Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

dag-zzr (b)logg

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 6]

26 Re: dag-zzr (b)logg on Man 19 Aug 2013 - 20:54

dag-zzr skrev:Hei og takk.
Nå her jeg akuratt vært å besøkt bloggen din Ronni.
Jeg setter pris på ditt selskap så du blir nok ikke kvitt meg ennå. Er innstilt på en høsttur i telemark helgen 13.- 15. september. Da er det den årvisse Dyrsku'n i Seljord. Planen er et besøk der + kjøring på lørdan. Har hus i nærheten, så overnatting ordnes innendørs. Kommer ikke til å poste turen på MCsiden.
Er det dette Ojda har lest....Wink 

Vis Medlemmets Profil http://mcsidene.no/

27 Re: dag-zzr (b)logg on Tir 20 Aug 2013 - 1:21

Godtvoksen skrev:
dag-zzr skrev:Hei og takk.
Nå her jeg akuratt vært å besøkt bloggen din Ronni.
Jeg setter pris på ditt selskap så du blir nok ikke kvitt meg ennå. Er innstilt på en høsttur i telemark helgen 13.- 15. september. Da er det den årvisse Dyrsku'n i Seljord. Planen er et besøk der + kjøring på lørdan. Har hus i nærheten, så overnatting ordnes innendørs. Kommer ikke til å poste turen på MCsiden.
Er det dette Ojda har lest....Wink 

Trulig og "andre"  Uansett her er takhøyden god og hjerterommet stort lol!

Vis Medlemmets Profil

28 Re: dag-zzr (b)logg on Fre 23 Aug 2013 - 1:24

Ja, turen var vel ikke akkurat noen dagsfersk nyhet, men det
stemmer det. At jeg så den posten ja What a Face 
Regner med at det er greit om jeg slenger meg på Basketball 
Trenger å få kjørt sykkelen noen kilometer,
så ikke hjulene setter seg affraid

Vis Medlemmets Profil

29 Re: dag-zzr (b)logg on Søn 25 Aug 2013 - 0:16

ojda skrev:Ja, turen var vel ikke akkurat noen dagsfersk nyhet, men det
stemmer det. At jeg så den posten ja What a Face 
Regner med at det er greit om jeg slenger meg på Basketball 
Trenger å få kjørt sykkelen noen kilometer,
så ikke hjulene setter seg affraid
Selvfølgelig Ojda. Selv om du kjører Tiger Very Happy  er du alltid velkommen på turer. Gjerlder også "alle" andre også. Like a Star @ heaven 

Regner med at "Dyrskuturen" avvikles som planlagt.   bounce

Vis Medlemmets Profil

30 Troll- Rally on Søn 25 Aug 2013 - 0:41

Hadde ikke anledning til full pakke denne gangen, men fint v'ær og kjørelyst gjorde at det ble en snar tur til Fyresdal for å hilse på feststemte og glade notoddinger og flere.

Grillosen lå tett over skogen å fristet sikkert mang en sulten deltager.

Gikk litt trått med salget av brus. Tar seg sikkert opp på søndan.

Godt utvalg i forskjellige sykler.

Var ikke kø av folk som badet.

En glad og feststemt gjeng fra Notodden + gjester..

Litt ensidig på bordet, men kaffi og kaker kommer nok frem seinere på kvelden??

Det kom et uventet besøk av en omvandrende musikant og allsangen er godt igang

Var nok ikke første freffet for denne karen,,

Hadde også laget en video med musikk og greier--- så henger hele dritten seg Twisted Evil Twisted Evil 

Skal se om jeg får orden på det etter hvert.Question

Vis Medlemmets Profil

31 Re: dag-zzr (b)logg on Søn 25 Aug 2013 - 12:28

Fine bilder som formidler et flott treff...

Vis Medlemmets Profil http://mcsidene.no/

32 Re: dag-zzr (b)logg on Søn 17 Nov 2013 - 18:31

Hakke så mye å meddele dere, men kan jo ikke la bloggen tørke helt inn.. eller? Samma det.

I dag var det fortsatt vår i luften. Sol og varmegrader. Hadde trudd at sesongen var slutt, så Kawa'n er satt til vinterlagring med servis og dekkbytte.
Tok meg som en god erstatning en tur i

gikk greit det og Very Happy 

Har planer om litt alternativ kjøring i vinter med Raptor'n. Den hadde alvorlige pusteproblemer da den skulle brukes på "telemarkskjøringa". Henta den på fredan etter en rens av forgasser og justering. Ble nye dekk bak og. Nå gårn som den skal. Blir artig med snøkjøring om snøen kommer Sad 

Vis Medlemmets Profil

33 Re: dag-zzr (b)logg on Søn 17 Nov 2013 - 21:50

Får du samma kjørefølelse i Saaben som på Kawan scratch  Da har du enten en saabla god bil, eller en innmari Rolling Eyes  Mottor-sykkel, da.

Vis Medlemmets Profil

34 Re: dag-zzr (b)logg on Tir 26 Nov 2013 - 0:49

ArcticTiger skrev:Får du samma kjørefølelse i Saaben som på Kawan scratch  Da har du enten en saabla god bil, eller en innmari  Rolling Eyes  Mottor-sykkel, da.
Begge er saabla gode til sitt bruk Very Happy 

Vis Medlemmets Profil

35 Re: dag-zzr (b)logg on Tir 26 Nov 2013 - 1:11

Poster noen gamle bilder fra Toppen Treffet.

Dukka opp en artig svenske på en omtrent hjemmelaga dieseldreven sykkel. Var ikke mange kanner diesel han brukte i sesongen, selv om han var på farten støtt og stadig,

Det var rift om å få kjøre interntaxi

Når nøden er størst er det ofte hjelp å få....

Ikke alle søndager er like lystige.

Er du i Skagen må man ta en tur til "Grenen"

Vis Medlemmets Profil

36 Re: dag-zzr (b)logg on Tor 28 Nov 2013 - 22:55

Hehe,skikkelig "startmotor"på den dieselmoppen der :Cool

37 Re: dag-zzr (b)logg on Tir 14 Jan 2014 - 21:21

Godt nytt år folkens  bounce 

Trudde vinteren var en god tid til å poste litt på bloggen, men humør og initiativ er litt som årstiden. Litt mørkt og "kort"  Sleep 
Venter med lengsel på sol,varme og bare veier. DA blir det sannsynligvis full fart i en gammel og vinterlei skrott.

Planer og drømmer om turer og treff kommende sesong svirrer gjennom hode både titt og ofte. Det er vel omtrent det eneste som er positivt med denne ventetiden- legge planer for sommer og sol..

Kawa'n er i trygge hender hos Waagebø, her på Notodden. Blir mye dekk. Prøver Michelin denne sesongen selv om jeg er meget fornøyd med Metzeler dekka som står på. 15000 km er jeg godt fornøyd med.
Blir også bytte av kjede/drev samt mororsørvis.

Saab'en står parkert på lageret også i påvente av bare og saltfrie veier. Da blir det sannsynligvis en tur til Ørebro og MapTun for en oppgradering av motor og eksos. Smidde stempler, forbedret intercooler,turbo og diverse. Gir 325 hk og 450n. Det blir morro---- cherry 

Nå kan det sikkert virke som om jeg har sitti å kikka i veggen den siste tiden. NEI DA.  jocolor  En fin jul og en lang tur til Ukraina nå på nyåret.

Nå er det røykepause og en kaffi.

Vis Medlemmets Profil

38 Re: dag-zzr (b)logg on Søn 16 Feb 2014 - 10:03

dag-zzr skrev:Godt nytt år folkens  bounce 

Trudde vinteren var en god tid til å poste litt på bloggen, men humør og initiativ er litt som årstiden. Litt mørkt og "kort"  Sleep 
Venter med lengsel på sol,varme og bare veier. DA blir det sannsynligvis full fart i en gammel og vinterlei skrott.

Planer og drømmer om turer og treff kommende sesong svirrer gjennom hode både titt og ofte. Det er vel omtrent det eneste som er positivt med denne ventetiden- legge planer for sommer og sol..

Vinteren burde jo være optimal til sånt arbeid, men så nedsnødd vi var en periode så har vi mer enn nokk med å komme oss etter snømåkinga :). Heldigvis har det nå regna i 3 uker i strekk så snøen er vekk men det hadde vært fint med litt govær nå med litt sol og noen få varmegrader -det kommer nok. Etter regn kommer det vanligvis litt sol sier de visst.

Regner med at dere har fått deres del av snø, dere med....

Ser frem til litt kjøring nå- sal bli fint å komme ut igjen nå.

Vis Medlemmets Profil

39 Har jeg starta mc-sesongen ??? on Lør 5 Apr 2014 - 22:13

Takk for sist til dere som trofast holder liv i dette forumet. Ser at det sågar har dukka opp noen nye bloggere...
Om dem ikke drar ned gjennomsnittsalderen, har dem affal en sunn interesse  Razz 

Jo- jeg tror at jeg har begynt sesongen.
Har allerede fått noen mil på AB. Må være den beste sesongstart jeg har hatt. Fullt pådrag uten spesiell frykt for lapp og papp.(skaller)

Må tilføye at moppa ikke er min  Embarassed  "Kjell" har bytta til denne, som vi hentet i Neumunster. Hadde aldri trudd at jeg skulle kjøre en BMW.  cyclops 
Må si at jeg at jeg likte sykkelen, som var lettkjørt og passe sprek. Passer sikkert utmerket til norske forhold.

Ble en tur innom Louis i Kiel. Grei butikk og mer ryddig enn HOF MC  Sleep 

MEN neste tur på AB blir på denna..

Parkert i går.

Nye dekk,kjede/drev, bremseklosser og filter/oljer.

Da gjenstår å se hvilke turer og treff man rekker eller prioriterer i år.

Vis Medlemmets Profil

40 Re: dag-zzr (b)logg on Søn 6 Apr 2014 - 0:43

Håper å se deg i Andebu lørdag den 26 april, for litt kaffe, pølser og gennerell juging!

Og så blir det tur til Sjusjøen i august, du blir vel med på tradisjonelt opplegg!

Vis Medlemmets Profil

41 Re: dag-zzr (b)logg on Søn 6 Apr 2014 - 21:47

ArcticTiger skrev:Håper å se deg i Andebu lørdag den 26 april, for litt kaffe, pølser og gennerell juging!

Og så blir det tur til Sjusjøen i august, du blir vel med på tradisjonelt opplegg!

Hei AT

Ja- regner jo med at Notodden blir representert på Andebua den 26. pirat  Sysler jo også med planer for flere turer med medlemmer fra både "her og der" Hadde ikke anledning til Sjusøen sist, men satser på å delta på årets tur.

pale

Vis Medlemmets Profil

42 Re: dag-zzr (b)logg on Man 7 Apr 2014 - 19:36

Du har vært fraværende så lenge,at jeg begynte å frykte at HansHugo hadde lurt deg med til Thailand  Suspect 

43 Re: dag-zzr (b)logg on Ons 9 Apr 2014 - 19:02

KliffArne skrev:Du har vært fraværende så lenge,at jeg begynte å frykte at HansHugo hadde lurt deg med til Thailand  Suspect 

Nei da KliffArne.. Gidder ikke reise en plass der nesten alle kun rekker meg til navelen.(????) (Mulig når jeg blir eldre).
Ellers har TROND Hugo også rekki en tur til Ukraina. Og det midt under det værste bråket der. Kan være at TH var den utløsende faktor  Evil or Very Mad 
Nå har han fått start på XX'n  så nå regner jeg med at han vil holde seg til å reise på 2 hjul fremover...

Ellers har vi fått ett nytt prospect. En brannmann har kjøpt seg sykkel (den gamle YZR 600 til Kjell) Er jo greit å ha med seg en offentlig ansatt når man er på tur..... Regner med at han kommer til å kjøre mye med oss i fremtiden.

Satser på en ny sesong med mange fine turer og treff.  flower

Vis Medlemmets Profil

44 Re: dag-zzr (b)logg on Man 14 Apr 2014 - 23:58

Sånn bare for å ha sagt det. Årets første tur ble unnagjort i dag. Ikke spesielt langt eller tidlig på året, men jeg ble kald på henda likevel.

Med all den fokusen på laserkontroller var jeg tidvis redd for å bli "tatt". Men med nye dekk og en ganske vinterstiv kropp gikk det ganske rolig og uten prikker denne gangen og.

Kaffistopp på Kongsberg. TH spanderte kaffi. Jeg fikk ingen penger i koppen. Trur at di derre sigøynerne har ødlagt litt av markedet. Får prøve på Karl Johann litt seinere....

Sulten styrte oss til Hokksund og stedets Kinarest.

Vis Medlemmets Profil

45 Re: dag-zzr (b)logg on Søn 20 Apr 2014 - 23:59

I dag var det nok en dag med sol og nesten sommertemperatur her på østlandet. Etter litt planlegging ble det en tur også i dag. "Smia" var målet. Vi kom dit etterhvert, men som vanelig var vi litt seint fremme. Nå er jo det ikke så farlig for Smia gjør ikke som ferger. Den er der når vi kommer... Var god plass på parkeringen, men kaffin og pølsene var varme så da ble det jo et vellykket besøk.

Eller var det ganske mye sykler ute å lufta førerene i dag også. Bilistene er stort sett oppmerksome på oss og viker til siden. To stykker kjørte sågar inn på busslomme for å slippe oss forbi. Ennå vi ikke kjørte med langlys  pig pig 

Det er mer enn hva man kan si om enkelte som kjører HD. De ligger konsekvent på midtstripa når de er to eller fler i følge.. Hvorfor i helvete gjør de det??? Er det fordi de trur at veien er flatere der, eller er de tøffe guttene redd for de ville blomstene  lol! 
Måtte opp i over 80 for å passere dem  jocolor  Neste gang kjører jeg "gjennom kolonna" om dem ikke gidder å vike litt til side  Twisted Evil 

Kan det forresten være at de ikke har speil ? De hadde ikke støtdempere, så det er mulig at hjernen var ristet løs. I så fall gir det et snev av mening- i den grad det kan gi mening å kjøre HD.  What a Face 

Vis Medlemmets Profil

46 Re: dag-zzr (b)logg on Man 21 Apr 2014 - 10:36

Hei Dag, var en tur på Smia i går jeg også. Men som vanlig var jeg nok der før dere Notoddinger hadde stått opp. Fin kjøredag i går.

Vis Medlemmets Profil

47 Re: dag-zzr (b)logg on Man 21 Apr 2014 - 23:37

Ennå en strålende dag - og påska er slutt.
Vi hadde planlagt en tur til Langesund for å spise en is i dag- og starte på formiddagen.  Very Happy  Det ble ikke noe av den turen.
Men vi kom oss avsted litt utpå dagen og det ble en annen kjørerute. Denne ruta er er variert på svingete og ganske gode veier.

Bilde er fra Seljord. Her var det tanking, og Kjell måtte snu for å dra hjem og lage middag til ungene.

Vi hadde jukset litt, for vi stoppa i Bø og hadde en god pizza bufe slik at vi andre tre kunne kjøre videre.

Som de lokalkjente kan se. Dette er brua over Kvitseidvannet...

Oddvar sjekker dekket etter å ha kjørt på en kongle  Laughing  og THugo sjekka blinklyset.

Jeg vurderte å ta meg et bad, men fant ut at jeg venter til det er ca 30+ i vannet.

PS. Vi stoppa i Lunde og fikk oss den isen vi hadde planlagt å spise i Langesund.  Razz

Vis Medlemmets Profil

48 Re: dag-zzr (b)logg on Tir 22 Apr 2014 - 7:24

Glad jeg bor sentralt gitt, så jeg slipper å kjøre en sånn tur på motorsykkel for å få meg en is. rabbit

Vis Medlemmets Profil

49 Re: dag-zzr (b)logg on Tir 22 Apr 2014 - 21:02

mortal skrev:Glad jeg bor sentralt gitt, så jeg slipper å kjøre en sånn tur på motorsykkel for å få meg en is. rabbit

Det har jeg ikke reflektert over, men du har rett. Trur forklaringen må være at jeg kun prøver å bevise at dette er et passivt forum for passive mopedister.
Tenker ikke på hvor dumt det må virke på mange.  lol! 

Ei pølse eller en is er aldri lenger unna enn du gidder å kjøre  Very Happy 

Et motto til etterfølgelse - om jeg må be  pig pig

Vis Medlemmets Profil

50 Re: dag-zzr (b)logg on Tir 22 Apr 2014 - 21:11

dag-zzr skrev:
mortal skrev:Glad jeg bor sentralt gitt, så jeg slipper å kjøre en sånn tur på motorsykkel for å få meg en is. rabbit

Det har jeg ikke reflektert over, men du har rett. Trur forklaringen må være at jeg kun prøver å bevise at dette er et passivt forum for passive mopedister.
Tenker ikke på hvor dumt det må virke på mange.  lol! 

Ei pølse eller en is er aldri lenger unna enn du gidder å kjøre  Very Happy 

Et motto til etterfølgelse - om jeg må be  pig pig

Og for ikke å snakke om en kopp kaffe (kaffi som du kaller det), DEN kan du kjøre langt for!
Min personlige rekord er da jeg dro en dagstur ad omveier til Andenes for en kopp kaffe, triptellern viste 75 mil når jeg kom hjem igjen  cheers 

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 6]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Similar topics

-

» dag-zzr (b)logg