Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

skrotnissebua.

Gå til side : Previous  1 ... 9 ... 14, 15, 16  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 15 av 16]

351 Re: skrotnissebua. on Søn 6 Aug 2017 - 13:56

mekkern skrev:Naboen har en bekjent som har importert en -83 Honda VT750c fra USA.
Hovedproblemet ligger jo her. Hvorfor skal man importere en Honda VT 750 C? Laughing

Men godt jobbet, mekkern! Bra du redder noens drøm. cheers

Vis Medlemmets Profil

352 Re: skrotnissebua. on Man 7 Aug 2017 - 21:00

for de som liker litt "gammel-bmw"..
fra en veldig god "filmmaker"..

https://vimeo.com/227529884

ellers er jo denne en bra sak for de "bavarien friends":

https://vimeo.com/132760337

og min favoritt fra samme mann:

https://vimeo.com/138765101

Vis Medlemmets Profil

353 Re: skrotnissebua. on Fre 11 Aug 2017 - 19:00

Nok en ting jeg kan konstantere:Biltemas bensinpumpe suger.
Ja i overført betydning altså. Har testet 2 stk av de sugende pumpene type rund i plast.
Begge havarerte etter et par minutter. De gir en puls når de får strøm men går ikke tilbake for ny puls før en fjærner strømmen.

Nå har jeg gitt faen og bestilt en "kinapumpe" de kan jo nesten ikke være dårligere.

De laget så mye prob at jeg trodde det var mere feil m vt750c skitten.

Vis Medlemmets Profil

354 Re: skrotnissebua. on Søn 10 Sep 2017 - 6:49

OOOOG-jeg hadde rett om mer feil....på den for meg nå "besatte Shadowèn"...

ved test av "kinapumpa" fant jeg ut at det var ikke pumpene men sykkelen det var feil på...
Regulatoren var også kaputt og la vekselstrøm ut på ledningsnettet-dette drepte pumpene-oppe i 15 volt vekselstrøm allerede på starteren.
Har testet statoren og den er ok -både motstand og "lekkasje"

jaja..
mens jeg venter på regulator så kan jeg jo teste at den "virker" med en liten tur i gata-så tenkt så gjort... HVA FAEN...
sykkelen gikk i gear men umulig å få fri igjen??????????

studere manualen og hvordan mekanismen er bygget opp....

får en mistanke og demonterer eksos og rammerør og tar av clutchdeksel..
ja der er feilen.. noen har greid å få belastet gearpedalen så hardt at "tannarmen" på overføringen har hoppet over-antagligvis siden gearakslingen ikke har hatt støtte i andre enden (demontert clutchdeksel)
pokker-ut med clutch og oljerør også og får demontert "gearhjulet"....
Joda-etter en del fikling så får jeg "synkronisert" tennene på overføringen slik at gearmekanismen har likt utslag opp/ned..
litt slik som dette:
http://www.hondashadow.net/forum/72-technical-discussion/432009-1983-vt750c-gearshift-spindle-b-installation.html

så nå er det remontering av alle delene...

The saga goes on... Suspect

Vis Medlemmets Profil

355 Re: skrotnissebua. on Tir 12 Sep 2017 - 17:20

Du føler ikke at du kanskje skulle kaste inn årene og gi opp den saken?
Høres ut som noe never-ending.

Vis Medlemmets Profil

356 Re: skrotnissebua. on Tir 12 Sep 2017 - 18:51

Tja.
Når jeg hadde fikset gearet og satt den sammen så sluttet nøytrallyset å funke. Laughing
Da hadde pæreholderen fått lyst på litt service også.
Bare jeg mottar regulator/likeretteren så er alt i orden og alle funksjoner inklusive pæresjekker fungerer.
Motor fungerer bra.
Men tror nok ikke det amerikanske "defektanlegget" er en ubetinget fordel for registrering.

Sykler som har stått halvveis demontert i årevis gir mange overraskelser.
Tror de "nye dekkene" straks er fordholdsvis harde også selv om de fortsatt har skriften/stripene på slitebanen.
Ja-ja.

Vis Medlemmets Profil

357 Re: skrotnissebua. on Fre 15 Sep 2017 - 13:44

Ja er jo litt prestisje i å få sakene til.
Men den saken der minner meg veldig mye om dieselloffen min som jeg har byttet det meste på, alltid et rush med noe nytt gæli når alle lampene endelig var slukket og det ikke knirka et sted eller noe sluttet å virke. Så da det rusha på med warninger på servo, ABS, ESC og diverse computerfeil dukket opp nylig så satte jeg strek og stampa den vekk ganske så rimelig. Henta nesten ny bil, og trives så langt godt med det. Nok er nok.

Vis Medlemmets Profil

358 Re: skrotnissebua. on Ons 20 Sep 2017 - 6:47

Nei en vil jo ikke gi seg-ikke før det er for sent heller... kjenner godt til dette... Laughing

Ja da var Hondaen hentet av lykkelig eier.
Jeg ble også ganske happy.

Jeg takket nei til et «nytt» prosjekt med en nedplukket xs 1100.
Når ting har stått ute uten luftfiltere over lengre tid for så stå flere år på en låve? Nei takk. Suspect

Vis Medlemmets Profil

359 Re: skrotnissebua. on Ons 20 Sep 2017 - 13:23

mekkern skrev:

Jeg takket nei til et «nytt» prosjekt med en nedplukket xs 1100.
Når ting har stått ute uten luftfiltere over lengre tid for så stå flere år på en låve? Nei takk. Suspect

Chicken.....

Vis Medlemmets Profil

360 Re: skrotnissebua. on Ons 20 Sep 2017 - 13:39

ja jeg vet.... affraid

Vis Medlemmets Profil

361 Re: skrotnissebua. on Ons 20 Sep 2017 - 17:39

mekkern skrev:ja jeg vet.... affraid

Hehe. Det er godt fornuften tar overhånd en gang i blandt. Slike prosjekter kan fort bli dyre og bare en belastning, been there, done that Very Happy

Vis Medlemmets Profil

362 Re: skrotnissebua. on Ons 20 Sep 2017 - 18:42

Bromm skrev:
mekkern skrev:ja jeg vet.... affraid

Hehe. Det er godt fornuften tar overhånd en gang i blandt. Slike prosjekter kan fort bli dyre og bare en belastning, been there, done that Very Happy

Akkurat denne har samme eier som Hondaen og han ville ha fixet denne også, men som jeg sa at denne vil ikke være lønnsom å fixe hvis det ikke er noen affeksjonsverdi knyttet til den...
den blir nok skrotet etter en stund..eller arvingene kaster den.... Laughing

Vis Medlemmets Profil

363 Re: skrotnissebua. on Tir 10 Okt 2017 - 18:19

Siden jeg er blitt litt lei av å ligge under gamle biler så gjør jeg et forsøk med en NY bil..
siden bror min har hatt god erfaring med de senere modeller av Fiesta så gjør jeg et forsøk på en 2018modell
Ford Fiesta ST-Line med "alt" av utstyr...
B&O stereo åpningsbart glasstak førerstøttesystemer i "huet og ræva" og ikke i "sølv metallick"..
men slik farge og motor..

Vis Medlemmets Profil

364 Re: skrotnissebua. on Tir 10 Okt 2017 - 18:59

Har kikka litt på Fiesta selv, til konebil. Men hun får klare seg med litt mindre gamp, det går sjelden over fartsgrensa likevel

365 Re: skrotnissebua. on Tir 10 Okt 2017 - 20:56

Første kjøretur hjem virket lovende.
stramt og presist understell og gode bremser.sittekomforten med lange ben er bra og den er rimlig romslig inni til en gang å ha vært småbil-hadde en 2000modell for en del år siden og den var litt klaustrofobisk i forhold til dagens modell.
bra lyd i stereoen også.
ingen racerbil men trekker veldig jevnt fra 15-1600 og opp til rundt 6000... Very Happy

Vis Medlemmets Profil

366 Re: skrotnissebua. on Ons 11 Okt 2017 - 10:41

Gratulerer med ny bil, fin farge! Fryktelig mange grå biler der ute.

Vis Medlemmets Profil

367 Re: skrotnissebua. on Ons 11 Okt 2017 - 18:08

Som Ford-entusiast så må jeg jo grattulere deg med ny bil. cheers

Vis Medlemmets Profil

368 Re: skrotnissebua. on Ons 11 Okt 2017 - 21:06

Behagelig med hverdagssak med garanti.

Handla nylig ikkeheeeltny Golf, men ikke så gammel. Allerede hatt den innom på garanti for å fikse en liten sak. Deilig å slippe å leite og fixe sånt selv!
Mekke kan man gjøre på tohjulinger når det er vinter.
Håper du vil trives med doningen Very Happy

Vis Medlemmets Profil

369 Re: skrotnissebua. on Tor 12 Okt 2017 - 8:11

Gratulerer med ny bil cheers  Fint med et kjøretøy som virker hver gang og bare skal leveres på service sunny

Vis Medlemmets Profil

370 Re: skrotnissebua. on Fre 13 Okt 2017 - 21:16

Ja takk takk.
Satser på EN bil som funker.
Men er litt usikker. Har 17 tommer sommerhjul men lurer på å legge vinterdekk på disse og gå for like felger i 18 tom.
Er jo jævlig god og kjøre med 17 så er litt usikker på om 18 tom med40 profil blir merkbart mer stompete enn 17 med 45 profil. ?

https://www.flickr.com/gp/148736086@N06/6MuDKa
Har fixet på «traktoren» -en katastrofe Jeep m diesel som guttungen har hatt. Tenker å bruke den som verktøy m hengerfeste.

Har begynt vinterstabling av mc og har planer om bare 1 sykkel i verkstedet.  Skal foreta en oppgradering av gearkassa på XL600r.
Selv med et par nye deler gikk3 gear ikke helt i boks.
Holdt en stund men skikkelig pådrag på asfalt så glepper den.
Så jeg skal undercutte låseklakkene.

Vis Medlemmets Profil

371 Re: skrotnissebua. on Søn 15 Okt 2017 - 20:07

18" på Fiesta er tøft, helt klart. Jeg har ikke kjørt Fiesta med 18" men min erfaring er at 35 og 40-profil blir stumpete. Synes også man mister noe av feelingen på styringen også med for lav profil. Nå driver jeg mest med eldre Ford og min er faktisk raskest på Rudskogen med 16". Selv med 15" var den raskere enn med både 17 og 18". Handlingen er også betydelig bedre med høyere profil enn 35 og 40-profil. Det beste er om du kan få lånt deg et sett med 18" og kjøre en kreativ tur. Kjedelig å måtte ut med så mye penger og ende opp med en nedgradering av bilen. Kan være at 40 profil funker greit på Fiestan, den er jo ganske lett.

Vis Medlemmets Profil

372 Re: skrotnissebua. on Søn 19 Nov 2017 - 12:09

Nå ordnet alt seg greit...
jeg beholder 17" m 45profil på sommerdekka..
det er fast nok.
gikk for 16" på vinterdekka.
det ble en artig affære faktisk..
Det hadde skjært seg med leveransen på regnsensoren fra Ford sin side.. jeg så selgeren spesifiserte dette på Ford sin produksjonsside men dette har "kokt bort".
dette var ikke SÅ viktig for meg men prisen var bare 1500,-
men siden jeg har dette i kontrakten og de ikke fikk endret dette i etterkant, så fikk jeg et sett med sorte originale 16"(som ikke tilbys i norge) med sensorer og Nokia Hakka R2 som plaster på "såret" og DET kan jeg leve med. sunny

Har bestilt meg pakningssett for å demontere XL600 motoren slik at jeg får fixet gearkassa en gang for alle i vinter..
Dessuten skal finishen få en oppgradering på motoren da den er i deler..
den lakken jeg benyttet forrige gang har krympet og det ser ut som et inntørket elveleie...

får vel ta litt bilder av prosessen denne gangen.. Suspect

Vis Medlemmets Profil

373 Re: skrotnissebua. on Ons 29 Nov 2017 - 18:52

mekkern skrev:Første kjøretur hjem virket lovende.
stramt og presist understell og gode bremser.sittekomforten med lange ben er bra og den er rimlig romslig inni til en gang å ha vært småbil-hadde en 2000modell for en del år siden og den var litt klaustrofobisk i forhold til dagens modell.
bra lyd i stereoen også.
ingen racerbil men trekker veldig jevnt fra 15-1600 og opp til rundt 6000... Very Happy

Fremdeles fornøyd med kjerra?

Har lest litt, og det var nevnt vindstøy i visse hastigheter, har du opplevd noe sånt?

374 Re: skrotnissebua. on Tor 30 Nov 2017 - 8:36

Nei noe vindstøy kan jeg ikke si jeg har lagt merke til.
Har dog ikke lyttet spesielt etter heller.

Men sånn generelt vil jeg si at så langt er jeg fornøyd- utenom at saltsøla legger seg på ryggekameraet fort.
Var litt skuffet egentlig over motoren i starten, men den har begynt å løsne en del nå og går bra nok allerede. Ber om å bli kjørt som diesel- over 2000rpm så vil den at man skal gire neste- men drar til6000+
Snittforbruk fra start til 250 mil: småkjøring til jobb og et par motorvei turer: 0.62liter på mila. Med bensinmotor er ikke dette ille. Vw bora 1,6 brukte 0,8 på samme kjøring.

Oljeskift etter monitorsystem-20-30000km
Serviceintervall:30000km eller 2år
Regreim 240000km eller 10 år.

Vis Medlemmets Profil

375 Re: skrotnissebua. on Tor 30 Nov 2017 - 9:59

Brukbare service intervall, det.

Du får rygge på gamlemåten, du husker vel fremdeles det?

Sendt deg en pm

Sponsored content

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 15 av 16]

Gå til side : Previous  1 ... 9 ... 14, 15, 16  Next

Similar topics

-

» skrotnissebua.