Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

skrotnissebua.

Gå til side : Previous  1 ... 10 ... 16, 17, 18

Go down  Innlegg [Side 18 av 18]

426 Re: skrotnissebua. on 12.02.18 16:10

Har fått montert litt mer nå.
forgasserne har ligget innpakket etter jeg renset de, og når jeg monterte de så satt choke stemplet/plungern fast.wiren greide ikke flytte den..måtte demontere den på nytt og den satt børr fast.. fikk den ut etter litt knakking og den hadde faktisk "irret" litt, så fjærning av såperester er viktig.
ellers så er det generelt mye korrosjon på magnesiumdelene-også ventil-lokkene.(tror ett er byttet)
men glassblåste de rene og lar de være slik tror jeg.Oljeslangene ble endelig rene også.

Men nå begynner jeg å bli litt lei av snø...

Vis Medlemmets Profil

427 Re: skrotnissebua. on 12.02.18 19:18

Jeg har også erfaring med at renset alu koruderer/irrer, ikke alltid men noen ganger. At det kan være såperester har jeg ikke tenkt på  Neutral
Leste på et svenskt veteranforum (husker ikke hvilket i farta) men der var det en som sverget til å "koke" blokk/motordelene i tynn olje etter rens for å mette overflaten i aluen. Han mente det førte til at aluen ikke korruderte/irret i etterkant og ble lett å holde ren. Om det har noe for seg vet jeg ikke men høres jo ikke helt feil ut.
Er forresten meldt mye snø til torsdag så eneste 2-hjulkjøringen i overskuelig fremtid blir nok snøfreseren Mad

Vis Medlemmets Profil

428 Re: skrotnissebua. on 13.02.18 15:43

As we speak. Første gang jeg ser noen i Norge som annonserer med vannpolering. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=113777401
Det ser spennende ut. Ser ut til at overflatene forblir jamne og dermed tette. Lettere å holde rene, trolig vil de ikke korrodere så for heller.

Vis Medlemmets Profil

429 Re: skrotnissebua. on 13.02.18 19:03

Såkalt "aquablasting".
vann/grit spyling..
det renser godt opp og ser bra ut-på bilde.. og jeg har hørt mye godord.Very Happy
men sånn i praksis har jeg ikke vært borti det.

synd det koster mye for utstyr.Crying or Very sad
Og jeg lurer litt på hvordan noe mer delikate flater reagerer for selv om det ikke "fjærner materiale", så tar det jo med seg deler av overflaten... scratch

Vis Medlemmets Profil

430 Re: skrotnissebua. on 02.03.18 8:06

siden det ike er noen innlegg i Mars så legger jeg inn en "oppdatering"Razz

XL`n er klar for olje og start..
og litt smådeler har ankommet og skal handle et par nye potter til gs 450 èn
for dempevatten de solgte på biltema brant opp og smeltet seg fast så jeg ikke får ut demperen og får pakket om vatten,jeg lagde ny "db-killer" men det gir ikke den rette lyden i sykkelen.. Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil

431 Re: skrotnissebua. on 03.03.18 11:11

mekkern skrev:siden det ike er noen innlegg i Mars så legger jeg inn en "oppdatering"Razz

Ja, det tar helt av her inne for tiden Laughing
Men godt å se at du holderpå litt Very Happy

Vis Medlemmets Profil

432 Re: skrotnissebua. on 03.03.18 15:48

Endelig PC i form igjen også etter litt "havari".. trodde først det var SSD men etter å ha skiftet denne så kom prob for fullt med skjermkort..
og de har blitt dyre og skjeldne etter denne fordømte Bitcoin "miningen" der tullingene kjøper 20 kort i slengen..

Kjøpte forresten et nytt batteri til Honda cb900custom i dag det kødda et par ganger sist sesong så det var vel på tide...
handlet et "SMF" batteri på biltema, det har 10 amp mindre CCA enn "gel" men mye lengre holdbarhet-på cbr`n har det holdt 8 år nå, GEL holdt ca 2 år.
har også montert LED-kjørelys som sparer inn en 40watt ved tomgang/køkjøring skal se om baklyset fortjener et par LED pærer også..

Satser på at det blir litt mer aktivitet når det ikke er 2meter snø og 20blå...

har et par prøveprosjekter med "billigvarme" i holkene også..36kr og 102kr...
skal begynne en dag når jeg får "ånden over meg"..

Vis Medlemmets Profil

433 Re: skrotnissebua. on 03.03.18 16:54

kjøpte et par nye lyddempere også.. de skal på gs450èn..

https://www.feked.com/universal-reverse-cone-motorcycle-silencer-17-id-35-45mm.html

Vis Medlemmets Profil

434 Re: skrotnissebua. on 08.03.18 18:28

Da er demperne i hus.

lurer på om jeg skal bruke de gamle på 125 Hyosungen så den får en demper på hver side.. 2-2 anlegg i steden for 2-1.." />

Vis Medlemmets Profil

435 Re: skrotnissebua. on 26.03.18 16:41

Dette blir da fint, Vidar.

Vis Medlemmets Profil

436 Re: skrotnissebua. on 26.03.18 19:30

Ja jeg satser på det.

Og hvis ikke så.... jaja.. morro er det lell... Very Happy

Vis Medlemmets Profil

437 Re: skrotnissebua. on 31.03.18 20:02

Siden det ser ut til at det ikke blir varmt i år så gikk jeg til innkjøp av varmeholker..

høykvalitets saker fra kina....

men de har 4 trinn og virker å bli ganske raskt varme...

greie å montere var de også.

Bryteren er jo greit plassert i enden av holken også...

til 107kr velger jeg å gi det et forsøk...

Vis Medlemmets Profil

438 Re: skrotnissebua. on 01.04.18 14:12

se det. Nå holder du 'lankene' gode og varme.

Sjekk ut 'Siste på FINN'
Kanskje neste vinters prosjekt?
Moppen burde være  slank nok etter din smak i vertfall cyclops

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=116952350

Men, når det er sagt. Hvorfor kjøpe noe som sikkert er 'råttent', når noe strøkent koster 'bare' noen 'lapper ' til`( før pruting)?
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=116239270

Vis Medlemmets Profil

439 Re: skrotnissebua. on 01.04.18 16:14

Njaaaa.
Tror ikke noen av de appellerer spesielt.
Skal forøvrig teste den nye KTM 790 duke i sommer.
Tror den kan være litt artig.

Ellers så blir det nok ikke noe spesielt nytt tror jeg.
Meeen..... en vet jo ikke.

Plutselig.

Vis Medlemmets Profil

440 Re: skrotnissebua. on 07.04.18 22:03

Da kan jeg meddele at varmehåndtakene "vi" monterte på cbr600 til guttungen (samme type jeg monterte) fungerer bra.
han kjørte i går kveld en lengre tur og det var i varmeste laget på stilling 3 av 4.. så for meg som ikke er like frysen som han så holder det nok med posisjon 1 eller 2.

eneste ankepunkt så langt er at gassrulla er noe trang mot styret slik at den ikke smekker tilbake når man slipper gassen-men den bedret seg allerede etter en tur- så vi får se.

Men til 100drelappen så...

Vis Medlemmets Profil

441 Re: skrotnissebua. on 08.04.18 8:18

mekkern skrev:Da kan jeg meddele at varmehåndtakene "vi" monterte på cbr600 til guttungen (samme type jeg monterte) fungerer bra.
han kjørte i går kveld en lengre tur og det var i varmeste laget på stilling 3 av 4.. så for meg som ikke er like frysen som han så holder det nok med posisjon 1 eller 2.

eneste ankepunkt så langt er at gassrulla er noe trang mot styret slik at den ikke smekker tilbake når man slipper gassen-men den bedret seg allerede etter en tur- så vi får se.

Men til 100drelappen så...
Så bra. Er ikke så mye fornuftig en får for en hundrings lenger så dette ser ut som unntaket Exclamation

Vis Medlemmets Profil

442 Re: skrotnissebua. on 14.04.18 20:06

Hvis man forøvrig er så inngrodd med møkk på finga at ingenting funker: gni henda godt inn med rapsolje til dritten løsner og kommer ut av porene.
En runde med Lano etterpå og man har babyhender... sunny

Vis Medlemmets Profil

443 Re: skrotnissebua. on 15.04.18 16:08

Og i tillegg lukter man som en baby. Very Happy

Vis Medlemmets Profil

Sponsored content

Til Toppen  Innlegg [Side 18 av 18]

Gå til side : Previous  1 ... 10 ... 16, 17, 18