Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

TheHaughom's kjærringblogg - Kakeoppskrifter, værmeldinger og lyspærebytte

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 5]

Voodoodoo skrev:
TheHaughom skrev:Se der var det noe ekstrautstyr som jeg ikke hadde fått med meg. Hvor mye kom det på?
2851 danske penger inkl. frakt.

Så kommer det mva/fortolling på toppen så da er vi i prisleiet 3700-800 kroner.
Tipper jeg allt i allt kommer til å legge ned ca 5' på omleggingsutstyr.
Ikke så billig men det er nå litt greit å kunne legge om akkurat når det passer en sjøl. Har alltid et sett dekk eller 2 på lager i garasjen.
Tja, liker jo å gjøre så mye som mulig selv, og prisen var ikke så voldsomt avskrekkende.
Får tygge litt på det de neste dagene. scratch

Evt. venter jeg kanskje til du har kjørt en runde som testkanin albino 

Vis Medlemmets Profil
Å få løs det gamle dekket fra felgen,er det verste med hele jobben. Hittil har jeg brukt en stor skruetvinge til å gjøre det,med litt bannskap så går det. Men skal lage meg en sånn bead-breaker,skal ikke så mye til.

Resten av jobben klarer du fint med 3 dekkspaker og litt smurning,2-300 kroner på Biltema,så er du igang. 2-3 hundre til,så har du vel avbalanseringen også.

Så en vid på Tuben, finner den ikke i farten, fyren la hjulet på bakken og kjørte bilen opp på dekket. Det løsnet fra felgen så lett som bare det.. Har beadbreaker selv, så jeg slipper å prøve, men det så frekt enkelt ut.. Man bør nok ikke la Eli Hagen prøve, men en mann med litt hår på køddane har neppe noe prob med å reprodusere dette stuntet..

Vis Medlemmets Profil
Beadbreaker? Har ikke folk sidestøtte på syklan? Funker som snus, både på slangelause saker og crossfelgan med slange i.
I denne videoen, på ca. 1:25 er en som bruker utstikkern på hovedstøtta, men jeg har tatt av noen med sidestøtta.

Problemet er... å balansere bakhjula på BMW sida de har felger som ikke henger på rimelige hjemmebalanseringsutstyr... No 

Vis Medlemmets Profil
denne beadbreakeren fra bilrema ser grei nok ut
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Verkstedutstyr/Dekkverktoy-82542/

jeg har en hjemmelaget beadbreaker og et par dekkspaker, holder i massevis til å skifte dekk på MC.
Balanseringen fikser jeg med en sånn:
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Verkstedutstyr/Hjulbalanserer-MC-82351/
med balansevekter fra samme sjappe.
Lagrene til balanseverktøyet var tette lager med fett i, det ble mye bedre etter at jeg åpnet dem, vasket ut fettet med bensin og siden smurte opp med WD40. Sånne lagre skal jo rulle lett.

Vis Medlemmets Profil
pelsen skrev:
Lagrene til balanseverktøyet var tette lager med fett i, det ble mye bedre etter at jeg åpnet dem, vasket ut fettet med bensin og siden smurte opp med WD40. Sånne lagre skal jo rulle lett.
Godt tips, takk!
Balanserte et nypålagt hjul forleden og satt og titta på lagrene som jeg syntes var litt trege... Tenkte å gi dem litt WD40, men nå skal jeg åpne dem og vaske sakene bounce 

Har ikke angra på at jeg kjøpte noen "dyre" dekkspaker, virker bedre polerte enn billigsakene. Så langt ikke ødelagt noen slanger ved omlegg.

Vis Medlemmets Profil
joo skrev:Problemet er... å balansere bakhjula på BMW sida de har felger som ikke henger på rimelige hjemmebalanseringsutstyr... No 
De hadde ikke "kon" som passet på den proffe balanseringsmaskinen heller,da jeg skiftet på Rudolf på dekksjappa oppi veien. Endte opp med at jeg måtte dreie meg en og balansere selv,hjemme i garasjen.
Ja,for du har vel dreiebenk? rabbit 

joo skrev:Problemet er... å balansere bakhjula på BMW sida de har felger som ikke henger på rimelige hjemmebalanseringsutstyr... No 
De hadde ikke "kon" som passet på den proffe balanseringsmaskinen heller,da jeg skiftet på Rudolf på dekksjappa oppi veien. Endte opp med at jeg måtte dreie meg en og balansere selv,hjemme i garasjen.
Ja,for du har vel dreiebenk? rabbit 
Har liggende noen oppspennings adaptere for BMW hjul, for å tre inn på en 20mm aksel i balanserings-stativ.
En er for 3 bolter og en for 4 bolter.

Vis Medlemmets Profil
har dreiebenk, man kommer ikke langt uten...
Men til husbruk i gnore går det greit å droppe balanseringen av bakhjul Cool

Vis Medlemmets Profil
Hva med etpar bilder av disse adapterplatene?
Slike Explorere har samme problem, å det hadde kansje
vært greit å ordne til no.

Vis Medlemmets Profil
Grattis med ny avatar Ojda. Tatt det bilde nyyylig? Question 

Trenger heller ikke å være hjula som rister på tiger*n ? Kan det være mottor*n flower

Vis Medlemmets Profil
Fornøyd etter dagens tur vettu Very Happy  Måtte jo ta profilbilde da Crying or Very sad 
Tigern rister ikke mye den. Du har vel lest hva Narvik-Tigern sier om den saken bounce  Men tenker jo på framtidige dekkbytter study

Vis Medlemmets Profil
Dreiebenk, noe enkelte faktisk ikke har ... Embarassed 

BMWene har 5 hull/bolter i bakfelgen S1000RR.

Kjørte en liten tur med nypålagt og ubalansert bakhjul i går og merka ikke noe spesielt galt. Bare lagt på 40-50 gram lodd på motsatt side av ventilen. For å kompensere for dekktrykkmålerklompdingsen. Og det var mye smoothere med ferskt TKC80 enn det var med nedslitte og godt trappa TrailAttacker som holdt på å gjøre meg småsprø på helgas vestlands-runde scratch 

Kanskje høre med KnutK, har tror jeg klarer å balansere bakhjula sine?

Nå er TheHaughom sin bakeblogg ødelagt av slitne dekk lol! 

Vis Medlemmets Profil
joo skrev:Nå er TheHaughom sin bakeblogg ødelagt av slitne dekk lol! 
Her er jo ikke kaker likevel clown 

Bakhjulet mitt har 4 boltehull + centerhull. Problemet er at centerhullet er så "kort" at konene til Biltema sitt verktøy butter i hverandre før de stopper i hullet på felgen,sånn at de ikke klarer å sentrere den skikkelig.
Jeg bare dreia en plastikkhylse i full fart for å øke lengden på hullet.

Når det gjelder felgens tyngste punkt,så er det slettes ikke sikkert at den er hvor ventilen står. Jeg pleier å sette bare felgen i balansestativet,uten dekk for å sjekke. Men klart,har du en sånn klompedings der for å måle lufttrykk,så er nok tyngdepunktet der rabbit 

Ser ut til at jeg bare må fortsette å holde meg borte Razz 

Jeg er ikke så jævlig dreven på kakeoppskrifter, så egentlig greit at det går i litt andre ting. Skal høre om Carpa kan stikke innom med noen kakeoppskrifter, bare for at bloggen ikke skal bli heeelt off topic!

Avventer forøvrig litt til før jeg evt. bestiller et "Manuælt dæk apparat". Grunnen til at jeg ønsker noe a-la det er at det virker mer skånsomt mot felgen kontra dekkspaker osv. I tillegg ser det jo unektelig mye greiere ut (jada, jada, jeg er LITT lat) Sleep 

Vis Medlemmets Profil
Kommer det ikke snart no kakeoppskrifter og værmeldingen her vurderer jeg og sende inn en klage til Kliff'ern .Her har en stakkar sittet på kjøkkenet ved siden av mixmastern i dagevis og ventet på tips og så kommer det ikke noe. Makan til useriøs blogg har jeg aldrig sett før.

Vis Medlemmets Profil
TheHaughom skrev:Her er man borte en dag eller to, og hva skjer? Aktivitet i bloggen!

Jeg er ikke så jævlig dreven på kakeoppskrifter, så egentlig greit at det går i litt andre ting. Skal høre om Carpa kan stikke innom med noen kakeoppskrifter, bare for at bloggen ikke skal bli heeelt off topic!

Avventer forøvrig litt til før jeg evt. bestiller et "Manuælt dæk apparat". Grunnen til at jeg ønsker noe a-la det er at det virker mer skånsomt mot felgen kontra dekkspaker osv. I tillegg ser det jo unektelig mye greiere ut (jada, jada, jeg er LITT lat) Sleep 
Nå har jeg fått pakka opp dekkaparatet... Er skikkelig enkelt opplegg, trur faktisk jg sku ha klart å lage et sjøl når jeg nå ser åssen det er skrudd sammen.
Skal modde det litt før jeg tar det i bruk.

Vis Medlemmets Profil
Nå har jeg forsøkt å etterkomme forespørslene i denne bloggen.
Dessverre er ikke alt like enkelt som det ser ut på papiret.

Til høyre ser man hvordan den SKULLE bli i følge papiret. Til venstre er slik den faktisk ble.

Vis Medlemmets Profil
lol! 

Omtrent som Findus sine saker det der.

Vis Medlemmets Profil
Voodoodoo skrev:
TheHaughom skrev:Her er man borte en dag eller to, og hva skjer? Aktivitet i bloggen!

Nå har jeg fått pakka opp dekkaparatet... Er skikkelig enkelt opplegg, trur faktisk jg sku ha klart å lage et sjøl når jeg nå ser åssen det er skrudd sammen.
Skal modde det litt før jeg tar det i bruk.
Sendte igjennom en ordre nå, men fikk bare et dansk kontonr. som jeg visstnok skulle betale til. Deeet funker jo dårlig.
Hvordan gjorde du det med betaling?

Vis Medlemmets Profil
Fikk kjapt svar av support. Har nå gjennomført betalingen, så gjenstår det bare å vente på forsendelsen da!
Håper det ikke tar for lang tid, begynner å bli farlig lite mønster igjen i framdekket Rolling Eyes 

Har også bestilt nye shorty levers i dag fra MG Biketech.

Og så mottok jeg ny styrekrone, crashbars og litt annet smårusk her om dagen. santa
Nå må jeg bare få avtalt med verkstedet her på jobb når jeg kan låne løfteutstyr osv., så blir det bytte av styrekrone. bounce 

Vis Medlemmets Profil
TheHaughom skrev:Nå må jeg bare få avtalt med verkstedet her på jobb når jeg kan låne løfteutstyr osv., så blir det bytte av styrekrone. bounce 
Løfteutstyr for å løfte en moped?!?!?  Har du ikke en litt kraftig hyssing i strikkekurven din Twisted Evil

TheHaughom skrev:Nå må jeg bare få avtalt med verkstedet her på jobb når jeg kan låne løfteutstyr osv., så blir det bytte av styrekrone. bounce 
Løfteutstyr for å løfte en moped?!?!?  Har du ikke en litt kraftig hyssing i strikkekurven din Twisted Evil
Eneste jeg har er jekkestropper. Tenker det blir interessant når jeg løsner den ene sida Laughing 
Nei, har jo tilgang på et svært verksted med alt tenkelig utstyr, så hvorfor ikke :) Kan jo også henge fronten opp ved hjelp av en gaffeltruck...

Vis Medlemmets Profil
Det nevnes balansering av hjul til BMW, hvor særlig bakhjulet representerer en utfordring.
Selv har undertegnede sammen med 3 andre spleiset på:

Omleggingsapparat: Cycle Hill

Og for balansering benyttes denne:  Balancer, includert passende adaptere fra samme leverandør.

Funker over all forventning. Balanseringen reagerer på +/- 1g (jepp, ett gram).
Det kosta litt når Fader Stat hadde forsynt seg, men hele sulamitten ble spart inn ved første dekkskifte.

For balansering benytter forøvrig undertegnede Dynabeads: Dynabeads.
Tuklete å installere, men funker..

Vis Medlemmets Profil
Da er det bare den BA12-adaptern man trenger til bakhjulet når man har balanseringsstang?
Evt får jeg ta en tur til deg med et par bakhjul for balanseringssjekk når du skal legge om...?  Twisted Evil

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 5]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next