Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

TheHaughom's kjærringblogg - Kakeoppskrifter, værmeldinger og lyspærebytte

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 3 av 5]

joo skrev:Da er det bare den BA12-adaptern man trenger til bakhjulet når man har balanseringsstang?
Evt får jeg ta en tur til deg med et par bakhjul for balanseringssjekk når du skal legge om...?  Twisted Evil
Finner ikke igjen delenummeret, men adapteren er den avbildete for R/K1200 som egentlig bare er en aluminiumsforing som passer i hullet til felgen. Foringen har et hull som passer til akslingen.
Presist og fint, uten antydning til slark.

Hele sulamitten ligger i garasjen til vår felles venn i Drammen. (litt kryptisk her, men som dere sikkert skjønner så kjenner jeg joo ganske godt )

Vis Medlemmets Profil
knutk skrev:

Hele sulamitten ligger i garasjen til vår felles venn i Drammen. (litt kryptisk her, men som dere sikkert skjønner så kjenner jeg joo ganske godt )
Det jeg ikke helt forstår er ordet "venn"? Hva er det, og hva brukes de til? confused 

Vis Medlemmets Profil

99Trollerud skrev:
knutk skrev:

Det jeg ikke helt forstår er ordet "venn"?  Hva er det, og hva brukes de til?  confused 
Hm... Nå er vi inne i sinnets mørkeste kroker king

Bare på BAN siden... Siden for frigjorte MC-folk som ikke aksepterer dritt fra tullinger...

Vis Medlemmets Profil
Dagens prosjekt: Skifte styrekrone.
Under her ser dere "oppsettet". Hang den opp under altanen med jekkestropp, henger slik til i morgen når jeg får på framdekket :)

Har også gjort litt annet;
Lakkert handguard brackets svarte, 7 lag bør vel holde bounce 
Byttet handlebar support til Renthal i sort.
Bytter styre i morgen til et svart Renthal.

Nesten ferdig med montering etter byttet (se ny oransje styrekrone) What a Face 

Vis Medlemmets Profil
TheHaughom skrev:... Hang den opp under altanen med jekkestropp,
Shocked 

Vis Medlemmets Profil
KliffArne skrev:
Shocked 
Tja, den henger på ei bærebjelke som ligger over 2 støtter (du ser den ene rett bak sykkærn).
Er jo ikke mer enn en 70-80kg på bjelken, og den holder jo meg når jeg går oppå der Razz

Vis Medlemmets Profil
Skifta styrekrona for bling eller fikk den juling tidligere i sommer?

Hender stadig at der henger en sykkel under verandaen min, helt gull med jekkestropper!

Vis Medlemmets Profil
TheHaughom skrev:
KliffArne skrev:
Shocked 
Tja, den henger på ei bærebjelke som ligger over 2 støtter (du ser den ene rett bak sykkærn).
Er jo ikke mer enn en 70-80kg på bjelken, og den holder jo meg når jeg går oppå der Razz
Hehe,du må se mitt "sjokkerte" ansikt i forbindelse med mitt tidligere tilsvar til deg,der jeg "harselerte" litt med deg angående lån av løfteutstyr etc. Sånn du har gjort det nå,er akkurat sånn jeg selv ville gjort det. Wink 

KliffArne skrev:
TheHaughom skrev:Nå må jeg bare få avtalt med verkstedet her på jobb når jeg kan låne løfteutstyr osv., så blir det bytte av styrekrone. bounce 
Løfteutstyr for å løfte en moped?!?!?  Har du ikke en litt kraftig hyssing i strikkekurven din Twisted Evil

Vis Medlemmets Profil http://ikkebike.norwegianforum.net
joo skrev:Skifta styrekrona for bling eller fikk den juling tidligere i sommer?

Hender stadig at der henger en sykkel under verandaen min, helt gull med jekkestropper!
Slo av den ene "knotten" som hindrer styret å gå rett inn i tank/kjølevæske-beholder.
Så hadde vært leit om jeg hadde lagt den ned igjen, og da måtte bytte hele sulamitten.

Fikk på nytt styre (Renthal Fatbar SX/MX Low-Bend - litt flatere og breiere enn originalt) og nylakkerte handguard-brackets i dag. Ferdig og kjørbar igjen :)

Sammenlignet med slik det var tidligere:

Vis Medlemmets Profil
KliffArne skrev:
TheHaughom skrev:
KliffArne skrev:
Shocked 
Hehe,du må se mitt "sjokkerte" ansikt i forbindelse med mitt tidligere tilsvar til deg,der jeg "harselerte" litt med deg angående lån av løfteutstyr etc. Sånn du har gjort det nå,er akkurat sånn jeg selv ville gjort det. Wink 

KliffArne skrev:
TheHaughom skrev:Nå må jeg bare få avtalt med verkstedet her på jobb når jeg kan låne løfteutstyr osv., så blir det bytte av styrekrone. bounce 
Løfteutstyr for å løfte en moped?!?!?  Har du ikke en litt kraftig hyssing i strikkekurven din Twisted Evil
Sorry, hjernen kobler ikke inn etter kl. 24 clown 

Vis Medlemmets Profil
TheHaughom skrev:
Liker speilet og handguards :). Kan man spørre hvor er det kjøpt hen?

Vis Medlemmets Profil
Speilet er slik en "custom" sak på Ebay til 15 dollar inkl. frakt. Det høyre falt av første turen, mista en spesiell halmåneformet plastskive, som jeg ikke fant på Biltema.
Trenger ikke mer enn ett speil anyways tho tongue Det har jeg skrudd det HARDT! [url="http://www.ebay.com/itm/BLACK-CUSTOM-REARVIEW-MIRRORS-FOR-DUCATI-MONSTER-TRIUMPH-STREET-FIGHTER-TRIPLE-/121119410982?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&fits=Make%3AKTM|Model%3A690|Submodel%3ADuke&hash=item1c33478b26&vxp=mtr"]Disse her[/url] er vel identiske. Er mange som selger dem, så du finner nok billigere (i alle fall inkl. frakt)!

Handguards er originale KTM powerparts. Kjøpt fra Bikers Jersey, partnummer ligger i PP-katalogen til KTM. king 
Anbefaler Bikers Jersey på det varmeste, kjøper ALT av KTM deler (OEM og PP) der. Utrolig bra service cheers

Vis Medlemmets Profil
Nye shorty levers fra MG Biketech montert! Looking good bounce 

Vis Medlemmets Profil
Du har ikke tenkt å kjøpe fullt eksos system da? Er helt rå lyd.

Frister å kjøpe meg en 690 duke, men tanken er litt for liten, blir jo ofte litt lengre turer og sånn.
Eller så er det Street Triple'en som ligger på ønskelista Very Happy 

Hvor langt kommer du på full tank?

Vis Medlemmets Profil
Jeg har vel egentlig "fullt eksos system" som du kaller det.
Fjernet katalysatoren helt, og Akra potte er satt på.
Tuning kit og remapping. Har vel gjort det meste som KAN gjøres uten custom mapping (har ikke TuneECU støtte enda)...
Har satt i en hjemmesnekra DB-killer også som fjerner de høyeste tonene, så har en dyp og fin brumling nå cheers 
Ligger en video av lyden her i bloggen Cool 

Selv kommer jeg mer enn langt nok på én tank.
Før jeg remappet og tunet osv. kom jeg ca. 280km per tank. Etter den distansen trenger de fleste bensin eller en beinstrekk anyways What a Face

Vis Medlemmets Profil
TheHaughom skrev:Speilet er slik en "custom" sak på Ebay til 15 dollar inkl. frakt. Det høyre falt av første turen, mista en spesiell halmåneformet plastskive, som jeg ikke fant på Biltema.
Trenger ikke mer enn ett speil anyways tho tongue Det har jeg skrudd det HARDT! Disse her er vel identiske. Er mange som selger dem, så du finner nok billigere (i alle fall inkl. frakt)!

Handguards er originale KTM powerparts. Kjøpt fra Bikers Jersey, partnummer ligger i PP-katalogen til KTM. king 
Anbefaler Bikers Jersey på det varmeste, kjøper ALT av KTM deler (OEM og PP) der. Utrolig bra service cheers
Takker, da blir det nok å kjøpe litt stash i vinter slik at man har noe å montere når våren kommer :)

Vis Medlemmets Profil
Fyksing skrev:Du har ikke tenkt å kjøpe fullt eksos system da? Er helt rå lyd.

Frister å kjøpe meg en 690 duke, men tanken er litt for liten, blir jo ofte litt lengre turer og sånn.
Eller så er det Street Triple'en som ligger på ønskelista Very Happy 

Hvor langt kommer du på full tank?
Ka med nye yama mt09 som er kommer nå? Den virker rå!

Om rekkevidda er 28mil trur eg ikkje du kjem så mykje lenger på triumphen.. I følge motorcyclenews kjem du 160miles på 690, og 145 miles på street triple.

Vis Medlemmets Profil
Er jo en singelsylinder, så sluker ikke bensin.

MT-09 er absolutt en tøff sykkel, men litt tyngre enn jeg hadde håpet (190kg m/abs mot Duke sine 140kg)...

Lamoi, blir det en blogg på deg også, eller? Twisted Evil 

Vis Medlemmets Profil
TheHaughom skrev:Lamoi, blir det en blogg på deg også, eller? Twisted Evil 
Haha, hvis noen ønsker lese om hva jeg gjør så... Bestilte R&G Racing Tail Tidy i går, så kan hende det blir litt pimping allerede denne sesongen. Har også planlagt å gå fra 16/40 drev (som jeg trur det er original) til 15/42, men det blir nok til våren.

Vis Medlemmets Profil
15/42 er jo en ganske stor endring. Håper ikke du skal kjøre mye på motorvei Razz

Selv har jeg 15/40 nå, og det funker meget bra. Men tror at hvis jeg hadde giret enda mer ned hadde jeg slitt litt med motorveier. 110km/t går på ca. 5000rpm nå i 6. gir.

Vis Medlemmets Profil
Med 16/40 har man 4057 i 100km/t på 6.gir
Med 15/42 har man 4544 i 100km/t på 6.gir
Med 15/40 har man 4328 i 100km/t på 6.gir

Det overlever man vel. Er skjeldent lov å kjøre fortere enn 80 uansett, iallefall på vestlandet!

www.gearingcommander.com er grei for å sjekke hvordan det blir med dreving.

Vis Medlemmets Profil
TheHaughom skrev:15/42 er jo en ganske stor endring. Håper ikke du skal kjøre mye på motorvei Razz

Selv har jeg 15/40 nå, og det funker meget bra. Men tror at hvis jeg hadde giret enda mer ned hadde jeg slitt litt med motorveier. 110km/t går på ca. 5000rpm nå i 6. gir.
Så en tann ned frem er nok, fint jeg ikke bestilt drev enda da :)

Vis Medlemmets Profil
Det spørs hva du selv vil ha.
Én ned fremme er "nok" for min del. Den drar lett på bakhjulet i første, og har veldig god kombinasjon mellom aksellerasjon og fart.
Nå skal det sies at jeg ikke har testet to opp bak i tillegg, så godt mulig det er veldig brukbart.

Jeg kjører i 110km/t (90 grense, men speedo margin osv.) hver dag på motorveien til/fra jobb. Hadde blitt slitsomt med noe særlig høyere RPM enn 5000... bounce 

I tillegg treffer 15/40 rimelig greit mtp. giringa når jeg kjører litt RoadRacing-økter.

Vis Medlemmets Profil
Høres greit ut med en tann ned frem, tester det før jeg bestiller bak :)

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 3 av 5]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next