et resultat av dette fant KliffArne ut at jeg ville fungere som en dugandes moderator her inne. Dette får dere spørre ham om selv, jeg forstår det slettes ikke. scratch 

Stort mer er det ikke å si om gærningen fra Toten. geek 

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

14 Re: Presentasjonstråd on Tir 6 Aug 2013 - 15:36

Gjest

Gjest
"Gammel gubbe" som kjører mye, og langt. Kjører fremfor å vaske og polere. Ingenting i mot å kjøre turer alene, da trenger jeg ikke stoppe mer enn nødvendig og kan kjøre i eget tempo.

15 Re: Presentasjonstråd on Tir 6 Aug 2013 - 17:36

Gammelgutt skrev:"Gammel gubbe" som kjører mye, og langt. Kjører fremfor å vaske og polere. Ingenting i mot å kjøre turer alene, da trenger jeg ikke stoppe mer enn nødvendig og kan kjøre i eget tempo.

Se der er Gammelgutt kommet seg på nett igjen også, var hyggelig å treffe deg i Andebu. Du var vel kanskje den første som kom på kant med AJ på det andre forumet.

Vis Medlemmets Profil

16 Re: Presentasjonstråd on Tir 6 Aug 2013 - 17:51

Gammelgutt skrev:"Gammel gubbe" som kjører mye, og langt. Kjører fremfor å vaske og polere. Ingenting i mot å kjøre turer alene, da trenger jeg ikke stoppe mer enn nødvendig og kan kjøre i eget tempo.

Velkommen hit,Gamle gutt cheers  Var det ikke du som dreiv å kjørte land og strand rundt på en 125?

17 Re: Presentasjonstråd on Tir 6 Aug 2013 - 19:50

MTS1200 skrev:

Se der er Gammelgutt kommet seg på nett igjen også, var hyggelig å treffe deg i Andebu. Du var vel kanskje den første som kom på kant med AJ på det andre forumet.  

Han var nok ikke den første...
en annen bekjent slo ham med 2 utestengelser før den tid...Laughing 

Vis Medlemmets Profil

18 Re: Presentasjonstråd on Tir 6 Aug 2013 - 19:58

mekkern skrev:
MTS1200 skrev:

Han var nok ikke den første...
en annen bekjent slo ham med 2 utestengelser før den tid...Laughing 

Bøyer meg i støvet for mekkern, jeg har bare 5 år i det andre forumet og er vel bare læregutt i forhold til deg. Så det var allerede 1 før gammelgutt som hadde rekt å få to utestengelser. Surprised 

Vis Medlemmets Profil

19 Re: Presentasjonstråd on Tir 6 Aug 2013 - 21:33

Får vel være litt høflig jeg også da, med å presentere meg.
Jeg er en gutt fanget i en 42 år gammel misbrukt kropp. Har vært håndverker til for 6 år siden og nå sitter jeg på kontor og prosjekterer og priser.

Er ikke lenger den som reiser på de lengste turene på MC selv om jeg har gjort det før. Jeg reiser heller langt for å kjøre rundt i ring på en bane.
Driver med roadracing med andre ord. Skulle ha konkurrert i Rookie600 og Nasjonal i år, men et virus satte en stopper for denne sesongen. Har vært sykemeldt siden slutten av April og trives veldig dårlig med det. Har også betennelse i begge underarmer som ikke blir medisinsk behandlet før jeg blir kvitt viruset Sad 

Jeg er en lykkelig eier av en Honda CBR 600RR og en KTM 450.

Vis Medlemmets Profil

20 Re: Presentasjonstråd on Ons 7 Aug 2013 - 0:02

KnutR skrev:I og med at dere er så forbanna flinke til å presentere dere
WEått a fåkk?! Ikke bland meg opp i "forbanna flink"!!!

KnutR skrev:Ellers driver jeg i det daglige med lær og pisk .

Som et resultat av dette fant KliffArne ut at jeg ville fungere som en dugandes moderator

AHAAA! Der er fellesnevneren! NÅ skjønner jeg hvorfor jeg også ble tildelt moderatorrolle på et annet sånt forum...

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

21 Re: Presentasjonstråd on Ons 7 Aug 2013 - 0:26

Huff, for en dritt-tråd ... fortelle hvem man er ... da er det jo en viss fare for at man selv ser hvem man virkelig er, det er ikke nødvendigvis bare positivt.
Men jeg er altså en liten gutt på 49 år, som virkelig kommer fra gokk ... ikke bare semi-gokk som Sir Kliff. Jeg startet mitt yrkesaktive liv som sjømann/gutt i utenriksfart, og etterhvert noen år på tråler i Barentshavet. Jeg trivdes godt med det, men når det ble kjærring og unger fant jeg ut at jeg skulle på land.
Har noen år på et mekanisk verksted + noe annet sjørelatert mikk-makk, og ca 10 år i bygg og anleggsbransjen.
I 2001 hadde jeg et lite uhell med sykkelen som resulterte i knekt visdomstann, knekt arm, knekt rygg og knekt nakke ... bortsett fra det var jeg så godt som uskadd.
Det var vel ingen som trodde jeg skulle gå igjen, men etter et halvt år på sykehus rusla jeg hjem igjen.
Det tok fire år før jeg følte meg fysisk klar for å kjøre sykkel igjen, så da kjøpte jeg en Hornet 900. Det var en helt kurant sykkel ... helt til jeg ble angrepet av en rein (reinen vil nok hevde det motsatte) og havnet i grøfta. Meget forslått og forbannet konstaterte jeg at sykkelen var vrak, så nå kjører jeg en V-strom 1000.
Etter 8-10 år hjemme i godstolen, med uføretrygd, fant jeg ut at jeg kan jo sitte i et rorhus med beina på instrumentbordet, og begynte dermed på Maritim Fagskole.
Jeg har nå vært noen mnd i nordsjøen som styrmann, og trives helt utmerket ... det var godt å jobbe litt igjen. Har egentlig alltid først og fremst følt meg som en sjømann, og har således endelig kommet "hjem" igjen
Vi kom inn til Stavanger i kveld og reiser hjem på fritur i morgen, så da blir det forhåpentligvis litt mc-kjøring

Vis Medlemmets Profil

22 Re: Presentasjonstråd on Ons 7 Aug 2013 - 2:11

jhn skrev:Huff, for en dritt-tråd ... fortelle hvem man er ... da er det jo en viss fare for at man selv ser hvem man virkelig er, det er ikke nødvendigvis bare positivt.
Men jeg er altså en liten gutt på 49 år, som virkelig kommer fra gokk ... ikke bare semi-gokk som Sir Kliff. Jeg startet mitt yrkesaktive liv som sjømann/gutt i utenriksfart, og etterhvert noen år på tråler i Barentshavet. Jeg trivdes godt med det, men når det ble kjærring og unger fant jeg ut at jeg skulle på land.
Har noen år på et mekanisk verksted + noe annet sjørelatert mikk-makk, og ca 10 år i bygg og anleggsbransjen.
I 2001 hadde jeg et lite uhell med sykkelen som resulterte i knekt visdomstann, knekt arm, knekt rygg og knekt nakke ... bortsett fra det var jeg så godt som uskadd.
Det var vel ingen som trodde jeg skulle gå igjen, men etter et halvt år på sykehus rusla jeg hjem igjen.
Det tok fire år før jeg følte meg fysisk klar for å kjøre sykkel igjen, så da kjøpte jeg en Hornet 900. Det var en helt kurant sykkel ... helt til jeg ble angrepet av en rein (reinen vil nok hevde det motsatte) og havnet i grøfta. Meget forslått og forbannet konstaterte jeg at sykkelen var vrak, så nå kjører jeg en V-strom 1000.
Etter 8-10 år hjemme i godstolen, med uføretrygd, fant jeg ut at jeg kan jo sitte i et rorhus med beina på instrumentbordet, og begynte dermed på Maritim Fagskole.
Jeg har nå vært noen mnd i nordsjøen som styrmann, og trives helt utmerket ... det var godt å jobbe litt igjen. Har egentlig alltid  først og fremst følt meg som en sjømann, og har således endelig kommet "hjem" igjen
Vi kom inn til Stavanger i kveld og reiser hjem på fritur i morgen, så da blir det forhåpentligvis litt mc-kjøring

..hmm det skal ikke være lett nei... gidder ikke skrive noe etter Wirkola her (han var vel fra samme traktene) ... ganske imponert over at du nå er tilbake på sjøen i et styrhus ... holder på å lese "skogsmatrosen" av Michelet og angrer på at jeg ikke strakk det til lengre enn Jungmann og to turer over Stillehavet.

Vis Medlemmets Profil

23 Re: Presentasjonstråd on Ons 7 Aug 2013 - 6:08

Likte at du startet setningen med "knekt visdomstann" og avslutter med brukket rygg og brukket nakke..
-Prioriteringsrekkefølgen er det ikke noe feil på.. albino 

Vis Medlemmets Profil

24 Re: Presentasjonstråd on Ons 7 Aug 2013 - 9:26

KnutR

Admin
99Trollerud skrev:Likte at du startet setningen med "knekt visdomstann" og avslutter med brukket rygg og brukket nakke..
-Prioriteringsrekkefølgen er det ikke noe feil på..   albino 

...knekt VISDOMSTANN!? Gæddæm! Det er tøffere enn krabbemerker på baksia av knea.

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

25 Re: Presentasjonstråd on Ons 7 Aug 2013 - 14:31

Gjest

Gjest
KliffArne skrev:

Velkommen hit,Gamle gutt cheers  Var det ikke du som dreiv å kjørte land og strand rundt på en 125?
Jo da det er meg. Startet med en 125 i 2008, hadde bare førerkort A1 (på billappen). Etter et år (2009) med småkubikk tok jeg førerkort A og kjøpte en Hyosung 250. I 2011 ble det BMW f650gs tvin (800).
Daelim 36000 km på et år.
Hyosung 59000 på to år+ 2000 km på Minsk 125.
BMW 95000 km siden 19 mai 2011.

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 16]

Gå til side : 1, 2, 3 ... 8 ... 16  Next

Similar topics

-

» Presentasjonstråd