Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Drøs rundt neste års sykkel

Gå til side : Previous  1, 2, 3

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 3 av 3]

51 Re: Drøs rundt neste års sykkel on Man 30 Sep 2013 - 22:44

Hmm.. Sånn er livet. Får håpe det dukker opp noke anna kjekt snart, helst når eg er heime på fri.

Vis Medlemmets Profil

52 Re: Drøs rundt neste års sykkel on Ons 9 Okt 2013 - 20:33

http://www.finn.no/44435418

Sikkert kjekk vintersykkel. Korleis blir dette med sm-dekk, funker det greit? Er det sånn at bremsene på offroadere blir litt små når man kjører asfalt?

Rekner med en honda er snillere på vedlikehold enn ktm/husa/husky?

Vis Medlemmets Profil

53 Re: Drøs rundt neste års sykkel on Ons 9 Okt 2013 - 23:34

sjekket denne men han skulle ha 60k inklusive delene...+reg hente blir det da 70+k..ble litt spenstig..

http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=44480445

Vis Medlemmets Profil

54 Re: Drøs rundt neste års sykkel on Tor 10 Okt 2013 - 7:14

Cr500 er vel noe av det aller villeste som er, eller? Trur eg klare meg med noe litt snillere. Noen som har trua på hondaen? I mine øyne er jo honda kvalitet, uansett omtrent. Lest en review, det virka overbevisende. Men den var kun vinkla mot offroading, eg ser for meg å kunne hive på gatehjul også..

Vis Medlemmets Profil

55 Re: Drøs rundt neste års sykkel on Tor 10 Okt 2013 - 8:38

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=fkFtZ0tNwhI#t=76

Vis Medlemmets Profil

56 Re: Drøs rundt neste års sykkel on Tor 10 Okt 2013 - 18:01

Skal se på hondaen i kveld :)

Vis Medlemmets Profil

57 Re: Drøs rundt neste års sykkel on Tor 10 Okt 2013 - 22:43

Når ikkje eingang TheHaugom innvender med et KTM-alternativ, då må ein gå ut frå det er gode greier. Eg kjøpte XR650'en.

Mine erfaringer med enduro so far:

1. Knallhardt sete
2. Tiltrekker seg politi

Heldigvis siden eg har buns of steel betyr ikke punkt 1 så mye, og siden eg er en engel og kjører deretter har ikke punkt 2 særlig betydning heller. Var faktisk en studiekamerat til en kompis av meg som stoppa meg, så greit å få hilst på igrunn.

Vis Medlemmets Profil

58 Re: Drøs rundt neste års sykkel on Tor 10 Okt 2013 - 23:25

flonoen skrev:Når ikkje eingang TheHaugom innvender med et KTM-alternativ, då må ein gå ut frå det er gode greier. Eg kjøpte XR650'en.

Mine erfaringer med enduro so far:

1. Knallhardt sete
2. Tiltrekker seg politi

Heldigvis siden eg har buns of steel betyr ikke punkt 1 så mye, og siden eg er en engel og kjører deretter har ikke punkt 2 særlig betydning heller. Var faktisk en studiekamerat til en kompis av meg som stoppa meg, så greit å få hilst på igrunn.
Grattis med ny moppe,da pirat 

59 Re: Drøs rundt neste års sykkel on Tor 10 Okt 2013 - 23:36

Takk takk! Nå må eg berre finne meg noen kjekke veier å kjøre på! Satser på ekstra sett med motardhjjl til våren, kose meg med enduro til da. Men må vel få på nytt bakdekk snart, ikkje mykje spor igjen..

Vis Medlemmets Profil

60 Re: Drøs rundt neste års sykkel on Fre 11 Okt 2013 - 7:10

Grattis med kul sykkel..

Vis Medlemmets Profil

61 Re: Drøs rundt neste års sykkel on Fre 11 Okt 2013 - 7:22

BROMM-BROMM.
Hell og lykke.bounce 

Vis Medlemmets Profil

62 Re: Drøs rundt neste års sykkel on Fre 11 Okt 2013 - 7:59

Takk alien 

Vis Medlemmets Profil

63 Re: Drøs rundt neste års sykkel on Fre 11 Okt 2013 - 9:04

Gratulerer med ny sykkel

Vis Medlemmets Profil

64 Re: Drøs rundt neste års sykkel on Fre 11 Okt 2013 - 17:23

Gratulerer cheers 

Var det den med on/off-dekk på? Da er det bare å krenge på noe mer knottete og ut og leke.
Har titta på sånn Honda, men som den kortvokste soppen jeg er var det uaktuell sykkel. Forskjell på å balansere på tåspissene og å ha noen tommer luft under tærne Wink 

Vis Medlemmets Profil

65 Re: Drøs rundt neste års sykkel on Fre 11 Okt 2013 - 17:57

Ja, er vel en slags hybrid dekksort som står på. Ganske lite mønster på bakdekka, så de er vel ubrukelige både on og off roaden.

Lurtr på å ha dette settet med offroad-dekk (må ha noen som tåler noen mil asfalt, er ikke grusveier i min umiddelbare omkrets), og så kjøpe noe sånt i tillegg:

http://www.epicmotosports.com/productdetail.htm?nr=1&productId=-399374&browse=-42939&shopBy=-11504&catalogId=-3060#/0

http://www.motostrano.com/Supermoto-Conversion-Kit-Bare-Bones-p/kit-bones.htm

Brukandes noe av det der?

Vis Medlemmets Profil

66 Re: Drøs rundt neste års sykkel on Lør 12 Okt 2013 - 14:04

Tok meg en liten kjøretur i finværet som (som vanlig) ligger over bergensområdet. Overkant av 60km i ett strekk, og herregud så det verker i hele kroppen :) Kledde meg opp litt for heavy, ull-undertøy innerst, så en polo, så en janus ulljakke, og til slutt motorsykkeljakka. Svetten rann innen eg fekk start utfor her, måtte sjølvsagt kicke noen ganger før eg kom på at stopp-knappen var inne geek 
Kjørte ut til Ride Åsane, kikka litt der, og gjorde akkurat det samme når eg skulle kjøre videre! Kicka sikkert i 2 minutter, med choke, uten choke, litt choke, uten gass, litt gass, full gass, noen runder med dekomp for å tørke den sikkert kliss blaute tennpluggen, og så OJSANN stoppknappen inne. Jaja, har ikke noe vondt av det, med mine ekstra kilo :)

Vis Medlemmets Profil

67 Re: Drøs rundt neste års sykkel on Tor 21 Nov 2013 - 13:03

Forsøkte meg litt på glatta i går, og det var sinnsykt skummelt! Null og niks feste, så gikk stort sett under 20km/t. Kjørte med noen tjukke votter så eg hadde null kontroll med clutchen, og tilsvarende med gassen. Har et par alpinestars hansker som er gode og varme, blir de neste gang. Og må vente til det er litt mer snø, så bakhjulet har noe å gripe tak i. Tungstarta var den òg i kulden, så eg blei iallefall varm og god før eg begynte å kjøre :) Varmedressen funka knall, bortsett fra at den er veldig glatt i ræva!

Et dårlig mobilbilde av skjønnheten:

Vis Medlemmets Profil

68 Re: Drøs rundt neste års sykkel on Tor 21 Nov 2013 - 15:11

du bør nok ha på piggdekk når det skal kjøres på is.
Spesielt når det er våt is, da må du ha pigg for i hele tatt å holde sykkern oppreist.

Vis Medlemmets Profil

69 Re: Drøs rundt neste års sykkel on Tor 21 Nov 2013 - 18:49

Stemmer nok sikkert Wink
Holder meg unna is framover..

Vis Medlemmets Profil

70 Re: Drøs rundt neste års sykkel on Tor 21 Nov 2013 - 21:23

Mitas Army er sikkerstikk for vinterkjøring. Ikke de billigste dekkene men desidert de beste. Spesielt når det kommer til å også ha litt pigg igjen når dekka begynner å bli slitte. Bare husk at man blir overraska de første gangene man skal bremse på kald tørr asfalt, piggene er glatte da Twisted Evil 

(Disse het tidligere Trelleborg Army. Alternativt kan du prøve noen silika-rike Heidenau hvis du ikke skal ha pigger.)

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 3 av 3]

Gå til side : Previous  1, 2, 3