Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

KTM Sting 125, en god gammel klassiker. Nå knust i front :-( Er det sjanse å finne erstatningsdeler?

Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 3]

99Trollerud skrev:Du må gjerne kjøpe min Husa framgaffel for 2.000,- Skal ikke være kjip, jeg..

Legger du 3 lapper til på bordet, kan du få ett sett motardfelger med på kjøpet. Fine felger, og tror dekkene er bra også..
Laughing  Ja jo kanskje det smukka :-) Men det kommer jo an på hvor mye annet jeg trenger utenom da. Ifølge "rapporten" fra Ride så trengs det ny "triple clamp" (hva nå det het igjen på norsk...styre-ettellerannet) også, og nytt framhjul (17"). Men med ditt forslag, må jeg ut å handle bremsedetaljer og anna knæsk? Dekk er bra, trenger trolig et nytt framdekk til den... Har pleid å ha litt sånn tyggegummi-liknende dekk på den, synes den kler det (BT090)...

Vet mye mer når jeg har fått baiken på tunet, om få dager Very Happy 

Vis Medlemmets Profil
Gaffel blir i så fall levert komplett med øvre- og nedre gaffel krone, bremser har jeg sikkert litt forskjellig av -tror jeg har komplett frembrems, da følger den med, det er stooooooor bremseskive på motardfelgen.

Jeg har korrekt bolt til a få framhjulet på gaffelen, men jeg tror du må mekke / fikse (jævelig gøy med det navnet) til noe feste for kalipper om man skal ha "endurobremsene" på disse motardfelgene..

Vis Medlemmets Profil
99Trollerud skrev:Gaffel blir i så fall levert komplett med øvre- og nedre gaffel krone, bremser har jeg sikkert litt forskjellig av -tror jeg har komplett frembrems, da følger den med, det er stooooooor bremseskive på motardfelgen.

Jeg har korrekt bolt til a få framhjulet på gaffelen, men jeg tror du må mekke / fikse (jævelig gøy med det navnet) til noe feste for kalipper om man skal ha "endurobremsene" på disse motardfelgene..
OK. Sounds not too bad Very Happy  Beste hadde vært komplett pakke som bare var bolt-on og kanskje i nærheten av lovlig, men som sagt, vet mer når baiken er på tunet :-)
Original-bremsen på Sting-en er 320mm Brembo 2-stemplers sak. Noe i den klassen vil kunne behage Very Happy 

Jadda jadda. Det navnet mitt det har jeg slitt med hele livet Cool  Kjærringen måtte faktisk søke om å få bruke det da vi giftet oss (76 stk i Norge som hadde det navnet i 2005) Exclamation

Edit: Gaffelkrone! Jaa! Skulle det være så jæ... vanskelig å huske sånne ord... Tror jeg lider av ammetåke...

Vis Medlemmets Profil
Har ikke greie på det dere prater om,men tror det er mulig å gjøre gode kjøp av Trollerud. Har ikke greie på penger,har jeg inntrykk av rabbit 

Høres lovende ut pirat tongue 

Vis Medlemmets Profil
Mest sannsynlig er jeg den snuta her inne med mest greie på penger, og har derfor konkludert med at det ikke er noe å ha. Bare sorgen med dagens gjeldsbaserte pengesystem med en verdi sentralbankene stadig manipulerer lavere og lavere mens de tror at vi ikke bryr oss.

-Vel, JEG bryr meg, og foretrekker byttehandler foran pengehandler, så man må verne om sitt skrot, det kan komme godt med i fremtiden.. cyclops 

Vis Medlemmets Profil
Byttehandel er ingen dum tanke! Vi flyttet ut på landet, for 6 år siden, for nettopp å kunne foreta bytte av tjenester og varer. Har funket fint så langt det! Jeg hjelper med det jeg kan, og jeg får tilbake i monn. Har spart en god bunke pesetas på den måten Very Happy 

Uansett har jeg/vi god tid på dette prosjektet. Ikke sikkert det blir skrudd noe særlig i år engang. Har et par andre prosjekt på gang: En Opel som ikke vil (jeg _hater_ CanBus!), nytt strøminntak til huset (er lei av å grille elektronikk hver gang Tor med hammeren kommer på besøk), takvinduer og takterrasse, schvær balkong, markterrasse, nytt avløp, ny furtebu (med kjøleskap og LAN!), ny drenering av underjordisk bekk, bygge om kjeller til oppholdsrom, med mer... Sammen med 3 småsprø og hyper-light-gutter i alder 1-6, så skjønner jeg egentlig ikke hvorfor jeg er så gærn å setter igang med nok et prosjekt. affraid 

Vis Medlemmets Profil
Jeg skal til Tyskland med varebil eller bil og henger iløpet av de est 2mnd. Har da plass til en liten ktm ved iden av.

Skal uansett innom tollen med en sykkel så da er det ikke noe merarbeid å momse inn en til.

Jeg kan jo si fra når jeg drar så ser vi om det fremdeles er aktuellt.

Vis Medlemmets Profil
Voodoodoo skrev:Jeg skal til Tyskland med varebil eller bil og henger iløpet av de est 2mnd. Har da plass til en liten ktm ved iden av.

Skal uansett innom tollen med en sykkel så da er det ikke noe merarbeid å momse inn en til.

Jeg kan jo si fra når jeg drar så ser vi om det fremdeles er aktuellt.
Det kan være en idé! Jeg har en venn som bor i Hamburg, som kanskje kan hjelpe til med å kjøpe en sykkel, og overlevere til deg?

Bor du øst, vest, sør eller nord i Gnore? Jeg bor vest..

Vis Medlemmets Profil
Jeg bor i indre Telemark, sånn omtrent på Notodden.

Vis Medlemmets Profil
Voodoodoo skrev:Jeg bor i indre Telemark, sånn omtrent på Notodden.
10-12 steinkast fra Sotra med andre ord Very Happy  Takk for tilbudet! Har det i bakhodet når jeg sniker videre på ebay etter hele/halve sykler Very Happy 

Vis Medlemmets Profil
Ligger to gamle Sting-er ute på Mobile.de, men var gjerne litt halvstiv pris...?

Vis Medlemmets Profil
TheHaughom skrev:Ligger to gamle Sting-er ute på Mobile.de, men var gjerne litt halvstiv pris...?
Ja, de var noe drøy. Bør kunne klare å få komplett alt jeg trenger med alle detaljer til under 10, iallfall.
Men mobile.de var et kjekt sted! Visste ikke at de også hadde MC :-)

Vis Medlemmets Profil
Nå skal jeg ikke prøve å være kjekkas, men jeg ville demontert styrekronen og inspisert rammehode før jeg trakk noen konklusjoner.. Jeg vet ikke hvor mye sånne moppe-rammer tåler, men jeg tror ikke alltid at det er så mye.

Skrekk-eksempelet mitt er en Yamaha YZF-R125(tror de heter det), som jeg skulle bytte sim-ringer på pga lekkasje. Da jeg skulle montere 2.beinet kjente jeg at det var en bulk i innerbeinet, da jeg så målte dem var begge to bøyde.. "jaja" tenkte jeg å bestilte to nye innerbein. Begge to gikk fint opp i styrekronen, så jeg tenkte ikke at det kunne være noe gale der, men da jeg skulle montere de nye beina så ville dem ikke gå opp i kronen uten å stå flere cm i spenn. "jaja", tenkte jeg igjen å bestilte ny krone.. Da denne kom så oppdaget jeg at rammehodet var eggeformet og øvre lagerskålen sprukket..scratch 

Mye unødvendig arbeid på en sykkel som tilslutt bare var å lempe på skroten..jocolor 

Vis Medlemmets Profil
Øyvind skrev:Nå skal jeg ikke prøve å være kjekkas, men jeg ville demontert styrekronen og inspisert rammehode før jeg trakk noen konklusjoner..  Jeg vet ikke hvor mye sånne moppe-rammer tåler, men jeg tror ikke alltid at det er så mye.

Skrekk-eksempelet mitt er en Yamaha YZF-R125(tror de heter det), som jeg skulle bytte sim-ringer på pga lekkasje. Da jeg skulle montere 2.beinet kjente jeg at det var en bulk i innerbeinet, da jeg så målte dem var begge to bøyde.. "jaja" tenkte jeg å bestilte to nye innerbein. Begge to gikk fint opp i styrekronen, så jeg tenkte ikke at det kunne være noe gale der, men da jeg skulle montere de nye beina så ville dem ikke gå opp i kronen uten å stå flere cm i spenn. "jaja", tenkte jeg igjen å bestilte ny krone.. Da denne kom så oppdaget jeg at rammehodet var eggeformet og øvre lagerskålen sprukket..scratch 

Mye unødvendig arbeid på en sykkel som tilslutt bare var å lempe på skroten..jocolor 
Gode tips på hva jeg skal sjekke ut når jeg får den på tunet! Takk! Så jeg skal rett og slett skru ned styrekronen og sjekke for urundhet i området rundt lagrene? Det burde jo være relativt kurant å se ved selvsyn.
Vet jo ikke hvor heftig smellen var, men om den ene gaffelen er bøyd/knekket så vil tro det må ha vært iallfall litt krefter. Det er relativt stor dimensjon på gaflene på denne, men vet ikke om det egentlig har noe å si for styrken sin del?..

Sånn umiddelbart synes jeg jo at f.eks min NX250 har noen ufattelig pinglete gafler, som bare "må" knekke/bøye seg for "ingenting".... Men men, de lever jo ennå...

Vis Medlemmets Profil
Skade i rammehodet burde du klare å se, enten på selve lagerskålene eller f.eks om lakken rundt sveisene etc er sprukket...

Om du ikke er sikker på at styrekronen er skadet så kan du feste gaffelbeina kun i den nedre kronen og sikte om de er parallelle, ev sette dem opp ned oppi den øvre kronen og sikte på samme måten.. Men dette funker ikke så bra om de ikke er rette..:-)

Gleder meg til fortsettelsen:bounce: 

Vis Medlemmets Profil
Øyvind skrev:Skade i rammehodet burde du klare å se, enten på selve lagerskålene eller f.eks om lakken rundt sveisene etc er sprukket...

Om du ikke er sikker på at styrekronen er skadet så kan du feste gaffelbeina kun i den nedre kronen og sikte om de er parallelle, ev sette dem opp ned oppi den øvre kronen og sikte på samme måten.. Men dette funker ikke så bra om de ikke er rette..:-)

Gleder meg til fortsettelsen:bounce: 
Jepp, jeg skjønner. Dvs, det kan vel være selve styrekronen og som er skjev? Uansett: Fortsettelse følger. En vakker dag, elns clown 

Vis Medlemmets Profil
En har vel lov til å bytte ramme uten at det utløser ny avgift eller?

Vis Medlemmets Profil
Øyvind skrev:Nå skal jeg ikke prøve å være kjekkas, men jeg ville demontert styrekronen og inspisert rammehode før jeg trakk noen konklusjoner..  Jeg vet ikke hvor mye sånne moppe-rammer tåler, men jeg tror ikke alltid at det er så mye.

Konklusjonen er at man ikke bytter simringer, altså? confused 

Vis Medlemmets Profil
Voodoodoo skrev:En har vel lov til å bytte ramme uten at det utløser ny avgift eller?
Eller så sveiser man inn nytt styrehode uten å si noe til noen. Det funker det også..

Vis Medlemmets Profil
99Trollerud skrev:
Konklusjonen er at man ikke bytter simringer, altså?  confused 

Denne enkle billige saken har reddet meg for mang et simringbytte Very Happy 

Vis Medlemmets Profil
99Trollerud skrev:
Voodoodoo skrev:En har vel lov til å bytte ramme uten at det utløser ny avgift eller?
Eller så sveiser man inn nytt styrehode uten å si noe til noen. Det funker det også..
sveise inn nytt styrehode er altfor mye jobb, å flytte over rammenummeret uten å si det til noen er mye enklere pirat

Vis Medlemmets Profil
fikse skrev:

Denne enkle billige saken har reddet meg for mang et simringbytte Very Happy 
Den virker? Kjøpt her på berget?

Vis Medlemmets Profil
Kjøpte den på den nettsiden. Kostet lite, kom på noen dager. Den er akkurat like enkel og effektiv som de skryter av :-) Den redder ikke slitne ringer, men ofte er det bare skitt som ligger imellom. Trekk ut støvhetten, og dra denne rundt et par runder.

Vis Medlemmets Profil
pelsen skrev:
99Trollerud skrev:
sveise inn nytt styrehode er altfor mye jobb, å flytte over rammenummeret uten å si det til noen er mye enklere pirat

Det er vel lov å bytte ramme ja.. I teorien skal enten motor eller ramme være uskadet, man kan ikke bytte begge deler. Men når f.eks H-D leverer rammer og motorer med org serienumre på så blir det fort en ordning på det også..

Custom speed i Norge har godkjennelse til å sveise/reparere rammer(sikkert andre firma også) De er iallefall ganske rå med pinneapparatet..

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 3]

Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next