Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Telemarkstur 1.august

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Telemarkstur 1.august on Lør 10 Aug 2013 - 19:28

Det var en rolig første uke på jobb, så jeg bestemte meg for at torsdag hvor det var meldt fint vær, at jeg tar en fridag til og tar en MC tur. Hadde ikke helt bestemt meg for hvor jeg ville dra, men har helt siden Vårtreffet 2012 hatt lyst til å prøve Multistradaen på ned og oppkjøring ved Dalen. Så torsdag 1.august satte jeg vekkerklokka på ring 06.30 for å ta en arbeidsøkt på sykkelen. Her er jeg ca. kl. 07.30 på Notodden hvor jeg tanket og tok en mårrakaffi.

.

Videre gikk turen til Bø og mot Dalen.

Her et stopp ved Tokke.

Var i Dalen ca. kl. 11.00 og tenkte å ta lunsj der. Det gatekjøkkenet jeg stoppet ved åpnet ikke før kl. 12 så jeg salet opp og dro videre opp mot Valle / Suleskaret og fikk der prøvd Multistradaen på 180 graders svinger opp fra Dalen. Svingene ble tatt i 2. gir ned mot 15 km/t og en RPM på rundt 1500 - 2000 og akselerasjonen var upåklagelig selv om jeg måtte slippe den så langt ned i rpm registeret. På toppen tok jeg veien mot Vraadal og var i Vraadal ca. kl. 12.00 hvor en baconpølse i brød ble lunsjen.

Etter Vraadal ble det kjørt mot Brunkeberg og ned 11% nedfarten med mange svinger der.

Tok så retning opp mot Gaustadtoppen, temperaturen sank fra ca. 22 grader i Seljord til 14 grader på 1173 meter ved kafeen på Gaustadtoppen.

Mange mennesker og fult på parkeringsplassen vitnet om at det var mange som ønsket å ta turen opp til toppen denne dagen.

Traff en likesinnet Ducati kjører og vi utvekslet noe info til hverandre.

Fra Gaustadtoppen gikk turen til Rjukan og tilbake til Kongsberg. Turen ble på ca. 40 mil og jeg var hjemme igjen kl. 16.00.
En strålende dag for MC kjøring.

Møtte også han "som tror han rekker over før jeg kommer" ser kanskje ikke så dramatisk ut på videoen men måtte bremse kraftig.

[video][/video]

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Telemarkstur 1.august on Lør 10 Aug 2013 - 19:52

Flott tur beskrivelse med mye bilder Basketball cheers

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Telemarkstur 1.august on Lør 10 Aug 2013 - 20:08

Såntnoe liker vi sunny 

4 Re: Telemarkstur 1.august on Lør 10 Aug 2013 - 21:54

jepp, sånt liker jeg - og blir mindt på at jeg burde ta noen bilder når jeg er ute og lufter motorsykler.

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Telemarkstur 1.august on Lør 10 Aug 2013 - 22:00

Minner om at det er mange fine veier rundt om - fine bilder og en god tur regner jeg med Rolling Eyes 

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Telemarkstur 1.august on Lør 10 Aug 2013 - 22:12

Ah, liker virkelig stuket på ms`n din. Er helt rå i den fargen.
Kan du si litt om demper oppsettet på den , er det like bra som på papiret?
Vet du har kjørt doningen til busatrond, hvordan opplever du din kontra exploreren hans?

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Telemarkstur 1.august on Lør 10 Aug 2013 - 22:28

lazyboy skrev:Ah, liker virkelig stuket på ms`n din. Er helt rå i den fargen.
Kan du si litt om demper oppsettet på den , er det like bra som på papiret?
Vet du har kjørt doningen til busatrond, hvordan opplever du din kontra exploreren hans?
Mitt sammenlignings grunnlag var en 1981 Kawasaki KZ1300 og jeg må si at demperoppsettet var den definitivt største forskjellen. Det å gå til et semi adaptivt demperoppsett som 2013 modellen av Multistradaen har var som forskjell mellom natt og dag. På MTS'en med sensorer som holder sykkelen tilnærmet stabil var spesielt. Så Multistradaens Skyhook system virker.

Som du skriver så byttet Busatrond og jeg sykkel på Sommerturen i år, jeg ble litt skuffet av Tiger Exploreren følte den litt daff og at demperne ikke var i nærheten av Multistradaen. Men vi kjørte 6 sykler sammen så det var lite rom for å trykke på for å teste sykkelen fult ut.

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Telemarkstur 1.august on Søn 11 Aug 2013 - 3:57

Nais.. Bra innlegg, fortsett med slike.. cat 

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Telemarkstur 1.august on Lør 17 Aug 2013 - 20:13

Stikk opp til Ravnejuv neste gang du er nedi Dalen, så får du stå på stup og rulla litt lettkjørt grusveg. Burde gå greit selv med de dekka du har på What a Face 

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]