Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Presentasjonstråd

Gå til side : Previous  1 ... 8 ... 13, 14, 15, 16  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 14 av 16]

326 Re: Presentasjonstråd on Tor 8 Jan 2015 - 5:51

"Kardemomme"?? Shocked

LYR lukter ikke kardemomme i disse dager, vaffal.. Tror en salig blanding av tele, permafrost og dårlig håndtverk fører til at "ikke alt" avløpsvannet forblir i rørsystemet..

Observerer at lokalbefolkningen får stadig større andel av "Syselmenn" (aka Politibetjenter på fastlandet). Den jevne svalbardianer reiste ikke fra fastlandet for å få flere barnevakter og mindre frihet, trur je.. Dagene med fyllekjøring og slåsskamper, litt hasj-røyk og fyrverkeri er det jeg hører gamlekara mimre om. Og så er de buksvogere alle sammen, som betyr at de klarer å ordne opp seg i mellom uten "sysselmenn" i 20-årenes hjelp.
Longyear burde vært en fristad (igjen?), man ødelegger pelsjegerenes arv ved å importere Olso-områdets byråkrater og hobbypolitikere nå... No

Vis Medlemmets Profil

327 Re: Presentasjonstråd on Tor 8 Jan 2015 - 8:30

Twinmannen skrev:
Okda skrev:
Twinmannen skrev:Heisann!  Very Happy
Jeg er en en mann på 48, bor i Skien, og har en 20 år gammel Honda CB 500 jeg alt for skjeldent kjører rundt på.
Har "snoka" litt sporadisk på dette forumet en tid, men har ikke registrert meg før nå, da jeg har tenkt at det holder å
være innaktiv på et forum av gangen... Men nå er jeg altså her også.
Skal ikke si så mye om dette andre forumet jeg holder til på, bortsett fra at jeg som sagt er (inn)aktiv der,
og flere av de som pleide å være der, nå av forskjellige årsaker ikke er der lenger, men altså er her inn.
Skal som sagt ikke si så om dette andre forumet, men MÅ bare si at jeg IKKE er særlig imponert over nivået
på enkelte herværende medlemers kommentarer og personkarakteristikker av personer på dette andre nevnte forum!
Og til dere vil jeg bare si;GET OVER IT!

Sånn, da fikk jeg det ut av systemet! Da kan jeg begynne å være (inn)aktiv her inne også! Very Happy

Håper du har tenkt å bidra med noe mer enn dette for det var ikke så mye å skryte av, men du får nå være velkommen du også.... om ønsket ditt blir etterkommet tviler jeg nå litt på, i så fall må nok påvirkningen blir ganske mye trykkende enn det du presterte der Mad
Takk skal DU ha for velkomsten! lol!
Den var dessverre som ventet fra deg! Rolling Eyes

Må jo si at du har tatt oppforfringen greit etter hvert.......

Vis Medlemmets Profil

328 Re: Presentasjonstråd on Tor 8 Jan 2015 - 10:04

joo skrev:
jhn skrev:
Hei du kompis, prøv ikke å fremstå som en smarting ... lettlurt e æ ikke clown

Nei, trur ikkje du e hverken lettlurt eller noe annet. Har faktisk (innerst inne) stor sans for dine ord og humor  cheers
Men du lorta kanskje anelsen på hengerdraget? Godt noen ofrer seg  clown

jhn skrev:
Det eneste stedet jeg er blitt kastet ut fra er Longyearbyen ... ikke bare "Huset".
Det skulle ikke forundre meg om det fremdeles henger plakater rundt omkring der oppe What a Face

Der er dere nok ikkje aleina. Var vanlig med "uro" i byen når der var båter inne, særlig Kystvakta. Da ble det lille kardemommesamfunnet rasert for ei helg med stælte bila og fyllekjøring og slossing og mye skriverier i lokalposten.
Jaa, kanskje litt lort ... eller kanskje som jeg sa: " .... jeg kan si at dere er ganske lettlurte, det var nok å utelate en "æ" eller to så gikk dere rett på .... og forveksla mæ med en seriøs fyr med ømme tær."
Det ser jo best ut for min del. Basketball

Det var ikke snakk om bilkjøring i vårt tilfelle ... jeg er faktisk ikke helt sikker på hvorfor vi ble jagd, men det var et par av mannskapet som var ute på en ekspedisjon uten anstand.
Hva som egentlig skjedde får vi nok aldri vite. Ingen av de to lever i dag ... ingen sammenheng.
Ellers kan jeg ikke huske at det var så mye uro byen, jeg syntes alltid det var trivelig i komme dit en liten tur.
Men jeg bodde jo ikke der, så jeg hadde nok ikke helt oversikt..
Dette var på 80-tallet og byen hadde vel ca 50% av dagens befolkning.

Vis Medlemmets Profil

329 Re: Presentasjonstråd on Tor 8 Jan 2015 - 10:24

Trollerud skrev:"Kardemomme"?? Shocked

LYR lukter ikke kardemomme i disse dager, vaffal.. Tror en salig blanding av tele, permafrost og dårlig håndtverk fører til at "ikke alt" avløpsvannet forblir i rørsystemet..

Observerer at lokalbefolkningen får stadig større andel av "Syselmenn" (aka Politibetjenter på fastlandet). Den jevne svalbardianer reiste ikke fra fastlandet for å få flere barnevakter og mindre frihet, trur je.. Dagene med fyllekjøring og slåsskamper, litt hasj-røyk og fyrverkeri er det jeg hører gamlekara mimre om. Og så er de buksvogere alle sammen, som betyr at de klarer å ordne opp seg i mellom uten "sysselmenn" i 20-årenes hjelp.
Longyear burde vært en fristad (igjen?), man ødelegger pelsjegerenes arv ved å importere Olso-områdets byråkrater og hobbypolitikere nå...  No
Klart det lukter dritt ... i tidligere tider var det jo skikkelige folk der oppe, nå sendes det jo alskens merkelig figurer dit opp:lol: Men du gir (som vanlig) inntrykk av å ikke være en del av fellesskapet ... bare en tilskuer til et eller annet slags freakshow. (som vanlig)
Du omtaler svalbardianerne som "de" ... ikke som "oss". Det forandrer seg sikkert når du også blir buksvoger. Tror du ikke det? Bare vær tålmodig, det årner seg forhåpentligvis:lol:

Vis Medlemmets Profil

330 Re: Presentasjonstråd on Tor 8 Jan 2015 - 11:17

KnutR

Admin
jhn skrev:
Trollerud skrev:"Kardemomme"?? Shocked

Longyear burde vært en fristad (igjen?), man ødelegger pelsjegerenes arv ved å importere Olso-områdets byråkrater og hobbypolitikere nå...  No
Klart det lukter dritt ... i tidligere tider var det jo skikkelige folk der oppe, nå sendes det jo alskens merkelig figurer dit opp:lol: Men du gir (som vanlig) inntrykk av å ikke være en del av fellesskapet ... bare en tilskuer til et eller annet slags freakshow. (som vanlig)
Du omtaler svalbardianerne som "de" ... ikke som "oss". Det forandrer seg sikkert når du også blir buksvoger. Tror du ikke det? Bare vær tålmodig, det årner seg forhåpentligvis:lol:

Høres jo ut som det er ei dame på hele bruket der.. Kaller a bare for hjulbeint-sara... cheers
Opptaksritualet til flokken er å få innpass der, må bare vente litt i kø.

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

331 Re: Presentasjonstråd on Tor 8 Jan 2015 - 14:28

Det ER et freakshow der oppe! :-)

Det har jeg ingen problemer med. Det jeg har problemer med er at det begynner å komme snusfornuftige bedreborgere opp dit, med planer om å "rydde opp"..

Årsakene til at jeg aldri blir svalbardianer er:
Det er mørkt og kaldt.
Jeg liker skog og gress.
LYR lukter vondt.
Det blåser alltid.
Slutt på skattefordelene.
Det er jævelig kaldt der.
Og så er det mørkt halve året.
Pluss at det er kaldt og ikke noe mykt gress å tusle rundt i.

Vis Medlemmets Profil

332 Re: Presentasjonstråd on Tor 8 Jan 2015 - 15:45

KnutR skrev:Må nok prøve med skarpere skyts for å erte opp folk inne her. De fleste av disse halvfeite, helgamle (eller omvendt) torskehuene inne her er enten for late eller for treige i oppfattelsen til å bli irritert. Og resten av oss (se hva jeg gjorde der!) bryr oss bare ikke.  cheers

Uansett; Vælkømmin til Tvillingmænn'!
Jo takk for det! Very Happy
Nei, er nok ferdig med å "erte opp folk" nå, med mindre jeg blir veeeeldig provosert igjen da!
For da kan det hende det kommer et "voldsomt utbrudd" igjen! Suspect

Vis Medlemmets Profil

333 Re: Presentasjonstråd on Tor 8 Jan 2015 - 15:45

Ser at det er opptil flere argument som taler MOT å flytte til Svalbard...

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

334 Re: Presentasjonstråd on Tor 8 Jan 2015 - 16:25

Haeggis Amateur Line skrev:Ser at det er opptil flere argument som taler MOT å flytte til Svalbard...

Vel, alt er relativt... på en eller annen måte.

Jeg har aldri hatt det så bra som oppe i kardemomme. Hus, innbo og bil var arbeidsgivers ansvar. Mitt ansvar var å gå på jobb og skjøtte den bra. Var nok ikke allverdens effekt av skattefordelene, men å slippe å betale for hus og bil derimot gjorde sitt!

Det var turmuligheter av en annen verden, båt, fotturer, scooterturer rundt heile øya. Alt man kunne ønske seg i byen, sosialt og nok av tilbud.
Jakt.
Fantastisk natur, for de som liker det polare. Teltturer og hytteturer til de mest fantastiske steder.
Mye spennende folk.
Var vel ekstra heldig siden jobben ga mange heli-turer og flyturer all over...

Har nok aldri hatt det så bra, vært med på så mye og hatt så lite å bekymre meg over...
Og ja, elsket naturen der oppe.

Men som Trollis nevnte så har jo sysseletaten gjort en del merkelige saker. Da jeg reiste ned for snart 18 år siden begynte ei kjerring å få så mye vernekåthet at man måtte passe på å tømme dritten i utedassene minst hvert halvår. Fikk den ligge der ett år kunne den være fredet og ikke lov å flytte på... Og andre hårreisende maktutøversaker har versert. Trollis har kanskje hørt historien om kenguruskiltet til Jason? Hvis ikke er det bare å forhøre seg Razz

Eventyrland.

Vis Medlemmets Profil

335 Re: Presentasjonstråd on Tor 8 Jan 2015 - 17:36

...ikke at jeg ikke var dels informert om det fra før, men KALDT blir nevnt tre ganger på ganske få linjer.
Det er tre gode argument mot, det!
Samtidig kunne jeg godt tenke meg å bo så langt nord et helt år, for å oppleve både mørket og lyset som kun finnes så nær polene...og naturen, da...

336 Re: Presentasjonstråd on Tor 8 Jan 2015 - 19:17

Veldig glad for å ha fått oppleve Svalbard, men det er det.

Kommer ikke til å savne det, men fint å ha fått erfaringen.. Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil

337 Re: Presentasjonstråd on Tor 8 Jan 2015 - 21:19

Jeg er også veldig glad for å ha vært der, selv om jeg ikke har vært så mye på land.
Mye har brent seg fast
Har gått med båt utallige ganger rundt omkring på vestsiden av øya. Inn i alle fjorder og viker helt opp til 80*.
Vært på land i Barentsburg, Pyramiden, Longyear og Ny-Ålesund.
En beint frem vakker og brutal natur.
Skulle gjerne vært mere på land og fartet litt.
Kaldt ja, men det går over så snart man kommer seg innendørs igjen ... og kaldt kan det jo være overalt.
Men 30 minusgrader, stiv kuling og sjødrefs kunne nok føles litt i overkant ... eller blir det kanskje underkant?
Savner livet som fisker i Barentshavet ... av og til.
Den første Håkjerringa vi fikk på dekk festet seg godt i en ung gutts minne pale ... eller da vi lå innefrosset og en isbjørn stakk hodet inn gjennom ventilen (vinduet) i messa. Et ganske surrealistisk syn, vil æ påstå. affraid
Var med på en leteaksjon, et nesten forlis og en brann om bord ... alt var bare spennende for en ung bajas.
Fantastiske tider

Vis Medlemmets Profil

338 Re: Presentasjonstråd on Fre 9 Jan 2015 - 17:19

Var nok gørrkaldt og nær storm på GP også,men Svalbardnaturen manglet vi jo der.
Men synes det er kult med sterk vind og kulde,iallfall om det ikke er altfor langt til hus...

...og er det mye snø på Nordkapp,da jhn ?
Hælvmeter`n her.. Embarassed

Vis Medlemmets Profil

339 Re: Presentasjonstråd on Fre 9 Jan 2015 - 18:17

intrudergubbe skrev:Var nok gørrkaldt og nær storm på GP også,men Svalbardnaturen manglet vi jo der.
Men synes det er kult med sterk vind og kulde,iallfall om det ikke er altfor langt til hus...

...og er det mye snø på Nordkapp,da jhn ?
Hælvmeter`n her.. Embarassed
Njææ ... omtrent det samme kanskje.
Høsten og forvinteren er nok den tiden med minst nedbør her i mitt nærområde ... Februar og mars kan nok bli litt annerledes.
Spaden har ikke vært i bruk siden i mars i fjor.

Vis Medlemmets Profil

340 Re: Presentasjonstråd on Lør 10 Jan 2015 - 4:55

jhn skrev:

Snurrebassen, Junior, Pålan, Spaden... Kjært barn har mange navn... Føler med deg, mann!

Vis Medlemmets Profil

341 Re: Presentasjonstråd on Lør 10 Jan 2015 - 12:10

Trollerud skrev:
jhn skrev:

Snurrebassen, Junior, Pålan, Spaden...   Kjært barn har mange navn...  Føler med deg, mann!  
Det er et hardt liv. Jeg har ikke brukt min til noe fornuftig siden i fjor...

342 Re: Presentasjonstråd on Lør 10 Jan 2015 - 12:14

Takk takk.
Mange navn ja ... og kan også brukes til mye rart. I går målte jeg snedybden

Vis Medlemmets Profil

343 Re: Presentasjonstråd on Lør 10 Jan 2015 - 12:15

Vrient å måle med snødybde over to-tre centimeter?

344 Re: Presentasjonstråd on Lør 10 Jan 2015 - 12:19

Haeggis Amateur Line skrev:Vrient å måle med snødybde over to-tre centimeter?
Nææ, synes du det?

Vis Medlemmets Profil

345 Re: Presentasjonstråd on Lør 10 Jan 2015 - 14:18

Jeg? Vi har ikke snø. Ikke er jeg så dum at jeg stikker snoppen i snøen heller.
"Spaden" min liker varme, den...
...nei, jeg spør deg Wink

346 Re: Presentasjonstråd on Lør 10 Jan 2015 - 18:27

Hei og hopp...

Nå er det en del som har presentert seg så til de grader. Dette må vel være på grensen til konspirasjon ---- mot presentasjonstråden - kanskje...

Vis Medlemmets Profil

347 Re: Presentasjonstråd on Lør 10 Jan 2015 - 19:04

Haeggis Amateur Line skrev:Jeg? Vi har ikke snø. Ikke er jeg så dum at jeg stikker snoppen i snøen heller.
"Spaden" min liker varme, den...
...nei, jeg spør deg Wink
Jeg gjør det jo ikke av dumskap ... men av hensyn til min dårligere halvdel.
Du kjenner vel til prinsippet med avkjøling og krymping av lagre og akslinger osv?

Vis Medlemmets Profil

348 Re: Presentasjonstråd on Lør 10 Jan 2015 - 23:11

...da mistenker jeg at du bommer, jhn.
Du må et stykke nedenfor navelen, serru Wink

349 Re: Presentasjonstråd on Søn 11 Jan 2015 - 1:05

Haeggis Amateur Line skrev:...da mistenker jeg at du bommer, jhn.
Du må et stykke nedenfor navelen, serru Wink
No sir du så mye rart at æ skjønne fan ingenting lengere Question

Vis Medlemmets Profil

350 Re: Presentasjonstråd on Søn 11 Jan 2015 - 1:35

Dette forklarer jo en hel del...

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 14 av 16]

Gå til side : Previous  1 ... 8 ... 13, 14, 15, 16  Next

Similar topics

-

» Presentasjonstråd