Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Faens data..

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Faens data.. on Man 12 Aug 2013 - 11:13

Ja, datamaskiner hører fanden til.. Can't live with them, og can not live without them.. En påstand jeg synes å erindre å ha hørt før, i en annen sammenheng, men husker ikke riktig hvor.. Samma det..

Nå: Faen i helvete begynner hotmail (nå outlook) å true meg med utestengelse! Og JEG er ikke en gang en frekk faen??

Jeg må hoste opp noe kode-greier på står dem, og de hevder de skal sende meg en kode på en annen epostkonto som jeg har.. Men tror dere det dukker opp noe koder der 'a?? HÆ??
-Selvsagt gjør det ikke det..

Glad ble jeg da jeg fant at det finnes et TELEFONNUMMER (JA! Snakke med ett menneske som kan dette hadde sikkert vært lurt nå??) man kunne ringe for teknisk support! Men etter tre tast på det elektroniske sentralbordet til Microsoft Norge, fikk ejg bare beskjed om å logge meg på nettet og finne svarene der.. Thank SO very much! NOT NOT NOT!!!!!

Hva faen skal man tro? Er dette Microsoft som driver gjøn med meg, kan det være noe virus-saker som forsøker å kuppe eposten min? Jeg aner ikke hva FAEN jeg skal gjøre! ARGH!!!

-Noen som har opplevd dette? Og vet hvordan man fikser det?

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Faens data.. on Man 12 Aug 2013 - 11:41

Mulig epost-kontoen din har blitt kuppet.
Sjekket at eposten fra Outlook/Hotmail ikke har havnet i Spam-mappa på den alternative epost-adressen?
Og har du ikke satt opp noe sikkerhetsspørsmål/svar?

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Faens data.. on Man 12 Aug 2013 - 11:48

PC'en ble kuppet av en søkemotor som kaller seg snapon her om dagen. Alt jeg prøvde var å se Wolverine online uten å betale for det?! Og dermed satt denne kjipe snapon'en der..
Kan dette ha noe innvirkning?

Ingen tin i spam-filteret der "koden" skulle sendes heller, nei... Sad 

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Faens data.. on Man 12 Aug 2013 - 11:59

scratch Haha, det er nok mye mulig, ja.
Bytt passord på alt hvis du har brukt det samme passordet rundtomkring, later til at noen har fått tilgang til epostkontoen din.

Deretter er jeg usikker på hva som kan gjøres. Må jo kunne komme i kontakt med kundesupport på en eller annen måte...

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Faens data.. on Man 12 Aug 2013 - 12:05

Snap.do heter visst driten som har lagt seg på pc'n.. Og jeg lånte akkurat en annen pc, der kom jeg rett inn på hotmail uten noen spørsmål..

-Kan det bety noe? scratch 

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Faens data.. on Man 12 Aug 2013 - 12:30

Tja, det kan jo bety at du muligens burde fjerne snappe-doen Rolling Eyes Razz 

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Faens data.. on Man 12 Aug 2013 - 12:52

http://www.techsupportall.com/how-to-remove-snap-do-search-from-chrome-firefox-ie/

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Faens data.. on Man 12 Aug 2013 - 17:24

Bare vil si at jeg har lært meg å ha forskjellige passord rundt om kring, som TheHaughom sier. Trenger ikke være skumle sider som bringer et passord på ville veger, har opplevd at seriøse sider har blitt hacket av en frekk faen... Foto.no f.eks fikk tappa alt av kundeopplysninger og plutselig var det varsler på ymse steder jeg var medlem om at noen/en frekk en faen hadde vært der.
Så nu må jeg ha noe i nærheten av ei bok med passorda notert. Gamle hoder kan max huske 3 ting så en masse forskjellige passord er umulig uansett hvor mye hukommelsestrening man bedriver, og gidder ikke spise masse paprika, appelsin og fet fisk, Ginkgo biloba, B-vitaminer og lakris som skal være så bra for/mot teflonhode.

3 ting kunne en mann leve med å huske; bilnøkler, pengboka og matpakka på morran. Da mobiltelefonen kom gikk det i dass No 

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Faens data.. on Tir 13 Aug 2013 - 13:04

Kjøp Mac....

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Faens data.. on Tir 13 Aug 2013 - 13:06

KnutR

Admin
Haya99 skrev:

Kjøp Mac....
Nok propelltobakk på deg...
Det ER en grunn til at apple har et halvspist eple som logo... Wink

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

11 Re: Faens data.. on Ons 14 Aug 2013 - 6:37

Er det flere som bruker Hotmail her? (nå outlook?)

Kommer ikke inn på kontoen lengre, ser ut som Bill Gates vil ha spenn av meg for å benytte tjenestene hans fra nå av?

Er Hotmail blitt en betalingstjeneste, eller er det noen som forsøker å scamme meg for spenn?

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Faens data.. on Ons 14 Aug 2013 - 6:46

99Trollerud skrev:Er Hotmail blitt en betalingstjeneste, eller er det noen som forsøker å scamme meg for spenn?
Sikkert noen som prøver å lure deg.

Hadde jeg vært deg,så hadde jeg tatt ut alle pengene og lagt de i en konvolutt,satt på et frimerke og skrevet på konvolutten:

Til KliffArne.... adressen har jeg sendt deg PM. Når du er blakk,så slutter de.

13 Re: Faens data.. on Ons 14 Aug 2013 - 7:16

KliffArne skrev:
Hadde jeg vært deg,så hadde jeg tatt ut alle pengene og lagt de i en konvolutt,satt på et frimerke og skrevet på konvolutten:

Til KliffArne....   adressen har jeg sendt deg PM.  Når du er blakk,så slutter de.

Her er det opplagt noen som ikke kjenner "familieøkonomien" her i gården: Jeg får lønn og kjerringa overfører alt til sin sparekonto.. Så det er ikke lett å scamme meg for penger, den jobben har kona allerede perfeksjonert!

Vis Medlemmets Profil

14 Re: Faens data.. on Ons 14 Aug 2013 - 20:14

99Trollerud skrev:Er det flere som bruker Hotmail her? (nå outlook?)

Kommer ikke inn på kontoen lengre, ser ut som Bill Gates vil ha spenn av meg for å benytte tjenestene hans fra nå av?

Er Hotmail blitt en betalingstjeneste, eller er det noen som forsøker å scamme meg for spenn?
Kan aldri tenke meg at Bill ville funnet på å ta betalt for noe vi har fått gratis?? santa 

Men nei, Hotmail legges jo ned, og erstattes av Outlook, og er fortsatt gratis (enn så lenge). Men selv om din forvirring forvirrer meg en del, virker det som du allerede har "oppgradert" din Hotmail til Outlook (som i seg selv er et forvirrende navn da Outlook jo er navnet på Microsofts E-post programvare som ikke må forveksles med Outlook e-post tjeneste)

Det med at man må få tilsendt en kode, på e-post eller til telefon (SMS) har skjedd meg en del ganger (Fordi jeg bruker kontoen svært sjelden, og gjerne da fra annen maskin og IP enn sist gang) Det har gått greit nok i mitt tilfelle. Men er det fortsatt slik at du får logget inn fra en annen maskin, eller er den gleden også avslått nå?

Uansett, det er tydeligvis noe trøbbel med e-post der akkurat nå, så kanskje har det en sammenheng, og at du dermed ikke bør gjøre noe overilet akkurat nå:
https://status.live.com/detail/hotmail

Kode:
Outlook

There's a problem with Outlook right now.
Details Problem    We're having a problem accessing email. You might not be able to see all your email messages. August 14 3:49 PM
 Updates    We're working on the problem and will provide an update by August 14 8:00 PM. Thank you for your patience. August 14 6:01 PM

Vis Medlemmets Profil

15 Re: Faens data.. on Ons 14 Aug 2013 - 22:01

99Trollerud skrev:
KliffArne skrev:

Til KliffArne....   adressen har jeg sendt deg PM.  Når du er blakk,så slutter de.

Her er det opplagt noen som ikke kjenner "familieøkonomien" her i gården: Jeg får lønn og kjerringa overfører alt til sin sparekonto.. Så det er ikke lett å scamme meg for penger, den jobben har kona allerede perfeksjonert!  

en bitte bitte liten konvolutt da Rolling Eyes 

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]

Similar topics

-

» volvo 360 glt
» Lynx rave 800 sp