Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

skrotnissebua.

Gå til side : Previous  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 12]

26 Re: skrotnissebua. on Lør 10 Aug 2013 - 21:26

har ikke prøvd ultralydvasker selv, men lest at sitronsyre i vannet skal virke veldig bra. det fås kjøpt på apoteket. sånn vasker står topp 3 på ønskelista nå :)

Vis Medlemmets Profil

27 Re: skrotnissebua. on Lør 10 Aug 2013 - 23:43

sitronsyre får du på rema, er en av de som jeg har prøvd som funker dårlig. De to stoffene som funker har jeg postet ovenfor:D 

Vis Medlemmets Profil

28 Re: skrotnissebua. on Fre 13 Sep 2013 - 9:40

Gjest

Gjest
mekkern skrev:utrolig hva ultralyd og løsemiddel fikser...over 30 år med dritt....borte..

[url=]
Var hos optikker`n en dag og fikk byttet neseputene på et par briller. de bruker også ultralydvasker, så rene briller er det lenge siden jeg har hatt.

29 Re: skrotnissebua. on Fre 13 Sep 2013 - 12:58

Gammelgutt skrev:
Var hos optikker`n en dag og fikk byttet neseputene på et par briller. de bruker også ultralydvasker, så rene briller er det lenge siden jeg har hatt.
Hva med nesa? Fikk du rensket den også? What a Face 

Vis Medlemmets Profil

30 Re: skrotnissebua. on Tor 21 Aug 2014 - 11:09

Jaja...så var en til igjen i bua.....
I går ble guttungen stoppet av polisen... 38kmh i 40 sone (bra) -førerkort i riktig klasse (bra) - sykkel regget som mellomtung/papirer ok  (bra)

Jævlig tøff sykkel sier betjent 1-3- alt oki- når han skal reise kommer visst en nisse ut av en bil og likte tydligvis ikke at de andre hadde en god tone og gaulet "uorginalt eksosanlegg" ikke at det hadde bråket for de andre men "hullet" ut plaget figuren-og at det ikke var E-merket selv om det er påført i vognkortet annen merking av pottene...

jaja.. Etterkontroll til uka hos SVV-setter nok på de som er avbildet under godkjenningen..så får jeg ordne støytest på de andre..

Vis Medlemmets Profil

31 Re: skrotnissebua. on Fre 22 Aug 2014 - 7:28

mekkern skrev: når han skal reise kommer visst en nisse ut av en bil og likte tydligvis ikke at de andre hadde en god tone og gaulet "uorginalt eksosanlegg" ikke at det hadde bråket for de andre men "hullet" ut plaget figuren-og at det ikke var E-merket selv om det er påført i vognkortet annen merking av pottene...

Betryggende å høre at vi har instanser som tar ansvar for det som virkelig er farlig her i verden...  scratch 

Vis Medlemmets Profil

32 Re: skrotnissebua. on Man 13 Apr 2015 - 22:56

Ja da nærmer garasjen seg sesong..

tømme og male:

det meste har kommet seg inn igjen...forferdelig sorteringsjobb..

snart mc på plass...
fjærnet ca et tonn med takstein(1 pall) og ca 4 FULLE hengerlass med skaper og skrot.
så god plass (6x3 meter fri plass)har vi ikke hatt i garasjen siden -72.. lol!

Vis Medlemmets Profil

33 Re: skrotnissebua. on Man 13 Apr 2015 - 23:04

mekkern skrev:Ja da nærmer garasjen seg sesong..

tømme og male:

snart mc på plass...
fjærnet ca et tonn med takstein(1 pall) og ca 4 FULLE hengerlass med skaper og skrot.

blitt veldig fint detta mekkern.  Very Happy  nesten så du kan invitere på kaffi og sukkerbiter drunken om man ikke søler på gulvet

Vis Medlemmets Profil

34 Re: skrotnissebua. on Man 13 Apr 2015 - 23:11

Kaffi og sånt tar vi på "høvdingplassen", en trapp opp til utsikten over dalen... sunny

Vis Medlemmets Profil

35 Re: skrotnissebua. on Tir 14 Apr 2015 - 6:55

mekkern skrev:Ja da nærmer garasjen seg sesong..

tømme og male:

snart mc på plass...

Meget bra Mekkern, hadde du fått gjort detta i fjor så hadde det kanskje blitt kaffe da jeg og joo var innom og Suspect .
Men vi berga bra lell da. Kjempefin mekkebu. Er det maling fra STAR ?
Du bør vel strengt tatt få ut den kanttrimmern da den forhåpentligvis er lite mc-relatert clown

Vis Medlemmets Profil

36 Re: skrotnissebua. on Tir 14 Apr 2015 - 7:18

Elektrisk kanttrimmer skal ut-har bensindrevet...
men har noe "hagerelaterte ting" jeg må finne plass til...
maling fra STAR ja
-og kaffen var jo klar men det var "noen" som hadde det travelt.... clown

Vis Medlemmets Profil

37 Re: skrotnissebua. on Ons 15 Apr 2015 - 6:32

Deilig å få "nullstilt" caven og føle at man vet hvor det meste er.

Good work cheers

Vis Medlemmets Profil

38 Re: skrotnissebua. on Tor 16 Apr 2015 - 7:59

olje for 3200kr...

jaja..litt skal det jo koste...

Vis Medlemmets Profil

39 Re: skrotnissebua. on Tor 16 Apr 2015 - 8:20

Det er jo billigere på B... å nei affraid lol!

Vis Medlemmets Profil

40 Re: skrotnissebua. on Tor 16 Apr 2015 - 9:03

Flott mekkebu Mekkern! Er det 50-shades-of-grey du har brukt på gulvet study

Vis Medlemmets Profil

41 Re: skrotnissebua. on Tor 16 Apr 2015 - 9:07

1 Shade of gray- It`s fucking awesome........... pig

Vis Medlemmets Profil

42 Re: skrotnissebua. on Tor 16 Apr 2015 - 10:03

mekkern skrev:

olje for 3200kr...

jaja..litt skal det jo koste...

Du er svoren Motul fan?Kanskje prøve det neste oljeskift...

Fantastisk garasje da.Sov du i den første natta? clown

Vis Medlemmets Profil

43 Re: skrotnissebua. on Tor 16 Apr 2015 - 11:12

Flott verksted, mekkern! Epoksymaling på gulvet?
Dyr olje spanderer du på deg også... Very Happy

Vis Medlemmets Profil

44 Re: skrotnissebua. on Tor 16 Apr 2015 - 11:57

3 lag epoxy.
ja -2hjulingene mine liker den olja-lite støy og gearer mykt..dessuten håper jeg de ford#¤#$ vippearmene på XL motoren holder litt lengre...
ellers så bruker jeg Bil**** olje på alt annet..(fungerer på mottorsykklane også-bare ikke like pen gange)
et skift på alle syklene er 10 liter så det er ca 2300,- med filter i året og det kan jeg leve med-ok si 2500 med litt etterfylling..

sto og siklet litt på et billig TIG apparat (2990,-)i går også...kjekt å ha hjemme og ikke bare på jobb... Suspect

http://www.jula.no/catalog/verktoy-og-maskiner/sveising-og-lodding/sveising/tig-sveiseapparater/tig-invertersveiseapparat-210053/

Vis Medlemmets Profil

45 Re: skrotnissebua. on Tor 16 Apr 2015 - 12:05

mekkern skrev:sto og siklet litt på et billig TIG apparat (2990,-)i går også...kjekt å ha hjemme og ikke bare på jobb... Suspect

http://www.jula.no/catalog/verktoy-og-maskiner/sveising-og-lodding/sveising/tig-sveiseapparater/tig-invertersveiseapparat-210053/

Kan ikke sveise aluminium med det vel, men det er det vel skjelden behov for...
Sikler på noe mig selv, har en Kemppi minarc150 tror jeg det er. Men vet ikke hvor mye mer jeg trenger enn slangepakke og ei gassflaske ?? Men det vet sikkert du mekkern ?

Vis Medlemmets Profil

46 Re: skrotnissebua. on Tor 16 Apr 2015 - 12:28

Palma skrev:
mekkern skrev:sto og siklet litt på et billig TIG apparat (2990,-)i går også...kjekt å ha hjemme og ikke bare på jobb... Suspect

Sikler på noe mig selv, har en Kemppi minarc150 tror jeg det er. Men vet ikke hvor mye mer jeg trenger enn slangepakke og ei gassflaske ?? Men det vet sikkert du mekkern ?

Minarc 150 er DC elektrode og tig-ripetenning(uten HF)dette er ikke "bra" tig men ok elektrode..
denne kan ikke brukes til MIG-eller alu.

Vis Medlemmets Profil

47 Re: skrotnissebua. on Tor 16 Apr 2015 - 14:52

mekkern skrev:
Palma skrev:

Minarc 150 er DC elektrode og tig-ripetenning(uten HF)dette er ikke "bra" tig men ok elektrode..
denne kan ikke brukes til MIG-eller alu.
Har du tro på det apparatet fra Jula, mekkern? Jeg ønsker meg et TIG-apparat selv, og dette har jo i alle fall en fin pris. Har du sveiset med dette, eller kikket nærmere på det?

Vis Medlemmets Profil

48 Re: skrotnissebua. on Tor 16 Apr 2015 - 18:15

Garasjen din var riktig fet bounce men kan ikke du kjøpe det tig apparatet og legge ut erfaringene her alien Er veldig sugen på ett tig apparat sjæl

Vis Medlemmets Profil

49 Re: skrotnissebua. on Tor 16 Apr 2015 - 18:19

vel-det SER jo bra ut på papiret.
har nok effekt og justering av ettergass tiden-dette sammen med HF(berøringsfri tenning) gjør at det virker som et greit "hjemmeapparat".
standard 2,4mm thoriumlegert wolfram og klemhylser gjør at en vil ha mulighet til reservedeler selv om det går ut av sortiment(men det er billig og lønner seg å kjøpe samtidig)
samme prob som alltid er jo dette med gass(ren-argon)-egen flaske eller engangsflasker...

Vis Medlemmets Profil

50 Re: skrotnissebua. on Tor 16 Apr 2015 - 18:28

mekkern skrev:vel-det SER jo bra ut på papiret.
har nok effekt og justering av ettergass tiden-dette sammen med HF(berøringsfri tenning) gjør at det virker som et greit "hjemmeapparat".
standard 2,4mm thoriumlegert wolfram og klemhylser gjør at en vil ha mulighet til reservedeler selv om det går ut av sortiment(men det er billig og lønner seg å kjøpe samtidig)
samme prob som alltid er jo dette med gass(ren-argon)-egen flaske eller engangsflasker...
Jeg har argon med justering av gasstrøm 10 l eieflaske på mig apparatet mitt, synes det er greit når man ikke sveiser så mye, men er hele tiden tilgjengelig. Er det mulig og bruke samme flaske på tig?

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 12]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Next

Similar topics

-

» skrotnissebua.